Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Valvetar:

- samat kaurahiutaleet (tai edes osamäärä) myös ei-treeniaamuihin
- miten olis valkuaisten sijaan ihan tavalliset munat? valkuainen on tosi vähäenergistä
- lounaalla suosi rasvaisemmasta päästä olevia proteiinilähteitä, lounaalle muutenkin esim. öljyä
- raejuuston tilalle jotain rasvaisempaa juustoa välillä
- välipalalla rahkan tilalle tai osittain sekaan esim. jogurttia, ihan maustettua sellaista
- päivällisen sekaan voi laittaa esim. siemeniä/pähkinöitä/öljyä ja suosia kurkku/paprika-puolen sijaan jotain energiapitoisempaa kasvisvaihtoehtoa välillä siihen kohtaan (esim. juurekset, säilykepunajuuret/-kurkut/-kurpitsat, herneet, pavut, linssit)
- iltapalalle esimerkiksi pähkinöitä, tai menisikö maitorahkan seassa vaikka mysliä / rusinoita myös

Eli periaatteessa jälleen sama kaava, osa ruoasta korvataan energiaintensiivisemmällä ja sekaan lisäillään rasvaa. Näin kalorit kyllä nousee ihan hyvällä tavalla, vaikka esim. leipä/pasta ei uppoaisi.

Tässä olisi meikäläisen eiliset ruokailut. Ruuat ovat sekä gluteenittomia että maidottomia.

Aamiainen (noin klo 6:45)

kaurahiutaleita 60g + 2rkl pellavansiemenrouhetta
5 rkl mustikoita
kaksi sämpylän puolista (itsetehtyjä porkkana-pellavansiemensämpylöitä) + kinkkua, 9% meetvurstia ja kurkkua
1 satsuma
2 lasia mantelijuomaa
1 lasi vettä
vitamiinit

Välipala tentissä (noin klo 10)

piltti metsämarja-purnukka
1 banaani
puoli kourallinen cashewpähkinöitä (olin varannut kourallisen pähkinöitä, mutta päätin kylvää puolet niistä tenttisalin lattialle)
vettä

Lounas yliopistolla (noin klo 11)

1/3 lautasesta riisiä
1/3 lautasesta jotain kanakastiketta
1/3 lautasesta salaattia
1 lasi vettä
1 lasi mehua

Päivällinen kotona (joskus puoli kolmen maissa?)

puolet lautasesta kanawokkia
puolet lautasesta riisiä
1 lasi mantelijuomaa
1 lasi vettä
1 satsuma
(tähän olisi kuulunut vielä sämpylät, mutta viimeiset meni aamupalalla)

välipala (joskus siinä puoli kuuden jälkeen?)

appelsiinismoothie (noin 7dl)
vettä

Treenien jälkeen (noin klo 22)

banaani
vettä

Iltapala (noin klo 23:15)

kulhollinen/lautasellinen kotitekoista mysliä + maidoton jogurtti
vettä

Kaloreista ei ole tietoa, sillä en laske niitä vaan pyrin menemään lautasmallin mukaisesti. Puuron ainekset ovat ainoat mitkä punnitsen, sillä muuten on riskinä, että syön liian vähän puuroa.

Tässä olisi meikäläisen eiliset ruokailut. Ruuat ovat sekä gluteenittomia että maidottomia.
Mun silmään vaikuttaa muuten hyvältä, mut aika vähänlaisesti saat proteiinia. Riippuu tietysti tavoitteista ja harrastuksista, mutta jos punttimimmi olet niin lisää proteiinia ruokavalioosi sekä kasviksia.

Mun silmään vaikuttaa muuten hyvältä, mut aika vähänlaisesti saat proteiinia. Riippuu tietysti tavoitteista ja harrastuksista, mutta jos punttimimmi olet niin lisää proteiinia ruokavalioosi sekä kasviksia.

En ole tavan punttimimmi, jos niin voi sanoa (:rolleyes: ), vaan jefun pelaaja, joten mun hiilaritarve on hieman eri, jotta mä jaksan vetää treenejä läpi. Kyllähän mulla tuossa tulee proteiinia; aamiaisella pellavansiemenrouheen muodossa, pähkinöitä välipaloilla, lounaalla ongin kastikkeesta kananpalaset, kanawokkia tehdessä pistin siihen 400g sijaan 600g kanaa, tuosta iltapäivän välipalasta olin unohtanut merkitä cashewpähkinät, iltapalan myslissä mulla on muun muassa cashewpähkinöitä ja auringonkukansiemeniä. Eikös kaurasta (niin hiutaleista kuin leseistäkin) saa ihan hyvin proteiinia? Mulla on tarkoitus tilata soijaproteiinia ja maltoa, jotta mä saan tehtyä palautusjuoman treenien jälkeen otettavaksi. Ehkä lisäksi myös hamppuproteiinia, jota voisi ottaa välipalojen yhteydessä. Olihan mulla tuossa sekä lounaalla että päivällisellä kasviksia?? Joop, olisin ehkä voinut paremmin aukaista tuota mun ruokavaliota. Olen sen siis koostanut Suomen Olympiakomitean suositusten mukaisesti, viljatuotteet ja maitotuotteet olen vaan korvannut gluteenittomilla ja maidottomilla tuotteilla.

Tulen vielä vuoden vaihteen jälkeen lisäämään syöntiä, kun treenimäärät- ja intensiteetit taas kasvavat.

Aamulla:
-1,5 dl mustikoita
-Turkkilainen jugu 10% noin 200g

Lounas:
-1,5 dl tummaa riisiä
-Soossia jossa noin 75 g 10% jaukkarii, bataattia, kesäkurpitsaa ja mukaintialaista vedellä jatkettua kormakastiketta

Välipala: klementiini ja reilu kourallinen kurpitsansiemeniä, 4 kuivattua aprikoosia

Päivällinen:
-1,5 dl tummaa riisiä
-Samaa soossia vähän reilummin

Iltapala:
-Munakas, jossa 2 munaa, 12% creme fraichea ja 2 isoa salamisiivua

HH 135g R 102 g P 78g
Kalorit yhteesä vähän alta 1800. Tänään oli lepopäivä, muuten tulee käytyä salilla vähintään 3 kertaa viikossa. Tavoitteena vähän tiristää rasvoja. Protskut jäi vähän matalaksi tänään kun ei tullu palkkariakaan vedettyä ja muutenkin raaskin aika vähän lihaa syödä (koska oon köyhä opiskelija) :S Ja kasvisten määrää pitäisi lisätä, ne vaan raakana sulaa mulla tosi huonosti niin ainoo tapa on sit syödä just kypsennettynä esim kastikkeiden joukossa.

Jos ei ole antisoijaihminen niin soijarouhe on mainio lihanjatke ja sopii opiskelijabudjettiin kuin reikä ruisleipään. Esimerkiksi linssit on myös tosi edullisia, niistä tykkää useimmat antisoijaihmisetkin ja proteiinia on kuiva-aineesta 25% -> keitettynäkin aika mainio protskulisä. Ja säilyvät hyvin kaapissa!

Näin talvella tykkään itse hirveästi uunijuureksista ja lämmittävistä kasvissosekeitoista. Myös sitten ihan vaan paistetut ja oman maun mukaan maustetut kasvikset (esim. pesto / valkosipuli / chilikastike) toimii ainakin meikäläiselle, inspiroidun usein siitä mikä sattuu kulloinkin olemaan vihanneshyllyllä halvinta. :)

En oo sinänsä antisoijaihminen, mutta huomannut että jos sitä haluu syödä riittävästi niin tuppaa pierettämään. Ja asun tällä hetkellä Ruotsissa, ja voitteko kuvitella paljonko soijarouhe maksaa täällä???? Muistaakseni Suomessa se perus tumma soijarouhepaketti maksaa vajaa 3 e ja siitähän syö ikuisuuden. No täällä ei edes löydä oikeastaan muuta kuin soijahiutaleita tai "-pihvejä", eli samaa kuivattua tavaraa eri muotoisina möykkyinä. Hinta on jotain aivan järkyttävää, muutama sata grammaa maksoi jotain 5 e. Totesin että taidan ostaa sit sitä halvinta jauhelihaa... Koska söin sellasesta pussista ehkä 3 ateriaa. Välillä samaan hintaan saa 1,5 kg jaukkarii. Linssei tuli kyl itse asiassa tänään ostettua pitkästä aikaa, katotaan mitä vatsa niihin sanoo :D !

Olipas avautuminen, pahoitteluni! Ja eka olin innoissani muutettuani keson luvattuun maahan, mutta nykyään sekin möjnä lähinnä oksettaa. Ja joo kyl sitä ruokaa osais laittaa jos viitsis jne, mut etenkin tälleen solussa asuessa vituttaa ku on vaan 1 jääkaappi per 5 ihmistä niin eihän sinne edes mahdu mitään! </avautuminen>

Nyt on koitettu tehdä jonkinmoista elämäntaparemonttia kun oma peilikuva ei enää mielytä ja vaatekaupassa tekisi mieli vääntää itkua.

Ruhossa on mittää 169 cm ja puntari näytti työterveyden vuositarkastuksessa lohduttomat 75 kg.

Eilisen päivän ateria näytti tältä:

Aamupala:
Kaurahiutale 1dl
Kananmunan valkuainen x4
Kookosöljy 1tl

Lounas:
Broilerin filee marinoimaton n.100 g (kypsä)
Juurespaistos (fenkoli, punajuuri, juuriselleri) 200g
Raejuusto 2% 100g

Välipala:
Rasvaton rahka
Marjoja 50g

Lounas:
Salaatti (Jenkki, kurkku, tomaatti, paprika) 200g
Kevyt feta 70g

Iltapala:
Rasvaton rahka
Mustikoita 50g
Kookosöljy 1 tl

Kcal 1473 P 176g HH 90g R 43g.

Kaloreita tässä ei suurta määrää tule mutta tuo proteiinin ja rasvan määrä hirvittää. Mennäänköhän tässä nyt ihan metsään? Suunnileen samalla sapluunalla on aikaisemmatkin ruokailut menty mutta koska tuota vaakaa ei kotona vielä ole niin en tiedä onko painossa tapahtunut mitään. Salilla olen nyt käynyt viikosta riippuen 2-4 krt (useimmiten 4, niin saan 2x koko kropan treenattua) ja mikäli aikaa on jäänyt niin spinningissä tms on tullut käytyä kerran tai kaksi. Päälle vielä ton sakemannin ulkoilutukset joten liikuttua tulee kyllä.

Kovin kummosia painoja ei vielä käytössä ole kun nyt olen koittanut oppia sisäistämään tekniikan ja sitten voikin hiljalleen alkaa niitä kiekkoja tankoon lisää nakkaamaan :)

Kcal 1473 P 176g HH 90g R 43g.

Kaloreita tässä ei suurta määrää tule mutta tuo proteiinin ja rasvan määrä hirvittää. Mennäänköhän tässä nyt ihan metsään?
Rasvaa ehdottomasti lisää. Tarvitset vähintään 1 g/painokilo eli sen 75 g. Jos energiat on vielä sen jälkeen vähissä niin voit nostaa myös hiilareita. Kalorit voisi olla tuolla 1700 kcal huudeilla ja sitten katsot mitä tapahtuu. Mittanauha on hyvä väline.

Ärsyttää nämä viikonloput kun unirytmi menee sekaisin ja sen myötä myös ateriat ja aina jotain kissanristiäisiä joissa juosta...
Eilen:
Aamupala klo 12
Proteiinijauhe 20g, maito, jugurtti ja marjoja sekaisin smoothieksi
omena
kahvia

Ruoka klo 16
Salaatti, kurkku, avokado, maissi, herne, klementiini
Riisiä
Kanaa 200g
maito ruokajuomana

Klo 20 kahvia, rusinoita ja manteleita ja muutama turkinpippuri

Välipalana klo 21 työkaverilta saatu 30ml, 170kcal sisältävä geelijuoma? :D

Ruoka töissä klo 22
sama kuin aiemmin päivällä

Iltapala klo 03
Mysli, jugurtti, marjoja

Tänäänkin söin aamupalan vasta klo 12 (yöllä 2.30 asti töissä..)
Kaurapuuro, itsetehtyä omenasosetta, kahvia 2 kuppia, omatekemää omenamehua ja n. 20g proteiinijauhetta maitoon sekoitettuna

(crossfit treeni tässä välissä)

klo 14.30
Palautusjuoma 30g

15.00
Välipalana kylässä karjalanpiirakka ja pieni marjapiirakanpalainen + kahvia

Ruoka kotiinpäästyä klo 18:
Salaatti, kurkku, maissi ja herne
Täysjyväpastaa (125g kuivana)
Jauhelihaa 200g
Maito ruokajuomana

Iltapalaksi haen varmaan kaupasta vielä maitorahkaa ½purkkia ja marjoja...

Paljon vähemmän tulee syötyä kuin arkipäivisin ja en ole ehtinyt käydä kaupassa niin puuttuu rahkat, raejuustot, munat ym näistä päivistä myöskin...

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Yövuoron aloitus

1000 Kaurahiutaleita, Fibrexiä, raejuustoa, mandariini
1300 Naudan jauhelihaa, kuskusta, parsakaalia
Päikkärit
1800 Raejuustoa, omena
2000 Salaattia, punajuuria, päärynää, pekaanipähkinöitä, sinihomejuustoa, patonkia (hups)
2300 Valion Pro-jogurtti, mandariini, pistaaseja, kahvia
0100 Fastin Protein smoothie, pikkuinen piparkakku (hups)

Loppuyöstä saatan vielä syödä mandariinia, proteiinijugurttia tai raejuustoa.
Aamulla, ennen kuin käyn nukkumaan, syön puuroa ja raejuustoa.

Eilen meni:

Aamu:
kaurahiutale 40g
raejuusto 100g
mustaherukka 100g

Lounas:
kasviskiusaus 200g
salaatti 200g

Välipala:
maitorahka 250g
mandariini

Päivällinen:
kasvispihvit 3 kpl
vihreitä papuja 100g
perunarieska 2 kpl

Iltapala:
lasi maitoa
mandariini

Kalorit vajaa 1300 :face:
Mutta onneksi oli ihan satunnainen päivä, yleensä ruoka maistunut huomattavasti paremmin :D

Joo-o, noitten rasvojen lisäyksen kanssa olenkin eniten paininut :/ Lähinnä koskaan oikein muista vetäistä muutamaa pähkinää tai lisätä öljyä sinne ja tänne. Mutta kai siihenkin tottuu, en ennen ole niin tarkasti ruokia laskenutkaan, niin onhan tässä tätä opettelua.

Eiliset eväät (joista kyllä huomaa että on viikonloppu :D), saapi kommentoida:

Aamupala klo 12: smoothie jossa 1 banaani, 2 dl kauramaitoa, 1 dl mansikoita, ½ dl turkkilaista jugurttia, 2 rkl heraproteiinia, 1 rkl chia-siemeniä
Välipala klo 14: 2 pientä palaa kaura-suklaakakkua (raakakakku, vain vähän sokeria, enimmäkseen kaurahiutaleita) ja teetä
"Lounas" klo 16: eilisen jämä 1 blini (aika iso), ½ dl savulohi-ranskankermamössöä, 1 rkl mätiä, 2 rkl keitettyä kananmunaa ja 2 rkl raejuustoa
- Kahvakuulatunti 45 min klo 17.15 -
(saunajuomaksi lonkero:evil:)
Päivällinen klo 20: iso annos lohikiusausta
Iltapala klo 22.30: pari siivua erilaisia juustoja ja banaania (+viiniä)

Vähän normaalimmat perjantain arkipäivän eväät:
Aamupala klo 10: Kaurapuuro 1 dl:stä hiutaleita, 1 rkl keiju-margariinia, smoothie jossa 2 dl kevytmaitoa, 2 rkl turkkilaista jugurttia, 1,5 dl mansikoita ja 1 rkl chia-siemeniä
Lounas klo 14: Eilisiä uunijuureksia n. 2 dl ja puoli purkkia tonnikalaa sotkettuna 2 rkl ranskankermaa
Välipala klo 15: Ingmanin rahkajugurtti
- Kuntosalitreeni klo 16 -
"Palautusjuoma"treenin jälkeen klo 17: 2 dl kauramaitoa + 1 rkl heraproteiinia + 1 rkl kaakaojuomajauhetta
Päivällinen klo 20: 1,5 dl täysjyväriisiä (mitta keitettynä), 2-3 dl kanakastiketta, vajaa 1 prk raejuustoa
Iltapala klo 22: juustoja ja banaania :D (joo nämä on joulun jämiä, ei meillä yleensä ole juustoja joka ilta naposteltavaksi)

Taustatiedoiksi mitat 73/173, tavoitteena rukata ruokavaliota vähitellen siihen suuntaan että saisi lihasta kasvamaan.

Aamupala:
Kaurahiutale 30g
Raejuusto 100g
vadelmia/mustikoita 1dl + sokeroimaton mehukeitto loraus
(vitamiinit, omega3-kapseli x2

Välipala:
Proteiinipudding 30g veteen tehtynä
Kahvi rasvattomalla maidolla

Lounas:
kukkavihanneksia 200g (parsakaali,kukkakaali,porkkana)
Kurkkua ja pari kirsikkatomaattia
Broilerin filee (maustamaton) 100g
2 valkuaista
puolikas avokado

Välipala:
Maitorahka 250g
mansikka/mustikka 1dl

(40 min kevyttä kävelyä juoksumatolla ja 30min venyttelyä/putkirullausta)

Päivällinen:
Lautasellinen jäävuorisalaattia, kurkkua ja vihreää paprikaa
Tonnikala vedessä 1prk
kukkakaali,parsakaali 100g
rypsiöljy 1 tl (reilu)
sokeroimaton ketsuppi 3 rkl

ja paljon vettä..vettä,,vettä..
Iltapalaksi vielä purkki rahkaa marjoilla tai purkillinen uuniomena-skyriä <3 ehkä pari mantelia(?)

En kai millään..tavoite vain syödä puhtaasti ja viljoja välttäen. Salitreeniä pääasiassa..että enemmän kai pitäisi syödä jos muutoksia kropassa haluaisi nähdä.Ristiriitaista on se, että haluaisin hieman lisää lihasta..mutta pääasiassa rasvaa pois, jotta näyttäisin näilläkin lihaksilla kiinteämmältä. Lisää lihasta ei kai noilla kaloreilla voi saada..onko mitään mahdollisuutta saada kropasta minkään näköistä ilman että lisään kaloreita? ..syömisongelmia taustalla ja ruokamäärät on nyt sentään isompia kuin aikaisemmin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom