Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Fillarilla vedetty nyt onnistuneesti reilusti päälle pari kuukautta ja "300km" huolto odottelis heti kun kerkee. Työmatkojen polttoainelaskussa säästetty jo yli satanen per kuukausi eli kyllä se itsensä takaisin maksaa :DTäällä yks uusvanha kuntoilija lisää fillaroijien joukkoon. Edellisen kerran oon pyörällä polkenu joskus vuonna 2008, tonnin painosella Tunturilla, ja nyt oli aika sitten kypsä palata satulaan. Kävin hakemassa tommosen Corratecin Cyclo-Crossin työmatkoja sekä kevät-syysajan erinäisiä reissuja varten (lenkit maantien reunaa, reppureissut ongen kanssa maaseudun hiekkateille, jne). Viikon verran nyt polkenu ja huomannu et saatana miten hapottaa jaloissa eri tavalla ku salilla romujen kans kyykätessä. Keuhkot meinaa myös ulostautua säännöllisesti helvetinmoisen limamäärän saattelemana, pari kertaa ollu ykät melko lähellä ku kovempi ylämäki tullu vastaa :urjo:
Mutta kyllä se siitä lähtee vähitellen, tässä jos missä kaipais kyllä sitä lihasmuistia sieltä nuoruudesta. Varmasti tuo vähän lisäpontta salitreeneihinki ku hapenottokyky ja lihaksiston hapotuksen sieto kasvaa :D
Sitten vielä sellainen kyssäri, että onko korkeussäädettävä stemmi hankkimisen arvoinen pidempiä ja vaihtelevia matkoja ajatellen? Nykyinen (pyörän alkuperäinen) on 10cm pitkä ja kääntämällä saa tosiaan korkeudessa muutaman sentin vaihtelua. Ilmeisesti joku "säätöarvo" on, että normaalisti polkiessa etunavan tulisi jäädä tangon suoran osuuden taakse piiloon katseelta. Itselläni tuo tilanne vaatii hieman asennon vetämistä "taakse" tai nojaamista tankoon pelkästään kämmenen tyviosalla (ranteen läheisyys), jos ei halua siirtää istuinta taaksepäin. Valitsin tuon 55" rungon koska maasto-olosuhteissa se on ketterämpi kuin 57", mutta haluaisin kuulla mahdollisia kommentteja onko säädettävällä stemmillä mahdollista parantaa ajo-ominaisuuksia ratkaisevasti niiden hintaan nähden.
Eli silloin kun ei aja jalkakäytävältä suojatielle eli aina.
Niin onko kaikissa tuo jatke nykyään - ei ole vaan mikä sen sit määrää että aina sun mukaan.
Aika usein nimittäin näkee, että autoilijan pää ei käänny esimerkiksi oikealle ollenkaan, vaan tuijotetaan vain vasemmalle, että nähdään tuleeko sieltä autoja ja voiko oikealle päin kurvata suoraan pysähtymättä. Jos joku auto sattuu tulemaan, niin sitten pysähdytään keskelle väylää kevyestä liikenteestä välittämättä.
Koita ajaa lenkki kammen pultti auki jos hölskyisi polkemalla irti.Ideoita, miten saisi sinkulan "tapered square" kammen irti kotikonstein? Ulosvetäjä löytyy, mutta tältä (rattaan) puolelta oli kierteet jo valmiiksi paskana. Vasarointi, edestakas heiluttelu, kuumennus, riuhtominen ja syvä vittuuntuminen kokeiltu jo. Rälläkkää ei valitettavasti ole saatavilla, eikä kammen tarvitse säilyä ehjänä.