Pyramid training

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nyrkk1
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

nyrkk1

Banned
Onko kellään kokemuksia pyramidi treenistä? Eli sarjat esim. 10, 8, 6 jne. Tästä on myös kehitetty käänteinen pyramidi, eli 6, 8, 10 sarjat.

Ite oon joskus alottelijana käyttäny normaalia pyramidia, jolla sain hyviä alottelijan tuloksia, mutta miten tämä toimii pitempään treenanneella?

Ite tulee tehtyä tuolla tyylillä Vinopenkki KP / Pystypunnerrus KP ja hyvin omasta mielestä toimii.

Teen 12/10/8/6 ja sitte tavote saada 4x uusilla painoilla, jos menee niin seuraava pyramidi pykälää isommilla ja edellinen 4x uusilla olisi pyramidin 6x.

Onko kellään kokemuksia pyramidi treenistä? Eli sarjat esim. 10, 8, 6 jne. Tästä on myös kehitetty käänteinen pyramidi, eli 6, 8, 10 sarjat.

Ite oon joskus alottelijana käyttäny normaalia pyramidia, jolla sain hyviä alottelijan tuloksia, mutta miten tämä toimii pitempään treenanneella?

Pyramidihan on ylhäältä kapea ja alhaalla on sitten enemmän tavaraa, eli ei ole mitään käänteistä pyramidia.

----4------
--8***8---
10*****10-

Siinä sulle pyramidi :hyvä:

Tosiaan pyramidissahan on ajatuksena se, että aluksi tehdää kevyemmillä pidempiä sarjoja ja lopussa tehdään sitten raskaammalla lyhyempiä sarjoja. Sitten kun ollaan päästy huipulle kivutaan painoa vähentäen alas.:dance:

Pyramidi on pop. Itse olen varsinkin kyykyssä alkanut käyttämään (puoli)pyramidia 20, 15, 12, 10, 8, 6-8 toistoa ja voin sanoa että pumppi jaloissa on uskomaton. En tiedä, onko kuinka hyvä systeemi jos haluaa maksimivoimaa kasvattaa, mutta 100 kilolla sain aiemmin 10-12 toistoa, muutaman viikon jälkeen tällä treenillä meni 20 toistoa "kivuttomasti" samalla 100 kilolla. Ei tietenkään ko. pyramidin yhteydessä, vaan yksinäisenä sarjana.

Entäs tikapuut? Vaikkapa 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5.....
Yhdessä "tikapuussa" 15 toistoa. 8 kiekkaa niin 120 toistoa tulee täyteen, tämmöset toimii hyvin kun ei halua hapottaa,
mutta halua paljon toistoja, esim. punnerruksissa tai leuanvedossa.

Tuotakin on tullut kokeiltua, tosin systeemillä 1-2-3-4-5-4-3-2-1-2-3-4-5 jne. Itsellä ei toiminut, jollain muulla voi hyvinkin toimia.

Tikapuissa on ideana aloittaa aina alusta, ei vetää alaspäinkin. Siten saa enemmän toistoja treeniin. En tiedä miten hyvin peruspunttiin sopii, mutta ainakin leukoihin ym toimii hyvin jos ei ole lisäpainoja käytössä ja haluaa "vastaavan" treenin.

Mitenkäs se tuo pyramidi oikein käytännössä tehdään? vähennetäänkö niitä toistoja viikottain vai niin et joka treenissä tehään aina se 12-10-8-6....??

Mitenkäs se tuo pyramidi oikein käytännössä tehdään?

näin
persepyramidi.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nostellaanpa vanhaa topicia. Tein keskiviikkona tälläisen treenin maastavedossa, ja täytyy sanoa ettei treeni ole koskaan mennyt näin hyvin perille. Paikat melko kipsissä vieläkin. :whip:

Samaten penkissä ollaan väännetty kaverin kanssa n. 2 viikon välein tällä, tosin ainoastaan ylöspäin. Joka kerta molemmat ovat pukanneet uuden ykkösen viimeisenä toistona. :dance:

Miten on, tekeekö jengi tälläisiä treenejä ollenkaan?

Siis eikös pyramidi ole 6-8-10-8-6 tyyppinen eikä 10-8-6.

Siis itse teen melkein kaikkien liikkeiden kaikki sarjat vakio painolla tälläin sarjat menee juuri jotenkin 12-8-6.

Ite teen kyykyn ja maastavedon nimenomaan pyramidina ja ai jumalauta, että toimii! Toistot menee mulla 8-6-4-6-8, kyykyssä painot meni alkuun suunnilleen muotoa 40-50-60-50-40, noin niinkuin esimerkkinä. Itelle on kyllä toiminu toi systeemi helvetin hyvin ja oon päässy kyykkäämään ihan uusia painoja ja ekan kerran elämässäni teen suhteellisen helpon tuntuista sarjaa yli omalla painolla, mikä on mun voimatasoilla aika kivaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom