Pystypunnerrus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja taimen
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuossa istuen ilman nojaa on kyllä ainakin itellä alaselkä pahemmin kipeenä isommilla painoilla tehtäessä kuin kyykkypäivän jälkeen. Vaikka käytin vyötä ja pyrin pitämään tekniikan kunnossa niin silti se vaan jomotteloo sinne. Vaihdoin nojattavaan niin lähti se kipu alaselästä ja samantien ponnistuspäänsärky.

En nyt tiedä miten on raskain tehdä mut ite teen ainaki tangolla istuen ilman selkänojaa millon eteen ja millo taakse joskus oon myös tehny seisten tangolla.. Edestä kun tehdään niin aloitetaan alhaalta ja niskantakaa niin ylhäältä.. Käsipainoilla punnerrellaan istuen selkänojan kanssa..

Mutta ei siinä kannata rueta ottamaan paineita siitä että tuleeko niistä jaloista nyt vähän apuja vai ei. Polvissa sellainen luonnollinen jousto ja sitten kun alkaa meneen raskaaksi niin ihan kunnolla jaloista apua.

Joskus muinoiin,kun tangolla punnertelin,niin istuen+noja tais olla jossain 5x140-150kg
Tosin mä en laskenut tankoa rintaan,vaan pysätin tuohon leuan alle ja siittä ylös. Pitäis kaiveilla vanhoista treeni kirjoista,kun muistaakseni olen ihan maximinkin kokeillut kyseissä liikkeessä,mutta ei mitään hajua mitä,se oli...

Kyllähän tuo seisten rinnalta ylös on mulle raskain tyyli. Siinä pitää koko ajan huomioida että vartalo pysyy suorassa eikä lähde kallistuu taaksepäin. Nykyisin teen istuen nojattuna ja saa paremmin olkapäät eristettyä.

Joskus muinoiin,kun tangolla punnertelin,niin istuen+noja tais olla jossain 5x140-150kg
Tosin mä en laskenut tankoa rintaan,vaan pysätin tuohon leuan alle ja siittä ylös. Pitäis kaiveilla vanhoista treeni kirjoista,kun muistaakseni olen ihan maximinkin kokeillut kyseissä liikkeessä,mutta ei mitään hajua mitä,se oli...

albertto: Ugh, ei helv. Tossa rupee olee jo maukasta tulosta. Hyvä jos ite yltää IKINÄ ees penkissä noihi rautoihi. Way to go Bro!

Ps. Ite teen samalla nostotekniikalla, parhaat taitaa olla just joku 5-7x70kg :-D

Kyllähän tuo seisten rinnalta ylös on mulle raskain tyyli. Siinä pitää koko ajan huomioida että vartalo pysyy suorassa eikä lähde kallistuu taaksepäin. Nykyisin teen istuen nojattuna ja saa paremmin olkapäät eristettyä.
Kyllä ihan tämä taitaa olla se kaikkein raskain tyyli...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kai sitä pitää oma osansa kantaa tähänkin ketjuun :)

Omat tulokset muistinvaraisesti:
- Smith:ssaä, istuen selkänojallisella penkillä, selkänoja mahdollisimman pystyssä n.130 kg noin 6 toistoa
- Istuen selkänojallisella penkillä selkänoja mahdollisimman pystyssä käsipainoilla 40kg käsipainoilla noin 6 toistoa
- Seisten suoralla tangolla laskien tangon rintaan kiinni, joustamatta yhtään polvilla n.90kg noin 6 toistoa
Kaikkia en tee tietenkään samassa treenissä, vaan vaihtelen liikkeitä.

Ilman selkänojaa en tee istuen pystypunnerrusta. Siinähän vaarantaa alaselän nikamat/välilevyt.

albertto: Ugh, ei helv. Tossa rupee olee jo maukasta tulosta. Hyvä jos ite yltää IKINÄ ees penkissä noihi rautoihi. Way to go Bro!

Ps. Ite teen samalla nostotekniikalla, parhaat taitaa olla just joku 5-7x70kg :-D

Jooh. no kuten sanoin tuosta on aikaa.. nykyään punnerran hantteleilla istuen ilman nojaa.

Kai sitä pitää oma osansa kantaa tähänkin ketjuun :)

Omat tulokset muistinvaraisesti:
- Smith:ssaä, istuen selkänojallisella penkillä, selkänoja mahdollisimman pystyssä n.130 kg noin 6 toistoa
- Istuen selkänojallisella penkillä selkänoja mahdollisimman pystyssä käsipainoilla 40kg käsipainoilla noin 6 toistoa
- Seisten suoralla tangolla laskien tangon rintaan kiinni, joustamatta yhtään polvilla n.90kg noin 6 toistoa
Kaikkia en tee tietenkään samassa treenissä, vaan vaihtelen liikkeitä.

Ilman selkänojaa en tee istuen pystypunnerrusta. Siinähän vaarantaa alaselän nikamat/välilevyt.

Kova tulos sulla smithissä kun ite saan siinä ehkä 90kg x6 ja 39kg:n kässereillä menee kuitenkin x 10.

Keskellä kehoa voiman puutetta,jos ei asento pysy kuosissa.. ei,se tosin mullakaan tahdo pysyä=)

Tai vaan yleistä voimanpuutetta... :itku:

Ei vaan, se nyt on ollut itsellä juuri se ainoa pystypunnerrusliike, joka on käynyt alaselän päälle. Muissa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Tästä olen vetänyt sen johtopäätöksen, että se jotenkin rasittaisi alaselkää enemmän kuin seisaaltaan tai selkänojalla tehdyt pystypunnerrukset.

Kova tulos sulla smithissä kun ite saan siinä ehkä 90kg x6 ja 39kg:n kässereillä menee kuitenkin x 10.

Täytyypä tarkistaa...menisköhän niillä nelikymppisillä sitten enemmän... en oo nyt pitkään aikaan pystynyt tekemään kunnolla kun on olkapää ollut tulehtuneena.

Kuinkas alas lasket painot? Itse lasken nyrkin tuohon johonkin korvan alapuolelle, olkavarsi siis reilusti alle 90 asteeseen. Smithissä taas lasken tangon silmien korkeudelle, en siis yhtä alas. Ja täytyy muistaa että Smitheissä on eroja, meillä saattaa olla "kevyempi" smith.

Edittiä: Tarkistin, onhan niillä nähtävästi tullut tehtyä pidempiäkin sarjoja, kahtatoistakin toistoa joskus syksyllä. Muisti kettuilee... Enpä silti usko että ihan taitais 50 kilosilla kuutosta tulla.
Perkele kun kuntoutuis tuo olkapää niin pääsis koittamaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom