Pyöräily

Ei perkele ne ajaaa kovaa tuolla Ranskassa :D

CJ9147RWsAAs0fr.png

Jaa onhan siellä vissiin joillain ollut mittarissa kovempiakin lukemia. Ainakin Cavendish postas seuraavan kuvan Twitteriin.

CJ-QN1bWEAAmxHZ.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa onhan siellä vissiin joillain ollut mittarissa kovempiakin lukemia. Ainakin Cavendish postas seuraavan kuvan Twitteriin.

Onkohan noissa mimmoisia heittoja? Tuo Valverden nopeus on mitä todennäköisimmin siitä lähettimestä joka jokaisella ajajalla on satulan alla, kun taas Cavendishin nopeus on Skyn omasta Garminin mittarista?

Edit. Tai siis Etixx-Quick stepin tiimissähän tuo näyttää nykyään polkevan.
 
Viimeksi muokattu:
Ideoita, miten saisi sinkulan "tapered square" kammen irti kotikonstein? Ulosvetäjä löytyy, mutta tältä (rattaan) puolelta oli kierteet jo valmiiksi paskana. Vasarointi, edestakas heiluttelu, kuumennus, riuhtominen ja syvä vittuuntuminen kokeiltu jo. Rälläkkää ei valitettavasti ole saatavilla, eikä kammen tarvitse säilyä ehjänä.

EDIT: runko, kammet ja todennäköisesti myös keskiön (jota tässä koetan vaihtaa) akseli ovat kaikki terästä.
"tavallisella" ulosvetäjällä?
 
"tavallisella" ulosvetäjällä?
Tätä kai sitten pitää kokeilla seuraavaksi. On vaan Biltemat vähän harvassa täällä, Amazonista löytyi ainakin kuvan perusteella sopivan näköinen.
 
Onkohan noissa mimmoisia heittoja? Tuo Valverden nopeus on mitä todennäköisimmin siitä lähettimestä joka jokaisella ajajalla on satulan alla, kun taas Cavendishin nopeus on Skyn omasta Garminin mittarista?

Edit. Tai siis Etixx-Quick stepin tiimissähän tuo näyttää nykyään polkevan.

Kai noi mittarit toimii aina joko gps:n avulla tai sitten renkaassa olevan anturin avulla. Tietysti pientä heittoa voi olla, jos asetuksissa ei kehän pituus ole millilleen oikein, mutta ei kai noissa mitään mahdottomia heittoja luulis olevan. Ilmeisesti aika moni muukin saanut yli 100 km/h lukemia. Ilmeisesti oli juurikin tuo vauhdikas lasku, missä meinas lehmät aiheuttaa pientä vaaratilannetta:

http://video.eurosport.com/cycling/...th-cows-during-stage-11_vid380774/video.shtml
 
Uudet Garminithan laskee sekä kehänopeudesta että GPS:stä joten korjaavat kai molemmin puolin virhettä (esim ilmanpaine tai renkaan profiili). Joka tapauksessa toi yläkuvan mittarin nopeus on tarkempi kuin yhdenkään auton. Voi miettiä että oman auton mittari näyttäisi tuolla nopeudella jo suunnilleen 110 km/h, että kyllä laskussa on vauhtia piissannut :)
 
Jokaisella ajajalla on tämän vuoden tourissa gps lähetin pyörässä. Suurimmalla osalla, jos ei kaikilla tuo on kiinnitetty satula takaosaan.
 
Tuota minäkin meinasin ja mietin että kumpikohan on tarkempi. Kisojen oma gps-paikannin/lähetin vai tallien omat pyörämittarit. Mutta todennäköisesti näyttää siis tarkempaa nopeutta nuo Garminin mittarit, jos osaavat kerran korjata nopeutta vertaamalla gps:n ja antureiden lukuja keskenään.

Varmaan keskinopeuden näyttää ihan ok tuo satulan alle sijoitettu lähetin, mutta valehtelee ääripäissä.
 
Onko Pakkiksen fillaroijilla ollut patellan ja erityisesti patellajänteen kanssa ongelmia? Itsellä on huhtikuun alusta ollut vaihtelevaa menestystä polven kanssa ja kesäkuun alusta tähän päivään ei oo pystynyt kunnolla ajamaan, kävelemään, kyykkäämään jne tekemään oikeastaan mitään yli 20-30min kestävää rasitusta tai laittamaan isoa kerta vastusta polvelle. Vasenta polvea alkaa sattumaan, polttaa ja turpoaa, sekä pientä lukkiutumisen ja jäykistymisen tunnetta alkaa tulemaan, jopa ihan varpaissa asti(??). Kipu ja polte kestävät jopa 2-3 päivää liikunnan yrittämisen jälken. Kipu kohdistuu polven etu osaan ja aika selkeästi patella jänteen kohdille. Kipu alkoi tosiaan pikkuhiljaa keväällä jo, mutta puskin siitä huolimatta treenejä (todella tyhmää jälkikäteen mietittynä...). Yleisellä puolella lääkäri epäili tulehdusta patella jänteessä ja lepoa hoidoksi. Kesäkuun alusta lepäillyt ja parin viikon täyslevon jälkeen olen kerran viikossa kokeillut kävelemällä, että josko polvi kestäisi, mutta eipä vaan tunnu paranevan.
Onko kenelläkään ollut vastaavia ja kauanko kesti parantua? Vähän on turhauttavaa, kun ei pääse ajamaan, eikä oikeastaan tekemään mitään, missä polvea joutuu käyttämään. Mutta toisaalta, kuka sitä nyt kesällä haluaisikaan ajaa...
 
Samalta vaivalta kuulostaa kuin omani. Magneettikuva ja röntgen auttavat selvittämään, paljonko rustoa on jäljellä, ja kuinka vinossa patella on. Olen menossa leikkaukseen muutaman viikon päästä, koittavat vähän silittää noita paikkoja, mistä on rusto kulunut pois. Jos ja kun rustokerros on paikoin kokonaan kulunut, ei se sinne takaisin kasva, eikä ainakaan oman ortopedin mielestä siirtoleikkaukset auta näihin vaivoihin.

Klossien ja satulan hienosäädöllä voi saada helpotusta, ja muutenkin liikeratojen muutoksella. Lopeta ne jutut, missä polvi kipeytyy. Hyvä fysioterapeutti jeesasi ainakin itseä liikeratojen suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Samalta vaivalta kuulostaa kuin omani. Magneettikuva ja röntgen auttavat selvittämään, paljonko rustoa on jäljellä, ja kuinka vinossa patella on. Olen menossa leikkaukseen muutaman viikon päästä, koittavat vähän silittää noita paikkoja, mistä on rusto kulunut pois. Jos ja kun rustokerros on paikoin kokonaan kulunut, ei se sinne takaisin kasva, eikä ainakaan oman ortopedin mielestä siirtoleikkaukset auta näihin vaivoihin.

Klossien ja satulan hienosäädöllä voi saada helpotusta, ja muutenkin liikeratojen muutoksella. Lopeta ne jutut, missä polvi kipeytyy. Hyvä fysioterapeutti jeesasi ainakin itseä liikeratojen suhteen.

Jeps, ensi viikolla koitan tähdätä mehiläiseen aikaa, josko saisi juuri kuvattua polven varmuuden vuoksi. Toivottavasti ei ole pahasti sökönä, mutta ärsyttää kovasti, kun ei tahdo edes noin puolentoista kuukauden himmailulla, jossa ehkä kerran viikossa koittanut käydä 30min kävelyllä, muuten vain lyhkäisiä pakollisia 600m kävelyitä kauppaan jne.
Vähän hienoa jos jotain tekoniveltä tms joutuu tonne lyömään, tiedä edes onko moinen mahdollista... "Toivottavasti" vain sitkeä patellajänteen tulehdus, eikä pahoja rustovaurioita.
 
Enskapähkäilyä..nysse myrkyn lykkäs, sain kaverilta testiin Kona process 153 dl:län, L-kokoisen. Vehje tuntui sopivan kokoiselta ja eittäin hauskalta alamäkiränneissä ja hypyissä. Pyörä mitä olen harkinnut jo pitempään on Yt industiesin Capra. Itse asiaan: Yt:n geometriataulukot suosittelevat kokoiselleni L-kokoa(184,5, inseam 92 cm, eli pitkät jalat ja kädet), mutta istuin tutun L-kokoista capraa ja ohjaamo tuntui huomattavasti ahtaammalta kuin Processissa. Kun vertaa Processin ja capran geotaulukoita L-kokoisen konan ja XL-kokoisen capran kohdilta, huomaa että reach- mitta on identtinen, pyörä on hieman pidempi, standover-mitta ei caproissa muutu kuin 2mm L vs XL. Eli jos oikein tulkitsen niin L-kokoinen Process on todella lähellä XL-kokoista Capraa? Mitä sanoo pakkiksen pyörägurut mitoituksesta, L-kokoisessa ohjaamo tuntui ahtaalta, XL:llää en ole livenä päässyt testaamaan, eikä L-kokoiseen pidemmän stemmin lykkääminen tunnu oikealta tuonluonteiseen pyörään. Mietityttää vaan että onko tuo XL kokoinen jo liian hirvi. Konassa yläputki slouppaa todella paljon, tilaa elää pyöränpäällä oli rutosti. Tuossa Yt:n pyörässä vaan houkuttaa hinta/speksit, konan ollessa yli 1k kalliimpi. XL:län saisi vielä loppukesän ajoihin tilaamalla. Huoh, aina hankalia nää kokoasiat.
 
Enskapähkäilyä..nysse myrkyn lykkäs, sain kaverilta testiin Kona process 153 dl:län, L-kokoisen. Vehje tuntui sopivan kokoiselta ja eittäin hauskalta alamäkiränneissä ja hypyissä. Pyörä mitä olen harkinnut jo pitempään on Yt industiesin Capra. Itse asiaan: Yt:n geometriataulukot suosittelevat kokoiselleni L-kokoa(184,5, inseam 92 cm, eli pitkät jalat ja kädet), mutta istuin tutun L-kokoista capraa ja ohjaamo tuntui huomattavasti ahtaammalta kuin Processissa. Kun vertaa Processin ja capran geotaulukoita L-kokoisen konan ja XL-kokoisen capran kohdilta, huomaa että reach- mitta on identtinen, pyörä on hieman pidempi, standover-mitta ei caproissa muutu kuin 2mm L vs XL. Eli jos oikein tulkitsen niin L-kokoinen Process on todella lähellä XL-kokoista Capraa? Mitä sanoo pakkiksen pyörägurut mitoituksesta, L-kokoisessa ohjaamo tuntui ahtaalta, XL:llää en ole livenä päässyt testaamaan, eikä L-kokoiseen pidemmän stemmin lykkääminen tunnu oikealta tuonluonteiseen pyörään. Mietityttää vaan että onko tuo XL kokoinen jo liian hirvi. Konassa yläputki slouppaa todella paljon, tilaa elää pyöränpäällä oli rutosti. Tuossa Yt:n pyörässä vaan houkuttaa hinta/speksit, konan ollessa yli 1k kalliimpi. XL:län saisi vielä loppukesän ajoihin tilaamalla. Huoh, aina hankalia nää kokoasiat.

Jos kerta L-kokoinen YT liian pieneltä tuntui, niin kyllä sen XL ottaisin suosiolla. Ei se murehtimalla isommaksi muutu.

Capra on kova laite ja hieman harvinaisempi kuin Kona(?), ja onhan noissa pirun hyvä hinta-laatusuhde. Ottaisin sun tilanteessa sen XL capran.
 
Mjoo, tuopa se köyhää houkuttaa hinta/laatu-suhde, eikä haittaa että capra on testeissä pärjännyt tosi hyvin. Kävin eilen puolen tuntia L-capraa ajelemassa helpoilla poluilla, menee sekin varmaan jos tottuu, kaveri joka sen omistaa on 2 cm minua lyhyempi, inseamista ei havaintoa. Hänkin alkuun tuumasi ettei tule mitään, lyhyeltä tuntuu, mutta sanoi että tottui aika äkkiä, ja nyttemmin ajaa xc-lenkitkin capralla. Aavistuksen lyhyeksi reachin kuvittelen, varsinkin kun processiin vertaa. Ensiviikolla pääsen bikeparkkiin muutaman mäen laskemaan samalla capralla, pitää tunnustella. Verestävin silmänvalkuaisin on tullut tuijoteltua noita geotaulukoita, eikä tietotaito riitä arvioimaan mikä mitta vaikuttaisi mihinkin, XL-caprassa reach olisi ok, seattuben pituus mietityttää, mistähän sen tietäisi meneekö liian pitkäksi jos XL:län tilaisi? Pitänee mittailla nykyisen xc-29:sin putkia, tiedä sitten ovatko miten vertailukelpoiset kun kumminkin täysin eri geometrioilla olevat laitteet kyseessä.
 
Suosittelen myös PRF merkkistä kylmäspraytä ja tunkeuma spraytä. Niillä on tullut irroitettua monta toivotonta paikkaa aika helposti.
 
Täällä venäjällä kanssa :D
Ennen sai valittua selostuskielen 3-4 eri vaihtoehdosta, sitten tekivät "parannuksen" tuohon. Lienee sama Suomessa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom