Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Reetta: Kiitos vinkeistä! Aamupalalle voisin tosiaankin lisätä vaikkapa kananmunaa tai juustoa, mutta tuskin sen enempää kun on vähän sellanen taipumus että tukevan aamupalan(esim puuron) jälkeen helposti alkaa nukuttaa :D Joten jos tuon avokadon siirtäisin lounaalle (Onko haittaa jos tulee sitä rasvaa treenin jälkeen? palautumisen kannalta yms?). Ja toi välipala nyt sattuu olemaan aika heikko lenkki kun rahka mulla myös kääntää elimistön nukkumistilaan -> se on kätevästi siellä iltapalalla :)

Mari91: Ehkä vähän väärin tuli laitettua kun tää on siis protskujauhetta ja hiilarit sitten tuosta banaanista

Reetta: Kiitos vinkeistä! Aamupalalle voisin tosiaankin lisätä vaikkapa kananmunaa tai juustoa, mutta tuskin sen enempää kun on vähän sellanen taipumus että tukevan aamupalan(esim puuron) jälkeen helposti alkaa nukuttaa :D Joten jos tuon avokadon siirtäisin lounaalle (Onko haittaa jos tulee sitä rasvaa treenin jälkeen? palautumisen kannalta yms?). Ja toi välipala nyt sattuu olemaan aika heikko lenkki kun rahka mulla myös kääntää elimistön nukkumistilaan -> se on kätevästi siellä iltapalalla :)

Enemmän haittaa näkisin rasvasta olevan ennen treeniä sillä suurissa määrin se heikentää ravintoaineiden imeytymistä (ruoka ei ehdi sulaa ennen treeniä). Nuo ovat kuitenkin niin pieniä asioita kokonaisuuden kannalta että sinuna keskittyisin vain syömään tarpeeksi ja laadukkaita ravintoaineita jotta jaksat treenata ja paino nousee pikkuhiljaa lihaksen muodossa.

Kirjoittelenpa omia syömisiä
Aamu: maitorahka (tuli kiire, muuta en ehtinyt mutta mansikoita ja pähkinöitä olisin sinne laittanut)
Töissä tuntia myöhemmin: kahvia ja 3dl rasvatonta maitoa
Lounas: kana-pasta-vihersalaattia lautasellinen n 3,5dl (täysjyväpastaa, kanaa paistettuna öljyssä, kermaviiliä, ripaus kevyt majoa,kurkkua, tomaattia, keräkaalta ymym. )
-Salilla 30min hölkkää juoksumatolla ja 30min punttia-
Päivällinen: samaa kana-pasta-vihersalaattia n 3dl ja puoliprk 2% raejuustoa
Välipala & Iltapala: mustikkarahkaa yht 4 jälkkärikupillista (jossa 2prk maitorahkaa, floravanillaa, 4dl mustikoita, makeutus, en syönyt kaikkea itse :))
Iltapala: siivu jälkiuunileipää, margariini, öljyssä paistettu kananmuna, kasvikset ja pieni juustosiivu

Tavoitteena maltillinen painonpudotus! Mitat nyt noin 164/63kg. Aerobista n. 5-6 kert/vk:ssa (juoksua, kävelyä, intervallia 20-120min) Käynnistelen tauon jälkeen salilla käyntiä 2-4krt/vk:ssa, fiiliksen ja menojen mukaan. Viimeisen kuukauden olen pätkäpaastonnut vähän rivakammin pari kiloa, nyt olisi ajatus että maanantaisin pitäisin edelleen paastopäivän. Muuten ruokavalio olisi tyyliin ylläolevaa ja viikonloppuna yksi vapaampi päivä (lue= saan syödä karkkia!). Mun heikoin kohta on nimenomaan viikonloppuherkuttelut jotka lähtee lapasesta, viikolla niinkin ruokailut ovat ok enkä herkuttele kuin satunnaisesti kyläillessä ym.

Mitäs tuumailette? Tuosta paastopäivästä on varmasti mielipiteitä, mutta josko se kompensoisi samalla viikonlopun herkkupäivää. Mikäli jätän paastopäivän pois, ei painonlaskua tapahdu vaan junnaa paikallaan viikkoja. Minulla on PCOS joka nihkeyttänee tätä normaalipainonsisällä tapahtuvaa painonpudotusta. :rolleyes:

Tein tänään superhyvää kaalipataa ja sitähän riittää kun kokonaisesta kaalista tekee niin vielä iloa moneksi päiväksi!! helppoa ja halpaa!! :) Kaali ja porkkanat höyrystymään. Jauhelihan paistaminen ja maustaminen (chili, mustapippuri, suola, valkosipuli, sipuli ja selleri) ja ei muuta kun kaali ja porkkanat jauhelihan sekaan (+siirappi tai voi!) AVOT ja niiiiin hyvää!! :) :)

Mun perus ja paras aamupala: 1 dl kaurahiutaleita (1 dl maito, 1 dl vettä), kaneli, raejuusto, banaani ja 1 dl mustikoita + 1 kpp kahvia

Liikaa proteiinia

Pientä hjelppiä kaipaisin...olen 157cm ka 48kg. Millaisilla makroilla saisi järkevästi 2000kcal,5 ruokaa+ palkkari täyteen idealla protskua max 2g/painokilo??? Eli minun tapauksessa 100g:( En saa mitään järkevää aikaiseksi. Aina hujahtaa protskua yli 3g/ painokilo. Tuntuu että mun kroppa on todella tukkoinen eikä suolisto toimi oikein terveellisesti ja mietin jos kokeilisi jotain muutosta ruokavalioon.

Kiitos kovasti jos joku nero osaisi auttaa:)!

Laitapa sun ruokapäiväkirjaa tänne niin osataan auttaa paremmin. ^^ Periaatteessa 20g/ateria x5 tekisi juurikin tuon 100g.

Mulla on sinänsä välillä sama tilanne; proteeinin määrä nousee helposti yli 2g/kg mutta syönkin tällä hetkellä yli 3000g päivässä. Vaan kun on tottunut ottamaan reilusti kanaa/kalaa pääruuilla ja rahkaa välipalaksi niin äkkiäkös sitä kertyy lähemmäs pariasataa grammaa (140g ois ihanne). Oon nyt yrittänyt lisätä kasvisten ja hedelmien ja hyvien rasvojen määrää proteiinin kustannuksella.

Okei eli siis tämmöseltä se näyttää ja nälkä ei ole ja lisää ruokaa on hankala lisätä mutta jos tuon tukkosen olon sais jotenkin korjattua niin varmaan ruokahalukin lisääntyisi. Mulla on meinaan todella turvonnu ja täys olo puolipäivää jo näillä kaloreilla.

Aamupala
40g puuro
Lusikallinen vehnäleseitä 5-10g
1g psylliumkuitu
100g raejuusto 1,5%
3kpl kalaöljy
80g mustikka
P 24g

Lounas
100g kana
160g bataatti
5g oliiviöljy
30g Sipuli
150g kasviksia
50g tomaatti
P 28g

Välipala,2h ennen treeniä
100g valkuainen
70g rahka
50g mustikka
10g whey
5g vehnälese
1g psyllium
50g banaani
P 27g
Tää on mun lemppari mistä en halusi luopua,teen tästä pannareita ja on iha pirunhyvä ja just sopiva ennen treeniä

Omena
TREENI

Palkkari
30g whey100,10g malto

Illallinen
40g bulgur
100g tonnikala
5g oliiviöljy
150g kasvikset
30g sipuli
50g tomaatti
P 30g
Iltapala,sana ku välipala mut rasvaisempi
100g valkuainen
100g rahka
10g kookoshiutale
10g whey
60g mustikka
P 30g

Elikkä kalorit n. 1700 ja proteiinia jo 170g tossa määrässä,3,7g/painokilo. Kookosöljyllä paistan kaiken.

Sä olet kysellyt jo aiemmin samaa :) ja muistaakseni ilmoitit, että et halua luopua noista pannareista. Sulla tulee kuitenkin jo kolmesta välipalasta ( treenipäivänä ) 90 g proteiinia eli jätä ne pannarit vähemmälle. Tee pannareiden tilalla vaikka smoothie, jossa on noi banskut ja marjat ja leseet ja vaikka vähän ( vaikka se mainitsemasi 70 g ) rahkaa niin jo sillä proteiinit putoaa per ateria reilusti yli 20 g. Banaanin voit syödä hyvin kokonaisena, kun sulla näyttää noita hiilihydraattejakin tulevan aika vähän. Parin munan munakkaassakin proteiinia on vain n. 15 g/ satsi ja saisit muutakin rasvaa kuin sen kookosöljyn. Laita rehuja täytteeksi ja/tai syö jokin hedelmä päälle. Muutenkin voisit käyttää erilaisia rasvoja monipuolisemmin ja lisätä niiden hiilihydraattien määrää. Tässä nyt joitain ajatuksia ( taas ).

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Kiitos ja anteeks:/ Tiedän että olen tämän kanssa paininut jo aikaisemminkin kun en saa tätä mahaa mitenkään toimimaan. Täytyy kai luopua noista pannareista. Rahkaa en voi pelkistään syödä kun aiheuttaa limaa hengitysteissä eikä happi kulje. Voiko valkuaisia vetää raakana? Tai voi varmaan mutta onko järkevää.

Mä nyt ainakin ekana vähentäisin heraproteiinin käyttöä. Eli se pois välipaloilta ja palkkariin vaikka vaan 20g (luulisi riittävän sun kokoiselle ihmiselle?). Maltoa sitten vastaavasti tilalle.
Ymmärrän että et halua luopua pannareista, mutta voisiko niiden reseptiä hieman muokata ilman että maku olennaisesti kärsii? Esim käyttäisit nesteeksi ihan maitoa tai jugurttia rahkan sijaan ja kuiva-aineiksi vaikka täysjyväkaurajauhoa (oma suosikki, eiköhän mikä vaan muukin vastaava käy)?

Mä söisin proteiinit tasaisemmin joka aterialla, aamupalallekin laittaisin siis jotain. Mun mielestä, vaikka kuinka tykkäsit noista pannareista, niin karsi niistä ja tosiaan, tsekkaa heraproteiinin määrä myös palkkarissa. Miksi kananmunaa ei voisi syödä kokonaisena ? Parempi kaksi kananmunaa sellaisenaan kuin 200 g munanvalkuaista, ainakin tässä sun tapauksessa. Paljonkos sä juot vettä ?

Kiitos kamalasti kommenteistanne. Lupaan etten tän jälkeen enää tule tänne pannareitteni kanssa:D Mä en vaan tykkää syödä mitään mikä ei miellyttä,en näe siinä mitään pointtia ja noi on mun kaks ateriaa mitä oikeen odotan. Enemmän kuin sitä kuuluisaa aamupuuroa. Eli tämmöstä nyt meinasin kokeilla:

Aamupala
50g puuro
Lusikallinen vehnäleseitä 5-10g
1g psylliumkuitu
50g valkuainen
3kpl kalaöljy
80g mustikka
10g chia siemenet ( en oo koskaa näit kokeillu mut kauhee hypetys näistä näyttää olevan mediassa)
P 15g h 39g r10g

Lounas
80g kana
180g bataatti
10g oliiviöljy
30g Sipuli
150g kasviksia
50g tomaatti
P 24g h40g r13g

Välipala,2h ennen treeniä
100g valkuainen
50g mustikka
10g whey
5g vehnälese
1g psyllium
100g banaani
P 20g h23g r1,7

TREENI

Palkkari
20 whey100,20g malto

Illallinen
40g bulgur
80g tonnikala
10g oliiviöljy
150g kasvikset
30g sipuli
50g tomaatti
P 26g h34g r13g

50g valkuainen
50g rahka
1 muna
10g kookoshiutale
10g whey
60g mustikka
P 27 h4,1 r13g

Lopputulos p134g h174g r51g
Protskua 3G/painokilo

Rasvatonta maitoa tulee kahvin kanssa varmaan desi päiväs ja en Mä noita paistorasvoja ala tähän laskemaan. Käytän siis kookosöljyä nois pannareis ja voita kanassa sun muissa. En paljoa mutta sivelen sen pinnan niin ettei tartu pannuun kaikki. Vettä tulee 2-3 litraa päivässä helposti.

Viikossa yks vapaapäivä jolloin kalorieita ei lasketa mutta huitelee jossain 2500 paikkeilla varmaan. Aika paljon herkkuja kuuluu tähän päivään :)

Eilen:

Heti heräämisen jälkeen 06:00
Viherjauhetta yksi annos, sitruunamehua, MSM.

Aamupala 07:00
Smoothie: Pinaattia, 2rkl chia-siemeniä, 2tl maca-jauhetta, suklaanmakuista kasviproteiinijauhetta 1 annos, 3rkl tocoa, suolaa ja kurkumaa.
Puuro: n. 1dl kaurahiutalaita, 2rkl psylliumia, 2tl kookosöljyä, aroniamarjoja.

Lounas 11:00
Jauhelihaa n. 120g, riisiä n.1dl, herne-maissi-paprikaa, ketsuppia, porkkanaa ja rucolaa.

Välipala 14.00
Smoothie: banaani, 1 annos vaniljan makuista riisiproteiinijauhetta, soijalesitiini 1rkl, 2tl macaa, 1 annos viherjauhetta, 1tl mehiläisen siitepölyä, suolaa ja kanelia.

Salitreeni, jonka aikana bcaa-treenijuoma, palautusjuoma, glutamiini.

Päivällinen 17:00
Gluteenitonta pastaa, pestoa, broilerin filee, tomaatti, kurkku.

Iltapala 20:00
Kaksi keitettyä munaa, kaksi palaa 100% kauraleipää, voileipäpikkelsiä, kaksi isoa siivua maalaispalvikinkkua, punaista salanovaa.

Aamupala 07:00
Smoothie: Pinaattia, 2rkl chia-siemeniä, 2tl maca-jauhetta, suklaanmakuista kasviproteiinijauhetta 1 annos, 3rkl tocoa, suolaa ja kurkumaa.
Miltähän tää mahtaa maistua? :D

F1jam, edelleenkin onko noilla välipaloilla pakko olla heraa (en siis ouhu palkkarista vaan muista pikkuaterioista)? Heraproteiini on lisäravinne, jota käytetään siihen että saatais tarpeeksi proteiinia jos sitä muuten ei tule, joten jos ongelma on just päinvastainen, en todellakaan ymmärrä miksi sitä pitää syödä joka välissä.

Aamupalaksi kaurapuuroa, raejuustoa, mehukeittoa, 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla

Lounaaksi sienipastaa, 2 porkkanaa, puolet lo-carb patukasta

Välipalana toinen puolisko lo-carb patukasta, 250 g rahkaa jonka seassa hieman vaniljajogurttia makua tuomaan, kuppi kahvia maidolla, vajaa kourallinen cashewpähkinöitä

Alkuillasta 2 ruisleipää margariinilla, 1 luumu

Illallisella pasta bolognesea, kurkkua, 2 lasia rasvatonta maitoa, pala tummaa suklaata

Iltapalaksi purkki rahkaa vaniljajogurtin kanssa, lasillinen mehukeittoa

Raskautta edeltävää kuosia metsästän pikkuhiljaa. Tämä ruokahalu vain meinaa olla turhan hyvä. Herkuttelu ei ole niinkään ongelma, ne kuuluvat viikonloppuun ja määrät ovat hyvin kohtuullisia kuten yksi suklaapala tai keksi. Huoh, jospa yrittäisi korvata hiilaripitoisimman välipalan vaikka isolla kulhollisella rehuja.

^Tai toisen pastan esim. kanalla ja kalalla vihannesten kera. Kavsiksia muutenkin lisää, esim. rahkaan ja puuroon marjoja ja pastankin kylkeen voi keittää esim. parsakaalia tai ottaa salaattia. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom