Punttitreeniä Boris Sheikon ohjelmien mukaan, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaiser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo maanantaina aloitin. Selkeesti enemmän tossa on volyymiä, mutta ei ole liian rankkoja koska sai pohjaa tosta #29:sta. Mitä apuliikkeitä teit tossa #30:ssa?
Käytännössä niitä mitä oli valmiiksi merkattu. Hyviä huomenia, askel kyykkyjä, dippejä jne. Dumbell flyta oli tungettu joka paikkaan niin siihen tein sitten väliin vasta liikettä hartioille.

Teitkö sitten yläselkää ollenkaan?
En juuri erikseen. Joskus kevyempinä päivinä jotain kulmasoutua tai leukoja myötäotteella, mutten säännöllisesti. Kai se sen verran epäsuorasti rasittui kuitenkin. Selkäpuoli mulla on ihan ok kunnossa, mutta käsiin tarviis lisää rojua ja voimaa. Siksi kai jäikin vähemmälle. Olisiko minun pitänyt sitten tehdä kaikkea ja joka harjoituskerta?

Se toimii minusta hyvin, että ma/pe treeneissä facepullia ja ke/la yläselkää. Tuo lauantai on siis ylimääräinen kevyehkö apuliikepäivä. Noin tulee yläselkä sekä etu- että takaolkapäät ihan hyvin. Mutta sekin periaatteessa riittää jos pitää vaan lauantaina apuliikepäivän, jossa on noita vähälle jääviä lihasryhmiä.

Sanoisin, että ei. Noi treenit on pitkiä ja vie paljon energiaa. Itse ainakin jouduin lisäämään syömisiä, kun tuntui ettei palaudu muuten.

Taidan käynnistää tässä varmaan ensi viikolla #40:n. En tiedä miten nuo on tarkotettu vetää pötköön, että pitääkö jatkaa noilla samoilla maksimeilla kuin tuo #30:nen? Jonkun verran on kilot kyllä nousseet. Luokkaa ~5 kiloa kaikki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeilemallahan ne selviää ne nykyiset maksimit, mä olen ollut tyytyväinen tohon Batesin tekemään 12vkon ohjelmaan. Sen jälkeen sitten katsotaan miten homma jatkuu, siis noiden numeroitujen suhteen. Ainakin kovimmat jää multa rauhaan, ei riitä rahkeet niihin, tyvestä puuhun noustaan sano. Kyllä eilen oli suht rankka iltapuhde eli haastetta löytyy tosta Batesin muokkaamastakin, ainakin allekirjoittaneelle.

Taidan käynnistää tässä varmaan ensi viikolla #40:n. En tiedä miten nuo on tarkotettu vetää pötköön, että pitääkö jatkaa noilla samoilla maksimeilla kuin tuo #30:nen? Jonkun verran on kilot kyllä nousseet. Luokkaa ~5 kiloa kaikki.

Samoilla maksimeilla ainakin itse jatkan. Itse oon viikon tehnyt nyt tota #31 ja tosi hyvin on mennyt. Kevenee vaan vaikka paperilla kovenee. Maanantaina ois 90% penkkinostoja ekaa kertaa niin näkee vähän missä ne voimatasot oikeasti on. Uskon, että jopa nuo CMS-MS versiot, missä on neljä treeniä viikossa, on mahdollisia natullekin. Palautumiskyky näyttäisi kehittävän aika hyvin näissä.

joo palautumiskyky kasvaa kokoajan ja kyllä kun jaksaa kovalla työmäärällä pitkään treenata, tulosta tulee aivan varmasti. Itsekin otan huomenna penkissä pari ykköstä 90%, hyvällehän tuo penkki on tuntunut. Stopilla treenaamisella on etunsa, ainakin itsellä asento on tullut tukevammaksi, kaaren ja kauheiden paineiden haku ei ole enää välttämättömyys.

No niin, pikaisen ns. välitestin tuloksena YT on noussut palttiarallaa 20kg tämän 4vk aikana. Seuraavaksi vaan nelikymppistä kehiin:evil:
Kolmosmaksimien perusteella laskeskelin. Kyykyn tein ykkösenä viimeisen Sheiko-päivän seassa, ennen varsinaisia työsarjoja.

Nyt kun mennään viikossa 8 ohjelmassa on muutamat kakkoset 85% ja kyllähän tuo hyvin liikkuu. Ensi viikolla on pieni välitesti eli ykköset 90-95%, paino on pysynyt alle 85kg vaikka kaloreita olen kokoajan tasaisesti nostanut, se on hyvä asia. Ja vähän niinku bonuksena voin todeta, että jalkoihin on tullut hieman lihasta lisää, emäntä vaan huomautti asiasta:)

Mulla oli maanantaina ekat 90% penkkinostot, joita vielä pyöristin ylöspäin, kun oli niin kevyttä. Sen verran paljon jäi varaa, että stopilla tulisi nyt varmaan 10 kiloa enemmän kuin ennen ohjelmaa pienellä pompuilla. Kyllä yllättävän kova kehitys viidessä viikossa. Vedossa 85% kakkoset 220 kilolla oli myös eilen tosi kevyitä. Kyykky vähän vaihtelee päivän mukaan. Perjantaina 85% kakkoset 170 oli todella helppoja, mutta toisinaan 160 kilon kakkosen/kolmoset painaa, jos on tukossa. Uskoisin, että jos ei tule loukkaantumisia niin 650 YT paukkuu kesäkuussa.

Nyt alkaa tuo kyykkykin näköjään kulkea. Ekat 90% nostot oli tänään 180 kilolla ja ei kyllä painanut mitään. 4-5 toistoa varaa. Vika viikko menossa tätä #31:sta. Sit on enää neljän viikon piikkaus.

Miten olet kevennellyt välissä, vai onko kevennyksille varsinaisesti välttämättä edes tarvetta?

Ohjelma jo itsessään on tehty niin, että rasitus aaltoilee hieman päivästä toiseen. Tossa #32:ssa, mikä mulla alkaa ensi viikolla, on kyllä hieman kevennystä varsinkin 2. ja 3. viikko ennen maksimitestiä.

Ok, hyvä tietää. Olen aloittelemassa neljättä viikkoa Batesin 13-viikon Sheiko-mukaelmasta ja treenit tuntuvat tosiaan eri tavalla raskailta, kuin kovemmalla intensiteetillä olleet, ja keventely tuntuukin aika turhalta. Olen nyt painanut tuota ohjelmaa aikalailla 1on-1off tahdilla ja ainakin toistaiseksi tuntuu, ettei rasitusta tule välttämättä edes tarpeeksi. Tämä on ollut lievä yllätys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom