Pyöräily

Nyt on itsellekkin iskenyt pahemmanlaatuinen pyöräkuume.

Pitäisi vain jostain löytää hyvä käytetty kilpapyörä/harjoituskilpapyörä tai miksi noita nyt kutsutaan. Tuollainen jupeha:n löytämän kaltainen olisi unelmissa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
millaisia noi Jamiksen pyörät on mitä intersporteissa kaupataan? onko ihan kelvollisia? jamis durangoa olen ajatellut hankkia, eli maastopyörää siis, itse pidän marinia laadukkaana merkkinä, onko kokemuksia millaisia jamikset ovat niihin verrattuna?
 
Dudii. Trekki varastettiin tuossa reilu kuukaus sitte.. Nyt oon tullu siihen ajatukseen että ostais silti uuden pyörän vaikka oon jo moneen otteen ehtinyt kirota niitä idiootteja jotka kaupungissa vetelemät bränikkäpyörillä.. Mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Kaupunkikäyttöön siis. Itse olen miettinyt Tunturi X220-mallia.
 
Dudii. Trekki varastettiin tuossa reilu kuukaus sitte.. Nyt oon tullu siihen ajatukseen että ostais silti uuden pyörän vaikka oon jo moneen otteen ehtinyt kirota niitä idiootteja jotka kaupungissa vetelemät bränikkäpyörillä.. Mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Kaupunkikäyttöön siis. Itse olen miettinyt Tunturi X220-mallia.

http://www.dailybreadcycles.net/

Jumankauta kun on hienoja!!:worship:
 
Matkahuollon pitäisi parhaillaan kuljettaa Nishikin Road Master maantiepyörää kohti sen uutta kotia.

Ikäähän pyörällä hiukan on, mutta pitäisi olla täysin ajokuntoinen peli. Tämä kesä tuolla tulee varmaankin ajettua ilman mitään suurempia muutoksia, perus tsekkaukset ja baanalle. Talven pimeinä iltoina voisi kuitenkin lämpimässä varastossa hiukan muokata tuota pyörää, vähentämällä esim. rattaiden määrää.

Tästä päästäänkin kysymykseen... Voisiko viisaammat selittää fiksin (fixed gear) ja sinkulan (single speed eron, vai menivätkö edes nuo termit oikein?
 
Matkahuollon pitäisi parhaillaan kuljettaa Nishikin Road Master maantiepyörää kohti sen uutta kotia.

Ikäähän pyörällä hiukan on, mutta pitäisi olla täysin ajokuntoinen peli. Tämä kesä tuolla tulee varmaankin ajettua ilman mitään suurempia muutoksia, perus tsekkaukset ja baanalle. Talven pimeinä iltoina voisi kuitenkin lämpimässä varastossa hiukan muokata tuota pyörää, vähentämällä esim. rattaiden määrää.

Tästä päästäänkin kysymykseen... Voisiko viisaammat selittää fiksin (fixed gear) ja sinkulan (single speed eron, vai menivätkö edes nuo termit oikein?
Sinkula on yksivaihteinen pyörä, missä on vapaaratas->polkimet pyörivät myös taaksepäin. Fiksissä myös yksi välitys, mutta se on kiinteä->polkimet pyörivät aina kun pyörä liikkuu, ratapyörät ovat juuri "fiksejä".
 
Fixilä reidet kasvaa koska kiihdytys ja "jarrutus" tapahtuvat pääsääntöisesti polkemalla. Etujarrun siihen saa asennettua, mutta ei takajarrua. Jos ei ole koskaan kokeillut niin kannattaa kokeilla ennen kuin rakentaa sellaisen. Nykyään saa myös flip-flop napoja joissa toisella puolella on fixinapa ja toisella puolella sinkulanapa.

Hesarissa kerrottiin että sinkulat ja fixit on nyt muotia :rolleyes:
 
Sinkula on yksivaihteinen pyörä, missä on vapaaratas->polkimet pyörivät myös taaksepäin. Fiksissä myös yksi välitys, mutta se on kiinteä->polkimet pyörivät aina kun pyörä liikkuu, ratapyörät ovat juuri "fiksejä".

Kiitoksia selityksestä. Noin vähän ajattelinkin asian olevan, mutta en ollut täysin varma.

Katsotaan nyt miten oman pyörän kanssa käy, tuleeko siitä talvella sinkula vai pysyykö vaihdepelinä.
 
Tuossa keväällä päätin vähän saada vaihtelua juoksuun ja salillakäyntiin ja pyöräilin kahtena päivänä naapurikunnan puolella 34 kilometriä. Ylämäissä piti vähän "purra hammasta" että pääsee yli ja lenkkien jälkeen olikin pakarat melko hellänä ja muutenkin jalat puutuneet, mutta muuten oli ihan mukavaa vaihtelua.
 
Ylämäissä piti vähän "purra hammasta" että pääsee yli ja lenkkien jälkeen olikin pakarat melko hellänä ja muutenkin jalat puutuneet, mutta muuten oli ihan mukavaa vaihtelua.

Juuri tämähän pyöräilyssä onkin sitä parasta "vaihtelua" kun jalat on lenkin jälkeen aivan eri tavalla hellinä kuin normi juoksulenkin. :dance:
 
Eilen tuli hommattua pitkällisen pohdinnan jälkeen tuollainen perushybridi Kona Dew ja tänään tuli rullattua sillä töihin ja takaisin ~10km suunta. Ainakin täällä pk-seudulla huomattavasti mukavempi tapa matkustaa aamulla töihin, kuin omalla autolla, jolloin saa kiristellä hampaita ruuhkien takia. Kyllähän tuo pisti jalkoihin kivan tuntuman, kun viimeksi on tullut pyöräiltyä intissä useampi vuosi sitten. :)
 
Nojoo, itekki oon tässä alkanu työmatkoja polkemaan. 26km tulee melko tarkalleen päivässä sillon matkaa. Ihan hikivauhtia, eli niin lujaa ku jaksaa tulee vedettyä noi matkat. Mulla vaan on sellanen ongelma, että joka kerta noin puolivälissä alkaa alaselässä rasitus tuntumaan ja vaikkei muualla tuntuskaan vielä, on tunne tosi epämukava. Oisko tällaseen jollain nokkelalla jotain vinkkiä. Satulan kulma tai korkeus ehkä? Satula mulla on tällä hetkellä aivan suorassa.
 
Nojoo, itekki oon tässä alkanu työmatkoja polkemaan. 26km tulee melko tarkalleen päivässä sillon matkaa. Ihan hikivauhtia, eli niin lujaa ku jaksaa tulee vedettyä noi matkat. Mulla vaan on sellanen ongelma, että joka kerta noin puolivälissä alkaa alaselässä rasitus tuntumaan ja vaikkei muualla tuntuskaan vielä, on tunne tosi epämukava. Oisko tällaseen jollain nokkelalla jotain vinkkiä. Satulan kulma tai korkeus ehkä? Satula mulla on tällä hetkellä aivan suorassa.

Minkälainen pyörä?
Veikkaan että ajoasento on liian istuva ja polkaisu lähtee selästä "painamalla", joka sitten käy selkälihojen päälle.
 
Hetkinen-hetkinen. Anteeks, mähän perhana tarkotanki ristiselkää, jossa se tuskanen rasitus tuntuu.

Minkälainen pyörä?
Veikkaan että ajoasento on liian istuva ja polkaisu lähtee selästä "painamalla", joka sitten käy selkälihojen päälle.

Tollanen hybridimankeli on kyseessä. Oon yrittäny tunnustella, että missä asennossa se rasituksen tunne katoais, mutta ei oo vielä ratkennu. Ehkäpä jossain vaiheessa ristiselkä tottuu tohon erilaiseen pyöräilyn rasitukseen... tai sit ei(?) Muuten toi kipu ei jää enempään vaivaamaan onneksi. Polkiessa vaan tuntuu, mutta välillä niin epämukavalta, että alkaa vituttamaan kun muuten olis niin helppo sotkea menemään.
 
Pari kysymystä heittäisin kehiin:

1. Millainen on oikea ja paras pyöräilyasento? Tarvitaanko siihen mitään lisävarusteita, kuten tankoon kiinnitettävä se muovinen systeemi (tiedän, ei sano mitään, mutta en tiedä sille nimitystä).

2. Minkä merkkiset lukkopolkimet kannattaa ostaa? Mikä merkki tekee laadukkaita?

3. Paras kilpapyörä merkki?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom