Pyöräily

^Minkälaiset tommoset läskirenkaat on ajella, rullaako versus normi-maastorenkaaseen miten? Onko niissä jotain muutakin ideaa, kuin auttavat jos ajelee pehmeässä maastossa? Paljonko tommoinen vanne/rengas-kombo painaa?

t. kyselyikäinen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarviiko noi Ikeatolpat laittaa toisesta/molemmista päistä ruuveilla, vai saisko jollain tyyliin jesarilla kiinni :) ? Vaatehuoneeseen pitäisi saada teline pyörälle joten asennusjäljen ei tarvii kovin kaunista olla. Onko noi muut kamat kanssa Ikeasta, toi vaakaputki ja koukut jne?

Olipa hyvä ku vaihteeksi selailin tätäki threadia! :D Just nimittäin mietin että tarvisin kylppäriin pesukoneen päälle tommosen tolppasysteemin irtohyllyillä, mutta en yhtään hokannu missä oon noita nähnyt myytävän. Ikeanki sivuilta yllättävän vaikea löytää tuota, sieltäki selailin kaikki varastojärjestelmät jo läpi kertaalleen nimittäi. Näemmä sitten 'makuuhuoneen säilytys' alla.

Kyllähän ne rullaa pehmosella - jos kontaktipinta on pyöreä/ovaali, ja leveys tuplaantuu, niin pinta-ala nelinkertaistuu. Samalla tietty nystyjen määrä nelinkertaistuu, pitomielessä, eli huomattavasti matalammalla nystyllä pitäisi päästä samat kohdat. Tietenki myös gummin paino kasvaa huomattavasti, mutta pyörivän massan osalta sehän tuntuu vain jos tulee paljon pysähtelyä ja kiihdytyksiä.

Täällä alkaa kohta rakkaus lajiin rakoilemaan jos ei ala menemään lämpötilat pakkaselle! Varmaan neljäs kuukausi mutalenkkejä takana paria talvipäivää lukuunottamatta, mitkä olivat varmasti ihan vaan vittuilu mielessä tossa veden ja mudan keskellä... Kaikenlisäksi 400m välein on cyclocross-henkinen este kaatuneen puun muodossa jonka yli pyörä pitää nostaa. Tielläkään ei pää kestä ajaa kun hiekan kylvämisellä on estetty kaikkien mielekkäiden renkaiden käyttö ja jatkuva kura- ja vesisuihku viimeistelee tunnelman. Pää ei kyllä myöskään kestä mitään kuntopyörä/traineri viritelmiä.

No ehkä se tosta rupeaa kääntymään parempaan päin...

Onko kukaan menossa tyhmäpyöräilyn klassikkoon eli Röret Runt 300 tapahtumaan? Itselläni olisi lauantaina ajovuoro.

Olen aikaisempina vuosina ollut mutta tällä kertaa jää väliin. 18.1 on Wattbike kisailua ja toi vähän sotkisi treenin. 300km sisävedosta ei ihan hetkessä palaudu harjoittelemaan. Hieno tapahtuma kyllä, viime vuonna tosin tuli mitta täyteen 202km lukemassa. Oma moka kun lähtiessä annoin itselle luvan lopettaa 200km kohdalla.

Tiedä mitenkä tää liittyy tähän ketjuun, muutakuin että pyörä on mukana videossa, mutta linkataan nyt kuitenkin.
Tuli tässä kaverin kanssa parkkihallissa neppaillessa (Jyväskylän skeittihalliin, kun ei harmi vain ole fillarilla asiaa...) tämmöinen ''temppu/räpellys'' mieleen, mikä hitto sitten lieneekään.

[video]http://www.pinkbike.com/video/345016/[/video]

Ja vähän kehnompi suoritus samaisesta... xD

[video]http://www.pinkbike.com/video/345011/[/video]

Ainakin piristää muuten niin harmaata talvipyöräilyä tuollainen pelleily välillä. :)

Täällä alkaa kohta rakkaus lajiin rakoilemaan jos ei ala menemään lämpötilat pakkaselle! Varmaan neljäs kuukausi mutalenkkejä takana paria talvipäivää lukuunottamatta, mitkä olivat varmasti ihan vaan vittuilu mielessä tossa veden ja mudan keskellä... Kaikenlisäksi 400m välein on cyclocross-henkinen este kaatuneen puun muodossa jonka yli pyörä pitää nostaa. Tielläkään ei pää kestä ajaa kun hiekan kylvämisellä on estetty kaikkien mielekkäiden renkaiden käyttö ja jatkuva kura- ja vesisuihku viimeistelee tunnelman. Pää ei kyllä myöskään kestä mitään kuntopyörä/traineri viritelmiä.

No ehkä se tosta rupeaa kääntymään parempaan päin...

Itse laitoin maantiepyörän talviteloille lokakuussa kun tiet oli hiekotettu. Olisi maasturikin mutta ei viitsi sateessa ja kurassa ajella niin olen veivannut wattbikella pari kolme tuntia per vko. Ihan kelpo peli varsinkin pyöritystekniikan hiomiseen ja keväällä on varmasti helpompi hypätä pyörän selkään kun on vähän tuntumaa.

Mainio peli kyllä, ajoin Wattbikella liki 200 tuntia viime talvena. Nyt on ajatus ajaa mahd paljon ulkona, tehovedot Trainerilla.

Hmm, pitäisköhän toi maasturi kaivaa tuolta talviteloilta takaisin käyttöön ja viedä lumilauta takaisin talliin. Metsässä juoksulenkillä käydessä näytti nuo polut ihan ajettavassa kunnossa olevilta, eli voisihan sitä pienen tammikuisen lenkin käydä fillaroimassa :D

Hmm, pitäisköhän toi maasturi kaivaa tuolta talviteloilta takaisin käyttöön ja viedä lumilauta takaisin talliin. Metsässä juoksulenkillä käydessä näytti nuo polut ihan ajettavassa kunnossa olevilta, eli voisihan sitä pienen tammikuisen lenkin käydä fillaroimassa :D

Itse asiassa paljon paremmassa kunnossa kuin kuukausi sitten :)

Nyt kun on ollut pikku pakkasia yms, niin jopa välillä hieman kuivaneet/kovettuneet ajoreitit, tosiaan ihan hyvässä kunnossa ovat!

Tämän johdosta voisin linkittää oman myynti-ilmoituksen tänne, jos joku pakkotoistoa lukeva on vailla enduro/ all-mountain / tee ihan mitä vaan pyörää.M/V Kona Cadabra 2012 Täysjousto Enduro/All Mountain - Maasto - Fillaritori.com Tuosta löytyisi.

Asiaan liittyen, itseä on kovasti alkanut kiinnostaa jäykkäperäisen enduro/all-mountain fillarin hankkiminen tuon täpärin tilalle, jotenkin jäykkäperäinen vain sytyttää sydäntä enemmän, kuin täpäri, vaikka ei sillä välttämättä niin kovaa pääse, mutta piru kun on hauskaa. Niin onko täällä ihmisillä kokemuksia erinäköisistä jäykkäperä enduroista? Ns Bikes Clash on yksi mitä olen silmäillyt, olisi sellainen lenkkiräippäily fillari mitä etsin, kokemuksia yms, otetaan mielellään eri malleista vastaan!

Pyöräilykärpänen ei ole mennyt horrokseen talveksi -- just lähti tilaukseen Cube Agree GTC Pro Compact carbon, jospa tuosta olisi ensimmäiseksi maantiepyöräksi :) :) :)

Hyvät tarjoukset on pällä vm 2013 pyöristä. Lenkkiä tulee varmasti ajettua, kun nyt oon ulkoiluttanut maasturia kohta puolitoista vuotta.
E: nythän se on pyöräkauppojen aika. Ei olis tullut hiilarivehkeeseen ovh hinnoilla satsattua.

Maantie hiilarirunko ja kiekot odottaa jo tallissa kasaamista. Kovasti olen osasarjoja pyöritellyt, täytynee laittaa kohta tilaukseen ettei tuu kasailun kanssa kiire kun jotain puuttuu ja saa metsästää kuitenkin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom