Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tuleepas nälkä teidän ruokia katsellessa. Voisi itsekin alkaa harrastamaan noita smoothieita, on ne hyviä ja keveitä.
Omat ruoat on aika peruskotiruokaa tällä hetkellä. Aina yritän lisätä proteiinia aterioille raejuuston tms. avulla. Eilen mentiin tällä:

Aamupala:
Kaurapuuro 1 desiin hiutaleita + pellavansiemenrouhetta, hunajaa, mustikoita ja nokare voita, kaksi kuppia kahvia

Lounas:
Soijarouhe-sianliha-kasvisnuudeliwokkia iiiiso kasa

Päiväkahvit:
Suklaakakkua pala, kahvia

Välipala:
Omenoita ja pähkinöitä

Päivällinen:
Kesäkurpitsapaistosta, avokadoa ja sitruunakanaa

Iltapala:
Purkki rahkaa rrraakana

Yöpala:
Tuorekurkkua ja parmesaanijuustoa

Käveltyä tuli kolme tuntia ja uitua tunnin verran, aika kevyttä liikuntaa kuitenkin.

Hei, saisko vähän ruokavalioon apua :)
Oon 165cm/48kg ja käyn salilla 3krt/vk, ja sit satunnaisesti lenkillä.
Ideana olis timmiytyä reisistä, pepusta ja vatsasta, vaikka tällanen pienikokonen oonkin niin sellasta et sais lihaksia näkyviin ja vatsasta ylimäärästä rasvaa pois.
Oon myös kasvissyöjä vaikkakin syön kalaa, joka tuo lisähaastetta tähän ruokavalioon!
Mut osaako joku himpun neuvoo vaikka esimerkki ruokavalioa vaikkapa normaalipäivälle. Miten usein syödä ja minkätyyppistä ruokaa ja miten paljon tarvii kaloreita/proteiineja?
Kiiiitos paljon jo etukäteeen!:)

Maria24, alota siitä että syötät sun tiedot (paino, liikunta, muu aktiivisuus) ja päivän safkat joko Kalorilaskuriin tai Kiloklubiin. ;)
Kasvisruoka ei pitäisi olla mikään ongelma, varsinkin jos käytät myös maitotuotteita, kananmunia ja kalaa. Tätä ketjua tai tuolla yleisellä Ravinto-osastolla vastavaa ketjua kun vähän selailet niin löydät paljon ihmisten esimerkkipäiviä joista voit oman harkinnan mukaan ottaa mallia.
Yleensä nyrkkisääntönä on pidetty 2g proteiinia/oma painokilo = sulle n. 96g, rasvaa n. 1g/kg ja loppu energia hiilareista. Jos lihaskasvu on tavotteena niin kalorit hintsusti plussalle eli syö pikkasen yli kulutuksen. Ateriarytmi on makuasia, mutta ite meen yleensä aamupala + 2 lämmintä ruokaa + välipala + iltapala, ja tietysti silleen ettei vedä kaikkia päivän hiilareita/proteiineja/rasvoja yhellä aterialla vaan jakaa tasasesti.

- - - Updated - - -

Ps. Niin sen vielä sanoisin että pääasiassa liikkuvakin ihminen pärjää ihan normaalilla kotiruualla, vaikka joittekin ruokapäiväkirjoissa on enemmän kaikkia ihmepulvereita enemmän kun oikeeta ruokaa.

Hei, saisko vähän ruokavalioon apua :)
Oon 165cm/48kg ja käyn salilla 3krt/vk, ja sit satunnaisesti lenkillä.
Ideana olis timmiytyä reisistä, pepusta ja vatsasta, vaikka tällanen pienikokonen oonkin niin sellasta et sais lihaksia näkyviin ja vatsasta ylimäärästä rasvaa pois.
Oon myös kasvissyöjä vaikkakin syön kalaa, joka tuo lisähaastetta tähän ruokavalioon!
Mut osaako joku himpun neuvoo vaikka esimerkki ruokavalioa vaikkapa normaalipäivälle. Miten usein syödä ja minkätyyppistä ruokaa ja miten paljon tarvii kaloreita/proteiineja?
Kiiiitos paljon jo etukäteeen!:)

Älä nyt tolla painolla enää rasvoja alas rupee vetämään! Sulla tuskin on tolla painolla lihaksiakaan siinä määrin, kun ehkä kuvittelet/toivot niitä olevan. Sinuna söisin mielummin monipuolisesti ja riittävästi ja keskittyisin siihen, että kroppasi muuttuu siihen timmimpään ja lihaksikkaammaksi (älä pelkää, et muutu möröksi millään). Suosittelen jotain 1800-2000 kcal väliltä toistaiseksi ja makrot 100 g proteiinia, 50 g rasvaa ja loput hiilareista, että toi kalorimäärä tulee täyteen. Tuo sinun painosi on älyttömän vähän pituuteesi nähden, en todellakaan suosittele sulle minkään näköisiä dieettejä. Painosi lähtee tuolla määrällä nousuun, mutta suurin osa on lihasta jos vain reenaat kunnolla. Mieti niitä rasvoja sitten, kun olet saanut vähän lihastakin. Kalorien laskemisen helpottamiseksi suosittelen hommaamaan vaa'an ja kalorilaskuri.fi-tunnukset.

Mari91 ja Katski, kiitos! Teistä on paljon helppiä, oon jo paljon enemmän kartalla tän ruokahomman kans.
Tosiaan oon 20v, ja paino ollut sama varmaan 3-4 vuotta, ei liiku mihinkään suuntaan vaikka mitä tekee/syö!
Vaaka löytyy, mut kalorilaskuri on uus juttu:)
Ja se onkin just huoli et vaikka käyn salilla nii en syö tarpeeks paljon, et ne lihakset sit ees kasvais ollenkaan, niin
tästä on nyt hyvä jatkaa :)

JAssodee, tänään on kävelty reippaasti ennen aamupalaa 40min ja päivällä heiluttu salin puolella koko kropan treenin parissa 50 minuuttia. Ruokailut näyttää tältä:

Aamiainen klo 9.30: 2dl kaurahiutaleita, kookosöljy 1tl, raejuustoa 100g ja puolukkaa+mustaherukkaa. JA KAHVIA tietty.

Lounas klo 13.00: n. 150g uunilohta, ½ avokado sekä salaattia

Päivällinen klo 16.00: Annos lihamakaronilaatikkoa, pari rkl raejuustoa ja tomaattia

Varmaan tulee vielä syötyä leipää, rahkaa, hedelmää ja sen semmoista. Niin ja tietenkin olen salin jälkeen palkkarin vetänyt :)

Hei taas pitkästä aikaa! Alottelin viime viikolla dieettiä pitkän tauon jälkeen ja järjetön nälkä on koko ajan... Laittelin kiloklubiin tän päivän syömiset ja syön sen mukaan liikaa (ei tullu yllätyksenä, mutta tähän vaikutti peruuntunut salitreeni kun en päässytkään kulkukortilla jostain syystä sisälle, ja pitkä hereilläoloaika (07-jatkuu edelleen.) Kuituja tulee liian vähän, rasvaa liian vähän (noi teelusikallisetkin on yläkanttiin, laitoin ehkä ruokalusikallisen koko makaronikattilaan ja paistoin voi-tl:ssä neljä rintafilettä ja rasvaa jäi pannuunkin reilusti.

Kysymys siis kuuluu, miten saada kuituja lisää helposti? Leipää ei maha kestä, hapankorppuja max. pari päivässä. Kasviksia syön kyllä yleensä enemmän, mutta hapankorput ovat toisaalta harvinaista herkkua, pitäisiköhän alkaa niitä syödä useammin... Onko jotain erityisen kuitupitoisia kasviksia? Lisäkuitua en tykkää käyttää, kun maha lyö jumiin heti esim. ruisleseistä. Onko kuitu kuinka tärkeää jos vatsa toimii kuitenkin kohtuullisesti? (Kohtuullisesti sen takia, että kärsin vaikeasta IBS:stä ja vatsa ei käytännössä tunne mitään "normaalitilaa." Jos kivut pysyvät siedettävinä eikä vessassa tarvi ravata yli 20 krt/pvä mutta toimii useammin kuin kahdesti viikossa, olen tyytyväinen!)

Ja toinen kysymys: kun rasvaa pitäisi ruokavalioon lisätä, mutta nälkä on kova ja käytännössä mennään ylläpitokaloreilla ilman toivottua miinusta, tuntuu todella typerältä alkaa öljyjä ruokiin kaatelemaan... Mitä siis pois ja öljyä tilalle? Tältä päivältä toki turhia esim. noi mehukeitot, mutta ne vie nälkää hyvin, maistuu hyvältä ja sokerittomia versioita en sais käyttää makeutusaineiden takia (IBS-hoitona FODMAP-ruokavalio) Tänään kyllä heräsin tohon mehukeiton suureen määrään, ainakaan sokerillisia en aio enää ostaa...

Nälkä saattaa toki olla vain henkistä ruuanhimoa, aikalailla viimeset 4 kk mennyt ilman minkäännäköstä suunnitelmaa ja syöty sitä mitä on mieli tehnyt. Lihomaan en kauheasti ole päässyt, kun määrät on pysyneet maltillisina ja ikinä en ole ollut herkkuja kova syömään, mutta nyt "tiukahko" ruokavalio saa aikaan pienessä päässä sen, että syömään olisi koko ajan päästävä ja ruuanhimo on mieletön. Toivottavasti tasoittuu jatkossa. Aineenvaihduntakin tuntuu olevan ihan eri tavalla käynnissä, olen tottunut syömään hyvin satunnaisesti (joskus vain kerran päivässä) mutta nyt, kun syön säännöllisesti, on nälkäkin säännöllisesti. Juoksen myös vessassa ja hikoilen, eli nesteet lähteneet hyvin liikkeelle. :)

Saa siis neuvoa, auttaa, torua ja kommentoida muutenkin! Kyseessä reilu parikymppinen tyttö, mitat kutakuinkin 172cm/80kg. Salitreeniä kolmesti viikossa, aerobista puntin yhteydessä, muuten hyvin satunnaisesti. Kiloklubi antaa kulutukseks 2217 kcal mikä varmaan pitää ihan ok paikkansa.

Energiansaanti 1843 kcal (tuli varmaan enemmän, merkkasin 2 kalapuikkoo vaikka söin 3, en suostu millään uskoon että 3 _todella_ pienessä kalapuikossa (1,5 cm x 7 cm) on energiaa 484 kcal, söin varmaan enemmän rahkaa mutta isosta purkista on vaikee arvioida määrää, lisäks söin palasen (alle puolikkaan) fastin dietmix-patukasta)

Ravintoaineet Tavoite Toteutunut Grammat
Hiilihydr. 20-60 % 46 % 209.7 g
Rasva 25-50 % 24 % 48,6 g
Proteiini 15-30 % 30 % 133,9 g

Aamiainen 591 kcal
Kaurahiutale 1 dl
Maito, rasvaton 2 dl
Raejuusto rasvaton (Valio) 150 g
Banaani, kuorittu 1/2 kpl
Mehukeitto, vadelma 2 dl
Hapankorppu (Oululainen) 2 kpl
Kermajuusto, 30% rasvaa (turunmaa/oltermanni tms.) 3 siivua

Lounas 453 kcal
Kalapuikko, leivitetty, keskikokoinen 2 kpl
Perunasose, maitoon valmistettu 1 dl
Porkkana, iso 1 kpl
Nuppuvihannes, (kukkakaali/porkkana/parsakaali) 100 g

Välipala 153 kcal
Mehukeitto, mansikkakeitto, sokeroimaton 1 dl
Maitorahka, rasvaa < 0,5% 100 g
Kananmuna, kuoreton, pieni 1kpl
Tonnikala, säilyke, vedessä 20 g

Päivällinen 526 kcal
Broileri, rintafilee (iso), nahaton
Porkkana, iso 1 kpl
Kurkku, tuore, iso 0,5 kpl
Kauramakaroni, keitetty, keitinvedessä öljyä 1 dl
Oliiviöljy 1 tl
Voi 1 tl (kanan paistoon)

Iltapala 120 kcal
Mehukeitto, mansikka 3 dl

Huh, kun tuliki romaani... Toivottavasti joku jaksaa lukea ja kommentoida!

Etenkin hiilareista rasvaksi laittaisin itse: esim. aamupalalla mehukeitto pois (tai tilalle ns. light-mehukeittoa jos se on "välttämätön", tilalle pähkinöitä / voisilmä puuroon / rasvaisempaa raejuustoa.
Sama homma iltapalalla, sinne myös enemmän proteiinia ja rasvaa. Mehukeiton tilalle siis vallan jotain muuta. Ylipäätään kaloripitoiset nesteet pitävät huonosti nälkää (päivässäsi sellaista on ilmeisesti 5 dl mehukeittoa ja 2 dl maitoa = 7 dl), niitä kannattaa siirtää.

Syöt suhteessa aika vähän / osin vesipitoisia ja vähäkuituisia kasviksia (kurkku). Valmista esim. päivälliseksi enemmän kasviksia ja käytä valmistaessa rasvaakin, sama homma lounaalla jos mahdollista. Porkkana ja kaalit ovat kuitupitoisia kasviksia. Iltapalallakin voisi olla jotain "oikeaa kasvista", jos 120 kcal:sta vaihtaisi esim. puolet oikeille kasviksille (puolet sitten prot/rasvalle) niin siihen sopisi esim. hyvin joku 250 g salaatti, josta saisi kuitua melko helposti 3-6 grammaa ja pitäisi nälkää paremmin.

Viljapuolelta vehnälese on aika "raaka", kauralese sopii monelle paremmin jos leseissä pysytään. Mutta esimerkiksi 600 grammasta kasviksia päivässä saa sopivia kasviksia käyttämällä noin 12-15 g kuitua, siihen päälle 1 dl kaurahiutaletta = n. 5 g kuitua, mehukeittojen tilalle jotain parempaa ruokaa josta kuitua tulisi melko helposti lisää noin 5 g, ja tällöin ollaankin jo noin 25 grammassa.

...Paljon voi siis parantaa, mutta sitä en tiedä, saako nälkää kokonaan siltikään pois. Mulla ainakin ongelma on taas dieetillä hirmuinen nälkä, vaikka kaikki peruskikat ovatkin käytössä (=tarpeeksi mutta ei liikaa rasvaa, mulla noin 1,2-1,4g/painokilo, valtavasti kasviksia ja riittävästi kuituja, "ei-energiaintensiivistä" ruokaa muutenkin, proteiinia väh. 2g/rasvaton painokilo ja ruokaa melko tiheästi, hyvin maltilliset miinukset eli ehkä noin 250-400/pvä...) -- oma kroppani vain tuntuu joka tapauksessa reagoivan pahuksen helposti näläntunteeseen ja korostavan sitä mielellään. Paljon on tehtävissä nälän minimoimiseksi, mutta kokonaan pois sitä en ainakaan itse dieetillä saa.

inku, ensinnäkin IBSn hoitoon suosittelen tarkkuutta FODMAPien kanssa varsinkin viljojen osalta. Jos sulla on nyt vatsaoireita niin ne voi hyvinkin johtua hapankorpuista, kalapuikkojen leivitteestä ja pastasta (been there done that). Vaihda nämä luontaisesti gluteenittomiin vaihtoehtoihin (esim. paistettu kala sellaisenaan, riisi tai juurekset jne.). Kannattaa panostaa nimenomaan liukoisiin kuituihin, kuten kauraan, marjoihin, chia-siemeniin yms. Itse olen kokenut jonkin verran apua myös visiblinistä vaikka se aika kuvottavaa mönjää onkin. Ruis ja vehnä (yms viljat) on ainakin mulle kaikkein pahinta myrkkyä, joten ei ihme jos saat vatsan jumiin ruisleseistä. Vaihtoehtoja kuitenkin onneksi löytyy!
Käytännön neuvoina mä sanoisin siis:
- käytä enemmän niitä juureksia ja kasviksia joita maha kestää pääruuilla
- kokeile mehukeiton ja rahkan tilalle smoothieita (rahkaa + marjoja tai hedelmiä + maitoa blenderiin)
- laadukasta oliiviöljyä tms ja rasvaisia kaloja ruokavalioon
Mehukeitoissa on ainakin joissain makeutusaineiden lisäksi fodmapeihin lukeutuvia kuituja, joten kannattaa todella tarkaan syynätä tuoteselosteet. Ja tosiaan ihan omasta kokemuksesta suosittelen kokeilemaan luontaisesti gluteenitonta ruokavaliota.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Inku, oletko käynyt lekurissa ibs takia? Itse sain sieltä hyvän lääkkeen joka rauhoitti suoliston ylivilkkautta, käytin pari kk ja sen jälkeen tilanne rauhoittunut kummasti :) oletko koittanut avokadoa? Siitä saa hyviä rasvoja, jos sun vatsa sitä kestää.

inku, ensinnäkin IBSn hoitoon suosittelen tarkkuutta FODMAPien kanssa varsinkin viljojen osalta. Jos sulla on nyt vatsaoireita niin ne voi hyvinkin johtua hapankorpuista, kalapuikkojen leivitteestä ja pastasta (been there done that). Vaihda nämä luontaisesti gluteenittomiin vaihtoehtoihin (esim. paistettu kala sellaisenaan, riisi tai juurekset jne.). Kannattaa panostaa nimenomaan liukoisiin kuituihin, kuten kauraan, marjoihin, chia-siemeniin yms. Itse olen kokenut jonkin verran apua myös visiblinistä vaikka se aika kuvottavaa mönjää onkin. Ruis ja vehnä (yms viljat) on ainakin mulle kaikkein pahinta myrkkyä, joten ei ihme jos saat vatsan jumiin ruisleseistä. Vaihtoehtoja kuitenkin onneksi löytyy!
Käytännön neuvoina mä sanoisin siis:
- käytä enemmän niitä juureksia ja kasviksia joita maha kestää pääruuilla
- kokeile mehukeiton ja rahkan tilalle smoothieita (rahkaa + marjoja tai hedelmiä + maitoa blenderiin)
- laadukasta oliiviöljyä tms ja rasvaisia kaloja ruokavalioon
Mehukeitoissa on ainakin joissain makeutusaineiden lisäksi fodmapeihin lukeutuvia kuituja, joten kannattaa todella tarkaan syynätä tuoteselosteet. Ja tosiaan ihan omasta kokemuksesta suosittelen kokeilemaan luontaisesti gluteenitonta ruokavaliota.

Mulla on tää FODMAP tällanen vähän vaiheessa oleva vielä, ravitsemusterapeutin kanssa viilataan seuraavan kerran marraskuussa. Gluteenittomuus mulle ei oo sopinu (gluteenittomat viljat kuten riisi, tattari, hirssi ei sovi), eikä kokonaan gluteenittomuudelle oo koettu tarvetta. Olin joskus aiemmin puolisen vuotta gluteenittomalla ruokavaliolla, mutta se oli helvetin työläs, kallis ja käytännössä mitään eroo ei huomattu kipujen kannalta.

Kipuja aiheuttaa lisäks joku muukin, Crohnin tauti tässä nyt niinku todennäkösenä on mut siihen ei oo ainakaan vielä lääkitystä. Lääkärissä oon ravannu koko pienen ikäni ja nyt alkaa toivottavasti selviimään...

Hapankorput sopii kokemuksen perusteella hyvinkin, pasta on yleensä kaurasta tehtyä ja leipää en juuri syö. Kalapuikkoja en myöskään syö käytännössä ikinä, siitä oli vähän huono esimerkkipäivä kun niitä tuolla lounaalla oli. :) Mehukeittoja en tosiaan enää aio käyttää, en oo aiemminkaan mikään fani ollut, mutta nyt jostain syystä kaupasta tarttu pari purkkia mukaan.

Smoothieta juonkin paljon, musta ne on vaan siitä huonoja, että juotuna rahka ei pidä yhtään niin hyvin nälkää. Maitotuotteet (varsinkin maito) aiheuttaa kans vatsakipuja ja rahka sopii raejuuston ohella "parhaiten." Maitoo oon ollu aina kova juomaan, siks yritän sitä käyttää vaan puuron teossa ja välillä smoothieissa. Ruualla meni ennen helposti montakin lasia niin siks yritän vältelllä. Mun on helpompi päättää kokonaan että "en juo ollenkaan maitoa" ku että "yritän vähentää maidonjuontia."

Vihanneksia ja kasviksia oon nyt lisännyt runsaastikin, nälkä ei oo ollu eilen ja tänään juuri ollenkaan. :) Kaiken muun kivan päälle myös allergiat rajottaa, mutta ainakaan vielä ei oo tuntunu ykspuoliselta. :D Rasvoihin alan kiinnittään nyt kans enemmän huomioo. Smoothien seassa meni öljyä ruokalusikallinen ihan huomaamatta, ja salaatteihin oon kans koittanu lisätä pikkusen. Avokadoa pitäs opetella taas käyttään, musta se on jotenki hassun tuntosta suussa eikä kuulu lemppareihin mutta kyllä se alas menee... :) Pähkinöille oon allerginen, siitä oon joskus täällä kai puhunutkin.

Kiitos kaikille vinkeistä! Toivotaan nyt, että saadaan vatsa kuntoon, ruokavalio alkaa näyttää jo omaan (ja kiloklubin :D) silmään tosi hyvältä.

inku, asia selvä siinä tapauksessa. Jännä miten yksilöllisiä ihmiset on näissä. Aattelin vaan kun ainakin ne "kaura"makaroonit mitä mä oon nähnyt on jotaim 80% vehnää mutta ehkä sä oot löytäny jotain erilaista...

inku, asia selvä siinä tapauksessa. Jännä miten yksilöllisiä ihmiset on näissä. Aattelin vaan kun ainakin ne "kaura"makaroonit mitä mä oon nähnyt on jotaim 80% vehnää mutta ehkä sä oot löytäny jotain erilaista...

Joo siinä on ainesosat vaan kaurajauho ja vesi. Hiton kallistahan se on, jotain 4 e paketti mutta suht harvoin syön niin ei tunnu niin pahalta. :)

Eilisen syömiset:

Aamupala

Kaurapuuro, 70 g hiutaleet
Raejuusto 200 g
Marjoja 150 g

Välipala

Manteli 30 g
2 kpl satsumoita

Lounas

10 % jauheliha 100 g (paistettu oliiviöljyssä)
Täysjyväriisi 70 g
Avokado
Puoli lautasta salaatti-tomaatti-kurkku-paprika

Välipala

Whey 30 g
Banaani

Treeni

Palautusjuoma (whey 25 g, malto 30 g)

Päivällinen

Kanafilee n. 100 g (paistettu oliiviöljyssä)
Basmatiriisi 100 g
Loput itsetehdystä guacamolesta (4 rkl?)
2 kpl satsuma

Iltapala

2 kpl keitetty kananmuna
Puuro (50 g hiutaleet) mustikoiden kanssa

Kalorit yht. ~2600

Joo satsumat on ihan parhaita! Nyt kun niitä on tarjouksessa aika usein, niin rahdataan niitä kotiin kaksin käsin. Viikonloppuna taidettiin ostaa 5 kiloo. :D

Tämän päivän syömiset näyttää jotakuinkin tältä:

Aamupala:
Kaurapuuro (45g kaurahiutaleita + 1dl rasvatonta maitoa + 1dl vettä)
2 tl soijalesitiinirakeita
2 rkl raejuustoa (rasvaa 2%)
n. 1dl pakastemustikoita
+ kuppi kahvia rasvattomalla maidolla

TREENI: Rinta, ojentajat, hartiat

Välipala:
Palkkari (30g heraa)
Puolikas banaani

Lounas:
n. 40g riisiä (kuivapaino)
2 kpl soijanakkeja
n. puoli lautasellista salaattia (rucola, kurkku, tomaatti, 1tl auringonkukansiemeniä) + vähän salaatinkastiketta (kevyt)
2 kpl ruishapankorppu + ohuesti margariinia, kalkkunaleike, siivu juustoa
lasi rasvatonta maitoa

Päivällinen:
Salaatti (=pinaatti ym. rehut, kananmuna, 1/3 avokado, 2tl auringonkukansiemeniä, 2 rkl raejuustoa, 1 rkl oliiviöljyä)
2 dl appelsiinimehua

Iltapala:
250g maitorahkaa
n. 1dl pakastemustikoita
1 tl soijalesitiinirakeita
n. 20g cashewpähkinöitä
omena

...Miltä näyttää? Kaikki vinkit ja neuvot otan ilolla vastaan! Suhteellisen tavoitteellisesti olen innostunut viime aikoina salilla treenaamaan ja tavoitteena olisi siis kerätä vähän lisää lihasmassaa. Tällä hetkellä mitat on 160cm/49kg, eli aika pikkuinen tunnustan olevani. Mutta painoa on kuitenkin jo reilun vuoden aikana tullut pyöreät 5kg lisää, joten oikeilla jäljillä ollaan:-)

Mun silmään tuo näytti hyvältä, vaikka vähän kadehdinkin salaa kykyä tyytyä noin pieniin ateriakokoihin. ;)

Tänään tuli aika tavanomainen dieettipäivä. Koska paino junnaa taas tosi rasittavasti kolmatta?neljättä? viikkoa, ajattelin laittaa esimerkin tänne jos jollakulla olisi vaikka antaa korjausideoita. Viikonloppuisin menen vähän pienemmillä miinuksilla, mutta pyrin kuitenkin pitämään homman laskelmien mukaan miinuksilla silloinkin tai "huonona päivänä" enintään nollalinjalla. Omat mitat noin 153/53.

Aamupala
kaurahiutale 2/3 dl + marjat, hera 5g, pellava 1/2 tl, maito
vajaa 10 g pähkinöitä
luumu

Salin jälkeen
palkkari (27-28 g)
omena

välipäivinä tässä yl: omena/porkkanoita + 5 g pähkinöitä

Lämminruoka
tofu-kasviscurry n. 250 g
pieni peruna / 2-3 rkl keitettyä riisiä
paljon vihersalaattia + 1 tl oliiviöljyä + 1 tl siemeniä
+ joskus lisäksi 15g leipäpala TAI 5 g pähkinöitä

Välipala
maitorahka tai maustamaton jogu + hera
kaurapala + 2 juustosiivua + salaatti

(...tässä on kyllä useammin omena + jogurttia tai vihersalaatti)

Iltapala
kikherne-vihanneslettu (kikhernejauhoa 20g) tai kasvissosekeitto + 50g vähärasv.protskua
maustamaton jogurtti 120g + raejuustoa + marjoja
pähkinöitä 5-10 g, tumma suklaa 3 g

Tänään esimerkiksi tuli vajaa 1500 kcal, prot-hh-r noin 91-133-57.
Keväällä dieetti onnistui loistavasti (löystyin vain saman verran hölmösti kesällä takaisin), nyt paino jumii ja usein nälkä vaivaa. Mutta pakkohan sen on tällä lopulta laskea, onhan?

Suositut

Back
Ylös Bottom