Kadenssiasia on kyllä mietityttänyt, aikanaan kun luin jostain jutun aiheesta ja kerrottiin toisella maantiepyöräilijällä olevan 70-80, toisella 90-110, niin menin ihan sekaisin. Taloudellisimmaksi kadenssiksi väitetään ihan lähteestä riippuen jotain 70-100 väliltä, ja kuntopyörissä taas on ohje 70-80. Tällä perusteella ja kuntopyörällä tehtävän salilämmittelyn pohjalta voisin veikata, että kadenssini on pääosin jotain 75-85 luokkaa. Ehkä pitäisi kokeilla nyt pyöräillä peruslenkkejä tietoisesti eri kadensseilla ja vaihdesuuruuksilla.
Työmatkapyöräily olisi kova kehittäjä, mutta kun sitä työpaikan sijaintia ei saa siirrettyä asteittain (vaihtoehdot kotona tai siellä kahden laskettelurinteen kapuamisen ja 14 km päässä), niin tällä hetkellä on aika kova kynnys käyttää päivässä varusteiden säädöt mukaan lukien semmonen 2 h työmatka-ajoihin, joiden päätteeksi olo on yleensä vielä uupumuksen takia vähintään 20 minuuttia vittuuntunut ja työkyvytön... :D
Tuossa työmatkalla esimerkiksi on loivahko 3 km ajan jatkuva ylämäki (monen mielestä kuulemma kyllä maakunnan v*ttumaisin ajokohta), niin siinä tuntuu, että riittävän kevyeltä tuntuvalla poljentatiheydellä/vaihteella ei enää yksinkertaisesti etene mihinkään.