Pystypunnerrus

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Nyt oon tässä lähiaikoina ruennut vasta pystäriä tekeen kunnolla, oon kyl ittekki ihmetelly tota heikkoutta. :urjo: No eiköhä se tästä parane :D. kun vaan tekee.

no perhana oisin voinu täälläki kysyä saman asian, niin miten youtubessa ikäs on 20v vai onkos jonku kaverin acco vai youtube kusetusta :D

joo vastauksen sainki sinulta jo toisessa osiossa =)

Teen smithissä istuen. En laske rinnalle asti vaan liikerata on sellanen, että kyynerpäät laskee ysikympin kulmaan. 3x6 105kg tein viimeksi.

Mäkin teen yleensä smithissä ja lasken suurinpiirtein leuan kohdalle. Käsipainoilla tykkääsn tehä kans, mutta voimatreeniä on turha tehä, kun haba on niin heikko, ettei meinaa saada painoja asemiin :D

Imo, just hyvä tekniikka, kaarta voi pitää selässä kuhan kattoo ettei aiheuta kipua / käy alaselkään.

Semmonen että on kroppa ihan suorana ja siitä punnertaa ylös on vittumainen kiertäjäkalvosimille, kun isommilla painoilla lasket alas ja jos alas lasku ei tuu täysin rauhallisesti ( isoilla ei yleensä tuu ) niin tanko vie käsiä vähän alas ja se vääntää kiertäjäkalvosimia / satuttaa olkapäitä.

Joten ihan jees tekniikka :) Lisäks tolla saa romua enemmän käyttöön joka on varmaan ottopotolla esim. kisoja varten tavoitteena, eikä suinkaan bodaaminen hyvällä supistuksella.

Kysymys, miten sulla on noin heikko toi penkkiin nähden ? :eek:

juuri näin.

älä käytä smithiä jos haluut säilyttää olkapäät ehjänä..
ja sinuna tekisin seisten punnerruksessa silleen että kun teet loppuojennuksen niin meet enemmän sinne tangon alle, eli viet tankoa kauemmas taakse.
en nähny kuinka alas tuot tangon mutta alle leuan en itse vie, paitsi kovissa push presseissä.

Mitenkä sää sitä oisit voinukkaa nähdä :lol2: no itte päästin smithissä tohon nenän korkeuteen ja siitä sitten ylös saakka. kai se on sit siirryttävä vallan siihe selkätuellisee pystärii vapaalla tangolla. ja käsipainoil penkeil, kaikkein parhaat.

EDIT: jaa jos tarkotit tuota mun ekaa videoo niin ihan alas saakka vein siinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
:D mä teen ite oikeestaan push pressiä, ylöstyöntöä niskan takaa, jompikumpi ja sit käsipainoilla istuen yleensä muutama kymppi loppuun. Mut smithiin en oo ikinä ees räkässy enkä aiokkaan, kerran meinasin kokeilla punnertaa sillä ja ekan lämmittelytoiston jälkeen tajusin että sillä ei kyl tee mitään.

kyllä ne olkapäät kestää vaikka smithissä tekisikin. pitää vaan pitää järki mukana. itellä ole ainakaan mitään ongelmaa smithissä tehtynä, kun leuan tasolle laskee. jos rintaan asti tangon laskee niin sillon kyllä olkapäät paukkus suurella todennäkösyydellä.

Joo, mulla on smithissä kyllä tuntunut kanssa tosi hyvältä kun oon tohon nenä leuka tasolle korkeintaan päästänyt. Hyvä pumppi :rock:

Ite hajotin olkapään kun tein smithissä niskantakaa, keskimmäinen sarja ja kolmas toisto niin vasenta olkapäätä vihlas niin maan prkl että ei sitten vähään aikaan pystypunnerrusta, tai oikeastaan mitään muutakaan olkapäätä rasittavaa...

Basic Barbell Training-kirjassa ( Rippetoe & Kilgore, The Aasgaard Company 2007) mainitaan niskan takaa punnerruksesta seuraavaa:

This position is right at the edge of the shoulder's range of motion, and puts a lot of stress on the ligaments that hold the shoulder together. -- If it is to be used in a program safely, it has to be done with such light weights that it becomes almost a waste of time if strength is the goal.

Kyllähän se onkin vaarallinen liike jos ei tiedä mitä tekee. Tärkeintä on edelleen, että ei päästä tankoa liian alas niskaan vaan max. takaraivon korkeudelle.

Kertokaa vähä omia metodejanne tässä ja tuloksianne

http://www.youtube.com/watch?v=YWGJZBqLF3M tässä tältä päivältä 10x50, sanokaa vähän tekniikasta mitä mieltä.

sanoisin että tee ihmeessä tuo liike istualta esim.scott penkissä niin jää nuo hytkymiset sun muut pois liikkeestä.niskan takaa liike myös muuten hyvä mutta nivelet kärsii pidemmän päälle ja sen huomaat vanhemmalla iällä.

Pakko kiittää. Täältä olen saanut pystypunnerrukseen kässäreillä paljon paremman tuntuman ja mukavamman tuntuisen liikeradan. Justiinsa tänään tein penkillä istuen ilman selkänojaa, olkapäät huusi leipää. :D

sanoisin että tee ihmeessä tuo liike istualta esim.scott penkissä niin jää nuo hytkymiset sun muut pois liikkeestä.niskan takaa liike myös muuten hyvä mutta nivelet kärsii pidemmän päälle ja sen huomaat vanhemmalla iällä.

Niin mitä että?:) Tarkoitat varmaan ensinnäkin smith-laitetta, ja toisekseen en käsitä miksi pitäis tehdä fiksatulla liikeradalla, kun sen voi tehdä luonnollisesti sekä tukilihaksia ja koordinaatiota kehittäen. Eritoten jos liikettä tekee lähinnä apuliikkeenä muiden nostomuotojen ohella. Lisäksi pieni vippi on tässä liikkeessä joskus ihan paikallaan, jotta saa välillä isommat raudat liikkeelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom