Pyöräily

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sulla on tolla pelillä sen verran vauhtia, että aerodynamiikkakin astuu aika vahvasti peliin ;)
Eka kausi aikoihin kun on ollut koko talven käytössä Wattbike niin on pysynyt tuntuma ajamiseen, huhtikuussa jännä nähdä mikä on sitten kondis kun kausi alkaa. ISM tempoon olisi tarkoitus koittaa ajoittaa kuntohuippu.
 
Makee on Cervelo! Itellä aika vastaava, P3 niinikään ffwd levyllä ja f6r edessä.
tempotykki-005.jpg


- - - Updated - - -

Eilen tuli just ajeltua rullilla maantiekalustolla ja hitusen alkoi kaipaamaan asfaltille, kun pihallakin on nyt loskaa.
 
Tässä kun on talvisydämellä ajellut työmatkan tuolla maasturilla niin sehän puraisi tarve saada maantiepyörä kesäksi. Oon tuossa funtsinut että tekisi samoin kuin tuon maasturin kanssa, eli käytettyä pyörää etsiskelen, näyttää vaan aika joutusaan menevän kaupaksi nuot mitä tarjolla on. Tosin nyt on vielä hyvää aikaa odotella ja katsella mitä tarjolle tulee. Kun budjetti on noin tonnin verran niin katselin kans noita uusia pyöriä... onko mielipiteitä näistä:

Merida Race Lite 904 http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a61810/race-lite-904-com-white-red.html
Radon R1 http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a78688/r1.html vaikuttaa melko kevyeltä tuohon hintaluokkaan, vaikkakin ilmoitettu paino ~8kg on tietenkin tuosta pienimmästä koosta...

Noista osasarjoista mielellään lukisin mielipiteitä. Shimanon 105 ilmeisesti olisi sellaista laatua jonka kanssa alkaa vaihteissa pärjätä. Hieman edullisemmalla näyttäisi lähtevän Sora-osilla mutta niistä löytyy jo aika paljon mielipiteitä sekä puolesta että vastaan...
 
Noista osasarjoista mielellään lukisin mielipiteitä. Shimanon 105 ilmeisesti olisi sellaista laatua jonka kanssa alkaa vaihteissa pärjätä. Hieman edullisemmalla näyttäisi lähtevän Sora-osilla mutta niistä löytyy jo aika paljon mielipiteitä sekä puolesta että vastaan...

Kovin pitkäaikaista kokemusta ei ole, mutta mulla toimi ainakin viime kesänä noi 105:set ilman moitteita sen karvan yli 4000 km, mitä poljin.
 
Joo kyllä sillä jo ajaa vaikka kilpaa, kaikella jaa. Mutta tähän aikaan vuodesta mailailisin tai soittaisin paikalliset liikkeestä läpi, millainen on tarjonta, kivempi huoltaa takuuseen Suomessa ja tähän aikaan vuodesta liikkeet haluaa tehdä kauppaa halvemmallakin.

Osasarjaa voi aina päivittää, tärkeämpi on et ostat oikesnkokoisen rungon. Esim. Merida on "pitkä pyörä" ja suoraan taulukosta ostamalla voi mennä metsään.
 
Hyvä ajatus kyllä, pikaisella selailulla näyttäisi paikalliset liikkeet tarjoavan roimalla alennuksella vanhaksi käyneitä vuosimalleja. Pitää jatkaa käytettyjen syynäämistä ja käydä liikkeissä kurkkaamassa paria kiinnostavaa pyörää, onhan tässä vielä sulan maan odottelua...
 
Hyvä ajatus kyllä, pikaisella selailulla näyttäisi paikalliset liikkeet tarjoavan roimalla alennuksella vanhaksi käyneitä vuosimalleja. Pitää jatkaa käytettyjen syynäämistä ja käydä liikkeissä kurkkaamassa paria kiinnostavaa pyörää, onhan tässä vielä sulan maan odottelua...

Olipas typoja mun tekstissä. Padi korjailee aika rajusti :)

Ja vielä sellainen lisäys että jos et hae puhdasta maantiekilpuria niin cyclocross on hyvä vaihtoehto. Cycloon kun laittaa sitten toiset kiekot on se käytännössä maantiepyörä. Tämä siksi jos haet peliä ympärivuotiseen käyttöön.
 
Tarkoitus olisi nimenomaan maantiepyörä ostaa kesäkäyttöön, ja mennä rönttäskelit ja talvi maasturilla. Tieten jos sattuu että käytettynä sattuu tulemaan vastaan todella hyvään hintaa mulle sopiva cyclo niin saatan tarttua siihenkin.
 
suosittelen kans katteleen suomikauppojen alennuksia. esim. http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=34&products_id=746
tuossa ultegra osaa mikä on jo sen verran hyvää että parempi menee silkaksi hifistelyksi. 105:een selkeä ero.
sitten esim. cycle centeristä Ridleyn cyclocrossarit vakuuttaa hinta/laatu suhteelta. Itse ajan hifistelyluokan Ridleytä maantiellä ja on kyllä totaalisen huikea peli. Liikkeeseen vaan hypistelemään ja asiantuntevan myyjän puheille!
 
Noista osasarjoista mielellään lukisin mielipiteitä. Shimanon 105 ilmeisesti olisi sellaista laatua jonka kanssa alkaa vaihteissa pärjätä. Hieman edullisemmalla näyttäisi lähtevän Sora-osilla mutta niistä löytyy jo aika paljon mielipiteitä sekä puolesta että vastaan...
Canyoniakin on monesti kehuttu, esim. tässä fillari joka on mun mielestä hyvä kokonaisuus (ainakin paperilla, en ole ajanut): http://www.canyon.com/roadbikes/bike.html?b=3073#tab-reiter2
Noi 105 on ihan hyvät osat. SRAMia kannattaa myös harkita, itse ainakin pidän niiden toiminnasta. Omat fillarit oon ostanut netistä mittojen perusteella, ei siinä nyt kovin paljon pieleen voi mennä.
 
Canyoniakin on monesti kehuttu, esim. tässä fillari joka on mun mielestä hyvä kokonaisuus (ainakin paperilla, en ole ajanut): http://www.canyon.com/roadbikes/bike.html?b=3073#tab-reiter2
Noi 105 on ihan hyvät osat. SRAMia kannattaa myös harkita, itse ainakin pidän niiden toiminnasta. Omat fillarit oon ostanut netistä mittojen perusteella, ei siinä nyt kovin paljon pieleen voi mennä.

Lähes jokaikinen nettilaskuri antaa liian ison pyörän. Toki sillä voi ajaa eikä sitä eroa välttämättä tajua koskaan ennenkuin kokeilee oikean kokoista.
 
Lähes jokaikinen nettilaskuri antaa liian ison pyörän. Toki sillä voi ajaa eikä sitä eroa välttämättä tajua koskaan ennenkuin kokeilee oikean kokoista.

En menisi yleistämään noin rankasti, kyllä ne aika tarkasti toimii normaalin ihmisen mittasuhteilla. Samat mittaukset niillä "pro fit"-kavereillakin on käytössä. Kuitenkin yleensä parikin eri kokoa käy, vähän riippuu sen fillarin geometriasta ja siitä, minkälaisen ajoasennon haluaa. Pro-jätkäthän ajaa usein yleisesti ajatellen raakasti "liian pienillä" fillareilla, tätä kompensoidaan 140mm stemmeille tms., kuntoilijalle se optimaalinen ajoasento voi olla jotain ihan muuta. Yleensä suomalaisissa kivijalkakaupoissa sen oiken kokoisen pyörän löytäminen voi olla hankalaa ja kokoja on huonosti saatavilla, eikä myyjien ammattiaitokaan paljoa vakuuta.
 
En menisi yleistämään noin rankasti, kyllä ne aika tarkasti toimii normaalin ihmisen mittasuhteilla. Samat mittaukset niillä "pro fit"-kavereillakin on käytössä. Kuitenkin yleensä parikin eri kokoa käy, vähän riippuu sen fillarin geometriasta ja siitä, minkälaisen ajoasennon haluaa. Pro-jätkäthän ajaa usein yleisesti ajatellen raakasti "liian pienillä" fillareilla, tätä kompensoidaan 140mm stemmeille tms., kuntoilijalle se optimaalinen ajoasento voi olla jotain ihan muuta. Yleensä suomalaisissa kivijalkakaupoissa sen oiken kokoisen pyörän löytäminen voi olla hankalaa ja kokoja on huonosti saatavilla, eikä myyjien ammattiaitokaan paljoa vakuuta.

Totta tossa se että moni maahantuoja tuo Suomeen ihan liian pienen valikoiman kokoja. Eikä tietenkään voi sanoa ettei jengi osaa ostaa netistä, mutta tässä alkuperäinen kysyjä oli hankkimassa ekaa maantierunkoa ja siksi on kyllä fiksua ostaa ennemmin liikkeestä. Ok, hintaeroa on varmasti nettikauppaan mutta senkin saa pelimyyjä ja osaava ostaja tasoitettua sellaiseksi että kannattaa ostaa Suomesta. Kaupat vähenee sitä mukaa mitä enemmän tilataan netistä, se on tavallaan harmi.

Mut pääsääntöisesti iso osa jengistä ajaa ihan liian isoilla rungoilla, jos laskurin kanssa on ostamassa niin kannattaa ainakin katsoa kriittisesti sitä tulosta.
 
Ensimmäinen maantiepyörä pitäisi löytää ennen ajokauden alkua. Oon koittanut käytettynä etsiä, kun budjetti on opiskelijana vähän rajallinen. Nyt sattui kuitenkin silmään hyvän oloinen tarjous. Mitäs mieltä Pakkiksen pyöräraati on? Sopisiko aloittelijalle ensipyöräksi?
 
Ensimmäinen maantiepyörä pitäisi löytää ennen ajokauden alkua. Oon koittanut käytettynä etsiä, kun budjetti on opiskelijana vähän rajallinen. Nyt sattui kuitenkin silmään hyvän oloinen tarjous. Mitäs mieltä Pakkiksen pyöräraati on? Sopisiko aloittelijalle ensipyöräksi?

Ok peli, mutta saisitko millään tota mahtumaan budjettiin? http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=34&products_id=747

Aika paljon paremmat osat ja tolla hinnan erolla ei saa päivitettyä osia. Tiagrat on ihan ok osat, ajoin 2 talvea tiagra Cyclolla ja toimi kuin kello. Mutta ultegra on kuitenkin jo selkeästi parempi.
 
Jos kaipaa budjetti maantiepyörää kesäksi ja on about normaalin ihmisen kokoinen kannattaa kytätä fillaritorilta käytettyjä. Tollasia perus hyvillä osilla rakennettuja alumiinirunkoisia pyöriä vaikuttaisi pyörivän siellä aika reilusti ja vielä kun maantiepyörät eivät kulu käytössä juuri mitään verrattuna maastopyöriin niin käytetty on todella hyvä vaihtoehto.

Itsekkin olen ostanut melkein kaikki fillarini tuolta käytettynä ja aina on tullut säästöä uuteen vastaavaan ihan mukavasti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom