Pyöräily

Hei, minkälainen pyörä kannattaisi hankkia ihan työkäyttöön eli paikasta A paikkaan B espoon alueella asiakkaitten luokse?
Saisi mukavasti työmatkoja taittaessa aerobista väännettyä eli kaksi kärpäistä yhdellä iskulla ja säästyy rahaa.

En pyöristä juurikaan tiedä mutta ilmeisesti joku pitkänmatkan taittoon suunnisteltu toimisi sillä kilometreja tulee viikossa aika reilusti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ok peli, mutta saisitko millään tota mahtumaan budjettiin? http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=34&products_id=747

Aika paljon paremmat osat ja tolla hinnan erolla ei saa päivitettyä osia. Tiagrat on ihan ok osat, ajoin 2 talvea tiagra Cyclolla ja toimi kuin kello. Mutta ultegra on kuitenkin jo selkeästi parempi.
En mielelläni kyllä sijoittaisi pyörään enempää kuin tonnin. Ja siinä pitäisi olla jo kaikki polkimet, kengät jne. ajoon vaadittavat hilut mukana. Jos innostun, niin saatan sitten tulevaisuudessa panostaa enemmänkin, mutta nyt on tarkoituksena löytää vain sopiva ja soiva peli, jolla testataan mielenkiinto kyseiseen hommaan.

Jos jollain on käytettyä vehjettä myynnissä, niin tarjouksia otetaan vastaan. Ilmoituksia olen seurannut myös torilla ja fillaritorilla. Koko saisi olla sellainen, että pyörä istuu 185-senttiselle. Olisikohan se sitten joku 57-58 runkokoko.
 
Hei, minkälainen pyörä kannattaisi hankkia ihan työkäyttöön eli paikasta A paikkaan B espoon alueella asiakkaitten luokse?
Saisi mukavasti työmatkoja taittaessa aerobista väännettyä eli kaksi kärpäistä yhdellä iskulla ja säästyy rahaa.

En pyöristä juurikaan tiedä mutta ilmeisesti joku pitkänmatkan taittoon suunnisteltu toimisi sillä kilometreja tulee viikossa aika reilusti.

Ajettaisko pyörällä ympäri vuoden?
Jos pelkästään asfaltin näkyessä, niin suosittelen kohtuuhintaista maantiepyörää, mieluiten käytettyä jos on tiukka budjetti.
Cyclocros on myös kova sana riippuen ihan millainen työmatkasi on.
Jos taas haluat ajaa myös talven samalla pyörällä, niin pitäisi olla jotain leveärenkaisempaa. Tai pitäisi ja pitäisi, mutta kyllä se monena päivänä helpottaa menoa.
Kaiken maailman hybriditkin on olemassa, mutta ne ei ole hyviä kesällä eikä talvella verrattuna maantiepyörään/maastopyörään, mutta kyllä niillä pärjää. Niitä vois melkein verrata katumaastureihin ilman maavaraa.
 
Ajettaisko pyörällä ympäri vuoden?
Jos pelkästään asfaltin näkyessä, niin suosittelen kohtuuhintaista maantiepyörää, mieluiten käytettyä jos on tiukka budjetti.
Cyclocros on myös kova sana riippuen ihan millainen työmatkasi on.
Jos taas haluat ajaa myös talven samalla pyörällä, niin pitäisi olla jotain leveärenkaisempaa. Tai pitäisi ja pitäisi, mutta kyllä se monena päivänä helpottaa menoa.
Kaiken maailman hybriditkin on olemassa, mutta ne ei ole hyviä kesällä eikä talvella verrattuna maantiepyörään/maastopyörään, mutta kyllä niillä pärjää. Niitä vois melkein verrata katumaastureihin ilman maavaraa.

Joo kevät, kesä ja syksy tulee ajeltua talveksi sitten auto.
Budjetti tosiaan pelottavan pieni ja työmatkoista paha sanoa riippuu missä asiakastapaaminen tapahtuu. Jossai tapauksissa käytän varmaan hyödyksi bussi/pyörä comboa.
Personal training duunin merkeissä siis menen. Onko tämä ihan mahdoton ajatus vai voisiko mahdollisesti toimia?
Jonkin näköisen moottoripyörä navigaattorin missä pyöräkartat ajattelin myös hommata. (Että pääsee paikalle mahd nopeasti.)
 
Jees, ei muuta kuin etsimään ja säästämään rahaa. :)
Mistä tiedän että pyörä on tarpeeksi iso mulle? Olen noin 188cm pitkä.

Mikä olisi kohtuuhintainen navigointi laite? Ilmeisesti garminiin saa helposti pyöräkartat ainakin.
 
Jees, ei muuta kuin etsimään ja säästämään rahaa. :)
Mistä tiedän että pyörä on tarpeeksi iso mulle? Olen noin 188cm pitkä.

Mikä olisi kohtuuhintainen navigointi laite? Ilmeisesti garminiin saa helposti pyöräkartat ainakin.

188 mittaiselle on 56-57 passeli, Cyclo samoin ku maantiepyörä, koon alalaidasta. Ennemmin hiukan pieni kuin liian iso.
 
188 mittaiselle on 56-57 passeli, Cyclo samoin ku maantiepyörä, koon alalaidasta. Ennemmin hiukan pieni kuin liian iso.

Jees ei muuta kuin ettimään.
Vähän pelottaa mitä siitä tulee jos on monta asiakastapaamista päivässä vähän eri suunnilla.. No sen näkee sitten ja kyllähän bussillakin pääsee. :)

Tosiaan auton hankkimassa vasta syksyllä, montakos kilsaa perus cyclocrossarilla/maantiepyörällä jaksaa pyöräillä päivässä? (ilman suurempia ponnisteluita peruskuntonen kaveri.)
 
Lähes jokaikinen nettilaskuri antaa liian ison pyörän. Toki sillä voi ajaa eikä sitä eroa välttämättä tajua koskaan ennenkuin kokeilee oikean kokoista.
Mä ostin Canyonin Ultimate AL 9.0:n viime kesänä, laskurin arvoilla tilasin. Ei ainakaan liian isoa tullut.
 
Kuumottaisi päästä jo pyöräilemään vaikka edes budjettiakaan ole kasassa vielä.
Saisko 400-500 jo toimivan maantiepyörän? Ilmeisesti noi crosscyclet on hieman kalliimpia mutta sijoitus ehkä kannattaisi?
 
Minkälaista nastarengasta käytätte? Trek Soho 1.0 mulla pyöränä ja sain kipinän talvipyöräilystä :)
 
En ole koskaan oikein tykännyt nastoista, jäisellä apua mutta muuten pärjää normi maastorenkailla. Vähän vain paineita alas niin hyvin pitää.
 
Mulla on schwalben ice spiker proot täysjoustossa jolla ajo on enemmän rymyämistä mm. talvienduroreiteillä. 29" jäykkäperässä käytän perus nappularenkaita. Jos on maastopyörä hyvällä nappularenkaalla niin harvassa paikassa niitä nastoja kyllä kaipaa. Enemmänkin ne tekee menosta raskasta rouhimista.
 
Ajatuksena olisi aloittaa hybridillä työmatkapyöräily näin myös talvisaikaan niin siihen rengastusta mietin. Perus pyörätietä aurattua ja välillä auraamatonta.
 
Ajatuksena olisi aloittaa hybridillä työmatkapyöräily näin myös talvisaikaan niin siihen rengastusta mietin. Perus pyörätietä aurattua ja välillä auraamatonta.

Hybridin kapeilla renkailla ei kovin nautinnollista ole ajaa ainakaan auraamattomalla pyörätiellä. Se on aikamoista kiemurtelua. Schwalben Marathon Winter on ihan hyvä nastarengas hybridiin.
 
Mulle on riittäny leveä ja rouheasti muotoiltu maastorengas. Inhoimmat kelit on oikeestaan keväällä kun on ne peilijäät, mutta ei sekään kauaa kestä. Muutoin on vallan mainiosti pärjänny ilmankin.
 
Nastat tuo semmoista tietynlaista tasaisuutta pitoon, jään ja lumen ero ei oo niin suuri. Etenkin kadulla ajaessa tuosta on (miun mielestä) eniten hyötyä, kun tilanne saattaa tulla yllättäen ja liukas keli yllättää pyöräilijän. Poluilla jne. taas yleensä on varauduttu paremmin liukkauteen.
Hyvin kuvioitu nastaton pitää lumella todella hyvin, mutta jäällä ei käytännössä yhtään, etenkin jos on märkää. Ja nastattomilla on hauskempaa lähes aina :D
 
^ Samaa mieltä. Olin kevyesti skeptinen noita nastarenkaita kohtaan, mutta ne on täyttänyt kyllä tehtävänsä paremmin kuin hyvin. Nastarenkaidenkin kanssa saa halutessaan puljata ilmanpaineiden kanssa vähän kelistä riippuen. Kaduilla aurauksien jälkeen ja kelien muuttuessa tulee kyllä juuri niitä mainitsemiasi yllätysliukkaita missä nastarengas on kova sana.

- - - Updated - - -

Kuumottaisi päästä jo pyöräilemään vaikka edes budjettiakaan ole kasassa vielä.
Saisko 400-500 jo toimivan maantiepyörän? Ilmeisesti noi crosscyclet on hieman kalliimpia mutta sijoitus ehkä kannattaisi?

Jos budjetti on tosi tiukka, niin säästä nyt vielä satanen tai kaksi tuohon ja kärky käytettyä. Selvitä ensin vaan minkä kokoinen runkokoko olis sopiva.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom