Punttitreeniä Boris Sheikon ohjelmien mukaan, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaiser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos,ei tietenkään mitään olkapäitä,ojentajia tuohon väliin :D
Nytkö mietin niin on´han tuossa sekin että kyykky-penkki ja sitten palataan kyykkyyn samassa treenissä niin voihan siinä varmaan sitten vetää näinki:

penkki osa1 5x3x80%
yläselkä,hauis (tähän kohtaan menis joku 30-45min kaikkinensa,ei jäätävän kovia "bodaus sarjoja")
penkki osa2 4x4x75%

palkkari ja takas luontoon.

Tee helvetissä ton sheikon aikana yläselkää, ulkokiertäjiä ja mielellään jotain kevyempiä yläselän ryhtiä ylläpitäviä harjoitteita. Penkki kolmesti viikkoon ja 5x10 rintaviparit päälle ilman yhtäkään yläkropan vetävää on aika hyvä alku olkapääongelmille. Eikä se selkä turha penkkipunnerruksessakaan ole.

^^ Heh, ite jos ottas viimesen kovan penkin 14 päivää ennen kisoja, niin ei tarviis paljoo enkoista haaveilla :D

Ja joo, joillain varmasti toimii noinkin pitkä aika, mutta mitä ite oon huomannu ja tehny immeisille kisavalmisteluita, nii penkissä paras ollut viikko, tai jopa alle viimeisestä kovasta treenistä. Kaksi viikkoa on vedolle aika ok.

hyviäkin ohjeita, mutta kyllä varsinkin se kisaan valmistautuminen jne enkkakokeet on todella yksilöllisiä. enemmän ku perustreeni.

tiedänpäs tyyppejä, ketkä ottaa lauantain kisaa ennen torstaina yli 90% rautoja. ja sit oli joku rantaruottalaanen ;) joka pökkäs keskiviikkona kilotolkulla yli mm-voittorautojensa, vaikka monet vois kuvitella ettei semmosia romuja vois käsitellä ku kerran pari vuoteen. de e int sant de.

mutta sitten on semmosia, ketkä ei käy ennen kisaa edes siellä 90% raudoissa kuin hyvin vähän, ettei mee treeni yli. 3x3x88% on erään tyypin kovin intensiteetti pari viikkoa ennen kisaa ja loppuaika menee lähinnä napaa kaivellessa.

Mulla pisti kans silmään toi 14 päivää. Riippuu tietysti paljon siitä millainen piikkaus on alla. Jos on painettu isoja rautoja ja suht korkeaa volyymia voi siitä palautuminen tietysti vaatia pidemmän ajan kuin jos ollaan otettu muutama kova sarja penkkiä kerran viikossa. Tämä ei nyt liittynyt Fuxiin, jonka muistelisin tekevän Sheikoonkin verrattuna tosi korkeaa volyymia ja tiheää frekvenssiä ainakin kausittain, vaan enemmän tällaista yleistä pohdiskelua omien kokemusten pohjalta. Vähän samansuuntaista taisi olla kun tuo jton kommentti mutta nyt on maanantai ja mä oon vähän jäässä.

Toinen asia on toi tekniikkatreeni 60-70%. Kyllä mulla ainakin pysyy tekniikka just niin hyvänä kun mitä se parhaimmillaan on johonkin 90% asti, tuon jälkeen niitä ongelmia alkaa ilmenemään jos niitä ollenkaan alkaa. Ymmärrän kyllä että tekniikkaa treenatessa ei ole tarkoitus tehdä niin isoilla romuilla että tekniikka hajoaa mutta joku 6x65% missä on saman verran toistoja varastossa ei varmaankaan iskosta sitä tekniikkaa selkäytimeen.

Hyvä esimerkki siitä että tapoja on monia, on tuo kun Sheiko ja Simmons tapasivat viime vuonna ja juttelivat kisaprepistä: Apuliikkeissä Sheiko vähentää/jättää pois ja Simmons lisää niitä kun kisa lähestyy.

Hyvä esimerkki siitä että tapoja on monia, on tuo kun Sheiko ja Simmons tapasivat viime vuonna ja juttelivat kisaprepistä: Apuliikkeissä Sheiko vähentää/jättää pois ja Simmons lisää niitä kun kisa lähestyy.

Kaikki nuo Simmonsin saavutukset on multiply ammattilaiskisoissa millä ei ole lajina oikein mitään tekemistä IPF:n klassisen voimanoston kanssa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikki nuo Simmonsin saavutukset on multiply ammattilaiskisoissa millä ei ole lajina oikein mitään tekemistä IPF:n klassisen voimanoston kanssa.
Ei Sheikokaan ole rajoittunut pelkkään IPF klassiseen voimanostoon. Vaikka kyseessä on lajin eri variaatiot tasolla missä ne on lähes omia lajeja, kyseessä on silti kisatuloksen maksimoinnin menetelmät missä nämä herrat erilaisilla menetelmillä onnistuvat silti.

juu kyllä se tässä voimailussa menee sillai, että samalle vuorelle päästään hyvin hyvin montaa eri reittiä. sen oman parhaan reitin löytäminen ja tajuaminen on SE juttu. mä oon tehnyt voimavalmennusta about 26v ja se yksilöllisyys on se suurin havainto tällä matkalla. valmentamisessakin on kyse ihmisten kohtaamisesta eikä numeroluetteloista. "tee 3x10" ei ole valmentamista. joku kysyi multa minkä kokisin omaksi vahvuudekseni koutsailussa ja luetteli anatomiaa ja endokrinologiaa puolen kirjan verran. no juu ei. mä näkisin juuri ton yksilökohtasen soveltamisen olevan itellä se kovin ominaisuus. sitä muuta faktaa nyt on helppo opiskella, jos on tarve.

eli olkaas avoimin silmin, korvin ja kehoin liikkeellä :)

Kerinny selailla?

Joo kyllä tuota on tullu jo jonkin verran kahlattua. Miusta kyllä ehottomasti alle 30e arvonen. Paljon on samaa mitä netissä on ilmasiks jaossa mutta vaikka tuo ois kokonaisuudessaan pelkkien ilmais tarinoidem yhteen niputus, ois se jo tuon rahan arvonen. Nyt on kumminkin paljon myös semmoista, mitä ei oo ilmasiks ollu ennen jaossa.

Ehottomasti kuuluu jokaisen reenijuttuja lukevan "kirjastoon" :)

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom