Pyöräily

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä vaihtoehto jussiksi. Tuolla myös junnuille ohjelmaa joten hyvä sauma järjestää koko perheen juttu. Ja itse myös rappiokapitalistina näen tossa hyvän sauman kasvaa tulevina vuosina tapahtumaksi jossa on pyöräilyn lisäksi vaikka mitä muuta. Markkinoijan näkökulmasta hyvä tilaisuus.
 
Tänään saavutti uus työmatka- ja salipyörä Saksan maaperän. 200m pyörähdyksen jälkeen täytyy todeta että erinomainen ensituntuma; en oo koskaan jopoa omistanut ja ihan mielenkiinnosta tilasin. Onko muuten kuvassa näkyvä keskiörakenne standardi vai puuttuuko tuosta joku suoja? Täällä suolataan talvella niin maan perusteellisesti että ei taida noin avonaisella rakenteella viitsiä paljon loskassa ajella..

WP_000474.jpg
WP_000473.jpg
 
Laittakaa viestiä tulemaan, jos joku on menossa paikan päälle. Kiinnostaa tietää mikä hintataso sekä miten homma toimii.
 
Tavaraa oli yhen pikku pyöräliikkeen verran, pois lukien fillareita vähemmän. Kypäriä oli helvetisti ainakin. Ite ostin sarjan kesärenkaita 50e, nastarenkaat 150e, sisäkumeja 4kpl 40e = 240e ja tosta sai puolet alennusta eli 120e tuli maksamaan. Vain käteinen käy. Vähän ihmetytti kun suurimmassa osassa tavarassa ei ollut hintaa lainkaan esillä, niin ei sitten tiennyt edes mitä alen kanssa tulisi maksamaan.
 
Pyöräilykärpänen ei ole mennyt horrokseen talveksi -- just lähti tilaukseen Cube Agree GTC Pro Compact carbon, jospa tuosta olisi ensimmäiseksi maantiepyöräksi :) :) :)

Hyvät tarjoukset on pällä vm 2013 pyöristä. Lenkkiä tulee varmasti ajettua, kun nyt oon ulkoiluttanut maasturia kohta puolitoista vuotta.
E: nythän se on pyöräkauppojen aika. Ei olis tullut hiilarivehkeeseen ovh hinnoilla satsattua.

Eilen aamulla tuli paketti kotio, 8,5 päivää tilauksesta meni. Pyörä oli pakattu hyvin strategisista paikoista suojaten, akselinpäämuovit, etuhaarukka vuorattu, tanko vuorattu ja paketoitu rungon kylkeen. Ainoa mikä oli hieman heikommin niin irrallinen etukiekko pääsi ylös-alas suunnassa liikkumaan koko pakkauksen korkeudelta mutta jospa sitä on kuljetettu "this side up". Irrallaan oli tanko, etukiekko, satulaputki, satula. Vaihteet ja takajarru oli säädetty kohilleen, etujarru piti säätää itse kun oli kiekon saanut paikalleen, ja nyt on pyörä kasassa oottamassa kesäkeliä.

Isot pisteet bike-discountille näistä kaupoista. Tässä kun on aikaa värkätä talvisydämellä niin mietin että laittaisin kiveniskuteipit tuohon, kai ne slicksitkin irrottaa pientä kiveä tiestä?
 
Olen saanut työmatkapyöräilyn taas rullaamaan useamman kuukauden tauon jälkeen. Tekee ihan älyttömän hyvää, kun talvella aerobiset tahtoo jäädä muuten väliin. Huomaan selvän eron kropan ja mielen vireydessä verrattuna työpäivään, joka alkaa autoilulla. Pitäsköhän myydä auto pois niin ei olis ikinä kiusausta nukkua aamuisin pidempään ja tulla autolla töihin?
 
Pallottelin ajatuksella keskittyä tempoon 100% alkavalla kaudella. Kaikkia treenejä ja trainervetoja en viitsi uudella Cervelolla tehdä niin ostin puolivahingossa tollaisen Felt B16 tempokoneen. Loistava treenipyörä sisävetoihin ja ulos treenipeliksi kesäksi. Trainerin kanssa saa hyvin tuntuvan missä kunto menee kun laitoin tohon Garmin Vector wattipolkimet.

Homman tarkoitus on katsoa miteh vaikuttaa voiman tuottamiseen tt-asennossa kun iso osa tai liki kaikki treenit tehdään tt-asennossa.

kuva.JPG
 
Nostellaas tätä. Pyöräytin pedaalit paikalleen eilen maantierassiin, laitoin 105:t eli yhteneväinen satsi on nyt komponenttipuolella siltäkin osin. Tänään oon funtsinut tuota kenkäpuolta, ne on vielä puutteena. Ja pumppukin pitäisi vielä käydä ostamassa.

Autotieltä näyttää löytyvän jo aika hyvin pätkää jossa pääsis kokeilemaan ajoasennon säätöä. Pyörätiet työmatkan osalta sulat muutamaa lyhyttä pätkää lukuunottamatta, mutta eihän ne harjaa niitä kuin justiinsa vapuksi vaikka kuin kevättä pitelisi. Kevät kolkuttelee aika mukavasti, toisaalta nyt on hirmu kaksijakoiset fiilikset, kun samalla toivoo talven jatkuvan että riittäisi pilkkikeliä :) Pyöräilykuumetta pukkaa samalla.

Mites Jamin pyöräprojekti, joko on osat haalittu & kasaaminen aloitettu?
 
Joo suunnilleen kaikki pitäisi olla ostettu. Pyörä on puoliksi kasattukkin jo, seuraavaksi pitäisi vaijerit vedellä jne. Osasarjaksi ostin tarjouksesta Ultegran setin ja muutenkin olen yrittänyt laittaa kohtuullista komponenttia (hiilikuitua tottakai :D) sen mitä tarjouksesta on löytynyt.

Pitää varmaan lähi aikoina kasata loppuun. Tuolla on pari asfaltti pätkää jotka on kyllä ihan lähi aikoina ajokunnossa.
 
Mulla on Canyonin Ultimatessa vaihteet vähän sekoillut. Kun vaihtaa takapakalla raskaammalle (pienemmälle rattaalle), niin yleensä kolmanneksi suurimmalta rattaalta alkaen ketjut hyppää saman tien ainakin pari ratasta yli. Parhaimmillaan/pahimmillaan suoraan kaikkein pienimmälle takarattaalle eli hyppää 5-7 ratasta. Vaihdekahvan tuntuma on jo ennen tuossa ongelmakohdassa vaihtamista "löysä" ja tuntuu, että vaihdevipu on ikään kuin osittain valmiiksi painettuna. Yhtä kerrallaan ei saa vaihteita takapakalta raskaammalle (pienemmälle rattaalle) tällä hetkellä ollenkaan tuossa ongelmakohdassa. Aina hyppää useamman rattaan yli.

Koitin jo säätää vaihteita, mutta ei mitään vaikutusta. Ulkoisesti en näe mitään vikaa takapakassa tai vaihtajassa. Voiko tuolla kahvassa olla joku systeemi, joka mahdollistaisi sen, että vaijerin syöttö ei stoppaa yhden vaihteen vaihtamiseen tarvittavaan määrään? Pitänee avata vaihdekahvan pää tänään ja tarkastaa se jos jollakin ei ole kokemusta vastaavasta ongelmasta?

Ompas sekavasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärtää.
 
Mulla on Canyonin Ultimatessa vaihteet vähän sekoillut. Kun vaihtaa takapakalla raskaammalle (pienemmälle rattaalle), niin yleensä kolmanneksi suurimmalta rattaalta alkaen ketjut hyppää saman tien ainakin pari ratasta yli. Parhaimmillaan/pahimmillaan suoraan kaikkein pienimmälle takarattaalle eli hyppää 5-7 ratasta. Vaihdekahvan tuntuma on jo ennen tuossa ongelmakohdassa vaihtamista "löysä" ja tuntuu, että vaihdevipu on ikään kuin osittain valmiiksi painettuna. Yhtä kerrallaan ei saa vaihteita takapakalta raskaammalle (pienemmälle rattaalle) tällä hetkellä ollenkaan tuossa ongelmakohdassa. Aina hyppää useamman rattaan yli.

Koitin jo säätää vaihteita, mutta ei mitään vaikutusta. Ulkoisesti en näe mitään vikaa takapakassa tai vaihtajassa. Voiko tuolla kahvassa olla joku systeemi, joka mahdollistaisi sen, että vaijerin syöttö ei stoppaa yhden vaihteen vaihtamiseen tarvittavaan määrään? Pitänee avata vaihdekahvan pää tänään ja tarkastaa se jos jollakin ei ole kokemusta vastaavasta ongelmasta?

Ompas sekavasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärtää.

Veikkaan että vaijeri takertelee
- vaijeri ja kuorien sisukset kuluneet ( = vaihtoon kaikki )
- vaijeri on kuiva, CRC:llä tai WD40:llä tms voi auttaa asiaa, mutta ennen pitkään päätyy edelliseen...
- vaijerinkuorien sisällä kosteutta ja jopa vettä joka jäätyy

Voihan itse vaihtajakin olla niin likainen ja paksussa töhnässä rasvaa + hiekan pölyä että kangistuu viileässä ja jousi ei jaksa siirtää ketjulinjaa

- maastoajossa on joskus kivi mennyt ketjun ja raattaa väliin niin että ratas on taipunut ja heittää vaihteen aina ylemmäs
 
Eilen tuli aloitettu oma pyöräilykausi. Duuniin ja takas, matkaa about 37km. Ihan hyvin on kunto säilyny talven yli. Vielä kun vähä maasto sulais lisää niin pääsis ajelee poluille keskuspuistoon.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom