Osaisiko joku teistä neuvoa? Minähän en tiedä yhtään mitään pyöristä itse. Raha on todella tiukalla nyt muutaman kuukauden ajan joten en ole huollossa ainakaan ihan heti käyttämässä.
Pyörän ketjuissa tai polkimissa on ilmeisesti vikaa. Jatkuva tökkiminen (johon auttoi vähän vaihteen pienemmäski laittaminen). Vaihteita ei viitsi hirveästi vaihdella tai menee pyörä solmuun. Tökkimistä vaikea kuvailla, tök tök kuuluu vain ja polkimet ikään kuin polkaisevat tyhjää. Etenkin tätä huomaa jos polkee kovaa / ylämäkeä.
Noh, tämän olen saanut vähän kuriin edes. Joku kaveri sanoi että saattaa olla jäätynyt jostain kun pidän aina ulkona pyörää. No olen nyt pari viikkoa pitänyt ja uusi rasittava ongelma tullut esiin. Rahina. Vaikea kuvailla tätäkään, mutta ääni lähtee pyörästä. Ikään kuin jonkinlaista rahinaa siis. En tiennyt aluksi mistä tämä lähti. Ajattelin että jos jarrut painavat renkaita joten painoin niitä vähän kauemmas. Olen myös pessyt ketjuja ja laittanut siihen tuota spray ainetta säännöllisesti. Paskaiset nuo on mutta muuten tähän asti olivat aikaisemmin toimineet hyvin.
Ei auttanut. Ymmärsin kuitenkin myöhemmin että tämäkin ääni lähtee ketjuista tai polkimista. Sillä kun en polje ja annan pyörän liikkua, ei sitä rahinaa lähde. Vähän helpottaa jos en paina jaloilla kovaa vaan poljen hellästi/hitaasti mutta vauhti on silloin tosiaan melko masentava. Ääni itsessään ei kai muuten haittaa, mutta minulle jolla on muutenkin sosiaalista ahdistusta ei varsinaisesti auta tuo että joka toinen ihminen kääntyy katsomaan että mikä helvetin höyryjuna sieltä on tulossa... Ja autoa kun minulla ei ole niin käytän pyörää jokapaikkaan. Treeneihin, kavereille, kauppaan ym ym. joten se on käytössä usein.
Hei jos polkiessa kuuluu rahinaa ja se tökkiminen ei vaivaa enää niin vika saattaa olla vapaarattaan lisäksi pedaaleissa. Joissain (halvoissa) pedaaleissa ei ole varsinaista laakeripesää ollenkaan vaan se pesä on valettu pedaalin muoviin -->hetki ajelua ja "laakeripesä" on kulunut avaraksi ja kuulat kekkuloi siellä miten sattuu rahisten. Kokemusta on.