Punttitreeniä Boris Sheikon ohjelmien mukaan, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaiser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
#31 takana kolme viikkoa ja kyllä on ollut rankkoja treenejä, mutta sitähän lähdin hakemaan. Yllätti hieman että leipälajini penkkipunnerrus, on tossa mulle raskain. Kolme kertaa viikossa kuten muissakin mutta jumalaton volyymi, rintaa on saanut venytellä ja kylmä/kuumahoitoa jotta palautuu. No parin viikon päästä alkaa kisakausi ja sit nähdään onko kehitystä tullut, mulle pääasia on että nautin treeneistä.

Joo, toi #31 on hauska. Tulee vähän 90% ykkösiä ja niitä 5,8,3,6,2,7,4 virityksiä sun muuta. Tee kevyitä etuheilautuksia välipäivinä alaselälle, jos ei palaudu. Olkapäitä/rinnan kiinnityskohtia kannattaa murjoa siten, että käsi selän taakse, tennispallo olkapäähän ja nojaat sillä olkapäällä johonkin kulmaan. Teet kropan painolla sellasta pientä pyörittävää liikettä.

Jos vetää sumolla, olisiko jotain tiettyjä asioita mitä pitäisi ottaa huomioon, esim. apuliikkeiden osalta?

Kuinka orjallisesti porukka on noita ohjelman apuliikkeitä noudattanut? Paljon näyttäisi olevan dumbbel fly -liikettä, kun taas selkää tai takaolkapäitä on aika minimaalisesti jos ollenkaan.

Minusta ei kannata noudattaa orjallisesti noita. Ne on vaan esimerkkejä isosta listasta. Yläselkää, facepulleja ja kiertäjiä kannattaa ehdottomasti tehdä. Alakropan avuiksi vaikka ghr:ää ja keskikroppaa.

Liekö sattumaa, mutta itselläni meni vasen rinta jumiin, kun tiputin db fly:n valikoimasta. Tein sen aiemmin kevyesti palauttavana liikkeenä suht pienillä sarjatauoilla pumppaavasti.

Mutta olen kyllä Orangin kanssa samoilla linjoilla; kannattaa ruuvata apuihin omia liikkeitä heikkouksien mukaan. Mielestäni se yleisesti jaettu runko ei ole kauhean kattavasti kasattu ja sisältää puutteita. Liekö jopa ollut niin, että apuliikkeet on tehty omassa treenissä erikseen esim. iltapäivällä ja excelissä olevat liikkeet aamupäivällä.

Itsekin kiinnostuin Sheikon systeemeistä luettuani Beginnerin päivyriä. Nyt on rankka dietti päällä, eli ilmeisesti kannattaa odotella dietin päättymistä, ennenkuin hyppää
tähän systeemiin? Olen kyllä tottunut treenaamaan kovaa ja korkealla volyymillä myös dietillä.

Itsekin kiinnostuin Sheikon systeemeistä luettuani Beginnerin päivyriä. Nyt on rankka dietti päällä, eli ilmeisesti kannattaa odotella dietin päättymistä, ennenkuin hyppää
tähän systeemiin? Olen kyllä tottunut treenaamaan kovaa ja korkealla volyymillä myös dietillä.

Mun mielestä ei missään nimessä miinuskaloreita sheikon aikana. Vaatii sen verran palautumiskykyä, että vituiks menee jos ei syö tarpeeksi. Itsekin sheikon aikaan yritin ensin syödä ihan normaalisti, mutta ekan viikon jälkeen oli sellainen olo, että kokoajan kalorivaje päällä ja pakko syödä enemmän tai kroppa crashaa.

Mutta kokeile ihmeessä noita sheikoja. Ne on tosi mukavia treenejä, kunhan siitä alkushokista selviää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaako Oranki tai joku muu sanoa miten karmee askel olis siirtyä sheikoista nuihin smoloveihin. Siis paperilla olen niitä katellut mutta olis kiva kuulla omakohtasia fiiliksiä?

