Pystysoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
54
Voipi olla, että on jo aiemmin kyselty, mutta en löytänyt. Eli tekeekö joku pystysoutua treeneissään, ja jos niin millä tekniikalla. Onko liike mielestänne tehokas vai täyttä hifistelyä?

Noin joka toisessa reenissä teen. Aika hyvin tuntuu jos muistaa vain pienet painot.

En työnnä painoja yhteen ylhäällä, vaan nostan painot suoraan ylöspäin 3x10. Kuvittelen liikkeen samanlaiseksi kuin jos tekisin sen tangolla. Aloitan liikkeen niin, että käsipainot ovat olkapäitteni kohdalla ja aloitan noston siitä suoraan ylöspäin. Näin oon saanu parhaan tuntuman olkapäihin.

hkaroliina sanoi:
En työnnä painoja yhteen ylhäällä, vaan nostan painot suoraan ylöspäin 3x10. Kuvittelen liikkeen samanlaiseksi kuin jos tekisin sen tangolla. Aloitan liikkeen niin, että käsipainot ovat olkapäitteni kohdalla ja aloitan noston siitä suoraan ylöspäin. Näin oon saanu parhaan tuntuman olkapäihin.
Tää liike taitaa olla pystypunnerrus. :) edit: vai ymmärsinkö väärin?

Pystysoutua en itse tee, ottaa liikaa epäkkäisiin. Hyvä liike muutoin. Voi tehdä taljassa, tangolla, käsipainoillakin, ja kapealla tai vähän leveämmällä otteella. Teesinä, kyynerpäät kattoon!

vilma-liina sanoi:
Tää liike taitaa olla pystypunnerrus. :)

Pystysoutua en itse tee, ottaa liikaa epäkkäisiin. Hyvä liike muutoin. Voi tehdä taljassa, tangolla, käsipainoillakin, ja kapealla tai vähän leveämmällä otteella. Teesinä, kyynerpäät kattoon!

Uups...niinpä näkyy olevan. Enpäs sit vaivautunu tarkemmin lukemaan aiheen otsikkoa... :david:

Olen tehnyt vuosia ja vihdoin myöntymässä sille kannalle, että turha liike.

Pystysoutu hyvä liike jos tekee sillointällöin, vetää mulla ainakin epäkkäät aivan jumiin.
Tietysti tekniikka on päin v*****, mutta ei tulosta ilman isoja romuja.

Vivut ja punnerrukset tehokkaimpia.

vilma-liina sanoi:
Pystysoutua en itse tee, ottaa liikaa epäkkäisiin.

Ei muuten ota yhtään epäkkäisiin jos ottaa tarpeeksi leveän otteen eikä nosta olkavarsia vaakatasoa korkeammalle. Alkuperäiseen kysymykseen vastaan että itse en tee koska en ole katsonut sitä tarpeelliseksi.

Powerhousu sanoi:
Ei muuten ota yhtään epäkkäisiin jos ottaa tarpeeksi leveän otteen eikä nosta olkavarsia vaakatasoa korkeammalle. Alkuperäiseen kysymykseen vastaan että itse en tee koska en ole katsonut sitä tarpeelliseksi.

Turha liike se on. Aiheuttaa vaan kovan jysärin päähän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teen. Leveähköllä otteella, olkavarret vaakatasoon niin ei ota epäkkäisiinkään liikaa ja saa tuntuman olkapäihin

Yks parhaist liikkeistä antamaan kunnon pumpin sivuolkapäille.
Levee ote, tanko about nännien kohalle ja neitipainot---->pikä sarja--->jumalaton pumppi--->isot olkapäät :D

Tuleehan sitä tehtyä vähän väliä. Välillä teen sen taljassa, aika kapealla otteella, olkapääpäivänä. Käsipainoilla on pitänyt kokeilla, mutta on jäänyt kokeilematta. Tangolla on tullut tehtyä joskus, mutta sekin sittemmin jäi.
Kuitenkin hyvä olkapääliike!

Viikottain tulee tehtyä mutta aina erilailla. Sekä levytangolla että taljalla. Mutka tangolla tai v-kahvalla. Leveällä otteella tai kapealla. Erittäin hyvä liike kun siihen vain keskittyy kunnolla, eli ei ihan niin raskaita painoja että veto lähtee jo pohkeista. Erittäin rauhallinen alaslasku tehostaa kivasti.

Ikinä en tee, koska se sattuu olkaniveleen. Enkä kenellekään sitä suosittele, koska sillä saattaa aiheuttaa itselleen kivan, kroonisen hauiksen jänteen tulehduksen joka sit pakottaa lomalle kaikesta treenistä...

Aikasemmin tein sen joka olkapäätreenissä, nyt teen aina välillä eikä ikinä ole ollu mitään ongelmia tai kipuja liikkeen takia.

Itte oon tehnyt sitä suoralla tangolla ja kapealla otteella keskittyen liikkeen suoritustekniikkaan hyvin. En päästä ala-asennossa käsiä suoraksi, vaan jätän hieman koukkuun ja aloitan heti uuden toiston. Vedän yleensä ihan leuan alle asti. Alasmenovaiheen teen hitaasti. Teen tuon liikkeen vipunostojen sivulle jälkeen, niin tulee olkapäät etukäteisväsytettyä. En käytä tässä liikkeessä kovin suuria painoja, mutta noilla suurimmilla painoilla annan hieman vauhtia viimeisissä toistoissa kropalla (HST-tyylillä kun treenailen, niin ei ihan viimeisiä tuu revittyä muutenkaan). En oo tuota liikettä kauan tehnyt, mutta kyllä se ainakin mulla on ihan hyvin olkapäihin ottanut. Kiitoksia noista erilaisista suoritustekniikkavinkeistä. Pitää alkaa testailemaan.
:worship:

Jostain syystä jäänyt suosikkiliikkeeksi olkapäille niskantakaapunnerruksen ohella. Smith-koneessa teen nykyään ja siinä olen saanut tosi hyvän tuntuman olkapäihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom