- Liittynyt
- 5.12.2003
- Viestejä
- 1 323
Teho/painosuhde sitten kisoissa ratkaisee
Sulla on tolla pelillä sen verran vauhtia, että aerodynamiikkakin astuu aika vahvasti peliin ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Teho/painosuhde sitten kisoissa ratkaisee
Eka kausi aikoihin kun on ollut koko talven käytössä Wattbike niin on pysynyt tuntuma ajamiseen, huhtikuussa jännä nähdä mikä on sitten kondis kun kausi alkaa. ISM tempoon olisi tarkoitus koittaa ajoittaa kuntohuippu.Sulla on tolla pelillä sen verran vauhtia, että aerodynamiikkakin astuu aika vahvasti peliin ;)
Noista osasarjoista mielellään lukisin mielipiteitä. Shimanon 105 ilmeisesti olisi sellaista laatua jonka kanssa alkaa vaihteissa pärjätä. Hieman edullisemmalla näyttäisi lähtevän Sora-osilla mutta niistä löytyy jo aika paljon mielipiteitä sekä puolesta että vastaan...
Hyvä ajatus kyllä, pikaisella selailulla näyttäisi paikalliset liikkeet tarjoavan roimalla alennuksella vanhaksi käyneitä vuosimalleja. Pitää jatkaa käytettyjen syynäämistä ja käydä liikkeissä kurkkaamassa paria kiinnostavaa pyörää, onhan tässä vielä sulan maan odottelua...
Canyoniakin on monesti kehuttu, esim. tässä fillari joka on mun mielestä hyvä kokonaisuus (ainakin paperilla, en ole ajanut): http://www.canyon.com/roadbikes/bike.html?b=3073#tab-reiter2Noista osasarjoista mielellään lukisin mielipiteitä. Shimanon 105 ilmeisesti olisi sellaista laatua jonka kanssa alkaa vaihteissa pärjätä. Hieman edullisemmalla näyttäisi lähtevän Sora-osilla mutta niistä löytyy jo aika paljon mielipiteitä sekä puolesta että vastaan...
Canyoniakin on monesti kehuttu, esim. tässä fillari joka on mun mielestä hyvä kokonaisuus (ainakin paperilla, en ole ajanut): http://www.canyon.com/roadbikes/bike.html?b=3073#tab-reiter2
Noi 105 on ihan hyvät osat. SRAMia kannattaa myös harkita, itse ainakin pidän niiden toiminnasta. Omat fillarit oon ostanut netistä mittojen perusteella, ei siinä nyt kovin paljon pieleen voi mennä.
Lähes jokaikinen nettilaskuri antaa liian ison pyörän. Toki sillä voi ajaa eikä sitä eroa välttämättä tajua koskaan ennenkuin kokeilee oikean kokoista.
En menisi yleistämään noin rankasti, kyllä ne aika tarkasti toimii normaalin ihmisen mittasuhteilla. Samat mittaukset niillä "pro fit"-kavereillakin on käytössä. Kuitenkin yleensä parikin eri kokoa käy, vähän riippuu sen fillarin geometriasta ja siitä, minkälaisen ajoasennon haluaa. Pro-jätkäthän ajaa usein yleisesti ajatellen raakasti "liian pienillä" fillareilla, tätä kompensoidaan 140mm stemmeille tms., kuntoilijalle se optimaalinen ajoasento voi olla jotain ihan muuta. Yleensä suomalaisissa kivijalkakaupoissa sen oiken kokoisen pyörän löytäminen voi olla hankalaa ja kokoja on huonosti saatavilla, eikä myyjien ammattiaitokaan paljoa vakuuta.
Ensimmäinen maantiepyörä pitäisi löytää ennen ajokauden alkua. Oon koittanut käytettynä etsiä, kun budjetti on opiskelijana vähän rajallinen. Nyt sattui kuitenkin silmään hyvän oloinen tarjous. Mitäs mieltä Pakkiksen pyöräraati on? Sopisiko aloittelijalle ensipyöräksi?