Pyöräily

Meillä on seinät täynnä ties mitä siirtolohkareita niin en uskaltanut enään porailla niihin reikiä pyörä telineille. Katto sen sijaan on ihan perus elementtiä/mitä lie tasalaatuista kamaa kuitenkin niin pistin Ikean tolpat pyöriä varten ja niihin telineet. Ihan siisti toteutus tuli vaikkei ihan kaikki fillarit mahtuneetkaan seinille.

14158_10202985129808324_893104903_n.jpg

Alkaa oleen tärkeysjärjestys kohdillaan kun asutaan tosiaan kaksiossa ja toi huone on nyt tommonen :D Ostin vielä tohon ikkunan edessä olevien pyörien taakse parktoolin huoltotelineen, on muuten ihan helvetin kätevä kampe, ja toisessa nurkassa on bahcon iso työkalukärry.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä on seinät täynnä ties mitä siirtolohkareita niin en uskaltanut enään porailla niihin reikiä pyörä telineille. Katto sen sijaan on ihan perus elementtiä/mitä lie tasalaatuista kamaa kuitenkin niin pistin Ikean tolpat pyöriä varten ja niihin telineet. Ihan siisti toteutus tuli vaikkei ihan kaikki fillarit mahtuneetkaan seinille.

14158_10202985129808324_893104903_n.jpg

Alkaa oleen tärkeysjärjestys kohdillaan kun asutaan tosiaan kaksiossa ja toi huone on nyt tommonen :D Ostin vielä tohon ikkunan edessä olevien pyörien taakse parktoolin huoltotelineen, on muuten ihan helvetin kätevä kampe, ja toisessa nurkassa on bahcon iso työkalukärry.

Haha ja toisessa huoneessa on sitten varmaan punttisali :D
Mutta oikeesti ihan hyvä idea noi ikean tolpat

Minkä mallin ParkToolin ostit ja mistä? Melko siisti "kokoelma" sulla!:thumbs:

Minkä mallin ParkToolin ostit ja mistä? Melko siisti "kokoelma" sulla!:thumbs:

Amazonista pcs-9 mallin. Taisi noin satasen maksaa posteineen ja tuli nopeasti. Laadukkaan ja kestävänä oloinen eikä notku vaikka nuo täpärit jo vähän painavatkin. Pyörän korkeutta ja asentoa saa säädettyä helposti. Eilen säädin vaihtajaa ja oli kyllä törkeen helppoa kun sai ruuvailtua mukavasta asennosta ja lopuksi vielä testattua vaihtajan toimintakin siinä telineessä pyöritellen. Veikkaan, että itsellä maksaa jollain aika välillä itsensä takasin kun ennakoivaa huoltoa on nyt paljon mukavampi tehdä.

Amazonista pcs-9 mallin. Taisi noin satasen maksaa posteineen ja tuli nopeasti. Laadukkaan ja kestävänä oloinen eikä notku vaikka nuo täpärit jo vähän painavatkin. Pyörän korkeutta ja asentoa saa säädettyä helposti. Eilen säädin vaihtajaa ja oli kyllä törkeen helppoa kun sai ruuvailtua mukavasta asennosta ja lopuksi vielä testattua vaihtajan toimintakin siinä telineessä pyöritellen. Veikkaan, että itsellä maksaa jollain aika välillä itsensä takasin kun ennakoivaa huoltoa on nyt paljon mukavampi tehdä.

Mulla kyllä notkuu. Vähän liian hepponen toi PCS-9 mun makuun. Siinä on hyvä tehdä jotain vaihteiden säätöjä, mutta jos vaatii vähänkin enemmän voimaa joku homma niin huono. Esim. keskiön avaaminen.

Komiat pannut aamulla. Tykitin jäistä alamäkee suht kovaa ja hupsista keikkaa. Loppumäki menikin kyljeltään. Lukot vissiin aukes jossain vaiheessa.

Mulla kyllä notkuu. Vähän liian hepponen toi PCS-9 mun makuun. Siinä on hyvä tehdä jotain vaihteiden säätöjä, mutta jos vaatii vähänkin enemmän voimaa joku homma niin huono. Esim. keskiön avaaminen.

Joo tottakai tuo notkuu jos joutuu jotain keskiötä vääntämään pää punaisena auki, mutta tuollaisen 14kg täpärin ripustaminen telineeseen ei aiheuta mitään kriisiä tai yleisimpien huoltotoimien tekeminen. Mutta ei tuota nyt rikkikään saa vahingossa keskiötäkään avaamalla. Hintaansa nähden kuitenkin ilmeisen hyvä kun halvemmalla et saa telinettä edes biltemasta.

