Pyöräily

75km maastofillarointia aivan mahtavassa säässä tänään! Viikolla jos ei ehdi treenaamaan niin ajetaan sitten viikonloppuna prkl :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tempokone.jpg

Vähän päivitettyä tempokonetta. Uusilla kiekoilla, katsotaan mitä katoaa ajasta tempoilussa.
 
^Makeen näkönen vehje tuo Viikatteen fillari.

Omalta osalta kesän total-tavote saavutettu, sillä kasassa on nyt 4008km! :)
 
Paljonko tollainen peli maksaa?

No itse fillari ei ole hirveän kallis suhteessaa vaikka maantiekilpuriin. Aika-ajopyörä voi olla hiukan painavampikin mitä maantie niin siitä ei tule kauheaa hintaa. Mutta noi kiekot sitten kustantaa vähän enemmän.

Mut ton paketin arvo on kuitenkin alle 3500,- Ja hyvät kiekot on aina kannattava ostos, kulkevat sitten aina pyörästä toiseen. Noilla kiekoilla ei tosin ole ajatus ajaa joka lenkkiä, mutta viikkotempot ja kaikki kilpailut kyllä.

Btw, mulla olisi Merida Reacto Team myynnissä jos joku hakee huippu maantiepyörää loppusyksyyn tai ens kesälle...
 
Btw, mulla olisi Merida Reacto Team myynnissä jos joku hakee huippu maantiepyörää loppusyksyyn tai ens kesälle...

Vaihdatko sä fillaria joka kesälle? Vai muistanko väärin, että olisit tohon vaihtanu täks kesäks...
 
Pakko myöntää itsellekin että ulkokausi maantie ja tempokalustolla ei enään hirveästi ajella. Tempopyörällä ehkä hiukan velodromilla treeniä kun sattuu aurinkoinen viikonloppu.

Maasturi ja Wattbike kausi siis alkakoon. Eilen aamulenkki maasturilla, 5h ja 117km. Ihan messevää maisemaa löytyy kun maasturin kanssa liikkuu. Pääsee vähän teiden ulkopuolelle ja välillä haettiin vääntämäistä paikoin 10cm upottavalta pururadalta. Hyvää treeniä, ei voisi paljon paremmin aurinkoista lauantaiaamua viettää.
 
Hyvää treeniä, ei voisi paljon paremmin aurinkoista lauantaiaamua viettää.

Myö ajettiin kanssa eilen aamupäivällä 4h. Älyttömän siistiä, käytiin lopuks vielä laskettelurinteessä hakemassa hieman vauhtiakin ja samalla nousumetrejä. 16+kg 165/180mm joustavalla pyörällä sai käyttää tehoja kiipeemiseen ns. riittävästi :D
 
Kävipä niin kusisesti, että mun maasturistani kietastiin jarrukahvat, -vaijerit ja -kengät. Kyseessä oli siis Shimanon hydrauliset M485 -jarrut. Osaiskohan kukaan kertoa, mistä kannattaisi hankkia mahdollisimman edullisesti vastaavat (tai jopa paremmat) jarrut tilalle?
 
Kävipä niin kusisesti, että mun maasturistani kietastiin jarrukahvat, -vaijerit ja -kengät. Kyseessä oli siis Shimanon hydrauliset M485 -jarrut. Osaiskohan kukaan kertoa, mistä kannattaisi hankkia mahdollisimman edullisesti vastaavat (tai jopa paremmat) jarrut tilalle?

Lähikauppias Tarmolta toimitus parissa päivässä, about vastaava setti

Parempaa saksasta, ~reilun viikon toimitusajalla, eteen ja taakse

Mulla ois ylimääräisenä yks käytetty setti levyjarruja, about tollaset
 
Kävipä niin kusisesti, että mun maasturistani kietastiin jarrukahvat, -vaijerit ja -kengät. Kyseessä oli siis Shimanon hydrauliset M485 -jarrut. Osaiskohan kukaan kertoa, mistä kannattaisi hankkia mahdollisimman edullisesti vastaavat (tai jopa paremmat) jarrut tilalle?

Eli jarrusatulat, jarruletkut ja jarrukahvat lähti? Vaijereitahan noissa ei ole jos oli hydrauliset levyjarrut.

http://www.bike-components.de/products/info/p29578_Deore-Scheibenbremse-BR-M596-Modell-2012-.html

Tuolta lähtee Shimanon Deore levyjarrut noin 40 euroa per pää ilman levyjä ja adaptereita. Jarrulevythän sulla ilmeisesti vielä on, mutta adapterit varmaan tarviit vielä päälle.

EDIT: gaf oli nopeempi. Näköjään yläfemmasta samaan hintaan eli sieltä kannattaa ostaa.
 
Voisko joku pyöräilijä kertoo mitä pitää tehdä kun jalkapohjat menee aina eri kohtiin polkimissa. Vaikka ne laittais samaan kohtaan niin se ei tunnu luontevalta ja hetken päästä kun katsoo niin ne on taas liukunu eri kohtiin. Satula on kuitenkin melko kapea ettei siinä pitäis olla ongelmaa.

http://www.livestrong.com/article/515186-imbalances-in-cycling-leg-strength/

Tuossa oli vähän jotain vinkkejä mut onko joku yrittänyt tosissaan tehdä tolle asialle jotain? Toi puoliero on vähentynyt ihan vaan sillä kun keskittyy enemmän niihin polkimiin mutta esim. oikea lonkankoukistaja on selkeesti kireämpi..
 
Voisko joku pyöräilijä kertoo mitä pitää tehdä kun jalkapohjat menee aina eri kohtiin polkimissa. Vaikka ne laittais samaan kohtaan niin se ei tunnu luontevalta ja hetken päästä kun katsoo niin ne on taas liukunu eri kohtiin. Satula on kuitenkin melko kapea ettei siinä pitäis olla ongelmaa.

http://www.livestrong.com/article/515186-imbalances-in-cycling-leg-strength/

Tuossa oli vähän jotain vinkkejä mut onko joku yrittänyt tosissaan tehdä tolle asialle jotain? Toi puoliero on vähentynyt ihan vaan sillä kun keskittyy enemmän niihin polkimiin mutta esim. oikea lonkankoukistaja on selkeesti kireämpi..

En ehkä ymmärtänyt kysymystä, mutta olisko lukkopolimet + pyöräilykengät etsimäsi asia ?
- samalla voisit pyörittää kampia pelkän polkemisen sijaan.
 
Millaisella treeniohjelmalla täällä tahkotaan ?

Vuosisuunnitelma on tehty itsellä niin että ISM kisoissa olisi kuntohuippu ensi kesänä. Viikko pitää sisällään 2-3 punttia joista yksi jalat. Muut treenit Wattbike sisäpyöränä ja maastopyörän kanssa viikonloppuisin 4-6 tunnin lenkkejä kun on pidempään valoisaa. Traineria en käytä talviaikaan, tuntuu liian tylsältä, treinerilla ainoastaan lämmittelen tempoihin.

13-17 tuntia viikossa tulee erilaista rimpuilua.
 
Kiitokset jarrupulmaan osaa ottaneille. Ja pahoittelut, ettei mulla ole termistökään hallussa: mä vaan ajan, ja senkin teen huonosti.
 
Vittu kun pitää olla niin pihalla pyöräasioista. Mullon edelleen tuo Crosscheck tallissa käyttämättömänä sen takia etten kerkeä opiskelemaan riittävästi että saisin heitettyä uuden setupin kasaan.

Mulla pitäis vaihtaa kampisatsi kokonaan, ja samalla mietin josko sinkuloisin koko paskan, kun tulee poljettua lähes poikkeuksetta yhellä vaihteella aina. Nyt sitten on niin miljoona valmistajaa ja miljoona juttua mitkä pitäs ottaa huomioon ettei kertakaikkiaan vaan tee mieli edes lähteä yrittään. Kerran olen jo ostanut vääränlaisen kampisarjan + vääränpitusen keskiön. Eli enempää metsään ei ois voinu mennä.

Tiedän, että tartten 107mm keskiön, ja tällä hetkellä GXP BSA Team -keskiö näyttäis siltä mikä menee truvativien kanssa yhteen.

Tiedän myös, että kampien tarttis olla 170mm pitkät.

Riittääkö nää tiedot, vai pitääkö ottaa huomioon jotain muuta? Meikällä esim ei ole hajuakaan miten nuo erilaiset keskiöt eroaa, kun on niitä joiden läpi kampisarja menee sillee hassusti (olikohan Isoflow just tämmönen), että kampisarjan, siis hammasrattaan/kammen keskeltä lähtee putki mikä "läpäisee" keskiön, ja siihen sitten tarttee erilaisen keskiön kuin...öö...Se toinen. ISIS esimerkiksi.

Pitää melekeen ettiä Oulusta joku liike mihin voi viedä pyörän ja heittää tarpeeksi rahaa tiskiin että saa ton filsun modattua.
 
Yks pyöräliike on Saaristonkadun Special Bike. En ole itse asiakaskuntaa, mutta käsittääkseni räätälöivät pyöriä enemmänkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom