Pyöräily

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Iso :thumbs: ulkomailta tilaamiselle. Paljon halvempaa. Toimituskin usein aika rivakkaa ~vähän päälle viikko.

Rantapantteri: Itse myös tsiigailisin käytettyjä, kuten Jami2003 jo ehdottelikin. Soralla varustetulla filolla tullee vaihtoaatokset pian mieleen, jos maantiepyöräilystä innostut enemmänkin. Valitettavasti pyöräily On välineurheilua, tämä korostuu varsinkin jos ihan kisaamaan aikoo lähteä. Lihaksillahan se pyörä kulkee, mutta mitä jos...? Noh viimeistään kisoissa huomaa, että sitä kalleinta filoa ihastellaan vähän niinkuin uutta autoa. Maantiepyörää pitäisi aina kokeilla ennen ostopäätöstä, mutta jos olet koosta varma ja tiedät millaisella geometrialla mitotettu pyörä sopii juuri sinulle kannattaa kurkkia myös ulkomaisia nettisivuja.

Moro!

Onko kokemuksia??

Syksyllä tilasin pyörän ja varusteita tuolta. Varusteet tuli n. Viikossa ja pyörä apaut kahessa. ilmeisesti kasaamis laatu on pääsääntöisesti varsin hyvää, mulla oli vaan takaiskari lipsahtanu väärin päin. Jos ei käytettyä osta, niin suosittelen kyllä tuolta tilaamaan.

Oon pitkään miettinyt, että tollanen cyclocrossi vois olla kiva. Tykkäisin siitä että kulkis vähän nopeempaa noi matkat, mutta en tiedä sitten millasta sillä muuten on ajaa. Tykkäisin aika pystystä ajoasennosta, tällä hetkellä mulla on vanha felt Q150 jonka rungonkoko 21,5 . Omat mitat 186 ja jalan sisämitta n. 89cm. Tossa vanhassa selkä kipeytyy helposti kun reppukin painaa ja tuntuu että se on jotenkin liian korkeella se penkki suhteessa tankoon. Toisaalta penkin ja tangon väli taas saisi ehkä olla lyhyempikin, ettei tarttis maata siinä tangolla niin pahasti? Nyt kun katon tota radon ZR team 5.0 pyörää esim. niin en sitten tiedä pitäskö runko olla 20 vai 22 että olis mukavempi? Ja cyclocrosseista taas luulen että ovat kaikki niin makuuasentoisia, että ei siltä kantilta ole niin kivoja, ja hintakin kovempi...

Vanha pyöräni näyttää siis tältä. Luulen että noissa nykypyörissä on toi geometria muutenkin erilainen, kuin tässä. (Ja omassanihan on satulaputki lähes tapissaan joka tekee asennosta ikävän, vaikka koko on 21,5):
70-0.jpg

Ite oon jonkun verran tilaillu fillarikamaa Bike-Discountista. Hyvin toimii.

Hitto et on forkut ja kämmenet kipeinä, ku joutuu ihan tosissaan puristaa stongaa, ku yrittää mennä noilla 37 renkailla tuolla paskasohjossa :j

http://www.bike-discount.de/shop/k197/a60329/qx85-midnight-white.html?mfid=702 Ostanko pois, kun tarkoituksena hankkia kaikkeen koulumatka-ajosta lenkkiin iltaisin! Opiskelijana olisi hyvä, mutta tiedä sitten hinta-laatu suhteesta?? Kiitos jos jollain vinkata tipsejä hybridi/fittness pyörää ostoa varten:)

Tuohon 499,- hintaan saa jo melko hyvää laatua, eli toimiva pyörä kyseessä. Feltin QX-sarja on mun mielestä vähän niinkun perushybridin ja fitnesspyörän välimaastosta. Rullaavammilla renkailla saa Felttiinkin kummasti herkkyyttä lisää ja ajoasento on lähtökohtaisesti sporttisempi kuin monen kilpailijan vastaavissa malleissa. Mieltymyksiä on monia, joten jos ei pyörää pääse kokeilemaan ennen ostoa, on mahdollista ettei ajoasento olekaan juuri sinulle passeli. Sitäkin toki pystyy muokkaamaan jos ei runkokoko nyt ole aivan metsässä.

Sopivuuteen en ota kantaa, mutta tuohon rahaan IMO aika toimiva paketti. Oon tota edeltäviä QX85-malleja aikanaan jokusen myyny eikä kyllä lähellekään tota hintaa päästy niitä painamaan :)

No nyt lähti bike-discountista Felt QX-85 tilauksee 52 rungolla ;)!! Onko tietoa kuinka kauan menisi jos maanantaina alkaa käsittely..?? J miten reklamaatio pelittää!!
Tuohon 499,- hintaan saa jo melko hyvää laatua, eli toimiva pyörä kyseessä. Feltin QX-sarja on mun mielestä vähän niinkun perushybridin ja fitnesspyörän välimaastosta. Rullaavammilla renkailla saa Felttiinkin kummasti herkkyyttä lisää ja ajoasento on lähtökohtaisesti sporttisempi kuin monen kilpailijan vastaavissa malleissa. Mieltymyksiä on monia, joten jos ei pyörää pääse kokeilemaan ennen ostoa, on mahdollista ettei ajoasento olekaan juuri sinulle passeli. Sitäkin toki pystyy muokkaamaan jos ei runkokoko nyt ole aivan metsässä.

Sopivuuteen en ota kantaa, mutta tuohon rahaan IMO aika toimiva paketti. Oon tota edeltäviä QX85-malleja aikanaan jokusen myyny eikä kyllä lähellekään tota hintaa päästy niitä painamaan :)

No nyt lähti bike-discountista Felt QX-85 tilauksee 52 rungolla ;)!! Onko tietoa kuinka kauan menisi jos maanantaina alkaa käsittely..?? J miten reklamaatio pelittää!!

Keskimäärin viikosta kahteen. Reklamaatiot toimii about samalla tavalla kuin kotimaistenkin (pl. hi5) kanssa, eli hieman vaihtelevasti.

Lumipyöräilyä

Eilen tuli vedettyä talven eka lenkki pitkin polkuja ja täytyy sanoa, että on kyllä mahtavaa hommaa! :hyper:
Pari tuntia menee ihan hetkessä ja yllättäen kahden viikon flunssan jälkeen jakso vielä ajaakin kohtuullisesti. Lämmitettävät pohjallisetkin tuntuu auttavan jonkin verran, mukavuustaso nous taas pari pykälää talviajossa. Hanki tietysti kutsui muutaman kerran ja se vasta hauskaa onkin :D

Eilen tuli vedettyä talven eka lenkki pitkin polkuja ja täytyy sanoa, että on kyllä mahtavaa hommaa! :hyper:
Pari tuntia menee ihan hetkessä ja yllättäen kahden viikon flunssan jälkeen jakso vielä ajaakin kohtuullisesti. Lämmitettävät pohjallisetkin tuntuu auttavan jonkin verran, mukavuustaso nous taas pari pykälää talviajossa. Hanki tietysti kutsui muutaman kerran ja se vasta hauskaa onkin :D

Täälläpäin melkeen kaikki lähipolut on piiritetty hiihtoladuilla, joten niille on tosi vaikeeta päästä talvisin, mutta muuten on kyllä mukavaa hommaa!

Täälläpäin melkeen kaikki lähipolut on piiritetty hiihtoladuilla, joten niille on tosi vaikeeta päästä talvisin, mutta muuten on kyllä mukavaa hommaa!

Kuuluisi eri topiciin mutta tonne sun 2-jakoinen ketjuun tulee niin paljon viestejä etten jaksa seurata. Millaisella kierrolla toi sun puntti menee ? Mietin vain voimakaudeksi ton 2-jakoisen testaamista mutta pitäisi mahduttaa aika paljon pyöräilyä joukkoon.

Kuinka paljon kiekkojen painolla on merkitystä esimerkiksi hybridi-pyörällä ajettaessa?? :)

Kyllähän kiekkojen painolla on paljonkin merkitystä, tai ainakin sillä massalla joka kehällä on. Mun mielestä jos jostain kevennyksestä on semmosta hyötyä jonka huomaa, niin se on kyllä kiekot ja renkaat. Mutta sitten tulee kysymykseen saavutetun hyödyn ja kustannusten suhde. Hybridin tapauksessa lähtisin ehkä liikkeelle hyvistä renkaista, esim. Schwalben Marathon Supreme tai Marathon Racer. Oikeasti kevyet 28" levyjarrukiekot maksaa jo ihan rahaakin, ellei satu jotain huipputarjousta eteen.

itel pyöränä olis upouusi felt qx-85-->http://www.bike-discount.de/shop/k197/a60329/qx85-midnight-white.html?mfid=702 ja tuo 12.35 aika korkea paino..

Toi Felt on IMO ehkä vähän huono aihio kevennysprojektiksi. Saahan siitä sheivattua toki grammoja sieltä täältä, mutta jokusen valuutan joutuu lyömään tiskiin huomattavan eron aikaansaamiseksi. Pitäisin pyörän sellaisenaan, ehkä ne mainitut renkaat vaihtoon. Kyllä silläkin lenkkiä ajelee. Sit jos lenkit pitenee ja hommasta innostuu enemmänkin niin budjetin salliessa maantiepyörää alle. Jättää Feltin vaikka kauppakassiksi, jos käyttöpyörää tarvii, yhellä kun ei kuitenkaan pärjää :D

Summa summarum: se sun tilaama Felt on ihan kelpo konkeli, aja muutaman kerran ennen kun kauhistelet sen painoa. Ellei sun tarvii saada sitä kevyemmäksi kun joudut kantamaan sitä pitkiä matkoja tai jotain :)

Kuuluisi eri topiciin mutta tonne sun 2-jakoinen ketjuun tulee niin paljon viestejä etten jaksa seurata. Millaisella kierrolla toi sun puntti menee ? Mietin vain voimakaudeksi ton 2-jakoisen testaamista mutta pitäisi mahduttaa aika paljon pyöräilyä joukkoon.

Salilla en oo käyny varmaan puoleen vuoteen. Vois alkaa taas käymään mut ehdottomasti 1-jakosella ku tulee niin paljon pyöräiltyä.

Olen taistellut yhdistelmän kanssa itsekin. Haluisin säilyttää punttailun tehokkaana mutta samalla pitäisi pyörän kanssa tehdä niin että olisi huhtikuussa kunnossa jahtaamaan tempomitaleita.

Olen taistellut yhdistelmän kanssa itsekin. Haluisin säilyttää punttailun tehokkaana mutta samalla pitäisi pyörän kanssa tehdä niin että olisi huhtikuussa kunnossa jahtaamaan tempomitaleita.

Joskus aikoinaan kun enemmän treenasin pyöräilyä, niin 1-jakoisella ja suht kevyellä kuormalla. Watit ratkaisee, ei kilomäärät. Käytännössä molempia on (lähes) mahdotonta saada, suht lihaksikasta kroppaa ja sikana watteja pidempään suoritukseen. Lance kaikkine keinoineen lienee ollut lähimpänä viimeisen paluun aikana.

Mä teen kovia kyykkytreenejä pari kertaa viikkoon, kausittain perusvoimaa ja maksimivoimaa. Vaikka pyöräilystä on tullut päälaji niin kuntosali on yhtälailla harrastus ja siinäkin haluaa kehittyä. Kesäkaudella salihommat jää kyllä vähemmälle. Vaikka pyöräilykehitys ei olisi paras mahdollinen niin tärkeämpää että tekee sitä mitä haluaa, ja itellä se on kaikkia ominaisuuksia kovaa:)

Nähdään tempomitalijahdissa! t. JT/ cc picaro

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom