Pyöräily

Kun tuolla punttipuolella on tuo salikomediaa-ketju niin tämän päivän episodi sopisi kyllä "pyöräilykomediaa" -ketjuun. Polkaisin järven jäälle jotain käveltyjä uria ja moottorikelkan jälkeä pitkin, ja siellä keskemmällä alkoi lumi upottamaan. Uppuroin sitten välillä ajaen ja jatkuvasti reilu nilkan syvyiseen kohvaan upoten ja pyörää työntäen/kantaen sieltä takasin rantaan, matkaa tuli monta sataa metriä ja jostain syystä edes se sama reitti mitä tulin ei kestänyt. Kengät aivan läpimärkänä ja jäässä, pakkastakin oli kumminkin se -14 C. Hoksasin että herätin huomion myös rannalla liikkuneissa koiranulkoluttajissa. Tulipahan kunnon hikilenkki tehtyä kummiskin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hee, täälläpäin oli nyt polut melkosen kovaa möykkyä. Uusi talvi-sinkula-29 oli kyllä oikeen mukava ajaa, täytyy kirjotella kunnon testi arvostelut tässä joku päivä... trek wahoo sinkuloituna lukkopolkimilla 550e, aika jepa työmatkapyöräks:)

Jäätävät lumeenit ainakin! mulla on 1500lm lamppu valaisimesi.fistä, nyt kun on lumi maassa olen käyttänyt sitä vain minimiteholla kun hanki loistaa niin hyvin. Tuo lamppu kiinni ohjaustangossa ja kypärässä kiinni pienempi, käden huitaisulla toimiva valo jolla voi katsoa jalkoihin tai sivulle, "vilkaisuvalolla" kun ei tarvitse nähdä paria metriä pidemmälle. Metsässä nyt näkyvyys ei muutenkaan ole kovin pitkä.

Kirjoittelin blogiini vähän ensivaikutelmia 29 talvipyörästä. Viikonloppuna vois kokeilla sitä enska reitillä ja opetella uuden goproon käyttöä:)

Mulla tuli tällä viikolla lamppu kans, 2500 lum ja eipä tässä talvikelissä tarvii käyttää kuin kolmeportaisen säädön pienintä tehoa. Kyllä tehokas lamppu on heti kypärästä seuraava "must" ostos.

Noi kiinalamppujen lumenit on sitten niitä kuuluisia "kiinan lumeneita". Ei siinä, tehokkaita lamppuja silti. Itsellänikin tuollainen "1600 lumenin" Magicshine, jonka mitattu teho oli muistaakseni jotain hieman reilut 1000 lumenia. Hyvin näkee eteensä pilkkopimeässä maastossakin ja nyt lumiseen aikaan työmatkalla riittänyt hyvin se 1/4 teho.

Nyt kun on tullut vähän hiihdeltyä iski hirveä himo hävittää tuo painava Trek Remedy 5 täpäri (tarjouksia otetaan vastaan :) ) ja hankkia tilalle pelkästään etujousitettu "maraton" tyyppinen maastopyörä eli kevyt ja hyvällä ajoasennolla varustettu pyörä pitemmille lenkeille. Mitäs "kansanmalleja" (eli ei monien tuhansien eurojen hifivehkeitä) olisi olemassa mistä voisi pyörää alkaa vaikkapa käytettynä haarukoimaan.

suosittelisin ison merkin, esim trek tai specialized, jotain halpaa mallia ja siihen voimansiirto päivitystä. specializedin rockhopper 29, 750e ylöspäin. jos lähtee hiilikuitu linjalle niin esim. Rosen mr.big on hyvää hintalaatu suhdetta 1800e ylöspäin... näistä mitä ite oon hypistellyt. Niinku tossa mainitsinkin nii ostin arki- ja satunnaiseen lenkkikäyttöön trek wahoo 29er sinkuloituna, maksoi 550e lukkopolkimilla ja tyytyväisenä oon ajanut silläkin maraton kisakuskien mukana.

Muistaakseni valaistusteho pitää vähintään tuplata että silmä huomaa eron käytännössä. Et sinällään ei niin väliä onko 1000 vai 1600.

suosittelisin ison merkin, esim trek tai specialized, jotain halpaa mallia ja siihen voimansiirto päivitystä. specializedin rockhopper 29, 750e ylöspäin. jos lähtee hiilikuitu linjalle niin esim. Rosen mr.big on hyvää hintalaatu suhdetta 1800e ylöspäin... näistä mitä ite oon hypistellyt. Niinku tossa mainitsinkin nii ostin arki- ja satunnaiseen lenkkikäyttöön trek wahoo 29er sinkuloituna, maksoi 550e lukkopolkimilla ja tyytyväisenä oon ajanut silläkin maraton kisakuskien mukana.

Miltä tollainen 29 tuntuu normaaliin maastopyörään verrattuna. Tossa olis tietysti sellainen pointti että nyt jo löytyy toinen tavallinen Trekin maastofillari tallista niin toinen voisi ihan hyvin olla 29...

Miltä tollainen 29 tuntuu normaaliin maastopyörään verrattuna. Tossa olis tietysti sellainen pointti että nyt jo löytyy toinen tavallinen Trekin maastofillari tallista niin toinen voisi ihan hyvin olla 29...

Kyllähän siinä isopyöräisten hypetyksessä on tottakin. Yhden kesän ajelin GF X-Caliberilla ja ison rengaskoon tuoma pito, esteiden ylittävyys ja renkaiden ilmatilan tuoma mukavuus oli huomattavia kakskutoseen jäykkäperään verrattuna. Mullakin mennee varmaan Remedy vaihtoon ja tilalle varmaankin 100 mm 29-täpäri. Paria Trekkiä oon testannu ja nyt posti toi Feltin kuiturunkoisen demopyörän, joten pitäisi sitäkin testata. Mutta kyllä mä muutaman testilenkin ja yhden kesän kokemuksella taidan olla isopyörä-käännynnäinen. Toki Remedyyn verrattuna kärsii hieman ketteryyden puutteesta, mutta yllättävän vaivattomasti kivikotkin menee myös ilman takajoustoa.

Mullekin tulee seuraavaksi 29er, kunhan ensin liiat kilot karisevat pois. Cubelta saa 1200-1500 e jopa Suomesta hyvillä osilla 29er-fillareita.

Mullekin tulee seuraavaksi 29er, kunhan ensin liiat kilot karisevat pois. Cubelta saa 1200-1500 e jopa Suomesta hyvillä osilla 29er-fillareita.

Saa todellakin. Itse olen aina ollut huono tilaamaan ulkomailta muutenkin. Tietää sitten mitä saa eikä ole takuun kanssa ongelmaa. Olen noiden kanssa ikäni askarrellut mutta viikonloppuna oppi taas roimasti lisää kun kasattiin signaturessa custom tt-pyörä. Mikä ero onkaan laatikosta kasatulla ja pro tekijän uusiksi kasaamalla pyörällä. Tuskin maltan odottaa että pääsee ulkoiluttamaan uutta tempokonetta.

image.jpg

Aavistuksen polttelisi ulos ajamaan...

Pystyis, mutta aika-ajopyörän ei tarvi olla niin superkevyt. Tosta levystä tulee takana kans hiukan painoa mut vauhdissa aerodynamiikka hakkaa painon tossa. Teho/painosuhde sitten kisoissa ratkaisee :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom