Punttitreeniä Boris Sheikon ohjelmien mukaan, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaiser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Deadlift from boxes oli kyl sumona aika vekkuli. Perse sai hyvin kyytiä kyllä. Ens kerralla yhden tason alempaa, nyt oli hiuka liian korkee.

Onneks on power rackissä semmoset laatikot mitkä saa tappien väliin.

useimmiten sumovedon pahin paikka on alku, ei polven seutu. jopa loppu on useemmin hankala.

Sheiko ei kyllä minulla toiminut kyykyn ja vedon osata. Käytössä oli #37v2, #32v2 ja #31. Penkkiin toimi ihan ok ja pientä kehitystä tuli siinä.
Kyykyssä ja vedossa volyymi oli sittenkin liikaa vaikka painojen puolesta homma vaikutti hippastelulta. Alaselkä meni sellaiseen jankkiin että siitä kärsi kyykky ja veto. Lisäksi kavensin kyykyssä jalka-asentoa kun en päässyt tarpeeksi syvälle leveällä (ipf-syvyys) ja se teki kyykystä hieman enemmän selkäpainotteisen ja sekin söi osaltaa alaselkää.
Vedon volyymiin minun kroppa vastaa todella huonosti ja sheikossa niitä keskiraskaita sarjoja tuli sitten niin paljon että se meni sitten yli. Parhaiten vetoon on tähän mennessä sopinut texas metodin 1 kova vitonen viikossa ja toisena päivänä rinnallevedot. Tässäkin oli taas se huonoa että vitonen ennakoi kovemaa ykköstä mitä sitten lopuksi tuli. Jotain pitää keksiä.
Minulla ikäkerroin sitten rajoittaa volyymiä eli viideskymppi on menossa ja pitää järkeistää tekemistä.

vitonen nimenomaan vain ennakoi. jos teet pelkkiä vitosia, testitki pitäs tehdä suurin piirtein samalla toistoalueella sitten. mulla on tallissa useempia 40+ -ikäsiä ja itekin 46v. kehitystä tulee kyllä, ku treenit suunnitellaan hyvin. ei se välttämättä karsi volyymia, mutta yksilön mukaan nää aina menee. missä kohtaa sulla noston heikko paikka on?

vitonen nimenomaan vain ennakoi. jos teet pelkkiä vitosia, testitki pitäs tehdä suurin piirtein samalla toistoalueella sitten. mulla on tallissa useempia 40+ -ikäsiä ja itekin 46v. kehitystä tulee kyllä, ku treenit suunnitellaan hyvin. ei se välttämättä karsi volyymia, mutta yksilön mukaan nää aina menee. missä kohtaa sulla noston heikko paikka on?

Texas metodissa tuli vitosmaksimiin kymppi lisää (enemmänkin jos olisin silloin tehnyt RPE10) ja samalla parantui rinnallevetokin vitosen vaikka se oli nimenomaan pelkkä kerran viikossa tehtävä apuliike. Tuosta kokemuksesta pitää ottaa minulla oppia jatkoon. Saken ABC ei vedolle toiminut peruskauden osalta ja jätin kesken. Hautalan 10-9-8-7 jne samassa treenissä toi vitosen lisää maksimiin mutta veti kyllä jumiinkin. Wendlerin 5/3/1 ei sitten sovi noiden AMRAP sarjojen takia. Minä saatan syttyä hyvänä päivänä liikaa ja silloin vedän itseni ikiroutaan :)
Vedon heikko kohta oli polvien seutu.

kyllä ne avut paranee kerran viikossa tehtyinäkin. varsinkin jos on vähäkään uudempi liike. hermoston työkyky kehittyy. ootko tehny pukeilta vetoja? muutaman kuukauden peruskaudelle toi mun 3*4 -> 6*6 on vallan toimiva progressiomalli ja sen jälkeen ihan suoraviivainen piikkaus sitten. amrappeja ei juuri tehdä ja joka neljäs viikko on selkeesti kevennetty.

Toimiskohan tuo jto:n piikkaus Sheikoilun yhteydessä jos esim. #29:n, #31:n jälkeen ei käyttäiskään piikkauseen #32:a. vaan..

1. vko maksimitesti, esim. 1*90, 95, 100...
2. vko maksimivakautus, esim. 2*2*90, 3*1*95, 2*2*90
3. vko kevennys, esim. 2*3*80, 2*2*85, 2*3*80

toi ei itessään oo piikkaus ainakaan kovin aloittelijoille eikä ihan kaikille tarkkaa kisapäivää varten. toimii kuitenki hyvin sen ykköskunnon esiinsaamisessa ilman aikarajaa. hyvin voi myös alottaa tekemällä ekan kierron toistoo pidemmillä sarjoilla ja prossat sitten modataan tietenkin sen mukaan alaspäin. tärkeetä ois jättää varaa sarjoihin ja antaa kropan tottua kuormiin ja tehollisempaan treeniin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllä ne avut paranee kerran viikossa tehtyinäkin. varsinkin jos on vähäkään uudempi liike. hermoston työkyky kehittyy. ootko tehny pukeilta vetoja? muutaman kuukauden peruskaudelle toi mun 3*4 -> 6*6 on vallan toimiva progressiomalli ja sen jälkeen ihan suoraviivainen piikkaus sitten. amrappeja ei juuri tehdä ja joka neljäs viikko on selkeesti kevennetty.

No tuota rinnallevetoa tein aikoinaan kaksikin kertaa viikossa kun se oli päälajille (yu heittolaji) tärkeä. Silloin 127.5 raakana ja nyt kohta 10v myöhemmin vitosen enemmän ja ihmeellisenä sitä pidin kun tuli kuitenkin käytännössä viidellä sarjalla kolmosia viikossa (+ vedon vitosmaksimiin se kymppi lisää samalla).
Pukeilta vetelin tuossa sheikossa ja tuosta polven alta. En osaa sanoa sen hyödystä nyt oikein mitään kun sheikon lopputulos oli se parinkympin tippuminen treenipainoissa. Mulla näyttää vedossa vain olevan että yhdenkin RPE10 toiston/sarjan jälkeen pitäisi pitää pidempi taukon ennen seuraavaa.
Tuo 3x4 => 6x6 on ollut jo pidempään liipaisimella.

Miten käytännössä kannattaisi toteuttaa oteleveyden vaihtelu näissä Sheikon penkkitreeneissä? Käytetäänkö yhtä oteleveyttä per treeni vai tekisikö samassa treenissä useammalla leveydellä?

Miten käytännössä kannattaisi toteuttaa oteleveyden vaihtelu näissä Sheikon penkkitreeneissä? Käytetäänkö yhtä oteleveyttä per treeni vai tekisikö samassa treenissä useammalla leveydellä?

Mä tein joskus Kraftwerkin kevyemmäksi muokkaamaan Sheikon penkkiohjelman (löytynee jostain palstan kätköistä) ja nostin sillä penkkini 190-200kg. Niinä päivinä jolloin oli merkitty kaksi penkkitreeniä tein ensimmäisen eli kovemman normileveydellä ja toisen 1-2 kämmenleveyttä kapeammalla. Tein kuitenkin noi treenit samassa treenissä enkä esim aamuin ja illoin, välissä tein esimerkiksi selän tai kyykyn.

Joissain Sheikon ohjelmissahan on valmiiksi esim lankkupenkkiä ja penkkiä ketjuilla. Noissa ohjelmissa voisi ajatella vaihtavansa nuo liikkeet vaikkapa kapeaan tai mediumpenkkiin mikäli on huomannut niiden kehityksen korreloivan paremmin normi penkkiin.

Huhhu. Millai, kui kauan aikaa porukalla on menny näitte treenie läpivientii? Meikä sais postilaatikon salille tuua tätä menoa, nimittäin kolme tuntia meni tänään reenissä...

Mitenkä, ootteko lisännyt vatsatreeniä esimerkiksi välipäiville? Vähän nihkeesti on vattoja, tosin päälikettä tulee joka treenissä paljon niin vatsat saa kyllä aktivaatiota.

Kyykyt superleveenä ja helveti hyvi tuli toinen rundi kyykkyjä maanantaina. Hyvältä ohjelma tuntuu kyllä.

Minkälaisia tuloksia ootte saaneet näillä sheikon ohjelmilla.? Ajattelin viedä läpi noi numeroidut sheikon #29-#32. Kykyyn ja vedon suhteen jännittää että miten kerkiää palautumaan seuraavana treeniin.?

Minkälaisia tuloksia ootte saaneet näillä sheikon ohjelmilla.? Ajattelin viedä läpi noi numeroidut sheikon #29-#32. Kykyyn ja vedon suhteen jännittää että miten kerkiää palautumaan seuraavana treeniin.?

Nyt on takana #29 ja toinen viikko #30 alkaa huomenna. Yllätyin itse siitä, että oikeasti tuntuu pirteämmältä ja freesimmältä kuin mitä korkean intensiteetin / maksimivoima reeneistä. Eli hyvin on palautunut, tekniikat toistojen määrän myötä parantunut ja vähän massaakin tullut.

Oli penkissä itellä 7 kolmosta 80%:lla. Viimisessä sarjassa vähän kokeilin ja tuli kahdeksan toistoa aivan kuin tyhjää. Tullut sellasta varmuutta toistoihin, eli aktivaatiokyky parantunut.

Tekniikka joka toistolla pitää olla tip top kunnossa, jotta sit säästytään vammoilta koska päivän toinen kyykkysetti ja sen viimiset toistot välillä tarvii kunnon keskittymistä kun on jo niin poikki :D
Mutta yleisesti hyvin palautuu seuraaviin treeneihin kyllä.

Ja yleisesti, väh 12 viikkoa jotain ohjelmaa, antaa sille kaikkensa (uni, ruokailut jne.) ja sitten tekee päätelmät että oliko hyvä vai ei.
On yks salikaveri (em/mm tason nostaja) tehny sheikon penkkiä ja kehui myös sitä, että palautui yllättävän hyvin.

Onko porukka tehny ohjelmassa dipit ilman lisäpainoa? Tuli huomattua, että cms-ms prep ohjelmassa luki dip (with weights). Muissahan ei sellaista lue.

On yks salikaveri (em/mm tason nostaja) tehny sheikon penkkiä ja kehui myös sitä, että palautui yllättävän hyvin.
No onko se joku ihme että palutuu jos sarjoihin jää viisi toistoa varaa? Mulla homma kaatui juuri tuohon että oli aivan liian kevyttä ihan alusta asti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom