Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kiitos Minihiiri kommentista =) Voisin tosiaan ottaa mukaan toisenkin lämpimän ruoan ja syödä sen ennen töiden alkua, hyvä idea.

Tänään mennyt tähän mennessä: (aamuvuoro)
-5.30: Kaurapuuro (1dl hiutaleita+1/2dl soijarouhetta), mustikoita, mustikkapudding maitoon (1 dl jauhetta), vettä, omegat, multitabs
-9.00: ruisleipäviipale margariinilla ja maksamakkaralla, porkkana, vettä ja kahvia
-11.00: Broileri 80g ja riisi-linssiseos, omena ja vettä
-13.30: 2 ruisleipäsiivua margariinilla ja maksamakkaralla, rahka (250g) ja vettä
*penkkitreeni
-15.00: 1 dl hera80
-1600: broileria ja riisi-linssiseosta, 2 ruisleipäsiivua margariinilla ja maksamakkaralla, vettä

Aikapaljon tullut tuota leipää syötyä nyt, kun ei oikein muuta keksi. Kunhan olen kalorilaskuriin ruoat syöttänyt niin iltapalan katson sen mukaan =)

Aikapaljon tullut tuota leipää syötyä nyt, kun ei oikein muuta keksi. Kunhan olen kalorilaskuriin ruoat syöttänyt niin iltapalan katson sen mukaan =)
Mä teen ihan samalla lailla sillo kun pitää syystä tai toisesta seurata paljonko mitäkin menee kurkusta alas, ihan kätevä systeemi säätää iltapalalla makrot kohilleen :) Tuli mieleen että syöt aika vähänoloisesti kasviksia ja siitä syystä tuntuu että nuo pääruuat on aika köykäisiä. Kannattaisiko niihin satsata vähän enemmän eli syödä ruuilla kunnolla (vähän enemmän lihaa ja niitä kasviksia paljon) niin ei ole niin paljon tarvetta leivälle, vaikka itsekin kyllä syön paljon leipää (mutta myös ruokaa).

Tiuskis, syön kyllä kasviksia joka aterialla, en vain merkkaile ylös kaikkia joista ei niin kaloreitakaan tule. Jokapäivä mukana täysi 5dl pakasterasiallinen salaattia (tai niinkuin tänään tomaattia, kurkkua, paprikaa ja viinirypäleitä). Usein myös porkkanan lisäksi banaania/omenaa/hevi-shot tms. Olen katsonut vain että tulisi yli sen puoli kiloa päivässä.

Tänään syönyt seuraavanlaisesti
Ylös klo 6.30 (kotona ei ruokaa, joten aamupala vasta töissä)
9.00 Lautasellinen puuroa maidolla ja pellavaruoheella, 4 min kanamuna ja kahvi makeutusaineella
10.30 porkkanaraastetta, tomaattia, piimää ja tumma leipä
13.15 Lihapyörykköitä, perunamuusia, munakasta, salaattia paljon, ruokajuomana maito ja päälle kahvi makeutusaineella
16.30 maitorahkaa 150g ja ananasta
Päivälliseksi n. klo 18 teen riisiä, kanaa, salaattia,kurkkua,tomaattia ja avocadoa.
Tankotreenit klo 20-21, sen jälkeen palautusjuoma
22.00 smoothie banaanista, mansikasta, maustamattomasta jugurtista ja mehukeitosta.

Tähän päivään ei näköjään osunut raejuustoa aamupäivän paussiin, mutta yleensä myös sitä. Kommentoikaas!
Olen töissä lounasravintolassa syön sen mitä kunakin päivänä on tarjolla ja sen aikaisia taukoja en voi muuttaa (9.00+10.30+13.00). Työkaverit nauravat miten paljon syön aina, mutta toistaiseksi kilot eivät missään näy! Tulevat aika tiheään tahtiin nuo työruokailut, mutta miten kannattais täydentää muuten päivän ruokailuilla?
Kaloreita en laske ja viikonloput välillä menee herkutteluksi (kostautuu varmaan siitä etten silloin syö niin hyvin pitkin päivää). Tämän päiväisen kaltaisiin ruokailuihin pyrin joka päivänä.

Tässä tulis puolestaan mun ruokavaliota. Aamupala on melkeen aina sama ja sisältää tosiaan nuo ruisleipäpalat, teen nyt 3 jalkapäivää viikkoon (kk ajan voimankasvatusjakso), joten saatan syödä illallakin tai välipalana lisää ruisleipää yms. tummaa pastaa/riisiä, jotta saan niinä päivininä enemmän hiilareita. Muuten tää on mulle sellanen ruokavalio, jossa paino pysyy ja tuloksia tulee ilman nälkää. Myös rasvatkaan ei oo korkeella.

aamupala: 2 ruisleipäpalaa, päälle oliiviöljyä, juustoa ja/tai kinkkua, sekä kasviksia oman maun mukaan, smoothieta (usein banaani, mustaherukka ,rahka, vehnänalkioita, pellavarouhetta ja kaurajuomaa) Kahvi makeutettu hunajalla tilkka maitoa.

Välipala/Lounas: 2 paistettua kananmunaa (päällä n.90g juustoraastetta), kurkkua, tomaattia, raejuustoa, pähkinöitä, avokado, kahvia/soijajuomaa.

päivällinen: kalkkunanjauhelihalla täytettyjä paprikoita 2 kpl. Sisälsi siis paprikan, jonka sisällä jauhelihaa + pinnalla fetajuustoa

iltapala: teetä, 2banaania, teelusikallinen maapähkinävoita (luomu suolaton)

-Tosiaan huomautuksena, että jos ruokaväli venyy liian pitkäksi lounaan ja päivällisen välillä, niin syön jotain pientä välipalaa siinä kuten esim. pähkinöitä, raejuustoa, hedelmä, lasi kauramaitoa.

^^ Joo ihan passelilta näyttää. Imo lisäisin jotain hiilaria lounaaseen/päivälliseen ja tuohon iltapalalle olisi myös hyvä lisätä jotain proteiinia. Hyviä rasvoja yms näyttää tulevan ihan hyvä määrä.

Miltä tämä teidän silmiin näyttää, kysyin kyllä jo ravintokeskustelussa, mutta ajattelin kysyä täälläkin, kun naisia vastaamassa =) Olen nyt dietillä, pudotan painoa ja koitan saada lihakset näkyviin, jonka jälkeen vasta rupean kasvattamaan niitä, mutta perustietoina liikun joka aamu kevyen lenkin (n.150kcal polttaa), lisäksi käyn joka toinen päivä salilla, joka toinen päivä teen reippaan lenkin, joka polttaa n. 350kcal sali treenin polttoa en tiedä, mutta treenaan tosissani n.45-60min lyhyillä palautuksilla kädet ja rinta, jalat, selkä jaoilla

aamupala:
n. 1dl puuroa (kauraleseitä puolet ja puolet 4-viljan
1/2 prk raejuustoa
lasillinen tuoremehua
liraus öljyä puuroon
kalaöljy+vitamiinit

n.2,5-3h
Proteiinijuoma

n.2,5-3h
Tonnikalasalaatti;
80g tonnikalaa
jäävuorisalaatti
tomaatti
kurkku
liraus öljyä
Joskus auringonkukansiemeniä
1dl tummaa riisiä

2,5h-3h
Proteiinijuoma tai rahka

Salin jälkeen banaani, muutoin ei

2,5-3h
Salaatti (joskus myös 1dl kotiruokaa)
jäävuorisalaatti
tomaatti
kurkku
liraus öljyä

2,5-3h
Proteiinijuoma tai rahka

Miltä tämä teidän silmiin näyttää, laskeskelin, että kaloreita syön n.800-1400 päivästä riippuen, lisätietona, jos johonkin vaikuttaa, minulla on kilpparin vajaatoiminta, johon minulla on lääkitys. Tällä on hyvin paino tippunut, mutta varmistan vain että onhan muutkin sitä mieltä, että näin on hyvä? Herkuttelen kerran viikossa, jolloin en katso kovinkaan tarkkaan että mitä syön.

Kiitos jos joku jaksoi lukea ja vastata=)

^^ paino/pituus? En kyllä noista kilpparihommista tiedä, mutta siis tuo kalorimäärä olisi optimaalinen noin 7 vuotiaalle lapselle. Läski tolla varmaan lähtee joo, mutta kyllä mua pelottaisi myös niitten lihasten puolesta. Olen itsekin dietillä mutta syön noin 1000 kaloria enemmän kuin sinä. Suorastaan pelottavalta vaikuttaa tuo ruokavalio.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Kiitos pikaisista vastauksista :) Ahaa, mahdollisimman vähän tosiaan haluaisin sitä lihasta nyt menettää, olen 158cm pitkä ja painan 67kg... eli olisi ihan kivasti karistettavaa

Silloin kun haluaa myös lihasta säilyttää, olisi hyvä, että kalorivaje on maltillinen, eli n. max -500.

Ymmärrän luonnollisesti tuon, että haluat saada sitä ylimääräistä pois mahdollisimman nopeaan tahtiin, mutta se, että jonain päivänä kalorinsaantisi on jopa vain 800 kcal, on oikeasti tosi vähän, kun kuitenkin myös aktiivisesti liikut. Lihasten säilyttämistä ja kehittymistä ajatellen on tärkeää, että kroppa saa välillä levätäkin, eli ehkä sitäkin voisi miettiä, josko jonkun aerobisen jättäisi pois.

Mä alkaisin myös mittaamaan nuo liraukset öljyä sen varmistamiseksi, että rasvaa tulee tarpeeksi, mutta myös siksi, ettei sitä tule turhia lirauteltua, eli voi tarvittaessa ne 'ylijäävät' kalorinsa ottaa jostain muusta, joka vie paremmin nälän :)

Silloin kun haluaa myös lihasta säilyttää, olisi hyvä, että kalorivaje on maltillinen, eli n. max -500.

Ymmärrän luonnollisesti tuon, että haluat saada sitä ylimääräistä pois mahdollisimman nopeaan tahtiin, mutta se, että jonain päivänä kalorinsaantisi on jopa vain 800 kcal, on oikeasti tosi vähän, kun kuitenkin myös aktiivisesti liikut. Lihasten säilyttämistä ja kehittymistä ajatellen on tärkeää, että kroppa saa välillä levätäkin, eli ehkä sitäkin voisi miettiä, josko jonkun aerobisen jättäisi pois.

Mä alkaisin myös mittaamaan nuo liraukset öljyä sen varmistamiseksi, että rasvaa tulee tarpeeksi, mutta myös siksi, ettei sitä tule turhia lirauteltua, eli voi tarvittaessa ne 'ylijäävät' kalorinsa ottaa jostain muusta, joka vie paremmin nälän :)

Hyviä huomioita, kiitos paljon, pitääpä alkaa mittailemaan nuo lorautukset, koska tiedän että se lorautus on liian vähän =) ja muutenkin voisin miettiä jotakin pientä muutosta tähän koko juttuun =)

Ole hyvä :)

Tuosta ruokavaliostasi on ulkopuolisen vaikea veikata, kuinka paljon esim. proteiinia käytännössä tulee. Eli kuten tuolla yleisellä puolella sulle jo kommentoitiin, kalorilaskuri on mainio apuväline.

Ole hyvä :)

Tuosta ruokavaliostasi on ulkopuolisen vaikea veikata, kuinka paljon esim. proteiinia käytännössä tulee. Eli kuten tuolla yleisellä puolella sulle jo kommentoitiin, kalorilaskuri on mainio apuväline.

Laitoin tuonne kalorilaskuriin ja antoi sellaiset luvut, kuin 88g proteiinia (30%), 139g hiilihydraatteja (48%) rasvoja 29g (22%)
Tämän vielä kysyn, että onko mittasuhteet kunnossa, vai onko vähänturhan paljon hiilihydraatteja?

Ei välttämättä kannata samoja kysellä useassa ketjussa samaan aikaan, eli vastaan vain, että se Ravinto-osion yleiset kysymykset on juurikin hyvä paikka jatkokysymyksiin :)

Laitoin tuonne kalorilaskuriin ja antoi sellaiset luvut, kuin 88g proteiinia (30%), 139g hiilihydraatteja (48%) rasvoja 29g (22%)
Tämän vielä kysyn, että onko mittasuhteet kunnossa, vai onko vähänturhan paljon hiilihydraatteja?
Tämä on aivan liian vähän kaikkea. Proteiinia tarvitset n. 120 g, mutta mikä huolestuttavinta syöt rasvaa noin kamalan vähän!! Sitä tarvitaan dieetilläkin vähintään 1 g/ painokilo. Ja sairastat jo hormoonitoiminnan sairautta. Huh huh. Nyt nopeasti öljy, avocado ja pähkinät sekä rasvainen kala mukaan ruokavalioon. Itselläni on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja on ihan äärimmäisen tärkeää syödä niin, ettet rasita elimistöäsi turhaan tai aiheuta sillä epätasapainoa elimistölle ja rasitusta kilpirauhaselle. Liian niukka energiansaanti ja liian vähän rasvaa tekee juuri sitä. En suosittele.

Tämä on aivan liian vähän kaikkea. Proteiinia tarvitset n. 120 g, mutta mikä huolestuttavinta syöt rasvaa noin kamalan vähän!! Sitä tarvitaan dieetilläkin vähintään 1 g/ painokilo. Ja sairastat jo hormoonitoiminnan sairautta. Huh huh. Nyt nopeasti öljy, avocado ja pähkinät sekä rasvainen kala mukaan ruokavalioon. Itselläni on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja on ihan äärimmäisen tärkeää syödä niin, ettet rasita elimistöäsi turhaan tai aiheuta sillä epätasapainoa elimistölle ja rasitusta kilpirauhaselle. Liian niukka energiansaanti ja liian vähän rasvaa tekee juuri sitä. En suosittele.

Voi kiitos kovasti,:) alampas lisäämään kaikkea vähän päivän annoksiin ja suunnittelemaan hieman paremmin.

- - - Updated - - -

mul on ollu taas terveellisyyden nurjastapäästä ruuat
aamulla pojalle kun tein aamupalan ennen kuutta söin sen seurax siivun ruisleipää pari mukii teetä,
myöhemmin aamupäivällä kun isäntä heräs juotiin kahvii ja söin maitorahkan.
no parikertaa päiväl juotiin kahvii kun naapuri kävi ensin meil koneella kun niil ei toiminu netti ja hetkempäästä tuli toinen naapuri moikkaan ni oli taas kahviaika.
pojan tullessa koulusta laitoin sil ruokaa söin pojan seurax siivun ruisleipää.
tein muksuille iltaruokaa söin niitten seurana 150g savusaunakinkkua. kahvii on tullu juotuu taas välissä. nyt just isäntä kulki ohi maitorahkan kanssa näytti hyvältä ni sellasen maitorahkan taidan viel ahmii tänään ja varmasti 1.5l light sitrusta kun loikoilen tuos sohval telkkaa toljottaas isännän seurana.
No nyt pakko lähtee ton räntäsateeseen koirienkans käymään ni ne pääsee nukkuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom