Pyöräily

Jos 500 on ehdoton yläraja niin tiukka tekee. Pelkät nastat on +100e. Mutta käytettyä etsisin, ja onko maasturi ehdoton. Tolla hintaa voisi löytyä järkevä sinkula missä on vähän särkyviä osia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulin vähän siihen tulokseen, että koitan pärjätä tolla mun Focuksen cc:llä ja 37 nastanakeilla. Toi 500 € on tosiaan sen verran vähän, että sillä ei saa mitään järkevää ja tällä hetkellä en viitti satsaa hirveitä summia, kun en tiiä millanen innostus tässä säilyy talvifillarointiin. Kaikki talviajokamat onneksi löytyy jo.
 
Ideaalitalvifillari olis varmaan 29er jäykällä keulalla ja levareilla. Siihen läskit nastarenkaat, niin kelpaa ajella.
 
Mä ajelen mun 9km työmatkan täysjäykällä maasturilla, jossa vaihteet, hydrauliset levarit ja 2,1" Ice Spiker Prot. Joku täysjäykkä 29er sinkula olis kyl kovis.
 
bikes_moonlander.jpg


Kyllä lähtee!!
 
Viimeinen viikko ennen ekaa Wattbike kisaa. Vähän kahden vaiheilla miten ton viikon tekisi. Mietin lähinnä että milloin uskaltaa vetää viimeisen kovan treenin pyörällä. Kisa on 9.12 sunnuntaina, lauantaina lepoa mutta sunnuntaina hyvä lämpö ennen kisaa.

-Maanantai kova treeni Wattbikelle
-Tiistai kevyttä punttia + 30 pyörittelyä.
-Keskiviikko, kova treeni Wattbikella.
-Torstai, pyörittelyä tunti +100 kadenssilla, kevyt.
-Perjantai, lepo vai treeni?
Mielipiteitä. Kisamatka ekassa kisassa siis 4000m.
 
Heitin viikko sitten pyörällä kauppareissulla turvalleni.
Kylkiluun murtuma ja muutenkin sen verran ruhjeella ettei koko viikolla ole ollut salille menemistä, sen verran paikat paskana.
Sadekeli ja märkä viemärinkansi ja irtosoraa = eturengas lähti alta mutkassa vaikkei vauhtia ollut kuin vähän päälle 20km/h (edessä käännös oikealle alikulkutunnelin kautta joten hidastin).
 
Jop, täällä kans kuolattu pari vuotta, mut ulkoiluttaisinko sitä enempää kuin nykyistä maasturia? Not. No ehkä pari kertaa innoissani kävisin ja muuten tyytyisin ihan vaan kattelemaan.

Miksi?
Talvella on ihan huippuhauskaa ajaa polkuja pitkin, ei haittaa vaikka välillä pölähtää kunnolla hankeen! :D
Tuollahan pääsis sitten huonokuntoisempiakin reittejä pitkin kun kantavuutta on reilusti enemmän.
 
Heitin viikko sitten pyörällä kauppareissulla turvalleni.
Kylkiluun murtuma ja muutenkin sen verran ruhjeella ettei koko viikolla ole ollut salille menemistä, sen verran paikat paskana.
Sadekeli ja märkä viemärinkansi ja irtosoraa = eturengas lähti alta mutkassa vaikkei vauhtia ollut kuin vähän päälle 20km/h (edessä käännös oikealle alikulkutunnelin kautta joten hidastin).

Hyvä, ettei sen enempää. Mulla kaukainen sukulainen delas viime vuonna kaaduttuaan fillarilla Espoossa eli huonomminkin voi käydä.
Kyllä kannatti ajaa ilman kypärää ............... NOT!
 
Tänään oli mielenkiintoista tulla töihin.
-19 asteen pakkanen ei haitannut tippaakaan, mutta autotiet oli aurattu pyöräteille, eli pyörätie oli täynnä sellaista jääkökköä.
Alla maantiepyörä kesärenkailla ja lukkopolkimilla.
15 min matka kesti reilu 50 min.

Mutta tänään (tai viimeistään huomenna helpottaa).
Vitus Dee 29 tulee kotiin!!
Tilasin jo kuukausi sitten, mutta uusi malli tuli vasta nyt saataville. Tuli viikon etuajassa mitä piti.
Uusi malli siksi, että ennen kyseistä fillaria ei saanut (eikä oikein mitään muutakaan) 29 renkailla ja levyjarruilla varustettuna alle 500 eurolla!
Viime maanantaina lähti tulemaan ja nyt dhl on saanut jo sen suomeen asti.

84760.jpg


täysjäykkä kaksyseri levyjarruilla, ilman mitään ylimääräisiä kikkailuja mm. vaihteita.
Nastarenkaiksi 29/2.0 Schwalbe marathon winterit.
 
Nätisti rullas crossari auratuilla teillä. Otin vähän turhan hooceen kommandopipon aamulla päälle. Oli hiton raskasta hengittää ton paksun maskin läpi. Meinasin kuolla tohon yhteen kovaan nousuun.

Miikkah, itelle kelpais kans tollanen. Just sopivan riisuttu pyörä ja edullinen.
 
Millasilla talvikamoilla jengi ajelee? Itellä oli tänään windstopperi trikoohaalarit, aluspaita, fleece, gore-tex kuoripuku, kommandopipo, korvapanta, pakkashanskat ja talvilukkokengät. Vaikka duunimatka on vain 4 km, niin onnistuin saamaan hirveen soijan päälle. Toisaalta mieluummin on aavistuksen liian kuuma, ku kylmä.

Voisin laittaa tähän joitain tuotteita, jotka oon todennu hyviksi:

Windstopperi trikoohaalarit
Talvikengät lukoilla
Pakkashanskat
Kommandopipo
 
Miksi?
Talvella on ihan huippuhauskaa ajaa polkuja pitkin, ei haittaa vaikka välillä pölähtää kunnolla hankeen! :D
Tuollahan pääsis sitten huonokuntoisempiakin reittejä pitkin kun kantavuutta on reilusti enemmän.

Joo tommonen muistikuva mullakin siitä talviajosta on, varsinkin kaatuminen on huisin hauskaa ja semi turvallistakin. Ja juuri tuon kantavuuden takia läski olis vissiin aika huippu. Muttah, meikäläistä vie nyt saliharrastus ettei polut hirveesti innosta, ajatuksena enää. Ehkä joskus sitten.
Ja jos läski, niin Salsa olis jotennii meikän makuun enee.
Nyt polttelis vaihtaa tuo Kona veke, mutta tuntuu mahottomalta saada vanhaa eteenpäin. Maantiefilo meni helpolla ku oli sesonki ja kyseessä pienikokoiselle naiselle tehty runko. Blööh.

Talvella muistan handuihin laittaneeni ihan perushanskat plus lapaset. Alussa saattaa vähän "tuulla läpi", mutta kun lämpöä alkaa tulla on tuo just sopiva setti. On mulla jotku ws-sormikkaatkin, mutta ne onkin johonkin keskieurooppalaiseen talveen suunniteltu ja siksi riittämättömät. Aikoinaan oli työmatka rapiat kolme kilsaa ja siinä sai jo hyvät hiet päälle oli kuinka pakkasta tahansa.
 
En jaksanut alkaa kahlaamaan ketjua läpi niin kysäistään nyt tässä noista valoista. Dealextremestä näyttää saavan monenlaista fikkaria ja otsalamppua kohtuulliseen hintaan, ja oon pähkäillyt että paras saattaisi olla sellainen akullinen otsalamppu josta saa kans lampun irrotettua ja kiinnitettyä tankoon. Tuollainen olisi monikäyttöisempi kuin nuo pelkät pyöränlamppuna myytävät. Toiseksi paras vaihtoehto olis varmaan ihan fikkari+tankokiinnitys sille. Tuollainen 800-1000 lumenin lamppu näyttää youtube pätkien perusteella varsin kirkkaalta. Millaisia valoja työ ootte käyttäneet pyörissä pimeänä aikana?

Nyt ku o autoillu ennen lunta ja lumentulon jälkeen ni oon katsellu pyörien lamppuja tässä ohimennen. Oikeastaan taajamaan ei erottuakseen tarvi paljo muuta ku minkä tahansa halvan etu- ja takavalon, mielellään sellaisen että se näkyy hyvin sivuille kans. Niin ja ei vilku, joka o ärsyttävin juttu ikinä :D Mutta kyllä parantaa todella paljon pyöräilijän erottuvuutta ku o lamppu pyörässä.

Sitte jos mennään puskapuolelle tai muille pimeille poluille ja pyöräilijän pitää nähdä kunnolla eteensä, ni tommonen äreämpi otsa+tankolamppuyhdistelmä o lie fiksu. Joku otsalamppujen osalta valitti että ku valo on lähellä silmiä ni vaikea nähdä maastonmuotoja kun ei näe varjoja kunnolla, tankolamppu o sikäli hyvä olla.
 
Pikkaisen tehokkaampi otsalamppu on mulle riittänyt pimeillä metsäteillä koiran kanssa pyöräiltäessä, poluille sitten pitäisi olla reippaasti tehoa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom