Pystypunnerrus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja taimen
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Orwin: Suosittelen niskan takaa punerrusta jos haluat etukäteen väsyttää sivulohkoja. Tänään tein ensimmäisenä takaolkapäät (takaolkapääsoutu & viparit taakse), sitten veivasin ojentajia (lattiapunnerrus + kapea pena), etuolkapäille 4 suoraa sarjaa (pystypunnerrus 2x8 ja niskan takaa punnerrus 2x8 , täydellä liikeradalla) ja tämän jälkeen vipareita sivulle istuen ja oli aika raskasta, ihan yllätti. Ja luulen, että se on ihan tuon niskan takaa punnerruksen ansiosta. Pelkällä pystypunnerruksella en ole huomannut samaa, mutta kaippa se nyt jonkin verran ottaa, mutta etukäteisväsytykseen siitä ei ole - IMO.

Airwass: Jonkin verran ottaa, ite en ainakaan tangolla saa kovin tujua tunnetta ja kannattaa tehdä ensin viparit ja sitten pystypunnerruksen. Viparit ei paljoa vie teho pystypunnerruksesta ja varmasti saa paremman tunteen sivulohkoille kun sinne on jo vähän pakattu verta.

Mä en taas suosittele niskan takaa kenellekkään. Kirjallisuutta sen verran lukeneena, oon tullu siihen johtopäätökseen, että niskan takaa punnerrus tuottaa ennemmin tai myöhemmin alkapäävaivoja suurimmalla osalla treenaajista.

Tarkoitatko numdb olkapäävaivoja vai alapäävaivoja? Minäkään en suosittelisi sitä kyllä kenellekään, ihan epäluonnollisen tuntoinen liike.. Minä en edes voi niskantakaapunnerruksessa laskea korvia alemmas tankoa enkä kyllä laskisi vaikka voisin, tuntuu nimittäin että loukkaantumisriski voisi olla melko suuri. Mitä parempaa siinä liikkeessä edes on ku normaalissa pystypunnerruksessa?

Itse olen tehnyt niskan takaa istuen silloin tällöin muutaman viikon vaihteluksi ja kyllä tuntuu ihan hyvälle mutta ihan ykkösiä ei siinä välttämättä kannata tehdä.. Ei se nyt niin paha liike ole jos ei ole olkapäiden kanssa tosissaan ongelmia kunhan muistaa pitää järjen mukana...

Tarkoitatko numdb olkapäävaivoja vai alapäävaivoja? Minäkään en suosittelisi sitä kyllä kenellekään, ihan epäluonnollisen tuntoinen liike.. Minä en edes voi niskantakaapunnerruksessa laskea korvia alemmas tankoa enkä kyllä laskisi vaikka voisin, tuntuu nimittäin että loukkaantumisriski voisi olla melko suuri. Mitä parempaa siinä liikkeessä edes on ku normaalissa pystypunnerruksessa?

Ottaa takaolkapäihin. Mun mielestä on helpompi ja mukavampi tehdä niskantakaa punnerrusta. Itse teen istuen ja 4x10x49kg

Jos ei ole ennestään olkapäävaivoja niin kyllä sitä pystyy/uskaltaa tehdä. (ei kuitenkaa sovi kaikille, eikä väkisin kannate tehdä) Kunhan muistaa; tehdä leveämmällä otteella kuin pystypunnerruksessa, rauhallisella tahdilla ja täydellä liikeradalla (ainakin kokenut painonnostaja (EM 6,7,9) sanoi, että on turvallinen näin tehtynä) ja ennen kaikkea sopivalla kuormalla. Parempi pitempiin pumppailuihin loppujen lopuksi (loukkaantumisriski alempi. Jos verrataan pystypunnerrusta ja niskan takaa punnerrusta, niskan takaa punnerrus ottaa kokonaisvaltasemmin olkapäihin.

Pystypunnerrus edestä tangolla on myös hyvä liike.
Liikeradan laajuus vaihtelee yksilöittäin: joku pystyy hyvin laskemaan rinnalle asti, joku jättää mielummin leuan tai jopa korvien tasalle. Ylhäällä ei kannata lukita kyynärpäitä vaan jättää pieni kulma. Vaihteluna voi tehdä jopa sellaista jossa toistot jätetään ylhäältä tosi paljon vajaaksi. Tämä mahdollistaa suuren painon koska kuuluis ei-tahdonalainen suojamekanismi (pään yläpuolelle nostettaessa) ei puutu peliin.

Sanokaa mitä sanotte mutta Coleman tekee juuri niin ja oli muut vaikuttavat tekijät mitä tahansa, niin ainakin se hälle toimii.

Anyway, pääosin toki täydet liikeradat on suositeltavia, varsinkin aloittelijalle, punnerrusliikkeiden lukitseminen pois lukien.

Ja tuohan posti on vuodelta 2002.

Ottaa takaolkapäihin.

Tietääkseni tämä on vain yleinen harhaluulo. Ylipäätänsä vetävän lihaksen osallistuminen punnerrukseen kuulostaa hieman epäilyttävältä minun korviini.

Ja itse aiheeseen: smithissä tein viime treenissä 4x10x22,5kg (+ tanko jonka painoa en tiedä), kässäreillä en ole hetkeen tehnyt, mutta sarjaennätys taisi olla 4x6x20kg. Kyniksen tuloksia :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tietääkseni tämä on vain yleinen harhaluulo. Ylipäätänsä vetävän lihaksen osallistuminen punnerrukseen kuulostaa hieman epäilyttävältä minun korviini.

Ja itse aiheeseen: smithissä tein viime treenissä 4x10x22,5kg (+ tanko jonka painoa en tiedä), kässäreillä en ole hetkeen tehnyt, mutta sarjaennätys taisi olla 4x6x20kg. Kyniksen tuloksia :D

Joo, enpä ole ikinä tuntenut minkäänlaista poltetta takaolkapäissä tehdessäni pystypunnerrusta. Kuulostaa aika hazardilta. Zukuzi: Otsikko on "Pystypunnerrus", mun mielestä saa jakaa muutakin asiasta kuin pelkästään tuloksia. :-)

Riippuu ilmeisesti todella paljon nostotyylistä, siitä kun on nyt ollut paljon puhetta. Omat tulokseni olen tehnyt liikeradalla joka alkaa tietty ylhäältä, ja leuan kohdalta nostan tangon takaisin ylös, melkeen lukkoasentoon.

Riippuu ilmeisesti todella paljon nostotyylistä, siitä kun on nyt ollut paljon puhetta. Omat tulokseni olen tehnyt liikeradalla joka alkaa tietty ylhäältä, ja leuan kohdalta nostan tangon takaisin ylös, melkeen lukkoasentoon.

Miten voi sanoa, että pystypunnerrus liike alkaa TIETENKIN ylhäältä? sama kun aloittaisi maastavedon ylhäältä. Eikös pystypunnerrus kuulu suorttaa dead stopista kuten myös maastaveto käyttämättä jalkoja (eli siis polven kulma pysyy muuttumattomana jos ei pidä polvia lukossa) ja nosto päättyy tietysti suorassa linjassa pään päälle (tarkemmin ottaen takaraivon päälle tai sen taakse) Eikä kasvojen ns. eteen jolloin se on jo seisten suoritettu vinopenkki. Tiedän hyvin että voi olla raskas ja kova liike suorittaa jokainen toisto siten, että tanko lepää rinnalla suorituksen alkaessa mutta näin se vaan menee jos puhuu pystypunnerruksesta virallisena nostona. Muut pumppailut sitten variaatioina. Monille ne ovat sitten istuen smithissä mikä onkin jo todella vino vinopenkki eikä millään saralla pystypunnerrus varsinkaan jos selkänoja on käytössä. Push press on sitten jo parempi variaatio, mitä monet tekee luulien tekevänsä pystypunnerrusta.

Miten voi sanoa, että pystypunnerrus liike alkaa TIETENKIN ylhäältä? sama kun aloittaisi maastavedon ylhäältä. Eikös pystypunnerrus kuulu suorttaa dead stopista kuten myös maastaveto käyttämättä jalkoja (eli siis polven kulma pysyy muuttumattomana jos ei pidä polvia lukossa) ja nosto päättyy tietysti suorassa linjassa pään päälle (tarkemmin ottaen takaraivon päälle tai sen taakse) Eikä kasvojen ns. eteen jolloin se on jo seisten suoritettu vinopenkki. Tiedän hyvin että voi olla raskas ja kova liike suorittaa jokainen toisto siten, että tanko lepää rinnalla suorituksen alkaessa mutta näin se vaan menee jos puhuu pystypunnerruksesta virallisena nostona. Muut pumppailut sitten variaatioina. Monille ne ovat sitten istuen smithissä mikä onkin jo todella vino vinopenkki eikä millään saralla pystypunnerrus varsinkaan jos selkänoja on käytössä. Push press on sitten jo parempi variaatio, mitä monet tekee luulien tekevänsä pystypunnerrusta.

Tarkoitin samalla tavalla kuin tavallinen penkki alkaa ylhäältä. Vai latooko kaverisi sinulle penkkiin painot silleen että kannattelet tankoa rintakehäsi päällä?! Voi herranjestas mite voi sanaan tarttua. :-D Muutenkin, maastaVETO, pystyPUNNERRUS. Eihä noita liikkeitä voi mitenkää verrata. Jotai rajaa sentää...

Ei voi verrata pystypunnerrusta maastavetoon. Mave on vetoliike, pp on työntöliike. Mitenkäs penkkipunnerrus tehdään virallisena nostona? Aivan. Aloitetaan ylhäältä.

Edit. hidas köntys

en tiennytkään että on olemassa virallisia ja epävirallisia pystypunnerruksia..löytyyköhän "virallisia" tuloksiakin? kuka noi on virallistanut?

Enkä minä tätä:
Muut pumppailut sitten variaatioina. Monille ne ovat sitten istuen smithissä mikä onkin jo todella vino vinopenkki eikä millään saralla pystypunnerrus varsinkaan jos selkänoja on käytössä. Push press on sitten jo parempi variaatio, mitä monet tekee luulien tekevänsä pystypunnerrusta.

Mitä vikaa on tehdä istuen pystypunnerrusta? Ei se liike siitä miksikään muutu tai selkänojaan tuettuina, kokeileppa tehdä pystysuoralla selkänojalla, sillon selkänojasta on vain haittaa, sopiva jyrkkä kulma. Ei mitään vinopenkki kulmia ja jos se muistuttaa vinopenkin kulmaa niin on aika hukassa vinopenkissä, koska siinä pitäisi käyttää aika loivaa kulmaa. Mikä tekee Push Pressistä hyvän variaation? Se että saa käyttää jalkoja? Joka auttaa käyttämään isompia kuormia? Push Press se vasta onki paska liike, ehkä Pystypunnerrus sarjan loppuun voi tehdä pari toistoa, kun on paras puhti loppu. Ja en kyllä nyt ihan lämpene ylipuhtaille toistoille, jotka ovat sinun mukaan """virallisia nostoja""". Harvoinpa kannattaa lukotella kyynärpäitä tai mitään muutakaan, yleensä siitä on vain haittaa (kuluttaa niveliä). Yleensähän botarit tekevät istuen smithissä ;), ainakin Culterin Jay.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom