Pyöräily

Kiitokset jarrupulmaan osaa ottaneille. Ja pahoittelut, ettei mulla ole termistökään hallussa: mä vaan ajan, ja senkin teen huonosti.

Mutta siis jarrut tuli kuntoon ilmeisesti? 20v ajaneena mullakin välillä termit hakusessa :D
Ja rikkoutuneista ruumiinosista päätellen en osaa minäkään vielä ajaa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta siis jarrut tuli kuntoon ilmeisesti? 20v ajaneena mullakin välillä termit hakusessa :D
Ja rikkoutuneista ruumiinosista päätellen en osaa minäkään vielä ajaa...
Ei ne tulleet, vielä. Mutta enköhän mä jotkut noista suositelluista jarruista osta ja kiikuta ne asennettavaksi. Kunhan tässä ehdin.
 
197249_10151233579840909_1964118298_n.jpg

Nyt olisi ens kesän kokoonpano kasassa.
 
Vähintään! Montakohan kilsaa tollanen hipo-fillari kestäis 150 kg lihiksen alla ja mikä hajoisi ensimmäisenä? ;-)

Ei taida tossa kokoonpanossa olla mitään millä olisi painoraja, kiekoista en ole satavarma mutta runko kyllä kestäisi. Hiilikuitu on itseasiassa melko järeää materiaalia. Mutta vastaus kysymykseen niin etukiekko ehkä jos jokin hajoaisi :D
 
Onko ihmisillä tietoa miten luotettava Strava-appin kalorimäärät ovat? Omaan silmään kovin kovia kulutuslukemia antaa. Esim. oma maastoräppäily-lenkki pienessä lumihangessa:kokonaismatka: 11.9km korkeuseroa: 439m Aika: 44:38 keskinopeus: 16.1km/h huippunopeus: 38.1km/h Kalorikulutus: 493kcal. Itse olen kuitenkin vain 173cm, n. 53kg. Jotenkin tuntuu, että ei mitenkään voisi noin paljoa kuluttaa, noin lyhyellä lenkillä?
 
Onko ihmisillä tietoa miten luotettava Strava-appin kalorimäärät ovat? Omaan silmään kovin kovia kulutuslukemia antaa. Esim. oma maastoräppäily-lenkki pienessä lumihangessa:kokonaismatka: 11.9km korkeuseroa: 439m Aika: 44:38 keskinopeus: 16.1km/h huippunopeus: 38.1km/h Kalorikulutus: 493kcal. Itse olen kuitenkin vain 173cm, n. 53kg. Jotenkin tuntuu, että ei mitenkään voisi noin paljoa kuluttaa, noin lyhyellä lenkillä?

Jos korkeusero == noususumma, niin vois olla vaikka tuonne päin (~600m/h). Epäilen kuitenkin, että tuo laskennallinen kulutus on aika lailla yläkanttiin, etenkin 53kg painolla. Fillarilla vaatis melko raivokasta ajoa, miulla on kisavauhdissa about tota luokkaa ja painoa 15-20kg enemmän.
Edit. keskimäärin ollu 680-800kcal/h näköjään, polarin mittarin mukaan.
 
Oon ostamassa ensimmäistä maastopyörää ja nyt olisi vm 2009 Nishiki Bigfoot X29 tarjolla (pyynti 650€). Tarkoitus olisi ajaa ihan työmatkaakin ja talviajoonkin tuo 29er olisi nastarenkaiden kera varmaan oikein passeli. Kiinnostaa kans päästä rytyyttämään maastoonkin joten hybridit ei nyt tule kysymykseen. Kattelin ensin uusia pyöriä mutta tulin siihen tulokseen että meikäläisen budjetilla ostaa mieluummin yli tonnin pyörän käytettynä.

Osasarjahan siinä on ihan laadukas, mm. takavaihtaja XT, Tora Rock shox keula. Kertokaas mitä kannattaa ottaa huomioon pyörän kuntoa tarkastaessa? Laakerien välykset, keulan liukuputkien kunto ja iskarin toiminta, rungon saumojen ehjyys, jarrujen kunto?
 
Toi bigfoot on hyvä peruspyörä, pääsee maasturoinnin alkuun. Aika sama sijoitatko ton 650 vaiko tonnin, kummallakin ajat samalla tapaa. Sitten jos kärpänen puraisee tosissaan niin sitten laitat enemmän rahaa kiinni.

Ja maasturista hajoaa metsäajossa jatkuvasti jotain kuitenkin. Kuluvilla osilla ei ole niin merkitystä. Suora runko ja kaikki perustoimivaa niin osta pois.
 
Niinno, jos aattelee että ostobudjetti on tuossa kuuden huntin paikkeilla niin sillähän lähtee jonkinmoista maasturia uutenakin. Varmaan nyt syksyllä ja alkutalvesta saisi jotain poistoja hyvällä alennuksella. Esim TM testistä mieleen jäänyt Corratec X-vert Disc saisi tuohon hintaan uutena ja ei olisi käytetyn pyörän mahdollisia ongelmia.

Pitää nyt alkuun käydä tuo bigfoot kattomassa ja jatkaa etsiskelyä jos se ei ole passeli. Ostajan markkinathan näissä käytetyissä pyörissä on.
 
Niinno, jos aattelee että ostobudjetti on tuossa kuuden huntin paikkeilla niin sillähän lähtee jonkinmoista maasturia uutenakin. Varmaan nyt syksyllä ja alkutalvesta saisi jotain poistoja hyvällä alennuksella. Esim TM testistä mieleen jäänyt Corratec X-vert Disc saisi tuohon hintaan uutena ja ei olisi käytetyn pyörän mahdollisia ongelmia.

Pitää nyt alkuun käydä tuo bigfoot kattomassa ja jatkaa etsiskelyä jos se ei ole passeli. Ostajan markkinathan näissä käytetyissä pyörissä on.

Corratec on polkupyörien Biltema sitten, en ensimmäisenä ostaisi. Tossa Nishikissä on kuitenkin ihan ok osat ja järkevä keula.
 
Mitäs nastarenkaita teillä on pyörissä? Lähinnä maastureissa, tarvisi jotku hankkia. En tarvisi mitään supermaastorenkaita vaan sellaiset että voi maasturin kanssa lukoilla suht turvallisesti talven treenata. Lähinnä pidempää siivua ajaen mitä teknistä maastoa.
 
Mitäs nastarenkaita teillä on pyörissä? Lähinnä maastureissa, tarvisi jotku hankkia. En tarvisi mitään supermaastorenkaita vaan sellaiset että voi maasturin kanssa lukoilla suht turvallisesti talven treenata. Lähinnä pidempää siivua ajaen mitä teknistä maastoa.

Schwalbe Ice Spiker Pro 2.1 tai 2.35. Tämän hetken paras nastarengas, toimii poluilla ja myös rullaa sen verran hyvin, että kehtaa tielläkin ajella. Pienempi tiekäyttöön ja isompi mettään.
 
Toi bigfoot on hyvä peruspyörä, pääsee maasturoinnin alkuun. Aika sama sijoitatko ton 650 vaiko tonnin, kummallakin ajat samalla tapaa. Sitten jos kärpänen puraisee tosissaan niin sitten laitat enemmän rahaa kiinni.

Ja maasturista hajoaa metsäajossa jatkuvasti jotain kuitenkin. Kuluvilla osilla ei ole niin merkitystä. Suora runko ja kaikki perustoimivaa niin osta pois.

BigFoot oli minun ensimmäinen "oikea" pyörä. Ihan hyvin on toiminut vaikka nykyään ei enää olekaan ykköspyörä. Tsekkaa runko tarkkaan jos ostat käytetyn.
 
Mitäs nastarenkaita teillä on pyörissä? Lähinnä maastureissa, tarvisi jotku hankkia. En tarvisi mitään supermaastorenkaita vaan sellaiset että voi maasturin kanssa lukoilla suht turvallisesti talven treenata. Lähinnä pidempää siivua ajaen mitä teknistä maastoa.

Eilis iltana sain talvikäyttöön hankkimani Trek:n jäykkäperän nippuun ( voimansiirto uusiksi, jarrut vaijereineen uusiksi + renkaat & lokarit ) ja ajoin lyhyen testipätkän lumipolanteisella kadulla jossa pinnassa 4..5 cm irtolunta:
- alla käytettynä ostetut Nokian 294 nastaiset kumit aika kovilla paineilla ( 3.8 bar ): hyvin tuntui pitävän eikä rullaamisessakaan ollut tuon perusteella isoa moitittavaan
- stemmi on vaan liian pitkä mulle, pitää etsiä lyhyempi
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom