Pyöräily

Itse itselle vastaten tuo garmin 510 on sellaisissa hinnoissa (rapiat pari sataa) että sen verran voisi kuvitella mittarista maksavan jos siihen saa kadenssin, reitin tallennuksen, sykkeen jne. Mahtaakohan tukea montaa pyörää, sais kerättyä kaikki lenkit yhdelle mittarille...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Satasen Lumia ja sports tracker, kerran loppu puhelimesta akku, muuten on toiminu moitteetta. Mutta sen kerran kun akku loppu, oli kyseesä viime kesän pisin lenkki -> tuntu että kaikki työ valu hukkaan :)

Satasen Lumia ja sports tracker, kerran loppu puhelimesta akku, muuten on toiminu moitteetta. Mutta sen kerran kun akku loppu, oli kyseesä viime kesän pisin lenkki -> tuntu että kaikki työ valu hukkaan :)
Mulla löytyy nokia ja siinä toimi hyvin sport trakkeri mutta vaatinee yhden sim kortin lisää...

^ Ja vielä kun ottaa huomioon, että muutettu ja vielä voimassa oleva asetus sanoo: "Yhdistetyn tai rinnakkaisen pyörätien ja jalkakäytävän jatke voidaan merkitä koko leveydeltään suojatieksi. Polkupyöräilijä ja mopoilija saavat tällöin käyttää suojatietä tien ylittämiseen." Eli suojatiellä ei saa pyörällä ajaa mutta sitä saa käyttää tien ylittämiseen, WTF? Ja sitten ihmetellään, kun säännöt on vaikeat eikä niitä tunnu osaavan pyöräilijät eikä autoilijat.

"Polkupyöräilijä voi ylittää ajoradan pyöräillen satulassa pysyen pyörätien jatketta pitkin. Pyörätien jatke on merkitty tiehen kahdella valkoisella katkoviivalla: merkintätapa vaihtelee hieman riippuen siitä, onko pyörätien jatkeen rinnalla myös suojatie (ks. kuva Pyörätien jatkeen merkitseminen alla) [9]. Suojatie ja pyörätien jatke ovat siis kaksi aivan eri asiaa. Polkupyöräilijä ei saa koskaan pyöräillä suojatiellä ellei suojatie jatku pyörätien jatkeena."

yli saa siis ajaa tietys tapaukses.

Lumiassa Endomondo toimii ilman sim-korttiakin ja on parempi kuin sports tracker (joka liian usein kadotti gps:n).

Itse itselle vastaten tuo garmin 510 on sellaisissa hinnoissa (rapiat pari sataa) että sen verran voisi kuvitella mittarista maksavan jos siihen saa kadenssin, reitin tallennuksen, sykkeen jne. Mahtaakohan tukea montaa pyörää, sais kerättyä kaikki lenkit yhdelle mittarille...
Saksasta saa 810:n bundlen kartalla 360€, olen itse kallistumassa siihen vaihtoehtoon. Tosin mä pärjäisin ilman sykettä ja kadenssiakin. Olisi se navigointi kuitenkin ihan hyvä kun tuolla pyörii, saisi varmaan helpommin speksattua uusia reittejä. Mitä tarkoitat tuolla "tukea monta pyörää"? Kait se tukee kaikkia pyöriä, mihin sen vaan laittaa kiinni?

Saksasta saa 810:n bundlen kartalla 360€, olen itse kallistumassa siihen vaihtoehtoon. Tosin mä pärjäisin ilman sykettä ja kadenssiakin. Olisi se navigointi kuitenkin ihan hyvä kun tuolla pyörii, saisi varmaan helpommin speksattua uusia reittejä. Mitä tarkoitat tuolla "tukea monta pyörää"? Kait se tukee kaikkia pyöriä, mihin sen vaan laittaa kiinni?

Tukea monta pyörää tarkoittaa että näkee millä pyörällä on ajanut minkäkin verran. Ettei mene kaikki kilometrit vain yhteen ja samaan.

Itse en tarvitse navigointia, siinä google maps on paras. Jos google mapsiin kehittäisivät jonku record ominaisuuden ja päivyrin niin käyttäisin varmaan vain sitä.

Entiedä onko sopivahko paikka, mutta täällä on varmasti pyöräilystä eniten tietäviä tällä foorumilla : ) Mitä luulette onko liian kova hintapyynti 1 kk vanhasta pyörästä jolla ajettu 100 km ? Kyseessä Felt Qx 75 - ostettu mittari eli paketin arvo noin 700 euroa, yrittänyt myydä 500 eurolla, mutta muutamaa kyselyä lukuunottamatta aika hiljaista ollut. Eli pitäisikö hintaa laskea ? Ei ihan pilkkahintaan viitsisi kuitenkaan luopua.

Entiedä onko sopivahko paikka, mutta täällä on varmasti pyöräilystä eniten tietäviä tällä foorumilla : ) Mitä luulette onko liian kova hintapyynti 1 kk vanhasta pyörästä jolla ajettu 100 km ? Kyseessä Felt Qx 75 - ostettu mittari eli paketin arvo noin 700 euroa, yrittänyt myydä 500 eurolla, mutta muutamaa kyselyä lukuunottamatta aika hiljaista ollut. Eli pitäisikö hintaa laskea ? Ei ihan pilkkahintaan viitsisi kuitenkaan luopua.

No jos löydän pikaisella googletuksella uutta pyörää n. 600 eurolla niin voi sanoa että pyynti on liian kova. Lisäksi ostajalla varmaan herää ihmetys että miksi pyörästä jo kuukauden jälkeen luovuttan.

^Tuolla lukee, että saisi kymmenelle eri fillarille profiilit tehtyä ainakin 810:ssa, liekö 510:ssa sitten sama?

Lumiassa Endomondo toimii ilman sim-korttiakin ja on parempi kuin sports tracker (joka liian usein kadotti gps:n).
Mulla on vanha nokia 808 jossa toimii sport trakkeri tosi hyvin ja lisäksi saa hyviä valokuvia. Ja molemmat toimii näköjään myös offlinenä. Suur kiitokset, ratkaisu on ollut koko ajan ihan käsillä muttei ole tajunnut itsestään selvyyttä...

Kävikös porukka ajamassa Tahkolla? Loistava ilma oli ajella, mitä nyt vähän mutaa etenkin toisella kierroksella :D
Oma tavoite oli päästä maaliin jossain tolkun ajassa pahemmin hyytymättä ja aika pitkälti sen mukaan onnistui. Selkeesti omista ajoista parhaiten onnistunut energian tankkaus ajon aikana, missään kohtaa ei meinannu tulla seinä vastaan. Tuli vedettyä puoliväkisin 30min välein energiaa ja juomaa vartin välein, vaikka ei oiskaan tehny mieli.

Millä gps härveleillä tallennatte lenkkejänne. Alkaa pikkuhiljaa käpy loppumaan android sovellusten kanssa. Sport tracker ei toimi ollenkaan, Stravaa kokeilin mutta siinäkin on jtn häikkää. En tiedä onko vika puhelimessa, ihmetyttää vaan että anteron oma maps voi olla tuntikausia navigaattorina eikä hukkaa signaalia kertaakaan mutta ulkopuolisten sovellukset ei kymmentä minuuttia pysy päällä.
Tuossa voi olla vähän erotuksena se että esim. autolla johonkin tietä pitkin vs maastolenkki.
Veikkaan että Google Maps on koodattu sen verta fiksusti että vaikka GPS katoaa niin tietä pitkin mennessä se arvioi missä olet viimeisen nopeustiedon ja tien mukaan.
Sitten taas noi Sports Tracker yms. seuraa tarkkaa koska voit olla vaikka keskellä mettää.

Onko se luuri mikä?
Mietin että jos on luuri missäesim. Glonass tuki, niin toimisiko paremmin.

Onhan noissa luurien ihan GPS tarkkuuksissa yms eroa imho ehram.

Joo, Tahkolla tuli kaksi kierrosta ajettua, olipahan surrealistinen mutaralli varsinkin toisella kierroksella! Pari kertaa nutulleen mutavelliin, ei voinut kun nauraa! Eipä ole fillarilla koskaan tullut ajettua noin mutaisissa olosuhteissa. Voimansiirto oli suht mielenkiintoisessa kunnossa seuraavana päivänä kuivuneen mudan takia. Alle 10 tunnin meni itselläkin, eikä tullut katkeamista mikä vähän mietitytti vielä lähtöviivalla. Itsekkin survoin geeliä naamaan väkisin, myös hiilareita tankkailin pari päivää etukäteen. Eräässä huollossa otin kupin merisuolaa kramppien ehkäisyyn, ei näköjään kroppa ota vastaan, kilometri huollon jälkeen oksensin noin 10 kertaa. Oppia ikä kaikki. Hemmetin kiva tapahtuma oli kaikkineen, huumori lensi hyvin reitillä ja se mutavellissä taistelu kirvoitti tilannekomiikkaa useaan otteeseen. Seuraavaksi lahti bike weekendiin seikkailemaan ja sitten kehutulle Syöte-mtb:hen. Kivaa touhua.

Tuossa voi olla vähän erotuksena se että esim. autolla johonkin tietä pitkin vs maastolenkki.
Veikkaan että Google Maps on koodattu sen verta fiksusti että vaikka GPS katoaa niin tietä pitkin mennessä se arvioi missä olet viimeisen nopeustiedon ja tien mukaan.
Sitten taas noi Sports Tracker yms. seuraa tarkkaa koska voit olla vaikka keskellä mettää.

Onko se luuri mikä?
Mietin että jos on luuri missäesim. Glonass tuki, niin toimisiko paremmin.

Onhan noissa luurien ihan GPS tarkkuuksissa yms eroa imho ehram.

Luurina on honor ja täytyy olla luurista kiinni. Kaverilla on samppa ja toimii täysin. No pääsin ongelmasta eroon kun nykyään pyöräily tietokoneena toimii Nokia 808, aina mukana myös kamera !

1.8 olis Jämi 84 tulossa ja olen nyt vähän veivaillut maastopyörällä tuntumaa saadakseni. Eilen taas soratiellä totesin että kyllä toi 29er hakkaa mennen tullen 26:sen. Kertakaikkiaan mukava peli.

Seuraako joku ranskan ympäriajoja streamina? Paljon olen lukenut haukkuja eurosportin streamista mutta en tiiä pitäiskö kuukaudeksi kokeilla sitä. Pukkaa kesälomareissua ja jos ei pääse itse polkemaankaan niin voisi edes katsella Tour de Francen päivän tapahtumat.

..ja mitenkäs tuleeko etapit heti katsottaviksi arkistoon liven jälkeen. En nimittäin ainakaan esittely puolelta vielä löytänyt arkistosta eilistä prologia ja eihän mulla ole aikaa tiettyyn kellonaikaan katsoa sitä vaan silloin kun huvittaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom