Pyöräily

Suosittelen myös PRF merkkistä kylmäspraytä ja tunkeuma spraytä. Niillä on tullut irroitettua monta toivotonta paikkaa aika helposti.
Kiitos vinkistä taas - tosin ko. merkki ei taida täällä olla kaupoissa.

Ostin teräsrunkoisen halpis-sinkulan päivittäiseen liikkumiseen (siis paikasta toiseen). Keveydellä ei niin väliä, kun pitää olla painava lukko kuitenkin mukana. Ajattelin myös, että sinkula (ei fixie) olisi koko lailla huoltovapaa. Olin väärässä. Paittiarallaa kuukauden ajelun jälkeen alkoi sekä keskiö että vapaaratas kolista huolella. Fillarifirma toimitti uudet tilalle, mutta vaihdon kanssa tuli jo aiemmin mainittu kampiongelma (toimittivat sitten uudet kammetkin). Nyt on siis parin kuukauden ikäiseen fillariin vaihdettu käytännössä koko voimansiirto, ja vehje toimii taas ainakin toistaiseksi. Tutkin tässä noita muita merkkejä, ja samaa kiinapaskaa niissä on keskiöt ja vapaarattaat kaikissa. Oppia ehkä muillekin sen verran, että moisen kapistuksen ostaessa kannattaisi pyytää kokonainen pyöräkin ihan paloina, ja vaihtaa nuo suosiolla esim. Shimanon tai White Industriesin paloihin.

Täällä on kadut yhtä perkeleen paikkaa toisen päällä, mikä ei selkävaivaiselle ole kovin hyvä homma. Suosituksia satulaputkeksi joustolla? Ihan parasta ei kannata ehdottaa, koska sellainen luultavasti ei pysyisi pyörässä kaupungilla kauaa kiinni...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuo joustotolpat on vähän kyseenalaisia vehkeitä. Suosittelisin että leveämmät renkaat alle ja matalemmat paineet.
 
Sitten pitäisi olla fat bike 4" renkailla. Melkoisia monttuja. Toistaiseksi olen ratkaissut ongelman niin, etten vain istu alas ollenkaan.
 
Millaista fillaria arvon pakkisraati suosittelisi ns. yleispyöräksi. Uuden kulkineen tarvisi kun tulee muutto opiskelupaikkakunnalle kaupunkiin, joten fillarilla tulisi pääsääntöisesti poljettua koulumatkat, kauppareissut ja salille. Toisaalta satunaiset pyöräilylenkit eivät ole poissuljettuja.

Jos pyöräilyä harrastamalla alkaisi harrastamaan niin siihen tarkoitukseen ostaisin toki kunnon pyörän, mutta noin seka-ajoon tällä hetkellä olisi tarve.
XXL-verkkokaupasta olen katsellut noita Miradan edullisia maasto- ja hybridipyöriä. Jotenki vaaka kallistuu maastopyörään koska reitit ovat välillä hiekkatietä, välillä mukulakiveä ja välillä tasaista asfalttia, hybridipyörissä kun nuo renkaat tuppaa olemaan kaposempia. Myöskään mitään kovin kallista huippumallia ei mieleni tee..
 
Millaista fillaria arvon pakkisraati suosittelisi ns. yleispyöräksi. Uuden kulkineen tarvisi kun tulee muutto opiskelupaikkakunnalle kaupunkiin, joten fillarilla tulisi pääsääntöisesti poljettua koulumatkat, kauppareissut ja salille. Toisaalta satunaiset pyöräilylenkit eivät ole poissuljettuja.

Jos pyöräilyä harrastamalla alkaisi harrastamaan niin siihen tarkoitukseen ostaisin toki kunnon pyörän, mutta noin seka-ajoon tällä hetkellä olisi tarve.
XXL-verkkokaupasta olen katsellut noita Miradan edullisia maasto- ja hybridipyöriä. Jotenki vaaka kallistuu maastopyörään koska reitit ovat välillä hiekkatietä, välillä mukulakiveä ja välillä tasaista asfalttia, hybridipyörissä kun nuo renkaat tuppaa olemaan kaposempia. Myöskään mitään kovin kallista huippumallia ei mieleni tee..


Millaisella budgetilla oot liikenteessä?
 
Jos tuntuu että tiet ovat sellaisia että maastopyörä olisi sopiva kulkine niin osta 29er (=kevyempi menijä kelissä kuin kelissä) ja katso että keulan saa lukkoon. Sitten kallein pyörä mihin budjetin haluaa asettaa niin eipä siinä suurta haksahdusta tule sama minkä valitsee...

e: niin ja oikea runkokoko on pyörässä tärkeämpi ominaisuus kuin mikään muu.
 
Jos tuntuu että tiet ovat sellaisia että maastopyörä olisi sopiva kulkine niin osta 29er (=kevyempi menijä kelissä kuin kelissä) ja katso että keulan saa lukkoon. Sitten kallein pyörä mihin budjetin haluaa asettaa niin eipä siinä suurta haksahdusta tule sama minkä valitsee...

e: niin ja oikea runkokoko on pyörässä tärkeämpi ominaisuus kuin mikään muu.

Kona Unit tai muu vastaava 29" täysjäykkis olisi oma valinta tossa tilanteessa.
 
Budjetin pitäisi olla edullinen, ellei jopa halpa. Muutto syö ison osan rahoista, kulkupeliin nyt ei ole laittaa muutamaa satasta enempää. Käytetty on vaihtoehto.
 
Muutamalla satasella kannattaa katsella käytettyjä. Tidennäköisesti joutuu tyytymään 26 rengaskokoon, mutta eipä parilla sadalla nyt kummoista vaatimuslistaa voi esittää. Oikeestaan tossa hintaluokassa ehkä tärkeintä että pääset koe-ajamaan ja voit todeta kaiken toimivan ja koon olevan oikean.
 
Joo, näin ajattelinkin. Toki satsaus tollaiseen 800-900e pyörään tuntuisi laadussa, mutta ehkäpä se satsaus pitää tehdä sitte kun irtorahaa on jemmassa vähän enemmän.

Mitä mieltä, kannattaako edes kussa noihin Meridan noin 300euron fillareihin, vai suosiolla etsiä jotain käytettyä jos budjetin yläraja on esim max 500e?
 
Ymmärrän muutamalla satasella pari sataa. Viisi sataa on jo kaksi ja puoli kertaa isompi budjetti :)

Parilla sadalla käytetty, viidellä sadalla uusi. Mun mielestä. Suoraan sanottuna noi viiden huntin käytetyt pyörät fillaritorilla on järjestään ylihintaisi (ainakin jos ei tingi) ja uudessa on vaihteet, jarrut jne niin hyvässä tikissä ettei käytetyssä saa välttämättä säädettyä niin hyväksi ilman uusien palikoiden ostoa.

Tietysti käytetyt on tapauskohtaisia ja jos hyvä löytyy niin sit sellainen. Mut puolet hinnasta pitää vähintään olla pois mun mielestä ja ikää max pari vuotta. Muuten kannattaa laittaa sama raha uuteen. Uuteenkin kun voi sitten päivittää parempaa keulaa ja osaa kun likviditeetti sallii...
 
Hankala alkaa haravoimaan merkkiä tai mallia, kun ei perus mummopyörää kummempaa koskaan ole ollut. Viiteen hunttiin mahtuu niin uutena ja käytettynä melko paljon.

Esim torissa olis yks Kona Unit vuodelta 2013 viidellä sadalla, mutta uutena samaan hintaan saa esim Scottin pyörän.
 
Hankala alkaa haravoimaan merkkiä tai mallia, kun ei perus mummopyörää kummempaa koskaan ole ollut. Viiteen hunttiin mahtuu niin uutena ja käytettynä melko paljon.

Esim torissa olis yks Kona Unit vuodelta 2013 viidellä sadalla, mutta uutena samaan hintaan saa esim Scottin pyörän.

Jos toi unit on kooltaan hyvä, niin ehdottomasti se versus scotti uutena. Unitti on laatuvehje ja simppeli --> huoltovapaa. Kovin ovat suosittuja, enkä ole kuullut haukkuja ajettavuudesta, päinvastoin.
 
Tuli vähän käytyä polkasemassa.
https://www.strava.com/activities/353405829
Liian kuuma. 1000 metrin korkeudella +29, meren korkeudella +35.

Join niin paljon kun vaan pystyin, mutta paino laski silti 3kg.

Huhhuh... Mahto olla nättiä maisemaa. Japanin kesä on kyllä tuskaisen kuumaa. Itse en oo kun lenkkeilyä ja kehonpainotreeniä kokeillut siellä matkatessa, mutta sekin oli liian tukalaa päiväsaikaan omaan makuun. Aamuyöllä pystyi jo sit vähän paremmin. :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom