Hei! Ajattelin pistää ruokapäiväkirjaani tähän tuomittavaksi. Taustoista sen verran, että olen syömishäiriötoipilas (kuten niin moni muukin täällä, mitä olen selaillut). Nyt painoa on tullut mielestäni ihan hyvin takaisin (n. 173 cm ja 48 kilosta nostanut 58 kiloon). Huomenna minulla olisi aika personal trainerille eräälle kuntosalille. Tahtoisin alkaa elvyttämään lihasparkojani, jotka ottivat aliravitsemuksen takia aika pahasti osumaa. Motivaatiota on syödä enemmän, vaikken edelleenkään ruokaa rakasta. Olen kuitenkin ottanut sellaisen asenteen, että se on tarpeellista polttoainetta keholleni ja syön, koska en halua enää menettää lihasta. Olen kuitenkin vähän ristiriitaisissa fiiliksissä tällä hetkellä, koska en ole varma, syönkö vieläkään tarpeeksi. Vähän pelottaa, että kerään vain nestettä ja menetän yhä lihasta. Syön aika lailla samat setit joka päivä jottei tarvitsisi liikaa miettiä, mitä söisin seuraavaksi. Ravitsemusterapeuttini ei tänään sanonut poikkinaista sanaa syömisistäni, mutta en silti ole vakuuttunut.
07:20 kaksi kaurapehmopalaa tuorejuustolla, neljällä savusaunakalkkunasiivulla, tuorekurkulla ja persiljalla + 2 dl maustamatonta jogurttia, seassa puolikkaan sitruunan mehu ja 3 mitallista kuitulisää mahan toimintaa helpottamaan + maitokahvi + vitamiinit: omega 3, sinkki ja multitabs
11:25 kippo turkkilaista jogurttia + puolukoita ja punaherukoita (lisäinfoa: olen tähän asti vetänyt ihan 10-prosenttista, mutta tämä painonnousu pisti mietityttämään joten juuri tänään laitoin osan kevytversiota ja osan 10-prosenttista - marjoja on reilusti, vähintään desi ellei enemmänkin. Tästä on vaikea arvioida tarkkaa määrää, mutta kyseessä on pienehkö muovinen jälkiruokakulho kukkurallaan, koska minusta on tullut perso tälle välipalalle)
14:30 Kanaa ja reilusti höyrystettyjä vihanneksia - pyrin ottamaan reilusti myös kanaa - ja lasi rasvatonta maitoa. Kana on paistettu (kylmäpuristetussa) rypsiöljyssä.
18:10 Samanlaiset leivät kuin aamulla paitsi tuorekurkku vaihtunut suolakurkuksi ja mauste basilikaksi + maitokahvi
Teen yleensä ennen iltapalaa n. 12 kilometrin rennon pyörälenkin, yritän vahvistaa kinttuja sillä. Ajattelin ennen lenkkiä heittää huiviin kourallisen manteleita ja saksanpähkinöitä.
Vähän yhdeksän jälkeen takaisin kotona syön vielä rahka-marjakombon ja koska olen hävyttömän perso tälle kombolle, niitä marjoja kuluu helposti puolitoista pussia kerralla. D: Yleensä vadelmia, mustikoita ja mustaherukoita. Lisäksi syön vielä omenan. Ennen nukkumaanmenoa otan magnesiumsitraattia ja lääkkeet.
Tänään on ollut vähän poikkeuspäivä, yleensä tuossa turkkilaisen jogurtin kohdalla on päivän toisen lämpimän ruoan roolia suorittamassa puuroa, jonka sekaan sotken yleensä puolikkaan banaanin ja marjoja. Tuolloin vedän partasuujogurttini toisten leipien sijasta tai se jää pois, riippuu vähän päivästä. Pyrin kyllä syömään kourallisen pähkinöitä joka päivä, jotta saisin niitä paljon peräänkuulutettuja rasvojakin.