Pyramid training

nyrkk1

Banned
Liittynyt
18.4.2007
Viestejä
83
Onko kellään kokemuksia pyramidi treenistä? Eli sarjat esim. 10, 8, 6 jne. Tästä on myös kehitetty käänteinen pyramidi, eli 6, 8, 10 sarjat.

Ite oon joskus alottelijana käyttäny normaalia pyramidia, jolla sain hyviä alottelijan tuloksia, mutta miten tämä toimii pitempään treenanneella?
 
Liittynyt
3.8.2007
Viestejä
158
Ite tulee tehtyä tuolla tyylillä Vinopenkki KP / Pystypunnerrus KP ja hyvin omasta mielestä toimii.

Teen 12/10/8/6 ja sitte tavote saada 4x uusilla painoilla, jos menee niin seuraava pyramidi pykälää isommilla ja edellinen 4x uusilla olisi pyramidin 6x.
 
Liittynyt
24.6.2003
Viestejä
413
Onko kellään kokemuksia pyramidi treenistä? Eli sarjat esim. 10, 8, 6 jne. Tästä on myös kehitetty käänteinen pyramidi, eli 6, 8, 10 sarjat.

Ite oon joskus alottelijana käyttäny normaalia pyramidia, jolla sain hyviä alottelijan tuloksia, mutta miten tämä toimii pitempään treenanneella?
Pyramidihan on ylhäältä kapea ja alhaalla on sitten enemmän tavaraa, eli ei ole mitään käänteistä pyramidia.

----4------
--8***8---
10*****10-

Siinä sulle pyramidi :hyvä:

Tosiaan pyramidissahan on ajatuksena se, että aluksi tehdää kevyemmillä pidempiä sarjoja ja lopussa tehdään sitten raskaammalla lyhyempiä sarjoja. Sitten kun ollaan päästy huipulle kivutaan painoa vähentäen alas.:dance:
 
Liittynyt
14.5.2007
Viestejä
44
Pyramidi on pop. Itse olen varsinkin kyykyssä alkanut käyttämään (puoli)pyramidia 20, 15, 12, 10, 8, 6-8 toistoa ja voin sanoa että pumppi jaloissa on uskomaton. En tiedä, onko kuinka hyvä systeemi jos haluaa maksimivoimaa kasvattaa, mutta 100 kilolla sain aiemmin 10-12 toistoa, muutaman viikon jälkeen tällä treenillä meni 20 toistoa "kivuttomasti" samalla 100 kilolla. Ei tietenkään ko. pyramidin yhteydessä, vaan yksinäisenä sarjana.
 
Liittynyt
13.1.2008
Viestejä
393
Entäs tikapuut? Vaikkapa 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5.....
Yhdessä "tikapuussa" 15 toistoa. 8 kiekkaa niin 120 toistoa tulee täyteen, tämmöset toimii hyvin kun ei halua hapottaa,
mutta halua paljon toistoja, esim. punnerruksissa tai leuanvedossa.
 
Liittynyt
14.5.2007
Viestejä
44
Tuotakin on tullut kokeiltua, tosin systeemillä 1-2-3-4-5-4-3-2-1-2-3-4-5 jne. Itsellä ei toiminut, jollain muulla voi hyvinkin toimia.
 
Liittynyt
13.1.2008
Viestejä
393
Tikapuissa on ideana aloittaa aina alusta, ei vetää alaspäinkin. Siten saa enemmän toistoja treeniin. En tiedä miten hyvin peruspunttiin sopii, mutta ainakin leukoihin ym toimii hyvin jos ei ole lisäpainoja käytössä ja haluaa "vastaavan" treenin.
 
Liittynyt
1.1.2009
Viestejä
13
Mitenkäs se tuo pyramidi oikein käytännössä tehdään? vähennetäänkö niitä toistoja viikottain vai niin et joka treenissä tehään aina se 12-10-8-6....??
 
Liittynyt
3.8.2007
Viestejä
158
Mitenkäs se tuo pyramidi oikein käytännössä tehdään? vähennetäänkö niitä toistoja viikottain vai niin et joka treenissä tehään aina se 12-10-8-6....??
Joka treeni 12-10-8-6 jne. ja aina kun menee niin lisää painoja pyramiidiin.
 

Oj-

Liittynyt
16.12.2009
Viestejä
412
Nostellaanpa vanhaa topicia. Tein keskiviikkona tälläisen treenin maastavedossa, ja täytyy sanoa ettei treeni ole koskaan mennyt näin hyvin perille. Paikat melko kipsissä vieläkin. :whip:

Samaten penkissä ollaan väännetty kaverin kanssa n. 2 viikon välein tällä, tosin ainoastaan ylöspäin. Joka kerta molemmat ovat pukanneet uuden ykkösen viimeisenä toistona. :dance:

Miten on, tekeekö jengi tälläisiä treenejä ollenkaan?
 
Liittynyt
9.8.2007
Viestejä
2 975
Siis eikös pyramidi ole 6-8-10-8-6 tyyppinen eikä 10-8-6.

Siis itse teen melkein kaikkien liikkeiden kaikki sarjat vakio painolla tälläin sarjat menee juuri jotenkin 12-8-6.
 
Liittynyt
16.9.2002
Viestejä
15 147
Kaupunki
Lappi
Ite teen kyykyn ja maastavedon nimenomaan pyramidina ja ai jumalauta, että toimii! Toistot menee mulla 8-6-4-6-8, kyykyssä painot meni alkuun suunnilleen muotoa 40-50-60-50-40, noin niinkuin esimerkkinä. Itelle on kyllä toiminu toi systeemi helvetin hyvin ja oon päässy kyykkäämään ihan uusia painoja ja ekan kerran elämässäni teen suhteellisen helpon tuntuista sarjaa yli omalla painolla, mikä on mun voimatasoilla aika kivaa :D
 
Liittynyt
2.3.2010
Viestejä
1 084
jos tosiaan on 6-8-10-8-6 niin anteeksi väärää tietoa :D aina luullu 10-8-6-4-2 esim.. no toimiva tuokin
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Reverse pyramid training artikkeli, optimaalisin tapa lisätä voimaa/massaa? Treeni 7
RPT - Reverse Pyramid Training Treeni 65
Pyramidit Treeni 3
Vincen 10-8-6-15-rutiini (Pyramiditreeni) Treeni 6
Sarjani ja etenkin pyramidiharjoittelusta kysymyksiä Treeni 2
1-jakoinen + pyramiditreeni Treeni 3
pyramidi Treeni 2
Pyramidi 12,10,8,6 Treeni 14
Amerikkalainen ruokapyramidi... Kuntoplus 10/2005 Treeni 13
Mitä mieltä olette Pyramidiharjoittelusta? Treeni 0
Mitä mieltä olette Pyramidiharjoittelusta? Treeni 3
pyramidit Treeni 11
Pyramidi-sarja Treeni 2
Mihin pyramidista? Treeni 8
Pyramidi Treeni 4
pyramidi Treeni 18
Neck Training Treeni 2
Fortitude training Treeni 7
MI40 Training program Treeni 16
Päivitetty hit - high intensity training Treeni 63
Street training paikat! Treeni 3
Serge Nubret Pump Training Treeni 38
PHAT ja German Volume Training Treeni 496
Pro-Pain Mike O'Hearn's Power Bodybuilding 12 Week Training Program Treeni 18
HIIT - High Intensity Interval Training Treeni 3
Time/Volume training Treeni 9
GST - Growth Stimulus Training Treeni 1
Iso 7x + Iron arms (isometric training) Treeni 1
Max OT training Treeni 44
High Volume Tier Training Treeni 9
Hardcore Training Treeni 18
The Hardcore Training Treeni 11
Essentials of Weightlifting and Strength Training Treeni 0
Controlled Fatigue Training (CFT) Treeni 1
Complex-training Treeni 23
Arnoldin Basic Training Program Treeni 6
German Volume Training vai DoggCrapp Treeni 3
Bodyweight training Treeni 1
Escalading Density Training - EDT Treeni 47
Julien Greaux:n 15min curcuit training käsille Treeni 10
Crosstraining - yhdistelmätreenejä Treeni 94
Escalating Density Training, EDT Treeni 1
Maximum fibre recruiment training Treeni 4
Static Contraction Training / Staattinen supistustreeni Treeni 11
Strong as an Oak: an authoritative retrospective of Arnold Schwarzenegger's training Treeni 43
Low Volume, Progressive Intensity Training Treeni 7
Ronnie Coleman Training, nutrition, supplement questions forum Treeni 4
5x5 On Steroids: Enter Cluster Training Treeni 7
Power Factor Training Treeni 5
Arnold Schwarzenegger's Terminator 3 Training Program Treeni 46
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös