Pyöräily

Mä teen kovia kyykkytreenejä pari kertaa viikkoon, kausittain perusvoimaa ja maksimivoimaa. Vaikka pyöräilystä on tullut päälaji niin kuntosali on yhtälailla harrastus ja siinäkin haluaa kehittyä. Kesäkaudella salihommat jää kyllä vähemmälle. Vaikka pyöräilykehitys ei olisi paras mahdollinen niin tärkeämpää että tekee sitä mitä haluaa, ja itellä se on kaikkia ominaisuuksia kovaa:)

Nähdään tempomitalijahdissa! t. JT/ cc picaro

Mä teen kovia kyykkytreenejä pari kertaa viikkoon, kausittain perusvoimaa ja maksimivoimaa. Vaikka pyöräilystä on tullut päälaji niin kuntosali on yhtälailla harrastus ja siinäkin haluaa kehittyä. Kesäkaudella salihommat jää kyllä vähemmälle. Vaikka pyöräilykehitys ei olisi paras mahdollinen niin tärkeämpää että tekee sitä mitä haluaa, ja itellä se on kaikkia ominaisuuksia kovaa:)

Nähdään tempomitalijahdissa! t. JT/ cc picaro

Mä kyykään kovaa kerran viikkoon, sitten 1 jakoista 1-2 kertaa. Aikaisemmin sali on ollut 2-jakoinen mutta nyt on Wattbike tunteja tarkoitus nostaa niin tiputan salin 1 jakoiseen ja salikerrat sitä kautta hiukan vähenee. Eka Wattbike kisa meni vähän pieleen kun äijä pääsi kuivahtamaan hiukan liikaa. Mutta kaikki noihin kisat olisi tarkoitus ajaa. 10 Km sitten päätavoite.

Kesällä toki sitten vasta se kovin terä pitäisi olla.

Mä olen pitään JT muuten lukenutkin sun blogia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari tuntia mäenlaskua tänään, ensin lapioitiin reitti auki. Pienellä riskillä kun veti, niin pysy xc-jäykkäperällä mäkipyörän perässä :D
Reitti oli tosin aika helppo ja jätin sen ainoon hyppyrinkin ajamatta. Mahtavaa hangen pölistelyä auringonpaisteessa:hyper: !

Huippu hommaa kyllä ajaa hyvin rullaavia lumipolkuja. Pitäis kysellä missä kunnossa täällä Jyväskylässä on enskapätkät, jos lähtisi kanssa lapiotalkoisiin. Itellä 120mm joustava täpäri alla, kohta tulee myös sinkula-29er viralliseksi talvipyöräksi. Tosta hangen pölistelystä auringonpaisteessa pitäis saada kunnon gopro-hidastuskuvaa, upeen näköstä!

Mä vasta löysinkin Viikatteen sivut, hienoa settiä! Tempo ja valokuvailu on ittelläki aika ykkös harrastukset.

Mulla loppu jotennii kunto aivan alkumetreillä tänään, keuhkot tulessa. Pyörän kanto himaan aivan tuska suoritus. Tulikin hiittireeni =). Lisää reeniä siis. Käsikin kesti enemmän kuin viimeksi. Kait se siitä, ajan kanssa.
Ylihuomenna uudestaan kokeilemaan jos pakkaset ei aivan hirmuisiksi ylly.

Huippu hommaa kyllä ajaa hyvin rullaavia lumipolkuja. Pitäis kysellä missä kunnossa täällä Jyväskylässä on enskapätkät, jos lähtisi kanssa lapiotalkoisiin. Itellä 120mm joustava täpäri alla, kohta tulee myös sinkula-29er viralliseksi talvipyöräksi. Tosta hangen pölistelystä auringonpaisteessa pitäis saada kunnon gopro-hidastuskuvaa, upeen näköstä!

Halssilassa tuli kisattua aikoinaan montakin enskaa, onko sielä vielä ajettavia pätkiä? Pendolino ja mitä niitä oli... mahtavia pätkiä ja ekat enskat meni 100mm joustavalla fillarilla :D

- - - Updated - - -

Mulla loppu jotennii kunto aivan alkumetreillä tänään, keuhkot tulessa. Pyörän kanto himaan aivan tuska suoritus. Tulikin hiittireeni =). Lisää reeniä siis. Käsikin kesti enemmän kuin viimeksi. Kait se siitä, ajan kanssa.
Ylihuomenna uudestaan kokeilemaan jos pakkaset ei aivan hirmuisiksi ylly.

Missä kävit ajaa? Kovemmilla pakkasilla kannattaa suunnata mettäpoluille vääntämään, ei kylmä yllätä niin helposti.

Missä kävit ajaa? Kovemmilla pakkasilla kannattaa suunnata mettäpoluille vääntämään, ei kylmä yllätä niin helposti.

Jotenkin polulle vievä ylämäki oli jotenki liikaa, kun sen jälkeen vähän väliä joutu pysähtyä hengittelemään. Oisin halunnu fiilistellä metsässä, mut nyt vaan leikkas kiinni. =( Noo kyl tää tästä. Kylmyys ei oikeestaan oo ikinä ollu ongelma, kun pukee vaan tarpeeks.
Järvenpäässä on mun mielestä aika tylsät metsät (semitasasta, ei isoja mäkiä tms.) ja välimatkat metsien välillä vielä tylsempiä. Viikonloppuna kävin kaverin kanssa niin oli ne siirtymät kivempia. Jotku pikkupojat keskeytti katulätkänsä ja jäi tuijottamaan meitä. Lopuksi toinen huikkas toiselle: Vähäks hienoi pyörii.

Järvenpäässä on mun mielestä aika tylsät metsät (semitasasta, ei isoja mäkiä tms.) ja välimatkat metsien välillä vielä tylsempiä. Viikonloppuna kävin kaverin kanssa niin oli ne siirtymät kivempia. Jotku pikkupojat keskeytti katulätkänsä ja jäi tuijottamaan meitä. Lopuksi toinen huikkas toiselle: Vähäks hienoi pyörii.

Täälä Kaakkois-Suomessa on kanssa mäet vähissä ja kiitos ahkeran metsänhoidon, myös paremmat polutkin. Ollaan noita tietysti raivattu takas sitä mukaa, kun moto käy vetämässä sileeks :D
Siirtymät _tuntuu menevän_ keskimäärin 35-50% nopeammin ajallisesti porukalla ajettaessa. Polut ajetaan useesti myös vähän reippaammin, kun tulee pientä kisailua aina välillä. Yksin on tosin paras treenata, ellei treenikaveri satu olemaan hyvin lähellä omaa tasoa.

Käykö kukaan koiran kanssa treenailemassa pyörällä? Huomenna olis tarkoitus kokeilla pidempää lenkkiä koiran kanssa. Osaks koira vetää mutta ei se mitään 20km lenkkejä jaksa eli vetotreenit sit erikseen.

Käykö kukaan koiran kanssa treenailemassa pyörällä? Huomenna olis tarkoitus kokeilla pidempää lenkkiä koiran kanssa. Osaks koira vetää mutta ei se mitään 20km lenkkejä jaksa eli vetotreenit sit erikseen.

Tuolla enemmän pyöräilyyn keskittyvällä forumilla on useampikin alan harrastaja.
Aika paljon koirasta riippuu, mitä se jaksaa. Itte oon menny vaan suksilla, jotkut vetää 500m ja jotkut 15km. Nuo pitkät lenkit on ainakin kisailuja ajatellen vähän huonoja.

Me vaan harrastellaan ja enempi kiinnostaa nuo pitkät matkat. Monesti aatellut sellaisia viikonloppu reissuja kokeilla mutta on jäänyt vielä, tassut noissa ongelmana. Toki lyhyetkin vauhdikkaat treenit kiinnosta esim. potkupyörällä jolloin sai itsekkin hyvää rääkkiä. Tuo hiihtäminen on aika vauhdikasta ainakin mitä kokeiltiin viime talvena järven jäällä. Odotellut sopivia kelejä että pääsee taas treenaamaan. Suurin ongelma on että saisi yhden koiran oppimaan juoksemaan tasaisesti riittävän pitkään vedossa.

Ei helvetti, menin sitten viime sunnuntaina kokeilemaan poluilla ekaa kertaa läskipyörää, ei olis kannattanu... Ei yhtään auttanut tähän läskipyöräkuumeeseen.

Joo voi olla virhe mennä kokeileen tollasta fättiä. OnOne myy suht halpaa vehjettä kovimpaan kuumeeseen ;)

Ei auta kauheen akuuttiin kuumeeseen, kun se eka erä vietiin jo käsistä. Seuraavan kerran saatavilla joskus helmikuun alussa. Noh, jos sitä ajelis tän talven vielä noilla parilla tavallisella maasturilla ja kattelis sitä läskiä sitten ehkä ensi talveksi.

- - - Updated - - -

No sieltähän se DHL kuljetteli Saksasta Feltin kotiovelle!! Suosittelen ehdottomasti pyörän hankintaa Bike Discountista.

Pari fillaria tuolta tilannut ja hyvin kyllä toimii.

Mistä saisi hyvillä alennuksilla hankittua tarvikkeita uuteen felttiini??.. Olisi tarve hankkia seisontajalka, lokarit, lukko ja sigma :) Kiitoksia jos joku laittaisi linkkejä!

Mistä saisi hyvillä alennuksilla hankittua tarvikkeita uuteen felttiini??.. Olisi tarve hankkia seisontajalka, lokarit, lukko ja sigma :) Kiitoksia jos joku laittaisi linkkejä!

No esim. sieltä bike-discountista? Olis varmaan kannattanu tilata samalla mukaan fillarin kanssa...

Mitä tekee pyörässä ylilyhyt stemmi?

En bongannu kauheasti kuvia CX-pyöristä lyhyemmillä stemmeillä, kaikissa on tommonen helvetin pitkä. Tekis mieli laittaa tangoksi joku baaripyörätanko, taikka sitten joku riseri ja ylilyhyt stemmi, koska geometria ois mulle vähän parempi. (lyhyt stemmi isolla kulmalla).

Mitä tekee pyörässä ylilyhyt stemmi?

En bongannu kauheasti kuvia CX-pyöristä lyhyemmillä stemmeillä, kaikissa on tommonen helvetin pitkä. Tekis mieli laittaa tangoksi joku baaripyörätanko, taikka sitten joku riseri ja ylilyhyt stemmi, koska geometria ois mulle vähän parempi. (lyhyt stemmi isolla kulmalla).

Lyhyt stemmi krossarissa tai maantiepyörässä tekee ohjauksesta aika hätäisen. Vaikutus riippuu toki pyörän geometriasta, mutta jos CX-pyörään tarvitsee laittaa riseri ja/tai isolla kulmalla oleva stemmi, joko rungon koko tai vaitoehtoisesti pyörätyyppi on mielestäni väärä. Kokeilemalla selviää, mutta pahimmassa tapauksessa saattaapi tulla vekkuli ajettava.

Röret Runt tälle vuotta ajettu. En viitsinyt tahkota koko 300 kilsaa jotta ehtii palautua sunnuntain treeneihin. 202 Kilsaa tuli tahkottua Vahterusringin kuntoputkessa. Ihan loistava tapa viettää päivä !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom