Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Talven projekti ensi kertaa haistelemassa ulkoilmaa (ei tokikaan vielä ajolenkillä). Vaihteet säästämättä ja tankoteipit laittamatta mutta muuten ready to go. Paino ilahduttavan pieni 7,6 kg On se kaunis vaikka itse sanonkin.
Tolla kelpaa kilometrejä kerätä ja maanteitä koluta!
Onko muuten ehdotuksia järjellisen hintaisesta mittarista pyörään. Nopeus ja kandenssi olisi pakollisia, aattelin nyt opetella oikein ajamista tuolla maantiepyörällä. Sykemittaus on plussaa, mutta ei ihan pakollinen kun yksi sykemittari kyllä pitäisi olla kunhan vaan sen jostain onnistun löytämään.
Ajattelin pyöräileväni n. 220km matkan Kajaanista Jojensuuhun ihan kohtuu hyvällä pyörällä. Laittelen kuvaa myöhemmin (huomenissa ehkäpä). Tämmösiä perusjuttuja kyselen jo valmiiksi lenkkiä edeltäville viikoille ja päiville. Varmaan runsaasti hh-pitoista ruokaa edeltävänä päivänä ja lepoa. Ja itse lenkille mukaan nestettä, suolaa, jotain hh/prot-pitoista settiä myös.
Mutta sitten edellisten viikkojen treenistä. Mitä mieltä olette salin/itse pyöräilyn harrastamisesta ennen lenkkiä? Tällä hetkellä vetelen 4-jakoisella ja aerobista päälle porraskävelylaitteessa eli pienimuotoisella dieetillä ollaan. Ikää 21 vuotta, paino 78kg ja pituutta 174cm. Tarkoitus pudotella sinne 73-75 hujakoille maltillisesti kesään mennessä ja kelien parantuessa aloitella myös pyöräilemään pitempiä reissuja.
Tähän mennessä paras saavutukseni pyöräilyn saralla on intin pyörällä sotkeminen Vuosangasta Kajaaniin (~80km) n. 9 tunnissa. Ja olen hyvin ylpeä saavutuksestani kun satun vielä rasitusastman omistamaan. Miten saisin n. 3 kuukauden harjoittelulla (häh, nyt vasta tajusin kirjoittaessani että 3kk jäljellä) poljettua noinkin pitkän matkan sujuvasti?