Vetäsin tuossa putkeen sheikot: #29 ja #30, viimenen reeni oli tänään. Kyykyt ja vedot tein pääsääntösesti ilman vyötä, penkillä kierrätin kolmee eri oteleveyttä ja kaikki toistot stopista. Vedossa pystyin melkeen kaikki vetään myötäotteella joten grippikin parani huimasti.

Otan tähän pienen kevennyksen ja sitte on vuorossa tuo #32 joka tod.näk huipentuu kisoihin joulukuussa. Saa nähä miten käy:)

No #30 on kaikista kovin noista helposti löydettävistä 3-päiväsistä sheikoista, joten en usko, että smolovin kanssa tulee ongelmaa. Varmaan vähän pienempi siirtymä kuin tavallisesta treenistä sheikoon.

Osaako Oranki tai joku muu sanoa miten karmee askel olis siirtyä sheikoista nuihin smoloveihin. Siis paperilla olen niitä katellut mutta olis kiva kuulla omakohtasia fiiliksiä?

Vetäsin tuossa putkeen sheikot: #29 ja #30, viimenen reeni oli tänään. Kyykyt ja vedot tein pääsääntösesti ilman vyötä, penkillä kierrätin kolmee eri oteleveyttä ja kaikki toistot stopista. Vedossa pystyin melkeen kaikki vetään myötäotteella joten grippikin parani huimasti.

Otan tähän pienen kevennyksen ja sitte on vuorossa tuo #32 joka tod.näk huipentuu kisoihin joulukuussa. Saa nähä miten käy:)

Sheikossa se on rankkaa se älytön volyymi ja kasaantuva rasitus vaikka ne sarjat on sinällään suht helppoja. Smolovissa mennään paljon kovemmalla intensiteetillä ja ne sarjat on oikeasti tiukkoja. Tehokas ohjelma, jos saat sen läpi ja paikat kestää.

Sheikossa se on rankkaa se älytön volyymi ja kasaantuva rasitus vaikka ne sarjat on sinällään suht helppoja. Smolovissa mennään paljon kovemmalla intensiteetillä ja ne sarjat on oikeasti tiukkoja. Tehokas ohjelma, jos saat sen läpi ja paikat kestää.

Allekirjotan tän aivan täysin ja nimenomaan ton kumuloituvan rasituksen. Toi kumuloituva rasitus ilmeni mulla niin jotta #30:n lopussa nostot ei pysyny ihan niin terävinä kun olisin halunnu ja alaselälle tuli niin kovaa volyymiä et alko oleen rajoilla palautumisen kans. Tästä syystä käytin vyötä kovimmissa sarjoissa.

Täytyy nyt vielä miettiä tuota jatkoa, saattaa olla et teen ihan vaihteluks jonkun aikaa pidemmillä sarjoilla podailua jto:n malliin ja mietin sitä smolovia sit myöhemmin.

Veivaako Oranki edelleen näillä ohjelmilla ja miten on tulosta tullut tähän mennessä?

Itse ajattelin, että jos tällä viikolla ottaisi tämän hetkiset maksimit ulos (4-jakoisella mennyt tähän asti) ja sitten ensi viikolla kevyt viikko tyyliin kyykky-veto-penkki -treenejä kolme tai neljä, josta sitten #29 työn alle. Kerran viikkoon kun on lihasryhmiä hakannut, niin tuntuu keskikroppa jääneen turhan heikoksi ja esimerkiksi vedossa tulokset ovat pitkän aikaa junnanneet paikallaan, jopa huonontuneet. Penkki ja kyykky kulkee päivästä riippuen, mutta painot niissäkin aika pitkälti samoissa viikosta toiseen. Bodailu vähemmälle ja voimaa (ja ennenkaikkea vahvaa keskikroppaa) rakentamaan!

Suositut

Back
Ylös Bottom