Pystypunnerrus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja taimen
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ehkä järkevintä kuitenkin tehdä sillä täydellä liikeradalla jo sarjapainokehityksenkin kannalta. Vajailla toistoilla tehdessä käy usein niin että tekniikka menee vaan kokoajan huonompaan suuntaan ja liikerata lyhenee kun sarjapainot kasvaa.

Mä vaan yritän pitää olkapääni ehjänä. Kuolemantoistoja sellaset rintaan asti pudotetut, ei tunnu mitenkää luonnolliselta liikeradalta.

Mä vaan yritän pitää olkapääni ehjänä. Kuolemantoistoja sellaset rintaan asti pudotetut, ei tunnu mitenkää luonnolliselta liikeradalta.

Voi olla että teet liian leveällä otteellaa, etkä sen takia saa laskettua luonnollisesti alas asti?

Edit. No tuossahan sä sen sanoitkin. Etusormesi on siis 2cm merkin ulkopuolella? Todellakin liian leveä ote ja loukkaantumisriski noin leveällä otteella on suuri.

Tietääkseni suoritustekniikka tulisi olla suoraan ylöspäin? Eikä tanko missään nimessä saisi lähteä hapuilemaan taaksepäin, jottei paikat mee paskaks. Oteleveys mulla on vähän hartioita leveempi, dtR.Bodari. Joku 2cm niistä merkeistä leveemmälle (tangoissahan on yleensä ne merkit samoissa kohdin?)

Tuskin liian levee. :-)

Edit: Arnold-punnerruksessa kyllä lasken käsipainot rintaan asti, siinä se menee. Tangolla, nope

Mikäs leveys sulla on? Ku mulla se on semisti yli hartioiden leveyden, eikös se oo suht optimi? :o

Edit: Oisinpa voinu lukea ajatuksen kanssa ton sun lauseen. Eli siis ei ne ny herranen aika niin leveellä oo! Mutta kun on sellaiset "karheammat" kohdat tangossa ja ne loppuvat ennen keskikohtaa kummaltakin puolelta, niistä 2cm sivuille. Oliko tarpeeks epäselvästi sanottu?!

Juurikin tuo vähän hartileveyttä leveämpi ote, mutta toi sun kuvaus (2cm merkin ulkopuolella) vaan vaikutti oudolta.

Juurikin tuo vähän hartileveyttä leveämpi ote, mutta toi sun kuvaus (2cm merkin ulkopuolella) vaan vaikutti oudolta.

Oolrait, eli on mul sit oikein se (edes se). Mut en mä helvata vaan saa nyhjättyä rintaan asti sitä tankoo, tuntuu et vähemmästäki menee olkapäät hajalle.

Mikäs leveys sulla on? Ku mulla se on semisti yli hartioiden leveyden, eikös se oo suht optimi? :o

Edit: Oisinpa voinu lukea ajatuksen kanssa ton sun lauseen. Eli siis ei ne ny herranen aika niin leveellä oo! Mutta kun on sellaiset "karheammat" kohdat tangossa ja ne loppuvat ennen keskikohtaa kummaltakin puolelta, niistä 2cm sivuille. Oliko tarpeeks epäselvästi sanottu?!

Ai jaahas, väärinkäsitys siis. No sitten en kyllä osaa sanoa tohon mitään. Toisaalta... missä asennossa pidät pystypenkkiä? Täysin pystysuora penkki ei ainakaan ole paras vaihtoehto vaan kulman pitäisi olla noin 80 astetta. Aattelin vaan, että pystysuorassa asennossa se alasvienti tosiaan voi olla epäpluonnollisen tuntuista.

Ei mulla täysin pystyssä oo, mut varmaan ollu sit vähän liika pystyssä kuitekin. Kiitti vinkistä, täytyy kattoa tuo noin 80 astetta ens kerralla!

Mitä tulee Fuhrerin postiin niin en tosissaan ymmärrä solujen syvimmästä olemuksesta mittöön ja lihasten synergestinen puoli ei sano mittöön. Mutta en nyt ihan 1/3 nytkytystä meinannut vaan hieman vajaaksi eli en laske tankoa rintaan vaan suun/leuan kohdalle kuten keemueetu, mutta en tee ihan ylös asti, oisko se sitten 2/3 liikerataa, koska 'puolipystypunnerrus' on erikseen. Mutta voisit vähän selventää, että mitää haittaa siitä olis jos tekis 1/3 nytkytystä.

Numdb: Jos tekniikka hajoaa niin tangossa on liikaa kiloja. Botailu on tekniikkalaji ja voimanosto voimalaji. Sanotaan nyt vielä se "Ei se miiten paljon nostat vaan miten nostat". Jos tekee istuen nojaten vinopenkkiin jossa on jyrkkä kulma niin ei se kovin hepposesti hajoa.

Minun ote on vähän hartioita leveämpi ote ja kyllä pystyisin halutessa laskemaan tangon rinnalle joten kemueetulla on aika leveä ote?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä tulee Fuhrerin postiin niin en tosissaan ymmärrä solujen syvimmästä olemuksesta mittöön ja lihasten synergestinen puoli ei sano mittöön. Mutta en nyt ihan 1/3 nytkytystä meinannut vaan hieman vajaaksi eli en laske tankoa rintaan vaan suun/leuan kohdalle kuten keemueetu, mutta en tee ihan ylös asti, oisko se sitten 2/3 liikerataa, koska 'puolipystypunnerrus' on erikseen. Mutta voisit vähän selventää, että mitää haittaa siitä olis jos tekis 1/3 nytkytystä.

Numdb: Jos tekniikka hajoaa niin tangossa on liikaa kiloja. Botailu on tekniikkalaji ja voimanosto voimalaji. Sanotaan nyt vielä se "Ei se miiten paljon nostat vaan miten nostat". Jos tekee istuen nojaten vinopenkkiin jossa on jyrkkä kulma niin ei se kovin hepposesti hajoa.

Minun ote on vähän hartioita leveämpi ote ja kyllä pystyisin halutessa laskemaan tangon rinnalle joten kemueetulla on aika leveä ote?

Kuten ylempää voi lukea, minulla on jotakuinkin sama ote kuin numbd:llaki. Hieman hartioita leveempi. Lähinnä ilmeisesti johtunut penkin asennosta tuo etten ole rintaan saanut luontevasti...

Jankster :Miten mä en löydä tosta sun viestistä mitään kyseiseen keskuteluun liittyväää sisältöä? Lueppa uudestaan noi mun viestit.

Juu en oo edes huomannu että ootte numbd kanssa tykittäny noin monta viestiä. Ja tuo oli numbdiltä hyvä huomio ettei pystysuorapenkki, kokeiltu on eikä oikein hyvältä tuntu.. Ja vinopenkissäkin saa olla aika loiva kulma myös tuli ihan näistä kulmista mieleen..

Seisten tein aikoinani paljon, mutta tuli vähä cheattia mukaa ku loppu potku eli jaloilla tuli autettua ja sillon tehtii koko liikeradalla..

numbd: sama ku kemueetulle, en oo läheskää lukenu kaikkia teidän posteja yms. Ja kyllä se posti liittyy ekan sivun postiin jossa sanoit, että tekniikka hajoaa jos tekee vajaalla liikeradalla. Ei mulla muuta, pitäis seurata tilannetta tarkkana :david:, ettei jäis puolet posteista lukematta.

5x15kg kp. Onko merkitystä onko painot käsien suuntaisesti=sivulla. Vai voiko niitä pitää että painot ovat "pään suuntaisesti." Jos joku ymmärsi niin, toivon että joku kertoo kumpi parempi/miksi, vai onko väliä. Nytten pystärin teen niin että kp "pään suuntaisesti"

5x15kg kp. Onko merkitystä onko painot käsien suuntaisesti=sivulla. Vai voiko niitä pitää että painot ovat "pään suuntaisesti." Jos joku ymmärsi niin, toivon että joku kertoo kumpi parempi/miksi, vai onko väliä. Nytten pystärin teen niin että kp "pään suuntaisesti"

Älä hyvä mies pidä pään tasalla painoja. Tai siis että älä laske hartioiden tasalle painoja vaan pidä ne enemmänkin rinnan tasalla. En tiedä ymmärsinkö sinua oikein, saati sitten muut minua :-)))

seisaalteen vähän hartioita leveämmällä otteella menee hikisesti 2 x 6 x 40 kg, enemmän painoa saisi liikuteltua jos tekisi sen pienen tempun jaloilla mutta olkapäitä treenaan tuolla niin painot pysyy pieninä ja tekniikkaa puhtaana kuin vastasatanut lumi.

oikeastaan en ole saanut painoja kasvatettua kuin 10 kg reilun puolen vuoden aikana, mutta tekniikkaa olen oppinut paljon, melkoisesti on eroa siinä että liikuttaako vain painoa vai keskittyykö työntämään olkapäillä. ja olkapäät olivat ennen olemattomat, niin kasvavat pikkupainoillakin.

kannattaisiko tuossa etukäteisväsyttää olkapäät vipareilla että menisi vielä paremmin sivulohkoille?

Tässä nyt jo melkeen on tullut selväksi, mutta haluan vielä varmistaa yhden asian. Että ottaako pystypunnerrus edestä niin sivuolkapäihin mitenkä paljon? Meinaan itellä 2x viikkoon olkapäät ja liikkeinä: pystyp kp:lla, tangolla, viparit sivuille + takaolkapäät laitteessa. Ainakin itse saan pystypunnerruksella sivuolkapäihin suht ok poltteen..

Älä hyvä mies pidä pään tasalla painoja. Tai siis että älä laske hartioiden tasalle painoja vaan pidä ne enemmänkin rinnan tasalla. En tiedä ymmärsinkö sinua oikein, saati sitten muut minua :-)))

Kysymys oli, missä asennossa käsiä/painoja tulisi pitää? Itsekkin olen tuota miettinyt ja vaihdellut aina fiiliksen mukaan. Tangolla tehdessä kädet ovat aina samassa asennossa, mutta käsipainoilla tehdessä käsien asentoa voi vaihtaa n. 90 astetta. Olisi kiva tietää mikä merkitys tuolla on suoritukseen, ja kumpi asento on tehokkaampi ja turvallisempi.

Kysymys oli, missä asennossa käsiä/painoja tulisi pitää? Itsekkin olen tuota miettinyt ja vaihdellut aina fiiliksen mukaan. Tangolla tehdessä kädet ovat aina samassa asennossa, mutta käsipainoilla tehdessä käsien asentoa voi vaihtaa n. 90 astetta. Olisi kiva tietää mikä merkitys tuolla on suoritukseen, ja kumpi asento on tehokkaampi ja turvallisempi.

Käsien asennoksi suositellaan itselleen sopivaa asentoa. Eli sitä mikä tuntuu luonnollisimmalta ja jolla saat eniten voimaa nostoon. Asento voi siis olla mikä tahansa tuon 90 asteen välillä. Yksi tapa on myös kiertää käsipainoja liikkeen aikana. Eli olkapäiden tasalla kämmenet osoittavat korviin ja liikkeen lopussa eteenpäin. Eli käytä sitä asentoa mikä toimii sulla parhaiten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom