Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Aamiainen
35g kaurahiutale
reilu 100g raejuusto
vihreää teetä

Lounas
maustamatonta kanaa
reilusti vihreää salaattia, tomaattia, kurkkua
n. 100g härkää :kuola:

Välipala
250g maitorahka sellaisenaan. hapanta mutta valio pehmeän maitorahan koostumus on :kuola:

TREENI ja palkkari

Illallinen
1dl täysjyväriisiä (kuivamitta)
hieman alle 200g kananrinta
reilusti parsaa, tomaatti

Iltapala
250g maitorahka
1dl mehukeitto

perussetti, miltäs kuulostaa teidän korviinne?!

Runko on kunnossa, mutta hyviä rasvan lähteitä voisit ottaa lisäksi. Lesitiini, avokado, kananmunat, oliiviöljy, pähkinät ja siemenet... Näitähän riittää :)

Olen muuten samaa mieltä tosta Valion pehmeästä. Tosi hyvää sellaisenaan, ilman mitään lisukkeita. Tällä hetkellä mulla on tosin (vielä) maapähkinävoita jäljellä, joten syön rahkan kanssa sitä. On vielä parempaa :kuola:

Runko on kunnossa, mutta hyviä rasvan lähteitä voisit ottaa lisäksi. Lesitiini, avokado, kananmunat, oliiviöljy, pähkinät ja siemenet... Näitähän riittää :)

Olen muuten samaa mieltä tos
ta Valion pehmeästä. Tosi hyvää sellaisenaan, ilman mitään lisukkeita. Tällä hetkellä mulla on tosin (vielä) maapähkinävoita jäljellä, joten syön rahkan kanssa sitä. On vielä parempaa :kuola:
Maapähkinävoi on ihan parasta! Mutta niissäkin on suuria eroja. Jenkeissä sai kynsin ja hampain metsästää sitä terveellistä vaihtoehtoa jota ei oltu ladattu sokerilla ja lisäaineilla. Maapähkinävoi siitä hyvä että sopii melkein minkä kanssa tahansa mutta jos rehellisiä ollaan niin kokonaisen purkin syöminen ei tuottaisi täällä päässä ongelmia..

Aamiainen
35g kaurahiutale
reilu 100g raejuusto
vihreää teetä

Lounas
maustamatonta kanaa
reilusti vihreää salaattia, tomaattia, kurkkua
n. 100g härkää :kuola:

Välipala
250g maitorahka sellaisenaan. hapanta mutta valio pehmeän maitorahan koostumus on :kuola:

TREENI ja palkkari

Illallinen
1dl täysjyväriisiä (kuivamitta)
hieman alle 200g kananrinta
reilusti parsaa, tomaatti

Iltapala
250g maitorahka
1dl mehukeitto

Missä tosiaan (hyvät) rasvat? Toivottavasti paistat lihat öljyssä. Muuten ei hyvä heilu esim. aivot, iho ja hormoonit tarvii rasvaa, kuten myös lihakset.

aamupala:
-kauraleipäviipale x2, oivariini, kinkkuleikkele, juustosiivut
-keitetty kananmuna

lounas:
-rehuja 150g, salaatinkastike 1rkl
-kanaa + jauhelihaa yhteensä 150g
-real protein max leipäviipaleet x2, oivariini, kinkkuleikkeleet

välipalaks:
-täysjyväsuolakeksejä 9kpl
-15g aurajuustoa

tähän tunnin hölkkälenkki (8km)

päivällinen:
-rehuja 150g
-kanaa 150g
-salaatinkastike 2rkl
-2 kauraleipäsiivua, oivariini, kinkkuleikkeleet

illalla:
-ehrmanni + hedelmäpiltti

ja huomenna kunnon sykkeellä salille käsitreeniin :P kyllä maistuu.

Ja taas saa kommentoida mun syömisiä! Aloittelen dieettiä, jonka haluan saada loppuun kunnialla!! En vaan osaa dieetata.. Tai siis ne annoskoot on jotain niiin vaikeata mulle ja makeanhimo.. :(

ap: ruisleipää 2 siivua+beceliä, kalkkunaleike 1/siivu, 1 muna/siivu +kahvia
vp: banaani
lounas: 5 kpl tankoparsaa, grillattu kanankoipi
vp: 2 mandariinia
päivällinen: höyryvihanneksia à. dl, kanankoipi, jäätelöä à 3dl
iltapalaksi suunnitteilla: 2 kananmunaa ja pähkinöitä

ruokailujen välit on about 2-4h ja vettä mennyt jo about 3L :)

Ja taas saa kommentoida mun syömisiä! Aloittelen dieettiä, jonka haluan saada loppuun kunnialla!! En vaan osaa dieetata.. Tai siis ne annoskoot on jotain niiin vaikeata mulle ja makeanhimo.. :(

ap: ruisleipää 2 siivua+beceliä, kalkkunaleike 1/siivu, 1 muna/siivu +kahvia
vp: banaani
lounas: 5 kpl tankoparsaa, grillattu kanankoipi
vp: 2 mandariinia
päivällinen: höyryvihanneksia à. dl, kanankoipi, jäätelöä à 3dl
iltapalaksi suunnitteilla: 2 kananmunaa ja pähkinöitä

ruokailujen välit on about 2-4h ja vettä mennyt jo about 3L :)
Minkä kokoinen olet? Paljonko on tarkoitus dieetata?

Ymmärsinkö oikein että syöt siis aamupalalla 2 ruisleipäviipaletta, 2 siivua kalkkunafileetä ja 2 kananmunaa?

Aamupala voisi olla vähän runsaampikin, jotta pitäisi hyvin nälkää ja saisit hyvän startin päivälle. Välipaloilla voisi olla jotain proteiinipitoista myös lisänä, esim. rahkaa ja marjoja, raejuustoa tai vaikka pähkinöitä.

Tämän hetkinen paino on 72,5kg/172cm. Rasvaprossasta ei ole tietoa.. Haluisin saada tän rasvan pois tästä hölskymästä, ahdistava. Ja saada sitä myöten myös kauniit erottuvat lihakset ilman hulk efektiä :D Nykyisin olis tosi hyvät lihakset, mutta rasvaa on päällä sen verran ettei ne tahdo erottua, mikä onki tässä harmittanu tosi paljon :( Suunnitelmissa on olla dieetillä ainakin juhannukseen asti ja ehkä jatkaa vielä pitempäänkin. Liikuntaa suunnitteilla juoksua 4 kertaa viikossa ja ennen juoksuja crossfittiä. Pyörällä menenkin sitten töihin yhteensä sen 10km

Juu, ymmärsit oikein tuon aamupalan. En vaan tie mitä siihen pitäisi lisäksi laittaa?
Huomiseksi töihin olen pakannut mukaan
1. tauko: banaani
2. tauko: Kanasalaattia(1,5kanafilee,salaattia,kurkkua,paprikaa,valkosipulioliiviöljy,fetaa ja 1,5dl keitettyä tummaa makaronia)
3.tauko: proteiinijugurtti (+???)

ennen salille menoa vedän naappariin patukan. Toisaalta banaanistahan sais enemmän energiaa treeniin kuin dietmix patukasta, joten noiden paikkaa vois varmaankin vaihtaa?

Mulla loppu innostus tähän ruuan rustaamiseen (se nyt oli tiedettävissäkin) ni mun syömiset menee ainaki päin vittua, mutta niin kauan ku painot nousee eikä löysää tule lisää niin sama se toistaseks ainakin.. Seuraus välinpitämättömyydestä: Tänään syöny yhen Stockan kolmioleivän 396 kcal ja sitten kaks lihapullaa ja Valion Profeel jugurtin.. Muuten oonki sit vedelly kahvia varmaan 5 mukillista ja nii tietty treenipäivä eli 2 dl herat + 1 dl maltoo yhteensä.. Aamuvakio mivitotal + 2 dl appelsiinimehulla + kaiken maailman pillerit.. Että näin, enemmän perseelleen ei voi enää mennä :D

Juu, ymmärsit oikein tuon aamupalan. En vaan tie mitä siihen pitäisi lisäksi laittaa?
Huomiseksi töihin olen pakannut mukaan
1. tauko: banaani
2. tauko: Kanasalaattia(1,5kanafilee,salaattia,kurkkua,paprikaa,valkosipulioliiviöljy,fetaa ja 1,5dl keitettyä tummaa makaronia)
3.tauko: proteiinijugurtti (+???)

ennen salille menoa vedän naappariin patukan. Toisaalta banaanistahan sais enemmän energiaa treeniin kuin dietmix patukasta, joten noiden paikkaa vois varmaankin vaihtaa?

No joo tohon aamupalaan.. Lykkää vaikka puuro + raejuusto vielä lisäksi ja vaikka jotain maitoa/tuoremehua tai sitten tota jugurttia + marjoja vaikka.. Leivän päällekkin vois jonkun kurkun/tomaatin viipaleen leikata..

Vaihtaisin joo ton dietmix patukan paikkaa banaanin kanssa...

Mä oon vedelly tota Valion Profeel maustamatonta jugurttia ihan sellasenaan, mutta voi siihen jotain hedelmää ja marjaa tunkea joukkoon mukaan, mut olen liian laiska.. Tuleeks sulla proteiineja 1,5-2 g/painokilo vuorokaudessa, näyttää aika vähältä meinaan koska mäkin vetelen noita proteiinijauheita jo ja mullakin tekee välillä lepopäivänä tiukkaa??

Ja tosta kananmunasta mainitsin tuolla, mutta ei ne munat kuitenkaan tapa ainakaan heti :D Ja onhan niitä mukava välillä syödä :)

Mites muut vitamiinit ja omegat??

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Ei tosta taida kyllä sitä rotskua tulla tarpeeksi :/ miten sitä sit saisi lisättyä? Jotenki tuntuu niin utopiselta ruveta lisäämään aamupalaan jotain lisää :D mut kokeillaan!
Omegat tulee otettua jokapäivä ja lisäksi C- ja B-vitamiinia. Pitäskö jotain lisää?

Nii ja mikä prodejauhe sit ois hyvä? On pitäny monesti ostaa jotain mut oma tietämättömyys tulee sitten vastaan :(

Mä suosisin enemmän jottain multivita juttua, jos ei rahasta kiinni ni Mivitotalit on tosi käteviä, säilyy pitkään ja niis on kaikki paitsi ne omegat.. :) Eli maksaa itsensä kyllä takaisin. Kahteen pekkaan meillä kestää se litran purkki joku 2 kuukautta :)

No mä en tosiaan ite kanssa noista protskuista tiedä, mutta sen verran kuitenkin että ne kaupan Fastin säkkien ostaminen tulee pitkällä tähtäimellä kalliiksi, kun ite vedän lepopäivän 1 annoksen ja treenipäivinä 2 annosta (ennen yksinään ja jälkeen palautusjuomassa sekoitettu malton kanssa)... Mä ite kammoksun lisäaineita, varsinkin keino väri, -maku, -ja makeutusaineita joten olen käyttänyt maustamattomia. Tilasin Massin Wheyta maustamattomana sen 4 kg purkin eilen ja tein itselleni myönnytyksen ton Massin Recoveryn kanssa, vaikka siinä niitä maku, -makeutus -ja väriaineita onkin.. Se Fastin maustamaton on ainakin hyvää kalleudestaan huolimatta, ku laittaa oikeen kylmään veteen ni muistuttaa maitoa mun mielestä. Mutta jos sulla ei ole mitään lisäainerajoitteita niin tuolta löytyy monien kokemuksia Se sekotuspullo kannattaa kyllä ostaa jos et satu tykkää klimpeistä :) Soijaproteiinijauhe on kyllä semmosta sahanpurua sitten, että suosittelen Heraa mielummin :)

Niin ja vähärasvasta juustoa niin siitäkin tulee proteiineja.. Mut mun mielestä siihen aamupalaan ei ole pakko lisätä mitään, mutta varaa on.. Kyllähän mä itsekin söyn 4-viljan puuron raejuustolla vaan aamuisin. Syön sitten muilla aterioilla (no joo yleensä se 1 isompi) enemmän.. Ja se raejuusto on oikeesti edullinen ja mun mielestä hyvän makunen (siis se 2%) proteiinin lähde :) Sitä voi lisätä melkeen mihkä tahansa :)

Raejuustoa voisi kyllä lisätä taas ruokavalioon, ja ton puuron. Paleossa tosin ei puuroa suosita mut yhellä aterialla sillä ei ol kristillistä merkitystä :)
Palkkarina mulla on Mannisen mustaherukka eli siihen päivällä otettavaan voisi sit vaatia enemmän makua :D ja juu,Fast on ruvennu ainakin mulla kyllästyttämään et täytyy varmaan tilata Fitnesstukusta jotain :)

Syömiset tähän menneessä
Ap: ruisleipä aamupala+maustamaton juti+mansikoita, kahvia
Vp: proteiinijuti+dietmix
Lounas: kanasalaatti
Vp: banaani+dietmix

Raejuustoa voisi kyllä lisätä taas ruokavalioon, ja ton puuron. Paleossa tosin ei puuroa suosita mut yhellä aterialla sillä ei ol kristillistä merkitystä :)
Palkkarina mulla on Mannisen mustaherukka eli siihen päivällä otettavaan voisi sit vaatia enemmän makua :D ja juu,Fast on ruvennu ainakin mulla kyllästyttämään et täytyy varmaan tilata Fitnesstukusta jotain :)

Syömiset tähän menneessä
Ap: ruisleipä aamupala+maustamaton juti+mansikoita, kahvia
Vp: proteiinijuti+dietmix
Lounas: kanasalaatti
Vp: banaani+dietmix
Aamupalalle lisäksi leivälle ne kananmunat ja esim. kinkkua tai sitten vaihtoehtoisesti iso läjä kaurapuuroa ja raejuustoa. Sit sinuna söisin nyt tänään vielä kanaa, kalaa, lihaa ja paljon rehuja, riisiä tai vaikka perunaa päivällisellä ja öljyssä paistettuna tuo liha. Sit iltapalla rahkaa ja marjoja, niin siinähän se sitten onkin.

Ap: puuroa+mustikoita+raejuustoa, kahvia
Vp: banaani, dietmix
Lounas: jauhelihakeittoa, raejuustoa
Vp: profeel juti(maustamaton), raejuustoa
Päivällinen: kanaa+vihanneksia
Iltapala: palkkari, 2 keitettyä munaa, pähkinöitä

Miltä näyttää nyt? :)

Älä nyt kuitenkaa heti sitä raejuuston iloa pilaa syömällä liikaa :D Suosittelen muuten sitte lisää kuituja, muuten voi alkaa lentää kakkoset muualle ku pönttöön :D Mulla ainakin eka ku lisäsin proteiineja ni jotenki hiilarit tuppas menee automaattisesti alaspäin ja kuidut sitten jäi vähän niukoiksi ja sen huomas kyllä aika nopeesti.. :D Lasketko kalorisi ja jos lasket niin lasketko oikeesti tarkkaan?? Näytää aika vähältä, vaikka vissiin miinuksilla tarkotus olis mennä (treenipäivinä ois silti suotavaa syödä vähintään sen normi kulutuksen verran).. Ja oletan että vetelet niitä vitamiineja sieltä purkista :) Vettä kans se pari litraa päivässä, se kuljettaa kuona-aineet pois kehosta ja edistää rasvan polttamista :)

oi vitsit ku ihanaa et Katski autat mua tässä!! :)

Kyl noita rehuja vois lisästä: parsaa, kukkista, papuja ja muita viherkäisiä. Niistä saa paljon kuitua. En laske kaloreitani mitenkään! Enkä oikeastaan tiedä millaset annoksetkana pitäisi olla O_O' Ja juu, miinuksille tarkotus, koska haluan tätä löysää VIHDOIN pois tästä olemuksestani! Treenipäivinä sit syönki päivällä jotain enemmän hiilaripitoisempaa kuten riisiä tai bataattia, perunaa ja riisiä en niinkään suosi. Ja vettä menee töissä jo se 2L ja kotona jotai litra pari päälle :D

Mut siis noi annoskoot!! Jotai neuvoja niihin kaipaan, koska en kuitenkaan halua ruveta kaloreita laskemaan. Annoskoot jos osaa suurinpiirtein ni se riittää mulle :)

Mä tein sillain et punnittin viikon suunnilleen kaikkia yleisempii safkoja mitä syön riisii, peruna, pasta, jauhelihatomaattikastikkeet etc. ja mä laskin niitten kalorit ja makrojakauman finelissä parhaani mukaan (aika pilkun viilausta se mun touhu kyllä olikin) ja sen jälkeen oon suunnilleen hahmottanu, että paljonko on mikäki määrä siinä lautasella ilman et on tarvinnu punnita tai laskea mitään. Sillä toi punnitteminen ja jatkuva kalorien laskeminen ei ole mun hermoille tehty. Tosin heti ku lopetin ni huomasin syömisten jäävän turhan niukille. Syöminen on siis hakusessa mullakin vielä. Välillä saan taas energiaa ja vimman tsekkailla noita kaloreita, makroja ja painoja. Merkkaan ne sit aina koneelle mist on helppo kattoa ku sille päälle sattuu :) Täältä lueskelemalla oon oppinu kaikenlaista, mutta täälläkin on populaa moneen koulukuntaan, toiset kannattaa toista tapaa ja toiset toista, eli mielipiteitä miten kannattaa syödä on joka lähtöön. Toisaalta ihan hyvä vaan, sillä kokeilemalla jokanen löytää itelleen sen parhaimman vaihtoehdon.. Mä koin helpommaksi tän tavan:

Treenipäivä

Proteiini 2,5 g x painokilo, hiilihydraatit 2,5 g x painokilo, rasvat 1 g x painokilo (+ omegat kapseleina) ~ 2100 kcal

Lepopäivä

Proteiini 2 g x painokilo, hiilihydraatit 1,5 g painokilo, rasvat 1 g x painokilo (+ omegat kapseleina) ~ 1600 kcal

Finelin ruokakoriin ku vaan syöttelee päivän safkoja painoineen ni se laskaa grammamäärät ja kalorit valmiiks :) Sit pyrkiny pitää kuidut vähintään 10 g/vrk vaik se suositushan on joku reilu 20 vai mitä se on, mut kuitenkin, mun elimistö on tottunu vähempään :) Tietty ei haittaa vaikka tulis enempiki. Vitamiinit mul tulee kaikki Mivitotalista ja tietty safkasta se mikä tulee. Proteiinilisät on aika kova sana jos tohon 2-2,5 g per painokilo haluaa päästä helposti..

P 4 kcal/g, HH 4 kcal/g, R 9 kcal/g, ALKO 7 kcal/g

Back
Ylös Bottom