Pystypunnerrus

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ootko ikinä kokeillu tota samaa istuelteen ja niskan takaa?? mul ottaa hemmetin hyvin olkapäihin kun teen niin, mut ei tos mun mielest mitään valittamista oo! puhtaalta näyttää ja hyvin tuntuu olkapäis?

Ootko ikinä kokeillu tota samaa istuelteen ja niskan takaa?
Niskan takaa tehtäväähän moni ei suosittele mahdollisten/todennäköisten olkapäävammojen takia.
Omasta mielestä näytti hyvältä, mutta mitä minä nyt treenaamisesta tietäisinkään.

Ottopotto: -Näin turvallisuus näkökulmasta jatkoa varten suosittelen pitämään tuon keskikropan paremmin hallussa, ettei pääsisi noin voimakasta notkoa sinne syntymään. Ei ole selän kannalta hyvästä tuo.

Millasella oteleveydellä yleensä teette? Sama ku leveessä penkissä vai hartialeveys?

Ottopotto: -No jos haluaa liikkeestä "eristetymmän" niin silloin istuen, mutta seisten tehtynä tuo on varsin kokonaisvaltainen liike voiman hankintaan. Hyvä harjoitus tosiaan tuolle keskivartalollekin, kunhan pitää sen ruodon hallussa eikä päästä sitä notkolle.

edit. kokeileppa seisten siten, että hipaiset tangolla nokkavarttasi, eli et laske rinnalle asti. Silloin ei "tarvi" nojata taaksepäin ja korsetti pysyy paremmin hallussa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Niskan takaa tehtäväähän moni ei suosittele mahdollisten/todennäköisten olkapäävammojen takia.
Kyllä sitä niskan takaa punnerrusta voi tehdä. Ei siinä ole liikkeessä sinänsä ole mitään sellaista mikä vammauttaisi olkapäät. Hieman offtopic, mutta minun mielestä suurin osa kaikista kivuista/vammoista mitä jotkut liikkeet toisille aiheuttaa esim. niskan takaa punnerruksessa olkapäissä, (syvä)kyykyssä polvissa jne johtuu joko huonosta lämmittelystä, väärästä tekniikasta tai liian suurista painoista. Jos liikkeen pystyy tekemään ilman painoja tai pienillä painoilla ilman kipua niin harvemmin on kyse siitä että olisi fyysisesti kykenemätön tekemään liikettä kivuttomasti.

Kun on tehnyt esim. muita jalkaliikkeitä niin jaloissa on sitä voimaa kyllä, mutta koska kyykkyä ei ole tullut aikasemmin tehtyä niin kaikki muut kehon lihakset eivät ole sillä tasolla mitä kyykky vaatisi, jolloin sit otetaan näille muille lihaksille liian suurilla raudoilla jolloin loukkaantumisia sattuu. Sama niskan takaa punnerruksen kanssa.

Kertokaa vähä omia metodejanne tässä ja tuloksianne

http://www.youtube.com/watch?v=YWGJZBqLF3M tässä tältä päivältä 10x50, sanokaa vähän tekniikasta mitä mieltä.

Selkäsi menee taaksepäin notkolle nostovaiheessa ja se on huono juttu. Selän tulisi pysyä pystyssä.

Ota vyö pois, käytä pienempiä painoja, istu penkille, älä käytä selkänojaa ja laskuvaiheessa laske tanko suun/korvien korkeudelle, älä pysäytä tankoa yläasennossa levätäksesi eli jatkuvaa pumppausta kunnes et enään jaksa.

:offtopic:

Ei kyllä uskois -92?? :o jos siis oli oma videos, huhhhuh :D

-92:than on jo 16-vuotiaita. Kun muistelee, niin kyllä monet on jo sen ikäsenä kasvunsa kasvanu.

En oo itekään mikään atleetti, mutta sanoisin kyllä että aika holtittoman näköistä menoa :) näin niinkun keskivartalon hallinnan kannalta. Ja 50kg tuollaisessa liikkeessä on aika pieni paino. Liekö vatsat ja selkä kaipais enemmän treeniä?

kiitoksia neuvoista ja kommenteista! tosiaan teen nyt niitä tekniikka muutoksia, tod näkösesti rupeen tekemään enemmän käsipainoil penkil ja tangol penkil istuen.

Tuo selännotkistuminen on kyllä hallinassa kun vaan viitsii katsoa ettei se tapahdu, vatsasta ja selästä ei ole mulla kiinni. No tekniikan parantelua vaan!:):dance:
Siis tietenkin selän ja vatsan treenamista kannattaa aina lisätä en sitä tarkota :D:D. Tää pystypunnerrus on vaan mulle muutenkin niin uusi liike että vaatii kokoajan tekniikn hiomista tiiätte kyllä.

Ota vyö pois, käytä pienempiä painoja, istu penkille, älä käytä selkänojaa ja laskuvaiheessa laske tanko suun/korvien korkeudelle, älä pysäytä tankoa yläasennossa levätäksesi eli jatkuvaa pumppausta kunnes et enään jaksa.

Samaa mieltä vyön käytöstä, mutta turha siihen penkille on istua. Tasapaino kehittyy paremmin seisten.

Samoin tangon voi lukita yläasentoon ja pään työntään eteen eli ottaa työnnön loppuasennon. Jos vaikka painonnostoliikkeet alkavat joskus kiinnostaa.

Imo, just hyvä tekniikka, kaarta voi pitää selässä kuhan kattoo ettei aiheuta kipua / käy alaselkään.

Semmonen että on kroppa ihan suorana ja siitä punnertaa ylös on vittumainen kiertäjäkalvosimille, kun isommilla painoilla lasket alas ja jos alas lasku ei tuu täysin rauhallisesti ( isoilla ei yleensä tuu ) niin tanko vie käsiä vähän alas ja se vääntää kiertäjäkalvosimia / satuttaa olkapäitä.

Joten ihan jees tekniikka :) Lisäks tolla saa romua enemmän käyttöön joka on varmaan ottopotolla esim. kisoja varten tavoitteena, eikä suinkaan bodaaminen hyvällä supistuksella.

Kysymys, miten sulla on noin heikko toi penkkiin nähden ? :eek:

Nyt oon tässä lähiaikoina ruennut vasta pystäriä tekeen kunnolla, oon kyl ittekki ihmetelly tota heikkoutta. :urjo: No eiköhä se tästä parane :D. kun vaan tekee.

Suositut

Back
Ylös Bottom