Pyöräily

Jos haluaa vähän panostaa, niin joku täysjäkkä 29er maasturi täyttäisi noi vaatimukset. Ottaa vaan vähän rennommalla geometrialla. Täysjäykkä sen takia, että jos ei joustokeulaa tarvitse niin sitä on turha ottaa riesakseen.

Samoilla linjoilla. Oon speksaillu itselleni ympärivuotiseen työmatkailuun ja kesäiseen retkeilyyn seuraavaa: Surly Ogre + Shimano Alfine + Lavyjarrut. Helpompi ja edukkaampi vaihtoehto olisi joku Crescent yms. peruspyörä Nexusella varustettuna.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuva 1-11.JPG1424401_10151987042910909_1667278098_n.jpg

Joulu tuli vähän aikaisemmin tänä vuonna. Viikonloppuna käyn ajaas lenkin vaikka väkisin mikäli ei tule lunta. Uusi levykiekko tulee jälkitoimituksena vielä perässä. Muuten tehtiin täysin custom made meiningillä.
 
^ No huhu :kuola: Kehtaako kysyä paljonko projektille kertyy hintaa?

No tossa tuli vähän etukäteen oma 40v paketti. Värit on kyllä livenä ihan törkeän makeat. Ja 2014 malli on mattapintainen. Ja pitäis ton vielä kulkeakin kovaa, loppu äijästä kiinni.
 
Samoilla linjoilla. Oon speksaillu itselleni ympärivuotiseen työmatkailuun ja kesäiseen retkeilyyn seuraavaa: Surly Ogre

Olipas vängän näköinen pyörä! Tahtoo tollaset sarvet. Anyhow, runsas WD-40:n käyttö elvytti tunskan melkoiseen kiitoon, kiinni ruostunut vapaarataskin alkoi pelaamaan. Tällä mennään siis vielä pitkään, seuraavaksi pitää avata ohjauslaakeri ja ihmetellä mikä sitä vaivaa. Tosin tahtoo noi surlyn sarvet siihen!

ogre-14_compv_930x390.jpg
 
katso liitettä 107183katso liitettä 107184

Joulu tuli vähän aikaisemmin tänä vuonna. Viikonloppuna käyn ajaas lenkin vaikka väkisin mikäli ei tule lunta. Uusi levykiekko tulee jälkitoimituksena vielä perässä. Muuten tehtiin täysin custom made meiningillä.

Todella hieno. Pyöräpornoa parhaimmillaan :)

Paljonko tuollainen vehjes painaa ja onkos noissa tempo kisoissa joku minimi painoraja pyörälle.
 
Todella hieno. Pyöräpornoa parhaimmillaan :)

Paljonko tuollainen vehjes painaa ja onkos noissa tempo kisoissa joku minimi painoraja pyörälle.

Ei ole kunnon vaakaa mut henkilövaaka näyttää 7-7,2 polkimilla ja garminilla. 6.8 On minimipaino. Levyn kanssa tulee hiukan lisää painoa mutta kevyesti alle 8kg levylläkin.
 
Olen tässä joutessani kunnostanut parit rouvat ajokuntoon, kun ei noita runkoja fiksispedeille uskolla jättää. Molemmat kunnostettu ja alkuperäistetty Campan Xenon ja Triomphe vintagesarjoilla. Mietin vielä pitäiskö celesten väriseen rouvaan laittaa ruskean- vai celesten väriset nakit alle. Celeste houkuttaisi, mutta ehkä tuo pyhä kolminaisuus menisi rikki ja sitten pitäisi melkein kaikki olla tuota Bianchooloa. Vaaleampi on Columbuksen putkea, tummempi rouva Oria Specialia (eli painaa kuten vanhan rouvan kuuluukin).

Wife 1.jpgWife 2.jpg
 
katso liitettä 107183katso liitettä 107184

Joulu tuli vähän aikaisemmin tänä vuonna. Viikonloppuna käyn ajaas lenkin vaikka väkisin mikäli ei tule lunta. Uusi levykiekko tulee jälkitoimituksena vielä perässä. Muuten tehtiin täysin custom made meiningillä.

On kyllä todella hieno kokonaisuus, ei saisi kysyä mut kuitenkin kysyn hinta lappua?
 
Ensi kesäksi laitettu hankintaan maantieraami jossa pitäisi olla kevyesti rahkeet tuonne 7,5-7,8 kg paikeille. Seuraavaksi saa alkaa suunnittelemaan mitä talven aikana pulttailee kiinni :)
 
Joo menee yli mutta viime vuoden fillaria myydessä huomasin että hyvä laatuosista kasattu pyörä on myös helppo myydä. Vanha meni heti. Pitävät arvonsa kyllä hyvin.

Kerro ihmeessä kuinka hyvin? Itse huomannut että kaikki yli 2000€ kalliimmat fillarit vaikea myydä. Helposti voi ottaa 50% pois uuden hinnasta vaikka olisi hyvässä kondiksessa.
 
Kerro ihmeessä kuinka hyvin? Itse huomannut että kaikki yli 2000€ kalliimmat fillarit vaikea myydä. Helposti voi ottaa 50% pois uuden hinnasta vaikka olisi hyvässä kondiksessa.

No toi ei päde ihan kaikkeen, oot oikeassa. Maantiepyörää olen myös vaihtamassa ja se ei mene ihan noin helposti. Joutunee siitä että niitä tulee joka tuutista uusia. Sanoin maahantuojat tekee kovia tarjouksia liikkeille koska jokainen haluaa omaa merkkiään lisää katukuvaan.

Mutta joka vuosi on aika-ajopyörä mennyt ihan heti. Mun teoria on se että kaikki on aina olleet ei kompromisseja pyöriä. Mä ainakin itse haluisin laitteen jossa on kaikki ne osat mitkä itse haluan, ei tarvetta heti päivitellä. Myös maasturi vaihtui ja siinä tulikin suhteessa enemmän takkiin.

Ja oikeampi ilmaus olisi, mitä kalliimpi pyörä sitä vähemmän häviää myydessä.
 
Nonnih, uudet palat levareissa ja samalla pitikin tehä jarrunesteiden täysvaihto kun takertelevat jarrusylinterit käytin auki ja putsasin. Hieman konstikasta oli alkuun kun ei ollut muita välineitä kuin lääkeruisku normaalin työkalupakin sisällön lisäksi. Noh ilmat lähti lopulta veks osin ylä- ja osin alakautta ja tuli hyvä. Simpan oman mineraaliöljyn sijaan laitoin Citikan LHM+ litkun kun sitä useammassa nettikeskustelussa vakuuteltiin sopivaksi.

Ja nyt on sit takanakin nastarenkuli talven rientoihin :)
 
Tuli hommatua elämäni ensimmäinen fiksi. Vaikka fillarissa onkin etu- ja takajarrut, piti käydä harjoittelemassa läheisellä hiekkakentällä pysähtymistä ilman niitä. Yllättävän hankalaa :D
 
Tänään nousi Ar seinälle. Pitkään ollut mielessä, että joku seinäteline pitäs saada ja itseasiassa hyvän tovin ehti jo olla tarvikkeetkin tuossa. Tosin vielä pitäs keksiä joku hyvä pehmuste tuohon noiden sukkien tilalle :D

teline.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom