Pyöräily

Todella kärjistetysti tilannetta voisi kuvailla sellaiseksi, että tietämätön asiakas haluaa ostaa tehokkaan auton ja tälle myydään Micra. Ensiajon perusteella asiakas huomaa, ettei Micra mikään tehokas auto ole, mutta koska auto on jo käytetty, niin ei sitä enää oteta takaisin. Lisäksi yritetään myydä Porschea.

Mikä niissä Schwalbe Spicereissa oli vikana? Miten GP 4000s II:et eroaa noista? Itse en tiedä renkaista mitään ja pyörässä on tällä hetkellä "nappularenkaat", kyselen siksi ettei mullekin myytäisi micraa :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Trek X-Caliber 9 2014 | Nummen Pyörä
Tuommoinen pyörä on nyt himottanut! Kävin testaamassa ja tuntui kyllä hyvältä.
Tarkoitus lähinnä siirtyä paikasta A paikkaan B ympäri vuoden. Pärjäisin varmaan vähän halvemmallakin, mutta oishan se kiva että olisi kunnon pyörä :) ja varmaan tulisi joskus vaikeammassakin maastossa mentyä, kun siihen olisi edellytykset.

Nykyisin polkenut kapearenkaisilla fixeillä ja myös hybridillä, jolla ainakin pääsee kovaa. Varmaan kuitenkin tuollakin pääsee kun on isot ja rullaavat renkaat, vai putoaakohan nopeus paljon?

Mielipiteitä tuosta :)

En ostanutkaan Trekkiä, vaan eteen osui paljon mieluisampi kulkine. Neljä erilaista jäykkäperää kokeillut, ja tämä oli ylivoimaisesti mieluisin! Vielä en ole maastoon ehtinyt, mutta kaupungissa todella mukava!
CUBE LTD 29 black white
 
Mikä niissä Schwalbe Spicereissa oli vikana? Miten GP 4000s II:et eroaa noista? Itse en tiedä renkaista mitään ja pyörässä on tällä hetkellä "nappularenkaat", kyselen siksi ettei mullekin myytäisi micraa :)

En oo oikee ihminen kyllä neuvomaan, menis lähinnä siihen, että sokea johdattais sokeaa :) Spicerit on siis active-sarjaston renkaat, joita schwalben omat sivut mainostaa sanoilla "Schwalbe Active Line basic city tire". Mitään tutkimuksia ko. renkaasta ei löydy netistä (pyörintävastuksia yms), eikä tuotetestejä, mutta noista ns. nopeista renkaista on paljonkin dataa.

82105-largest_Tire_Power.JPG
Tuossa esim. yks missä on pyörintävastuksia (tarkemminottaen pyörintävastuksen kumoamiseen tarvitut watit). Vaikea arvailla, minkä verran "basic city tiressä" (525 g-745 g) on pyörintävastus, mutta jo testin huonoimmassa(400g) tarvitaan melkein 40W enemmän tuotettua voimaa, kun esim. GP 4000s:ssä. Jos oon oikein ymmärtäny, niin aloittelija tuottaa noin 150W keskimäärin lenkillä. Toki ilmanvastus on myös suuressa roolissa, eikä siihen renkaat vaikuta (paljoa).
 
Kun valitit noista renkaista koitin googlettaa filalripalstan keskusteluita ko renkaasta eikä löytynyt yhtään. se jo kertoo paljon imo :)

Siellä on kyllä jokainen varteen otettava rengas ruodittu, myös ne vähän hitaammatkin.
 
Hyviä suosituksia maantiepyöräksi? Alle tonnilla jos pääsis niin aina parempi. Meneehän nuo maantiepätkät maastopyörälläki kun löytyy jerkkua jaloista, mutta kevyemminki varmasti pääsis ja lujempaa.:D

Onko tää mistään kotosin: Z95 - Felt Bicycles
 
Hyviä suosituksia maantiepyöräksi? Alle tonnilla jos pääsis niin aina parempi. Meneehän nuo maantiepätkät maastopyörälläki kun löytyy jerkkua jaloista, mutta kevyemminki varmasti pääsis ja lujempaa.:D

Onko tää mistään kotosin: Z95 - Felt Bicycles

Tuossa näyttää olevan Shimanon Sorat osina, mitkä ei kyllä ihan kauheesti oo tainnu kehuja kerätä. Kyllähän niilläkin tietysti varmaan pärjää... Mulla oli Feltin Z85 ja ajoin sillä about 8000km ilman mitään ongelmia eli sitä ainakin voin suositella :D Tuossa taitaa olla sama runko. En tiiä miten hyvä tarjonta käytetyissä on, mutta jos kohdalle sattuu, niin voi saada hyvään hintaan paremmillakin osilla.


Kovaa sakkia nuo pyöräilijät. Ilmeisesti about puoli minuuttia meni tämän jälkeen ennen kuin oli taas polkemassa.

10370829_515545355214108_6252815175760727439_n.jpg
 
Hyviä suosituksia maantiepyöräksi? Alle tonnilla jos pääsis niin aina parempi. Meneehän nuo maantiepätkät maastopyörälläki kun löytyy jerkkua jaloista, mutta kevyemminki varmasti pääsis ja lujempaa.:D
Olen viimeiset kaksi fillaria (29er ja maantiepyörä) ostanut saksalaiselta Canyonilta suoraan. Ei voi kuin lämpimästi suositella. Mulla on Ultimate AL 9.0, joka kyllä maksaa reilusti yli tonnin, mutta Roadlite AL menee tuonne tonnin tienoille eikä silti tartte Soraa säädellä (vaihtoehdot 105 ja Sram Apex). Lisäksi noiden sivun mittalaskurilla saat varmasti oikean kokoisen rungon.
 
Olen viimeiset kaksi fillaria (29er ja maantiepyörä) ostanut saksalaiselta Canyonilta suoraan. Ei voi kuin lämpimästi suositella. Mulla on Ultimate AL 9.0, joka kyllä maksaa reilusti yli tonnin, mutta Roadlite AL menee tuonne tonnin tienoille eikä silti tartte Soraa säädellä (vaihtoehdot 105 ja Sram Apex). Lisäksi noiden sivun mittalaskurilla saat varmasti oikean kokoisen rungon.

Jos on hieman fillatitietoutta ja tietää, mitä hakee, niin sakujen kaupat rokkaa! Säästää helposti satoja euroja!
 
Huolehtikaahan nesteytyksestä varsinkin näillä keleillä. Olematon aamupala ja/tai heikko nesteytys salakavalasti johti lähes pyörtymiseen vain muutaman kilometrin jälkeen tänään.
 
Näillä keleillä saa kyllä juoda pullollisen tunnissa.
 
Hyviä suosituksia maantiepyöräksi? Alle tonnilla jos pääsis niin aina parempi. Meneehän nuo maantiepätkät maastopyörälläki kun löytyy jerkkua jaloista, mutta kevyemminki varmasti pääsis ja lujempaa.:D

Onko tää mistään kotosin: Z95 - Felt Bicycles

Itse ostin tälläisen jonku ~1000e Feltin muutama vuosi sitten, kun tarkoitus oli vain päästä pyörällä eteenpäin. Tälläistä perus jantteria, joka ei pyöristä paljoa tiedä on palvellut hyvin. Varmasti halvemmalla ja parempaakin löytäisi, mutta oli sen verran helppo hakea pyöräkaupasta, joten ei jaksanut sen enempää aikaa käyttää.
 
Kävin kesäpäivän kunniaksi rundilla. 2,5 litraa oli vettä mukana (ja pikkupussi suolaa), mutta ei se ristus mihkään riittänyt. 50km kohdalla meni viimiset pisarat, ja aika kuolemaa alkoi olla meno. Hetkittäisen vaaka-asennon jälkeen jaksoi loput, kunhan ei repiny ylämäissä. Kahvitermos sentään riitti kokomatkalle :)

Tuommonen pyrähdys:
1527086_10152443826203430_8880592432858397907_n.jpg


Jos ei reissusta olisi 40km ollut kämäsiä hiekkateitä pitkin, vaihtaisin nuo schwalben perusnappulat heti johkin ihmeslickseihin, jos sellasia tälle kehäleveydelle edes löytyy. Mutta näillä mennään. Tosin takagummi alkaa olla puhkikulunut.

1237095_10152443828008430_5704246543747481516_n.jpg


Fillarihan on tuommonen trek 7300 härveli, maksoi joskus 2005-2006 sektorilla n. 700e muistaakseni lukon kanssa. Että on se vaan mukava ja kiva harrastus ilman huippuvälineitäkin :)
 
Onko muuten kamalasti haittaa jos yhden oluen juo lenkin jälkeen? Vähän vajaa kolme tuntia jumppasin maastossa ja jano sen mukainen, jääkaapissa olisi jääkylmä Guinnesi ikävästi kummittelemassa... :D
Alkoholi on kyllä diureetti, mutta jos sitä vettä kuitenkin tulee juotua, niin onko tuosta yhdestä Guinnesista kamalasti haittaa palautumiselle?
Netistä löysin hirveän sekavia mielipiteitä yms, mutta onko kenelläkään henk.koht kokemuksia?
 
Eikö Iso-Arska joskus sanonu, että "milk is for babies, men drink beer". Eli ei se bisse sitä palautumista varmasti edistä, mut tuskin siun maailma romahtaa, jos sen korkkaat. Ehkä jopa kortisolitasot vähän laskee, kun rentoudut.
 
Juu, tälläisen quoten oon myös kuullut , Arskalla vaan taisi olla vähän muutakin siellä palautumis-arsenaalissa kuin olutta... :D
Joo, tulee juotua noin 5-6 olutta vuodessa (harvoin maistuu, nyt tosin menisi.), niin ei maailma siihen kyllä kaadu.
 
Huolehtikaahan nesteytyksestä varsinkin näillä keleillä. Olematon aamupala ja/tai heikko nesteytys salakavalasti johti lähes pyörtymiseen vain muutaman kilometrin jälkeen tänään.

Olisinpa lukenut tämän muistutuksen aiemmin. Jotenkin sitä vaan meni päivä ihan päin hlvettiä valmistautumisen osalta. Koko päivän lasten kanssa pihalla kuumassa juoden vähän niin ja näin. Söin siinä klo13 jonka jälkeen vain yhden jäätelön ja pikkuisen kinkkukiusausta (maistoin että onko ok). Sitten pyörän selkään klo1745. Vedin ekan tunnin jälkeen ihan töttiin. Juomat loppu ja olo ihan voimaton. Pakko oli kääntyä takaisin ja rullailla kevyesti kotiin. Ei näin.
 
Huolehtikaahan nesteytyksestä varsinkin näillä keleillä. Olematon aamupala ja/tai heikko nesteytys salakavalasti johti lähes pyörtymiseen vain muutaman kilometrin jälkeen tänään.

Olisinpa lukenut tämän muistutuksen aiemmin. Jotenkin sitä vaan meni päivä ihan päin hlvettiä valmistautumisen osalta. Koko päivän lasten kanssa pihalla kuumassa juoden vähän niin ja näin. Söin siinä klo13 jonka jälkeen vain yhden jäätelön ja pikkuisen kinkkukiusausta (maistoin että onko ok). Sitten pyörän selkään klo1745. Vedin ekan tunnin jälkeen ihan töttiin. Juomat loppu ja olo ihan voimaton. Pakko oli kääntyä takaisin ja rullailla kevyesti kotiin. Ei näin.

Itse luulen olevani kovinkin kokenut treenaaja, mutta niin vaan kävi tänään, että jäi juomiset aivan liian vähälle ja seuraksena sykkeet ylös ja tehot alas. Tunnin jälkeen oli aivan sippi olo ja maasturi ei tosiaan tahtonut nousta pienemmänkään mäen päälle millään. Kalustorikon myötä tuli vähän lepoa ja sain tankattua juomaa jonkin verran, sekin riitti lähinnä kotiin pääsemiseen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom