Pyöräily

Kauheeseen 29" kuumeeseen tuli lääkkeeksi Trekin superfly al -13. Aikaisemmin ollut 26" alujäykkäperä, 26" kuitujäykkis, 26" täysjäykkä ja 26" täysjousto. Testilenkin perusteella tuntuu todella hyvältä, vaikka osapäivityksiä toki tulee. Geometria on loistava!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi perkeleen presta-venttiili! Jäi lenkki tekemättä... Trikoot jalkaan ja kaikki kuteet valmiiks, aurinkolasit puhtaaks ja popit napeille. Sit kokeilen rengasta ja aattelen, et ihan vähän vois vielä nostaa painetta. Ei paljoo, mut pikkasen, jos vaikka rullais entistä kevyemmin. Pumppu kiinni prestaan - tsup, rengas tyhjäks! Noh, hetken pumppailet sitä paskaventtiiliä ja kokoajan tuntuu siltä, että pumppaisit jotain vitun kumipalloa, eikä ilmaa mene renkaaseen. Heti 5 minuuttia sen jälkeen, kun sylinteri oli pumpusta lämmenny kättä polttavaksi, niin alkaa lämpeemään pumppaajan keskusyksikkö ja pumppu desintegroituu voimakkaalla käden liikkeellä ja perkeleellä.

Enää ei oo pumppua ja rengas on aivan tyhjä. Trikoot on edelleen jalassa ja vituttaa.
 
Pässiäisen kunniaksi pakollinen kokopähkäilypostaus..
Nythän pääsi käymään niin että ollessani viimeviikon hiihtovaeltamassa, olivat ryökäleet canyonilla myyneet L-koon inflitet loppuun. Eikä tässä vielä kaikki: vastailivat kysymyksiini asiallisesti sähköpostilla, ja koskapa inseamini on niin pitkä (184/92) niin suosittelivat minulle L-koon sijasta XL-kokoista! Tuo olisi kummiskin käsittääkseni kokoa 60, tässä ketjussa joku tietäjä arveli että on liian suuri kun kävin felttiä kyseisessä koossa kokeilemassa.
Ja lisää sepustusta, nyt bongasin samalta kylältä myynnissä käytetyn ridley x-fire-pyörän. Olisi hiilikuiturunko ja 105-osat, ei levyjarruja. No, niinkuin arvata saattaa, koko askarruttaa paskarruttaa. Em. fillari olisi kokoa 58, joka lienee suurin mitä sitä valmistetaan. Ajattelin tuota käydä kokeilemassa, googlailemalla selvisi että nuo ridleyt ovat korkeita ja lyhyitä. Onkohan se tällaiselle pitkäjalkaiselle hyvä vai huono asia? Onko muuten pakkiksen fillaristeilla ajatuksia tuosta ridleystä? Vuosimalli olisi vissiin 2011 tai 2012, myyjän mukaan vähän ajettu olisi.
 
Nyt on kyllä mahtavat fiilikset! Keli on mitä loistavin ja 2.5 tunnin maastopyörä rymyytyksen (pääosin enskaa) jälkeen kotiin, missä suihkun kautta ruokapöytään, missä ~5h haudutettua hirvenlihapataa... :kuola:
Kyllä sitä nyt kelpaa. Täysin turha posti tämäkin, mutta on nyt niin innoissaan kuin 5v karkkikaupassa. :D
 
Pässiäisen kunniaksi pakollinen kokopähkäilypostaus..
Nythän pääsi käymään niin että ollessani viimeviikon hiihtovaeltamassa, olivat ryökäleet canyonilla myyneet L-koon inflitet loppuun. Eikä tässä vielä kaikki: vastailivat kysymyksiini asiallisesti sähköpostilla, ja koskapa inseamini on niin pitkä (184/92) niin suosittelivat minulle L-koon sijasta XL-kokoista! Tuo olisi kummiskin käsittääkseni kokoa 60, tässä ketjussa joku tietäjä arveli että on liian suuri kun kävin felttiä kyseisessä koossa kokeilemassa.
Ja lisää sepustusta, nyt bongasin samalta kylältä myynnissä käytetyn ridley x-fire-pyörän. Olisi hiilikuiturunko ja 105-osat, ei levyjarruja. No, niinkuin arvata saattaa, koko askarruttaa paskarruttaa. Em. fillari olisi kokoa 58, joka lienee suurin mitä sitä valmistetaan. Ajattelin tuota käydä kokeilemassa, googlailemalla selvisi että nuo ridleyt ovat korkeita ja lyhyitä. Onkohan se tällaiselle pitkäjalkaiselle hyvä vai huono asia? Onko muuten pakkiksen fillaristeilla ajatuksia tuosta ridleystä? Vuosimalli olisi vissiin 2011 tai 2012, myyjän mukaan vähän ajettu olisi.

Itse en tykkää yhtään Ridleyn runkogeometrioista. Kävin itse kokeilemassa X-ridea. Olen 175 / 80 cm ja olisin joutunut ottamaan pienimmän koon (50), koska pyörä oli niin korkea. Ohjaamon pituus jäi todella lyhyeksi, eikä satulan ja tangon väliin saanut juuri yhtään droppia. Itseä miellyttävä ajoasento olisi vaatinut pitkän negatiivisen stemmin, sekä ison (ja ruman) spacer pinon stemmin päälle.
 
Jep, kävin tänään em. x-firen koeajamassa, pyörä oli kevyt ja nopea, mutta tuntui että joutuu "kurottamaan" tankoon hieman, minkä takia en uskaltanut ostaa. Tuntui siis että ohjaamo oli jotenkin "pitkä", stemmi oli 90mm pitkä, tiedä sitten vieläkö lyhyemmällä saisi asiaa paranettua. Eikun taas aamulla töihin täpärimaasturilla..plääh.. No, ei auta kun jatkaa sopivan metsästystä.
 
Voi perkeleen presta-venttiili! Jäi lenkki tekemättä... Trikoot jalkaan ja kaikki kuteet valmiiks, aurinkolasit puhtaaks ja popit napeille. Sit kokeilen rengasta ja aattelen, et ihan vähän vois vielä nostaa painetta. Ei paljoo, mut pikkasen, jos vaikka rullais entistä kevyemmin. Pumppu kiinni prestaan - tsup, rengas tyhjäks! Noh, hetken pumppailet sitä paskaventtiiliä ja kokoajan tuntuu siltä, että pumppaisit jotain vitun kumipalloa, eikä ilmaa mene renkaaseen. Heti 5 minuuttia sen jälkeen, kun sylinteri oli pumpusta lämmenny kättä polttavaksi, niin alkaa lämpeemään pumppaajan keskusyksikkö ja pumppu desintegroituu voimakkaalla käden liikkeellä ja perkeleellä.

Enää ei oo pumppua ja rengas on aivan tyhjä. Trikoot on edelleen jalassa ja vituttaa.

Legendaarista. Miullakin menee hermo noihin käsivemputtimiin. Osta kunnon jalkapumppu tai venttiilin adapteri ja käy huoltsikalla pistämässä baarit kohdilleen. Taas sen verran mahtava ajokeli, et livistän tästä ajamaan tuota maantiekiitäjää.
 
Jatkan tyhmiä kysymyksiä: jos ketjut menee kaksinkerroin edestä pienimmältä keskimmäiselle vaihdettaessa, niin onko ketjut liian pitkät vai pitääkö eturattaat vaihtaa? Pyörässä uudet ketjut (jotka vanhojen mittaiset) ja uusi takapakka.
 
Jatkan tyhmiä kysymyksiä: jos ketjut menee kaksinkerroin edestä pienimmältä keskimmäiselle vaihdettaessa, niin onko ketjut liian pitkät vai pitääkö eturattaat vaihtaa? Pyörässä uudet ketjut (jotka vanhojen mittaiset) ja uusi takapakka.

Ketju nousee rattaan mukana? Käykö näin ihan normaalissa ajossa¨, eli hyppiikö ketju lähes jatkuvasti muutenkin?
 
Ketju nousee rattaan mukana? Käykö näin ihan normaalissa ajossa¨, eli hyppiikö ketju lähes jatkuvasti muutenkin?

Vaihdettaessa pienimmältä eturattaalta keskimmäiselle tekee tuon. Ei tee muuten. Eli ketju ilmeisesti ei irtoa eturattaalta kun vaihtaa vaan menee kaksinkerroin. Lisäksi ihmettelin kuuluuko etuvaihtajan olla samassa linjassa eturattaiden kanssa, vai vähän viistossa niihin nähden.
 
Me korkattii pyöräilykausi pikkuveljen kanssa pitkänäperjantaina vähä erikoisemmilla kokoontaitettavilla W-bike -pyörillä:

W-Bike1.jpg W-Bike5.jpg W-Bike2.jpg W-Bike4.jpg

Hirveen hyvät satulat noissa on, mutta etureidet meinas olla isoimmissa nousuissa aika kovilla. Ei vaihteita tai mitään muitakaa hienouksia. 15km ajettii ja päätettii, että jos kun Tappara voittaa Suomen mestaruuden, ni heitetää toho vielä kymppi lisää eli 25km.

Toin nää siis Kiinasta ja en usko, että samanmoisia tulee iha heti vastaa(?!), ku ei ne ees Kiinassa ajele näillä.

Mutta eikö vaan olekkin tyylikkäät? :D
 
Harvinaisen epämukavan näköiset pyörät olet löytänyt. Itse korkkasin pyöräilykauden paripäivää sitten polkasemalla sittariin ja takas. Matkaa ei kertynyt kuin joku 6 kilometriä, mutta taitaa muutenkin tänä kesänä pyöräilyt jäädä vähemmälle.
 
Harvinaisen epämukavan näköiset pyörät olet löytänyt. Itse korkkasin pyöräilykauden paripäivää sitten polkasemalla sittariin ja takas. Matkaa ei kertynyt kuin joku 6 kilometriä, mutta taitaa muutenkin tänä kesänä pyöräilyt jäädä vähemmälle.

Juu ei näitä hommattukkaa mihkä kuntoilutarkotuksee vaa kesäpyöriksi aiheuttaa hämmennystä. :)

Toisella pyörällä ei ookkaa viä lenkkiä tullu tänä vuonna heitettyä. Pitää korjata tämä asia pikimmiten.
 
Toin nää siis Kiinasta ja en usko, että samanmoisia tulee iha heti vastaa(?!), ku ei ne ees Kiinassa ajele näillä.

Mutta eikö vaan olekkin tyylikkäät? :D

Meneekö se kasassa tonne pussiin vai onko se vaan tavaran kuljetukseen?
 
Nyt vituttaa!

Tilasin ebaysta uuden Campagnolo Centaurin vaihdevivun. Kuvan perusteella oli vanhempaa mallia, eli juuri sellainen mitä tarvitsinkin. Paketti tuli postiin ja perkele väärä uudenmallinen vaihdevipuhan siellä oli. Tuohon ei saa vanhaa jarruvipua tai kumihuppua ympärille ja on myös eriparia vasemman vaihdevivun kanssa. Kyllä vituttaa, että myyjät heittää väärän kuvan myynti-ilmotukseen. Takasinkaan ei oikein kannata lähettää, kun postikulut ottaa huomioon.

Tilasin saman tien uuden kahvan ja nyt sekä kuva, että teksti lupaa kahvan olevan vanhaa mallia. Tosin tässä uudessa tilauksessa on mukana jarrukahva ja huppu, niin periaatteessa tulee toimimaan joka tapauksessa. Mutta sinne meni taas rahat hukkaan ja fillarointi siirtyy toimitusajan verran kesään päin.
 
Vuoden eka "pakarin lenkki" ajettu, eli vajaa 100km maantiellä. Sopivasti nousua ja hapot aika monta kertaa kirraili etenkin etureisissä. Hieman yllätys oli se, että meni niinkin hyvin käytännössä ilman pohjia, ainoat kuntoilut tälle vuodelle on viikon loma-ajelut Italiassa, ~15h. Ilma ihan prkleen hieno ja kaiken lisäks oli vielä ajoseuraa. Kyllä kelpaa! :)
 
Päässyt ensimmäistä kertaa elämässäni kokeilemaan maantiepyöräilyn ihanuutta tutun Bianchi via Nironella ja on kyllä mukavaa hommaa! :) Ei vielä mitään ihan älyttömiä lenkkejä ole uskaltanut lähteä vetämään, mutta tuollainen 30-40km menee kyllä melkein kuin siivillä. Nyt vaan mietin, että ostaisinko siitä samantien itselleni pyörän vai kannattaisiko vielä harkita ja testailla mahdollisesti muitakin? Tuo on jonkun 5 vuotta vanha eikä hirveästi (~1000km) ajeltu. Hintaa on kohtuu siedettävä, koska osat ei sitä ihan uusinta uutta ole. Tietenkin vähän vaikea pelkän tekstin perusteella arvioida, mutta sopisiko tuollainen ensimmäiseksi pyöräksi vai alkaako vuoden päästä vituttamaan kun ei ostanut kerralla parempaa?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom