Mie voin kirjottaa pienen omakohtaisen kokmuksen.
Hyvää:
- Jos netin ilmaset "sheikot" toimii sinulle, toimii henkilökohtainenkin varmasti.
- Volyymia on kivasti
- Treenirunko on mielekäs
- Apuliikkeitä vaihdellaan ja kierrätetään mukavasti
Huonoa:
- Jos netin ilmeiset "sheikot" ei toimi sinulle, ei toimi henkilökohtainenkaan MELKO varmasti.
- Treenit on todella keveitä
- Treenit on aivan liian tekniikka painotteisia.
Sitten asia joka minua otti syvästi päähän. Alotuksessa kysytään luonnollisesti ykkös maksimit. Noh miullahan homma menee niin että ne on suhteessa paskat sarjoihin. mm kovin kyykky 1*200, joka oli homo tiukka, enkä tiedä olisiko mennyt kisoissa edes läpi. Noh olen kuitenkin tehnyt 160 kilolla 9 toistoa, mikä on siis 80% maksimista, ja jos sen laskee vielä kisoissa hyväksyttävästä maksimista, joka olisi tuohon aikaan ollut 190-195, niin tämä tarkoittaa että 160 kiloa olisi 82-84% maksimista. Noh neljän viikon aikana tein kyykkyä kovimmillaan 5*3*150 ja 4*2*160, eli siis nämä menisi keveän viikon reeneistä oikein hyvin. Mainitsin tästä miun "ongelmasta" hänelle kolme kertaa ja kirjasin ohjelmaani vielä nuo kovimmat sarjat, jotta ehkä hän ottaisi ne huomioon suunnittelussa. Ja treenit perustuu täyisin prosentteihin, mitään painoja ei ohjelmassa ole vaan kyykkytreenitkin oli merkattu tyyliin 4*2*80% jne. Tästäkään en pitänyt, koska kun menen salille, en halua katsella prosentteja, vaan mitä tänään nostellaan kiloissa. Jollekkin pieni vaiva, mutta minnuu tuo ärsytti. Tämä voi johtua siitä koska hintaa ohjelmalla kuitenkin on halvimmillaankin niin paljon, että tämmönen pienikin turhuus ärsytti.
Näistä ongelmista keskustelin hänen kanssaan kun ohjelma alkoi olla loppu vaiheilla, mutta mitään järkevää vastausta en tähän häneltä saanut. Treenit olisi jatkunut samalla tavalla, mutta volyymia olisi ilmeisesti tullut lisää, mikä nyt ei todellakaan ollut se mitä olisi miun kroppa tarvinnut kun kisatkin alkoi olla lähellä. Sen verran itse tiedän miten miun kroppa toimii, että jos kyykkään 150-160 kilolla kovat kyykyt, niin kisoissa en todellakaan ole missään ennätys kunnossa. Eli tarviin peruskaudellakin jotain ylirautaa, toistomaksimitestauksia tms, jotta oikeesti sen ykkösen saa esiin.
Kaikkia varmaan kiinnostaa vertaukset esim jto:n ohjelmiin. En tiedä tykkääkö jto jos tätä nyt harrastan, mutta antaa mennä. Jto:lta olen ottanut henkilökohtaisia ohjelmia useeaan otteeseen ja joka kerta oon ollu enemmän kun tyytyväinen. Hän ei laittele ohjelmiin mitään prosentteja, koska hän ymmärtää täysin tuon niiden kanssa tulevat ongelmat, jos on tämmönen ns. sarjanostaja. Prosentithan on sillon kyllä ihan ok, jos nostajan historia ja kyvyt on tiedossa ja tämän jto aivan varmasti tajuaa. Ja varmasti jos hänelle laittaisin tulokseni muodossa kyykky 1*200 (homo tiukka ja ehkä vähän vajaa), 9*160 (siisti, mutta max suoritus), niin aivan varmasti häneltä tulisi mallikkaasti suunnitellut treenit, jossa ilmenee tuo huono ykkönen suhteessa sarjaan.
Sitten moni varmaan sanoo, no mutta se oli eka kk, eli kyllä ne reenit siitä ois koventunu. Noh mitä nyt oon seurannut muiden henkilökohtaisia ohjelmia, niin samaa suht keveää treeniä se on ollut pitkälti kuukaudesta toiseen. Sitten kun vielä pohjat on yhtä hyvät kun miulla mm viime peruskaudella kyykky 3 x viikossa, ma 6*6*160, ke 12*3*170, la 8*5*165, niin aika tyhmää miusta on lähteä niinkin alhaalta kun ma 5*3*150, pe 4*2*160, jotka olivat ohjelman vikan viikon treenit (=kovimmat). Eli ekat kolme viikkoa oli vielä keveämpää.
Sitten kun päästään vielä semmoiseen asiaan kun raha, niin miula ei oo varaa maksaa yli 100 euroa kuussa valmentajalle, joka ei jostain syystä halua uskoa miun sanaan, vaan hänen pitää itse oma tekemillä ohjelmillaan huomata tämä miun "ongelma". Jto:n kanssa ei varmasti tuota ongelmaa tulisi, vaan hän ainakin suostuisi keskustelemaan asiasta, eikä pitäisi omaa päätään ja sanoisi että nyt tehdään näin ja katellaa 3kk päästä max testissä mikä on tulos.
Tuli kyllä homo pitkä teksti mutta tiivistän tän nyt omaan mielipiteeseen:
Osta jos perus sheikot toimiin. Jos perus sheikot ei toimi, ota vaikka jto:lta ohjelma.
Ja vaikka sheikot toimisi, ota silti jto:lta ohjelma. Saat varmasti vähintään saman tasoiset tulokset, mutta paljon halvemmalla.
Ja edelleen, nämä on miun henkilökohtaisia mielipiteitä, eli ei pahoiteta mieltä