Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Dudii. Trekki varastettiin tuossa reilu kuukaus sitte.. Nyt oon tullu siihen ajatukseen että ostais silti uuden pyörän vaikka oon jo moneen otteen ehtinyt kirota niitä idiootteja jotka kaupungissa vetelemät bränikkäpyörillä.. Mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Kaupunkikäyttöön siis. Itse olen miettinyt Tunturi X220-mallia.
Sinkula on yksivaihteinen pyörä, missä on vapaaratas->polkimet pyörivät myös taaksepäin. Fiksissä myös yksi välitys, mutta se on kiinteä->polkimet pyörivät aina kun pyörä liikkuu, ratapyörät ovat juuri "fiksejä".Matkahuollon pitäisi parhaillaan kuljettaa Nishikin Road Master maantiepyörää kohti sen uutta kotia.
Ikäähän pyörällä hiukan on, mutta pitäisi olla täysin ajokuntoinen peli. Tämä kesä tuolla tulee varmaankin ajettua ilman mitään suurempia muutoksia, perus tsekkaukset ja baanalle. Talven pimeinä iltoina voisi kuitenkin lämpimässä varastossa hiukan muokata tuota pyörää, vähentämällä esim. rattaiden määrää.
Tästä päästäänkin kysymykseen... Voisiko viisaammat selittää fiksin (fixed gear) ja sinkulan (single speed eron, vai menivätkö edes nuo termit oikein?
Sinkula on yksivaihteinen pyörä, missä on vapaaratas->polkimet pyörivät myös taaksepäin. Fiksissä myös yksi välitys, mutta se on kiinteä->polkimet pyörivät aina kun pyörä liikkuu, ratapyörät ovat juuri "fiksejä".
Ylämäissä piti vähän "purra hammasta" että pääsee yli ja lenkkien jälkeen olikin pakarat melko hellänä ja muutenkin jalat puutuneet, mutta muuten oli ihan mukavaa vaihtelua.
Nojoo, itekki oon tässä alkanu työmatkoja polkemaan. 26km tulee melko tarkalleen päivässä sillon matkaa. Ihan hikivauhtia, eli niin lujaa ku jaksaa tulee vedettyä noi matkat. Mulla vaan on sellanen ongelma, että joka kerta noin puolivälissä alkaa alaselässä rasitus tuntumaan ja vaikkei muualla tuntuskaan vielä, on tunne tosi epämukava. Oisko tällaseen jollain nokkelalla jotain vinkkiä. Satulan kulma tai korkeus ehkä? Satula mulla on tällä hetkellä aivan suorassa.
Minkälainen pyörä?
Veikkaan että ajoasento on liian istuva ja polkaisu lähtee selästä "painamalla", joka sitten käy selkälihojen päälle.