Pystypunnerrus

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mun mielestä pystypunnerrus seisten, istuen smithissä ja istuen käsipainoilla ovat kaikki melko erilaisia liikkeitä. Itse teen tällä hetkellä seisten tai smithissä riippuen siitä millainen on ollut päivän muu treeni. Seisten tehtynä pystypunnerrus on niin rankka, että väsyneenä se on melkeinpä vaarallinen.

Olen marde84 kanssa samaa mieltä että seisten tehtynä pystypunnerrus on niin helvetin hyvä liike lihasten keskinäisen koordinaation ja yleisen koordinaation kehittäjänä, että en jättäisi sitä pois. Istuen smithissä tehtynä tai istuen käsipainoilla tehtynä saadaan ehkä rasitusta kohdistettua olkapäihin enemmän: tässä mielessä ne ovat eristäviä liikkeitä, vaikka rankkoja ovatkin esim. johonkin eristettyyn hauisliikkeeseen nähden.

Pidä pystypunnerrus seisten mukana!

istuen ilman nojaa jos olkapäävoimia halutaan mitata ja vapailla painoilla. tippuu painot aika reilusti verrattuna tuettuihin tai seisaalteen tehtäviin. jos istuen ilman nojaa rinnasta asti pystyy 100kilolla sarjaa tekemään niin se on jo aivan hyvä suoritus. jää monelta tekemättä sekin. sitten 120 ja sen yli mentäessä tarvitaankin jo jonkin sortin pystypunnerrus friikkiä. itse olen kuullut hurjimman tekevän 150kilolla tuota, mutta se on kuulopuhetta. ja puhun siis istuen ilman nojaa tehtävästä punnerruksesta vapailla painoilla. helppo suorittaa esim penkkipunnerrus penkissä jossa hakaset on helppo säätää kohdilleen ja josta tanko on helppo ottaa rinnalle ja alkaa punnerteleen.

mutta mutta, jos itse tekisin pystypunnerrusta tekisin sen aina seisten ns vauhtipunnerruksena ja aika kapeahkolla otteella

Niin mitä että?:) Tarkoitat varmaan ensinnäkin smith-laitetta, ja toisekseen en käsitä miksi pitäis tehdä fiksatulla liikeradalla, kun sen voi tehdä luonnollisesti sekä tukilihaksia ja koordinaatiota kehittäen. Eritoten jos liikettä tekee lähinnä apuliikkeenä muiden nostomuotojen ohella. Lisäksi pieni vippi on tässä liikkeessä joskus ihan paikallaan, jotta saa välillä isommat raudat liikkeelle.

no en kyllä tarkota smithiä!vaan scottia,ite teen sillä siitä syystä että alastulossa saa kyynärpäät laskea "hauislaudan" päälle.

Tästä threadista innostuneena olen nyt pari kertaa testannut tuota pystypunnerrusta seisten tangolla. Ristus kun on kuningasliike! Ihan järkyttävän paljon paremmin ottaa kuin normi setti mihin olen tottunut, eli istuen tukea vasten jne vemppaamista. Tulee kyllä todellakin olemaan jatkossa mukana ohjelmassa!

Kiitos taas pakkislaiset :)

Suositut

Back
Ylös Bottom