Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tämän päivän ruuat ja treeni

klo.8.00 1 dl kaurahiutaleita, 1/2 rkl kookosöljyä, 123g raejuustoa (punnitsin :)), 1,5dl sokeritonta mehukeittoa, kahvi

klo.10.00 1 siivu real-ruisleipää, 2 siivua polar 15%-juustoa, 1 siivu kylmäsavuporoa, rehuja, kahvi

Treeni klo.11.15. Salilla selkä, hartiat, ojentajat, vatsat. Heti perään 60 min intervallijuoksutreeni ulkona.

klo.13.40 star nutritionin whey-80 stevia 1dl (siis 2 sellaista 50ml kauhallista jauhetta) veteen.

klo.14.15. 1 omena, 1 banaani, kahvi

klo.16.15 töissä: 2 kasvispihviä, 1/4 lautasellinen riisiä, 1/2 lautasellista salaattia, 1 rkl perunasalaattia. Jälkkäriksi vasta leivottu korvapuusti (I know!!!! Huomenna loppuu herkut.) 2 lasillista rasvatonta maitoa.

klo.19.00 1 ruispala, päällä 2 siivua 28% juustoa

klo.21.30 Lempi-salaattisekoitusta, 1 omena, 150g kalkkunaleikettä, 3 rkl keitettyä riisiä, 1 keitetty muna, tomaattia, paprikaa, 130g raejuustoa, loraus seesamiöljyä. Teetä.

Hyvä Päivikki! :) :hyvä:

Runko näyttää kyllä tosi hyvältä. Jos ihan pillkua nyt viilataan niin lisäisin ehkä vielä jonkun proteiinilähteen päivälliselle. Katsoin aluksi että proteiinia tulee kauhean vähän, mutta heiteltyäni nuo kaikki p-lähteet kalorilaskuriin niin tuleehan sitäkin reilut 100g jo :) Hyviä rasvoja voisit kyllä lisätä, sillä arvioisin että tuossa on sellainen reilu 40g. Jos saisit esim g/painokilo niin oltaisiin hyvällä mallilla. Lorauta vaikka lounassalaattiin öljyä ja ota aamulla vähän enemmän sitä kookosta mukaan.

Tuolla treenimäärällä ja yllä olevalla ruokavaliolla et kyllä lihomaan pääse.

Mutta siis hyvältä se omaan silmääni näyttää :) Keep up the good work ;)

Ja siis muista että kokonaisuus ratkaisee. Älä ota liikaa stressiä jos päivätasolla joka päivä ei menisikään niinkuin täällä neuvotaan vaan kuuntele itseäsi ja nauti. Tee asioita hyvän olon kautta ja kuuntele itseäsi. Älä ruoski tai moiti omaa tekemistäsi tai syömistäsi liikaa niin homma pysyy mielekkäänä ja tuoksia syntyy. Treenaaminen ja syömin SAA olla kivaa :D

Eilisen syöminkiä

Kello 8: kuntokaurapuuro 1,5 dl, 1 rkl pellavarouhetta, 1 rkl kaurakuitua, 2 tl lesitiiniä, 50 g raejuustoa, 2 dl maitoa

kello 11: porkkanaa, salaattia, kurkkua, 1/4 lautasellinen jauhemaksaa, 1/4 lautasellinen perunamuussia, ruisleipä oivariinilla, 2 siivua juustoa, 2 dl piimää

Kello 14: 250 g rahka, vadelmia, karviaisia

Kello 16.30: paprikaa, salaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa, papunuudeleita, 1/4 lautasellinen kanaa ketsupilla, 2 näkkäriä joissa päällä puolikas avokado, 2 dl piimää

Kello 20: munakas jossa 2 kokonaista ja 1 valkuainen, 3 kalkkuna-juusto-oivariini leipää, kurkkua, jugurttia 2,5 dl, vadelmia

Eilisen liikuntasaldona aamupäivällä köykänen ojentaja, olkatreeni ja ennen iltapalaa kevyt tunnin kävely. Rasvaa yritän lisäillä aterioille ja avokadosta onkin tullut ihan lemppari :hyper:

Moikka mimmit!
Oon vasta alottanut salitreenailun. Tavotteena olis saada lihakset ja massaa (ja muotoja!! :D).
Lihakset on nyt aika minimaaliset, kun mitat on 172/48...
Salilla treenaan 2-jakosella n. 3 kertaa viikossa ja 1-1,5h kävelylenkkejä sitten muina päivinä.

Millasta kalorimäärää suosittelette? Itse ajattelin tuota 2300?
Ja tosiaan massaa sais tulla ja paljon.... :)

Moikka mimmit!
Oon vasta alottanut salitreenailun. Tavotteena olis saada lihakset ja massaa (ja muotoja!! :D).
Salilla treenaan 2-jakosella n. 3 kertaa viikossa ja 1-1,5h kävelylenkkejä sitten muina päivinä.

Tuota, eikös sulla ollut tälle jo ihan oma ketju ravinto-osiolla... Jossa neuvottiin, miten lähdet noita kaloreita nostelemaan ja katot mihin suuntaan homma kehittyy ja muistaakseni sielläkin sanottiin, että jätä se kävely vähemmälle anorektiataustankin takia. Poltat vaan lihasta ja niitä tärkeitä kaloreita turhalla lenkittelyllä. Sait ihan fiksuja neuvoja, nyt on enää kiinni sinusta, lähdetkö niitä noudattamaan.

Heh joo, anteeks kun laitoin tän tännekin, oon vaan niin epävarma ja haluan alottaa kaiken oikein! :D mä testaan tota 2300. ei se pahitteekskaan ole jos se hieman liikaa sattuu oleen.. :)

Te jotka haette myös massaa, montako kaloria te syötte?

Kokeneemmilta apuja ruokavalion muutokseen uuden työn muutoksen takia

Alkuun haluan sanoa, että olen siis nelijakoiseen treeniin juuri vaihtanut ja tähän asti olen tehnyt 8 tuntista istumatyötä joten ruokaa on tarvittu vähemmän. Huomenna alkaa minulla kerroshoitan työt, jotka kestävät koko kesän ja työ on erittäin fyysistä. Laitan tähän normaalin päivän syömiset ja toivoisin, että auttaisitte minua lisäämään hieman kaloreita jos tarpeellista.
AAMUPALA 7.00
1 dl kaurapuuroa auringonkukansiemenillä ja banaanilla
250g maitorahkaa sekoitettuna mehukeittoon

LOUNAS 11.30
2 kananmunanvalkuaista/raejuustoa
125 g kanaa/kalaa/lihaa
300g kasviksia

VÄLIPALA 16.00
Mitä milloinkin, hedelmiä, maitorahkaa tms.

TREENI ja palkkari

PÄIVÄLLINEN 19.00
2 kananmunanvalkuaista
125g kanaa/kalaa/lihaa
300g vihanneksia
1-2 dl tummaa riisiä/makaroonia/spagettia

Ja tosissaan treenaan nelijakoisella plus aerobiset ja työmatkaa on 3 km jonka aina pyöräilen:rock:

Löysin Aamulehden sivuilta tosihyvän välipalavinkin. Hyvä välipala koostuu Aamulehden mukaan noin 250 kalorista, ja esimerkki välipalana oli seuraava:

välipala.webp

Kolme ja puoli dominokeksiä! Siitä on hyvä välipala tehty :dance:

Heh joo, anteeks kun laitoin tän tännekin, oon vaan niin epävarma ja haluan alottaa kaiken oikein! :D mä testaan tota 2300. ei se pahitteekskaan ole jos se hieman liikaa sattuu oleen.. :)

Moi! Ensinnäkin, hienoa että haluat parantua, ja tarkoitukseni ei ole mitenkään lannistaa, mutta saada sut nyt vähän ajattelemaan ja sen myötä toivon, että luet ajatuksella myös siihen sun varsinaiseen ketjuun linkittämäni keskustelun ja siellä mm. omat ja yanin vastaukset. Ja yhä kantani on, että varsinkin kun parantuminen on kesken, se nyt on vaan erittäin riskialtista ja typerää alkaa harrastamaan lajia, joka paljolti pyörii ulkonäön ja syömisten tarkkailun ympärillä kun parantuaksesi sunhan pitäisi saada ajatukset noista kahdesta pois!

Sitten vähän noihin realiteetteihin. Tuo kaikki mulle heti nyt -asenne on yleensäkin väärin mahdollinen lajissa, jossa kehitystä mitataan vuosissa. Vastoin yleisiä kahta melkoista harhaluuloa, niin ei niitä lihaksia naiselle tuosta vain tupsahtele, mutta erittäin hyviäkin tuloksia on mahdollista saada, varsinkin jos oma kroppa touhuun taipuvainen, syö oikein ja riittävästi (yli kulutuksen), treenaa oikein ja muistaa myös palautumisen.

Kolme kiloa lihasta naiselle yhdessä vuodessa on jo poikkeuksellista, edes ensimmäisenä vuonna. Tältä pohjalta voisi siis ympäriryöreästi laskea, että josko vain lihaksilla aiot sen massan kerätä 55 kiloon nykyisestä 48:sta, sulla on siinä mahdollisesti ainakin neljän vuoden urakka, todennäköisesti pidempi. Lähde: Kuinka nopeasti lihakset kasvavat? Osa I: naisista ja lätkänpelaajista lihasmöykkyjä? | Lihastohtori.

Ja tuohon painotavoitteeseesi liittyen, niin 172 cm pitkällä tavoitteellisesti treenaavalla 55 kg on kisapaino, jossa rasvat vedetty minimiin. Ei mikään oikean elämän tavoitepaino.

Tuohon en usko hetkeäkään, etteikö ruoka enää pelota. Kyllä se pelottaa, jos kun rasvat ja hiilarit yhä paha. Ja lihaskasvutavoitteet huomioon ottaen, niin ei pelkkä proteiinin laskeminen mitään sinänsä hyödytä. Hiilarista sitten taas tulee sitä tarvittua energiaa, ja rasvaa tarvitaan hormonaalisen toiminnan ylläpitoon ja yleisesti hyvinvointiin.

Sulla on luultavasti toistaiseksi kroppa vielä enemmän tai vähemmän säästöliekillä, ja jolloin kovin nopea kalorimäärien nostaminen saattaa aiheuttaa epätoivottuja asioita, kuten vatsavaivat, turvotus jne. Ja sen suhteen tuolla toisessa topsussa tulikin ihan hyviä neuvoja, eli pikkuhiljaa ylöspäin. Varsinaista laskemista en kuitenkaan suosittele, muuten ainakaan kuin pari kertaa, että pääset vähän haisulle siitä, millaista kalorimäärää tarkoittaa käytännössä millainen määrä ruokaa. Ja muista ne hiilarit ja rasvat!

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Moikka mimmit!

En kyllä lähtis ollenkaan salille treenaan noilla mitoilla... Jos ensin saisit sen ruokapuolen kuntoon ja pääsisit edes lähelle normaalipainoa, niin salitreenistäkin olisi hyötyä. Kroppas on luultavastikin niin aneemisessa tilassa, että ensinnäkään treenistä ei ole mitään hyötyä kun kaikki energia menee jo muutenkin siihen duuniin mitä kehosi tekee päästäkseen normaalitilaan ja lisäämällä treenin siihen joutuisit oikeasti syömään kuin hevonen saadaksesi edes vähän hyötyjä irti. Et pysty niin paljoa syömään ahdistumatta että salitreenistä olisi mitään hyöytä. Omakohtaisesta kokemuksesta neuvo onkin, että opettele ensin syömään hyvällä omatunnolla ilman että käytät salilla käyntiä ja kävelylenkkejä verukkeena sille että "saat" syödä ja mieti sitten vasta tosissasi treenaamista.

E: Komppaan täysin Penelopea yläpuolen kirjoituksessa.

Vähän päälle 3000...

Massaatko vai dieettaatko vai yritätkö syödä sen minkä kulutat? :) Musta nuo ruokamäärät kuulostaa aika pieniltä, kun itsellä liikuntamäärät on on aika lähellä tota (ja oon vähän lyhyempi ja jonkin verran painavampi kuin sä).

Massaatko vai dieettaatko vai yritätkö syödä sen minkä kulutat? :) Musta nuo ruokamäärät kuulostaa aika pieniltä, kun itsellä liikuntamäärät on on aika lähellä tota (ja oon vähän lyhyempi ja jonkin verran painavampi kuin sä).

Elä jeesus sentään sano jonnamiu et dieettaisit noilla mitoilla! Ehdottomasti ruokaa lisää koneeseen. Lisää lounaalle hiilari-lähde, kunnon välipala rahkaa, marjoja, pähkinöitä ja sit iltapala esim. munakas ja vaikka leipää jos se on vatsalle ok.

En hirveämmin dietttaa, tuntuu lähinnä että kehitys pysyy paikoillaan mutta sen ymmärtää. Tarkotus ois saada lisää massaa pyllyyn ja vatsasta rasvaa poies. :puntti:

tiedän etten mä niitä lihaksia ihan heti saa, mutta tarkotin vaan että saisin vähän edes voimaa näihin mun raajoihin.. enkä painoa pelkillä lihaksilla voikkaan nostaa, kyllä siihen läskiäkin on pakko tulla! kun tohon 55kg pääsen (toivottavasti nopeesti), niin lihaksetkin alkais paremmin kehittyyn. en mä pelkää rasvaa tai hiilareita. tarkotin vaan etten ala niitä laskeskelemaan sen takia etten halua ihan niin tiukasti kiinnittää huomiota ruokavalioon!
mä aion nyt syödä joka ikinen päivä semmoset 2300-2500 kcal. pääosin terveellisellä ruoalla mun elimistö saa nyt korjaantua.
mä todellakin haluan tän painon nyt nouseen, oli se sitten läskiä vai ei. :)

En hirveämmin dietttaa, tuntuu lähinnä että kehitys pysyy paikoillaan mutta sen ymmärtää. Tarkotus ois saada lisää massaa pyllyyn ja vatsasta rasvaa poies. :puntti:
Sitä suuremmalla syyllä on alettava syömään kunnolla! Ainakin semmoset 2700 - 3000 kcal tuolla kulutuksella ja koolla.

Laitampa tänne rohkeasti ihan ensikertaa omia syömisiäni. Tämä on tällaista rentoa kesäruokailua, mulla ei ole erityisiä tavoitteita tai dieettejä enkä laske makroja. Riittävästä protskujen saannista yritän kuitenkin huolehtia.

Aamulla: Banaanikaurapuuro (1/2 kypsä banaani, 0,5 dl hiutaleita) veteen + rasvatonta maitoa, 2 mukia kahvia.
Välipala: 1/2 prk rasvatonta maitorahkaa, itse tehtyä melko vähäsokerista mehukeittoa
Lounas: Perunaa ja lihapullia, salaattia + salaatinkastiketta, rasvatonta maitoa
Välipala: 1/2 prk rasvatonta maitorahkaa + sitä jo mainittua mehukeittoa
Illallinen: Grillattu possunpihvi (oli aika rasvainen), perunaa+ruohosipulituorejuustoa 13%, salaattia, ruisleipä+levite, rasvatonta maitoa

Päivän ohjelmaan kuului rinta-selkä-salitreeni + 45 min. hölkkälenkki. Mittani on 157 cm/54 kg. Heti jo itse huomaan kun tuota tän päiväistä ruokalistaani katson, että kasvikset jäi vain salaatin varaan. Täytynee petrata huomenna. :-)

Itse ottaisin aamulla ihan kokonaisen desin sitä puuroa, lisäksi joku proteiininlöhde. Rasvat näyttää kans omaan silmään aika vähäisiltä. Mä itse söisin ihan kokonaisia purkkeja rahkaa välipalana tai toisena välipalana vaikka puuroa. Kuitenkin sulla aika paljon liikuntaakin näyttäis olevan :) lisäks lisäisin vielä iltapalan. Mutta tää siis mun mielipide :D

Suositut

Back
Ylös Bottom