Mulla on kanssa tuo PCS-9, todella hyvä teline hintaansa nähden. Eipä ole itsellä koskaan tullut mieleen alkaa vääntämään keskiötä irti fillarin ollessa telineessä, vaan pyörä on aina maassa. Ei taida olla runkoputket/satulatolppa ihan suunniteltu sellaisia vääntöjä kestämään, mitä siihen tossa hommassa kohdistuu jos on telineessä kiinni?

No hyvä, juuri tota ysiä olen kattellu. Tarvii varmaan laittaa veronpalautukset hyötykäyttöön.

Huhhuh onpas ikävä tuollainen välimallin keli. Mettässä on sen verran lunta, että on vähän liukasta mutta kaikki juuret ja kivet tököttävät ihan yhtä pinnassa kuin kesälläkin. Kelvillä/pururadalla sen sijaan lumi on tamppaantunut ikäväksi patikoksi joka hakkaa jäykkäperäsellä perseeseen koko ajan, en tiedä olisiko pienemmät rengaspaineet suodattaneet tuota pois mutta en jaksanut kokeilla kun vitutti niin paljon :D Ens kerralla täpärillä lenkille sanon minä.

Renkaan vaihdossakin meinasi mennä hermo noi ice spiker pro renkaat ovat ehkä hankalimmat kumit saada asettumaan vanteelle, tai ainakin oman xc-jäykkiksen suht kaponen vanne hylkii noita kuin ruttoa. 3. yrittämällä asettu takanen suoraan vaikka käytin paineet aina 4 barissa siinä toivossa, että se jotenkin hyppäisi paikalleen. Menee muuten 65 pumppausta ilmaa 2,35 leveeseen kumiin kun sen pumppaan 4 baariin :D

Tarviiko noi Ikeatolpat laittaa toisesta/molemmista päistä ruuveilla, vai saisko jollain tyyliin jesarilla kiinni :) ? Vaatehuoneeseen pitäisi saada teline pyörälle joten asennusjäljen ei tarvii kovin kaunista olla. Onko noi muut kamat kanssa Ikeasta, toi vaakaputki ja koukut jne?

Tarviiko noi Ikeatolpat laittaa toisesta/molemmista päistä ruuveilla, vai saisko jollain tyyliin jesarilla kiinni :) ? Vaatehuoneeseen pitäisi saada teline pyörälle joten asennusjäljen ei tarvii kovin kaunista olla. Onko noi muut kamat kanssa Ikeasta, toi vaakaputki ja koukut jne?

Kattoon tarvitsee saada jotenkin kiinni, että pysyy pystyssä varmasti. Itse laitoin parilla ruuvilla mutta jos käyttö on varovaista voi mennä jollain jesari-viritelmälläkin.

Vaakaputket ja koukut tein itse mutta jos ei jaksa väkästellä voi hakea biltemasta maantiepyörän tangon mikä ajaa molempien tehtävän ja on lisäksi varsin tyylikäs. Tai sitten voi laittaa 2 tolppaa vierekkäin ja molempiin yksi koukku mitä ikea myy, voi myydä vaakaputkiakin itse en vaan äkkiseltään löytänyt niin pajotin itse.

Thulella on myös tollainen valmis seinäteline fillaria varten. Ei ehkä kaunein mahdollinen mut tukeva ja suojattu ettei naarmi runkoa.

Liitteet

• a.jpg
    a.jpg
    179,9 KB · Katsottu: 923
Nyt pääs taas hieman talvifillaroinnin makuun. 29" tuumasilla mtb renkailla painaessa pito on kyllä mukava tiukka ja suoriutuu paljon sutjakammin lumessa olevista urista vs. normicityrengas.

Laitoin itsekin Schwalben Ice Spikerit kaksysiin. Pito on todella hyvä, ja olin positiivisesti yllättynyt siitä kuinka hyvin rengas rullasi. Asensin nyt sisurilla, ensi viikolla sitten koitan litkuttaa tubelessiksi. Varpaat jääty parin tunnin lenkillä aika kohmeloon, eli uudet kengätkin täytyy tilata. Ilmeisesti ne Laken 303 on ihan lämpimät?

Jollei ei jouluna ole lunta... taidan lähteä maantielenkille :D
Perus joulupäivän maasturointi- tai hiihtolenkki on korvattava jollain ja nykyennusteella tiet on sulat & kuivat.

Näyttäisi aika kuivilta sentään joulun lenkkikelit. Olisi myös sopivasti testissä Open 0-1.0 29" maasturi, josko tolla jokusen lenkin ajaisi. Ensituntuma oli kyllä jees, 8,9kg näytti oma digivaaka. Kevyesti kulkee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom