Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Sori vaan, mutta nää sun ruokamäärät on niin reilusti alakanttiin että toivoa painon nostamiseen ei kyllä näillä syömingeillä ole. Tai sitten liikuntaa pitäisi tiputtaa reippaasti, eikä kyllä mielestäni silloinkaan riittäisi kuin painon ylläpitoon. Kehosi on todennäköisesti säästöliekillä, eli paino saattaa pysyä samana kun keho on tottunut vähäiseen ruokamäärään. Nimimerkillä kokemusta on. Muista myös että lihas kasvaa levossa, et kehity yhtään minnekään (tai vaarannat jopa terveytesi) jos syöt alakanttiin ja treenaat samalla liikaa. Aktiiviliikkuja tarvitsee myös hyviä rasvoja ja hyviä hiilareita, niitä mielestäni saat ihan liian vähän. Mielestäni ennen treeniä tarvitsisit myös kunnon välipalan. Syömistä ei kannata pelätä, sit kun antaa itselleen luvan syödä ja välillä levätä, kehon tila normalisoituu ja se alkaa käyttää saamansa treenin ja ravinnon hyödykseen, eikä paino todellakaan räjähdä käsiin, ja kunto sen kun kasvaa.

Itselleni olenkin koittanut tolkuttaa päähän, että syöminen ei ole pahasta. Lepoa on tullut nyt hyvinkin, en ole paljoakaan liikkunut perjantain jälkeen. Painokin varmaankin tulisi normaaliksi ja saisi sen kropan minkä haluaisi. MUTTA kun tämä pää ei ole samaa mieltä. Jonkun sorttisesti olen saanut tilannetta paremmaksi, mutta työtä on kyllä vielä.

Itselleni olenkin koittanut tolkuttaa päähän, että syöminen ei ole pahasta. Lepoa on tullut nyt hyvinkin, en ole paljoakaan liikkunut perjantain jälkeen. Painokin varmaankin tulisi normaaliksi ja saisi sen kropan minkä haluaisi. MUTTA kun tämä pää ei ole samaa mieltä. Jonkun sorttisesti olen saanut tilannetta paremmaksi, mutta työtä on kyllä vielä.

Kuulostaa pahasti siltä mitä minä olin aikoinani... Pääsi ajattelee syömishäiriöisen tavoin, ja jos tuntuu että et saa tilannetta korjatuksi, niin hae apua. Ajoissa. Taas nimimerkillä kokemusta on.

Ja mitä tarkottaa kova treeni? Salila tulee yleensä on hiki ja seuraavana päivänä jaloissa tuntuu, mutta mistä tietää, et treeni on ollut oikeasti kovaa? :) (saattaa olla tyhmä kysymys, mutta aina kun tulee puhe kovasta treenistä, mulle tulee mieleen ammattiurheilijat :))

Kova treeni riippuu myös paljon tavoitteista. Voimanostajan kova treeni näyttää aivan erille kuin pelkkää lihasmassaa haluavan tai painonpudotusta tavoittelevan. Siksipä kaikissa tilanteissa esimerkiksi sykemittarin lukemiin ei kannata sokeasti tuijottaa.

Aamupala: 2 isoa kuppia maitokahvia, Karppinen-sämpylä, sinistä Keijua, palvikinkkua, kurkkua, pari salaatinlehteä, 2 dl omenamehua.

Treenin jälkeen Leaderin Recovery After -palkkari, suklaanmakuinen.

Lounas: 2 oliiviöljyssä paistettua munaa, runsas salaatti (jääsalaattia, kurkkua, tomaatti, ituja, n. 1 tl vehnänalkioöljyä), Karppinen-sämpylä jonka päällä palvikinkkua ja puolikas avokado.

Joogan jälkeen Leaderin colanmakuinen palautusjuoma.

Päivällinen: Lautasellinen hernekeittoa, nokare ranskankermaa, pari rkl raejuustoa, kolme siivua juustoa (kaikki nämä sekaisin, olen outo, tiedän...), jälkkäriksi laktoositon Kingis-jäde.

Välipala: Omena, kaksi nektariinia.

Iltapala: 200 g laktoositonta rahkaa, vajaa desi pensasmustikoita, pari tippaa steviaa.

Kiloklubin mukaan ravinnosta saatu energia on 2222 kcal, proteiini 141,3 g (26 %), hh 38 %, rasva 36 %. Tarkoitus on pitää kirjaa syömisistä, koska paino on lähtenyt nousuun (tosin se todennäköisesti johtuu ainakin osittain lääkkeestä, jota joudun käyttämään vielä jonkin aikaa). Jos nyt en suorastaan laihduttaa halua, niin ainakin pitää painon näissä lukemissa.

Mjaah. Mitähän mä eilen söin.

Aamulla (klo 10) 1,5dl hiutaleita puuroks ja sekaan sopivasti pellavansiemenrouhetta, vitusti suolaa, purkki valion raejuustoa ja reilusti margariinia.

Välipalaks (klo 13) purkki raejuustoo ja kaks activiajugurttia

toiseks välipalaks (klo 17) paketillinen kalkkunanakkeja (300g)

Illalliseks (klo 20) pari reilua kourallista kanakuutioita (n.150g), 75g (eli puoli purkkia) fetaa, puoli purkkia mustia oliiveja, kourallinen aurinko kuivattuja tomaatteja, toinen moinen pähkinöitä, salaattia, tomaattia, paprikaa, porkkanaa... reilusti Suolaa, 2rkl Avocadoöljä ja sopivasti sweet chili kastiketta

Jälkkäriks puolikas pakastimessa ollut cantaloupemeloni. Nom

Kalorit jäi johonkin 1800 ja 2000 väliin

Sit en jaksanukkaan syödä enempää eilen. Nyt on ensimmäinen viikonloppu kun yritän elää semi-terveellisesti tässä kesällä, joten tiedossa ei ole mitään herkuttelua saati dokausta, vaan pelkkää puhasta hyvää ruokaa aina kun nälättää.

Jostain syystä meni toi kesäkuu vähän reisille ja tuli oltua kännissä omien laskujen mukaan 10 päivää :D hupsista. Ja joka dokupäivän jälkeen oli tietysti darra ja piti pistellä meneen pizzaa,sipsiä,karkkia,kissoja,koiria ja pieniä lapsia. Joten nyt niskasta kiinni ja takas ruotuun! Ainakin täks kuuks. Kuitti!

Kuinka orjallisesti tota palkkarin annostusta pitää noudattaa? Jos käyttää jotain valmista sekotusta (Leader After) voiko ton annostuksen esim. puolittaa?

Aamupala:
hirssipuuro ruisleseillä ja 1 rkl kookosöljyä ja reilusti puhdistamatonta merisuolaa
purkki raejuustoa ja 2-3 rkl liotettu ja murskattu pellavansiemen
d-vitamiini, kahvia, vettä

Ennen puolimaratonia: (tai reilu puolimaraton...)
kaurapuuroa, kokonainen iso tuore mango ja turkkilaista jugua

banaani, hieman vettä

22,4km juoksu (tapahtuma)
aika 1.56. en tiiä oliko ees hyvä, en kattonu kertaakaan kelloa matkan aikana vaan yritin ottaa ihan lenkkinä sen.

Välipala:
maitorahkaa, manteleita, kookoshiutaleita
puolukkaa ja ananasta
kahvia, kookosmaitoa reilusti

Päivällinen:
makrillia n.300g
varhaiskaalia, herkkusieniä, porkkanaa etc
paseerattua tomaattia

Ja nyt pitäis yrittää ahtaa leipää ja riisikakkuja ym itteensä, kun niille on todellakin tarvetta nyt!

En ole nyt ihan saletti tuleeko oikeaan paikkaan, mutta laitanpa tänne. Eli olen nyt asunut reilut kaksi viikkoa ranskassa ja vielä on puolet jäljellä. Täällä tämä ravinto ym on pikkasen erilaista joten pohdin vaan, että jos liikun normaalisti, mutta syön paljon niin kuinka nopeasti nää kilot tulee näkymään. Mun paljon on esim päivässä
aamupala iso lautasellinen fitness suklaapäälysteisiä muroja, kahvi maidolla ja omena
lounas salaatti tai mäkkäri ateria
välipala jugurttijäätelöä
päivällinen leivos tai muuta karkkia jne
iltapala jätskiä ehkä leivos
Tossa nyt jotain karkeasti heitettynä. Eli kuinka nopeasti tommonen alkaa näkyä? Varmaan vaikea arvioida, mutta mietin että oonko ihan muodoton kun palaan 10 päivän päästä Suomeen. Täällä ruoka on vaan niin hyvää, että tunuu toi itsehillintä olevan tosi vaikeaa. Kuulostampa säälittävältä:face:

En ole nyt ihan saletti tuleeko oikeaan paikkaan, mutta laitanpa tänne. Eli olen nyt asunut reilut kaksi viikkoa ranskassa ja vielä on puolet jäljellä. Täällä tämä ravinto ym on pikkasen erilaista joten pohdin vaan, että jos liikun normaalisti, mutta syön paljon niin kuinka nopeasti nää kilot tulee näkymään. Mun paljon on esim päivässä
aamupala iso lautasellinen fitness suklaapäälysteisiä muroja, kahvi maidolla ja omena
Tossa nyt jotain karkeasti heitettynä. Eli kuinka nopeasti tommonen alkaa näkyä? Varmaan vaikea arvioida, mutta mietin että oonko ihan muodoton kun palaan 10 päivän päästä Suomeen. Täällä ruoka on vaan niin hyvää, että tunuu toi itsehillintä olevan tosi vaikeaa. Kuulostampa säälittävältä:face:

Todellakin kuulostat säälittävältä. Jos olet lomalla, ole jumalauta lomalla! Tai mitä ikinä ranskassa teetkään niin älä ainakaan stressaa syömistä ja liikuntaa helvetti soikoon. Syö vaikka pelkkää kroisanttia, maapähkinävoita ja patonkia jos siltä tuntuu ja sitten kun suomeen tulet niin varmasti olo, paino ja kilot tasaantuu viikon sisällä. Turhaan sä ulkomailla ressaat sun syömisistä. Koittaisit nauttia tai menee Ranska ihan ohi. Vittuuko sillä on väliä jos saat kilon kun oot reissussa. Ei susta mitään muodotonta läskiä parissa viikossa tule. huoh. Järki käteen.

Todellakin kuulostat säälittävältä. Jos olet lomalla, ole jumalauta lomalla! Tai mitä ikinä ranskassa teetkään niin älä ainakaan stressaa syömistä ja liikuntaa helvetti soikoon. Syö vaikka pelkkää kroisanttia, maapähkinävoita ja patonkia jos siltä tuntuu ja sitten kun suomeen tulet niin varmasti olo, paino ja kilot tasaantuu viikon sisällä. Turhaan sä ulkomailla ressaat sun syömisistä. Koittaisit nauttia tai menee Ranska ihan ohi. Vittuuko sillä on väliä jos saat kilon kun oot reissussa. Ei susta mitään muodotonta läskiä parissa viikossa tule. huoh. Järki käteen.

Ei tästä nyt noin tarvitse vauhkoomaan alkaa, ihan rauhassa vaan. Siis olen täällä kuukauden ja töissä, joten lomalla asia olisikin toisin. Mut mut joo. NIinhän se on, että nauttia tässä pitäisi, mutta mietin vaan et onko tää jo liikaa nauttimista. Kun tuntuu että ruokahalu ei ota loppuakseen, vaan aina löytyy parempaa...

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Minustakaan lomasta ei kannata liikaa stressata, mutta toisaalta minulla ainakin jo kuukauden (tai parinkin viikon) epämääräinen syöminen vaikuttaa epäedullisesti omaan oloon ja jaksamiseen. Jos "ruokalomailu" tuntuu sekä henkisesti että fyysisesti hyvältä, voi olla että sille on tarvetta ja silloin ei ole järkeä lähteä kovin rajoittavalle linjalle. Kaikkihan lähtee siitä, mitä sinä HALUAT tehdä. Jos haluat nauttia croissanteista ja se tuntuu täysin oikealta ratkaisulta, anna palaa. Sen sijaan, jos tuntuu, että joutuu kuukauden mässykuurille olosuhteiden pakosta, vaihtoehtojakin löytyy.

Mistä päästäänkin OT:hen eli siihen, että ei tuo kyllä minusta mitään ranskalaista perinneruokailua (viitaten tuohon "täällä ruoka on vain niin hyvää") ole. Päinvastoin, Ranskassa ihmiset panostavat ruoanlaittoon ja kotonakin syödään oikeita, itse valmistettuja aterioita, toisin kuin täällä Suomessa. Ranskassahan jokainen pikkukatukin on täynnä ihania, edullisia, tuoreita vihanneksia ja hedelmiä pursuavia kauppoja, tuorelihatiskejä ja monipuolisia ravintoloita. Jopa patisseriessa saa joka aamu tuoretta täysjyväleipää patonkien vierestä. En tiedä sitten, ovatko asiat ranskanuorison keskuudessa muuttuneet mutta tuo kuulostaa kyllä enemmän turistiruokailulta.

Minustakaan lomasta ei kannata liikaa stressata, mutta toisaalta minulla ainakin jo kuukauden (tai parinkin viikon) epämääräinen syöminen vaikuttaa epäedullisesti omaan oloon ja jaksamiseen. Jos "ruokalomailu" tuntuu sekä henkisesti että fyysisesti hyvältä, voi olla että sille on tarvetta ja silloin ei ole järkeä lähteä kovin rajoittavalle linjalle. Kaikkihan lähtee siitä, mitä sinä HALUAT tehdä. Jos haluat nauttia croissanteista ja se tuntuu täysin oikealta ratkaisulta, anna palaa. Sen sijaan, jos tuntuu, että joutuu kuukauden mässykuurille olosuhteiden pakosta, vaihtoehtojakin löytyy.

Mistä päästäänkin OT:hen eli siihen, että ei tuo kyllä minusta mitään ranskalaista perinneruokailua (viitaten tuohon "täällä ruoka on vain niin hyvää") ole. Päinvastoin, Ranskassa ihmiset panostavat ruoanlaittoon ja kotonakin syödään oikeita, itse valmistettuja aterioita, toisin kuin täällä Suomessa. Ranskassahan jokainen pikkukatukin on täynnä ihania, edullisia, tuoreita vihanneksia ja hedelmiä pursuavia kauppoja, tuorelihatiskejä ja monipuolisia ravintoloita. Jopa patisseriessa saa joka aamu tuoretta täysjyväleipää patonkien vierestä. En tiedä sitten, ovatko asiat ranskanuorison keskuudessa muuttuneet mutta tuo kuulostaa kyllä enemmän turistiruokailulta.
Näinpä, näinpä. Täytyy koittaa valita paremmin nämä vikat pari viikkoa ja pitää ateriakoot maltillisina;)!

Näinpä, näinpä. Täytyy koittaa valita paremmin nämä vikat pari viikkoa ja pitää ateriakoot maltillisina;)!
Samaa mieltä tuosta ranskalaisesta keittiöstä... se on ihan jotain muuta kuin mäkkiateria ja leivos. Nauti niistä kunnon ruuista siellä myös niin voit hyvin vetää pari viikkoo niitä leivoksia sitten kaupan päälle.

Oih, todellakin Ranskassa on vaikka mitä herkkuja, jätä ihmeessä ne mäkkärin pöperöt kun olet sinne asti päässyt :) Ja mitä tulee tuohon lihoamiseen niin itse olen siinä kyllä "mestari". Oli tuossa töissä kiirettä alkukesästä enkä ehtinyt 1,5 viikkoon kuntoilla ja syöminen oli vähän sitä sun tätä - överiksi ei mennyt kuitenkaan mutta tuli nautiskeltua, liikaa ja ilman kuluttavaa liikuntaa. Kostautui. Juu ja todellakin vain 1,5 viikossa. Mutta tällaista se on ollut aina, mun kroppa vaan toimii niin :( Olin juuri monen viikon tuloksena saanut itseni mahtumaan vanhoihin pienimpiin farkkuihini ja nytpä ne eivät mene vieläkään. Mutta en murehdi, nyt on uudet tavoitteet ja suunta on koko ajan oikea...

Muodottomuutta voi ehkäistä syömällä oikeaa, hyvää ranskalaista RUOKAA. Jos jatkuva herkuttelu huolestuttaa, kannattaa asialle tehdä jotain. Lomalla ei liikaa ole syytä stressata, mutta kiva toisaalta on mahtua omiin vaatteisiinsa myös kotimatkalla. Kun maha on täynnä ruokaa, leivoksia mahtuu mahaan jo huomattavasti vähempi määrä. Mun mielestä periaate "ruoka ensin, jälkkäri sitten" on varsin toimiva sekä kotona että lomalla. Jos lomalla pitää pistää ihan överiksi, mulle tulee mieleen, onko arkiruokavalio liian tiukka?

Muodottomuutta voi ehkäistä syömällä oikeaa, hyvää ranskalaista RUOKAA. Jos jatkuva herkuttelu huolestuttaa, kannattaa asialle tehdä jotain. Lomalla ei liikaa ole syytä stressata, mutta kiva toisaalta on mahtua omiin vaatteisiinsa myös kotimatkalla. Kun maha on täynnä ruokaa, leivoksia mahtuu mahaan jo huomattavasti vähempi määrä. Mun mielestä periaate "ruoka ensin, jälkkäri sitten" on varsin toimiva sekä kotona että lomalla. Jos lomalla pitää pistää ihan överiksi, mulle tulee mieleen, onko arkiruokavalio liian tiukka?

Täällä tota sääntöä ei ole kyllä tullut noudatettua, vaan suuhun on laitettu ihan mitä mieleen tulee. Mä voisin luonnehtia itteäni muutenkin varsinaiseksi jojottelijaksi. Välillä syön tosi terveellisesti ja tiukasti, karkit ja pullat pois. Kun taas joskus saan valtavan ahmimiskohtauksen niin, että vedän kaapin kaikki herkut tyhjäksi. En osaa pitää sellaista kultaista keskitietä, ainakaan pitkään. Aina joskus aloitan mutta silti se sitten repsahtaa. Ruoka on oikeasti mulle SE ongelma, en osaa lopettaa sen ajattelemista ja vain syödä sitä mitä tarvitsen. Vaikeaa. Haluaisin terveen suhteen ruokaan. Tosin olen kyllä suhteellisen normaalipainoinen 168/65, mutta sitä olisi kiva saada jonkun verran alas. Uskon, että se onnistuisi juuri noiden mun ruokailutapojen normalisoinnilla. Tosin helpommin sanottu, kuin tehty.

Täällä tota sääntöä ei ole kyllä tullut noudatettua, vaan suuhun on laitettu ihan mitä mieleen tulee. Mä voisin luonnehtia itteäni muutenkin varsinaiseksi jojottelijaksi. Välillä syön tosi terveellisesti ja tiukasti, karkit ja pullat pois. Kun taas joskus saan valtavan ahmimiskohtauksen niin, että vedän kaapin kaikki herkut tyhjäksi. En osaa pitää sellaista kultaista keskitietä, ainakaan pitkään. Aina joskus aloitan mutta silti se sitten repsahtaa. Ruoka on oikeasti mulle SE ongelma, en osaa lopettaa sen ajattelemista ja vain syödä sitä mitä tarvitsen. Vaikeaa. Haluaisin terveen suhteen ruokaan. Tosin olen kyllä suhteellisen normaalipainoinen 168/65, mutta sitä olisi kiva saada jonkun verran alas. Uskon, että se onnistuisi juuri noiden mun ruokailutapojen normalisoinnilla. Tosin helpommin sanottu, kuin tehty.

Aloita sillä, että opettelet ruokarytmin. Aamiainen, lounas, päivällinen. Nämä kolme kun saat kohdalleen, olet jo pitkällä. Älä sovella, vaan joka päivä syöt aamiaisen, lounaan, päivällisen. Päivä kerrallaan. Täydellä mahalla mieliteot on pienempiä, eikä ruualla täytettyyn mahaan mahdu ihan mahdottomasti herkkuja. Tarpeen mukaan lounaan ja päivällisen väliin välipala, samoin iltapala.

Ja miksi kaapeissa ylipäänsä on herkkuja?

Eilen:
aamupala:
20g Nallen kunto hiutaleita (vihreäpaketti)
1rkl chia siemeniä (liotettu vedessä yö jotta ovat turvonneet)
100g raejuustoa
½ verigreippi

välipala:
1 omena
30g sloow casein proteiini jauhetta (sekotettuna veteen tietty)

lounas:
salaatti jossa jääsalaattia, paprikaa, kurkkua, tomaattia, sipulia, pinaatin lehtiä (kokonaispaino 360g)
1 broilerin ohutleike (about 140g raakapaino)

välipala:
10g manteleita
10g saksanpähkinöitä
2 keitettyä kananmunaa

- tähän väliin kävin salilla juoksemassa matolla vaikka ei olis huvittanut yhtään -

Päivällinen:
100g pakaste kukkakaalia
200g pakaste parsakaalia
10ml oliiviöljyä

Ihan ok päivä, en herkutellut =)

Tänään:
aamupala:
20g Nallen kunto hiutaleita (vihreäpaketti)
1rkl chia siemeniä (liotettu vedessä yö jotta ovat turvonneet)
100g raejuustoa
½ verigreippi

välipala:
1 omena
30g sloow casein proteiini jauhetta (sekotettuna veteen tietty)

lounas:
salaatti jossa jääsalaattia, paprikaa, 1/4 avocado, ½ maustekurkku, 50g tricolor simpukka pastaa,
1prk abba tonnikalaa vedessä (about 150g raakapaino)

välipala:
10g manteleita
10g saksanpähkinöitä
2 keitettyä kananmunaa

- tähän väliin kävin salilla kokovartalo treeni + 45 crosstrainerilla

Päivällinen:
100g pakaste kukkakaalia
200g pakaste parsakaalia
10ml oliiviöljyä

Yritän olla punnitsematta kasviksia kun niitä kuitenkin saa vetää aika huolella ilman et tarttee niitten määrästä huolestua... Aiemmin ollu dietillä tapana punnita kaikki mahdollinen mut yritän päästä siitä eroon kun se selkeesti stressaa...

Eilen:
Aamis: Pari siivua täysjyvä-Real -tyyppistä leipää, voita, pari Aamupala-tyyppistä juustosiivua (aamiaisruokien määrä: vakio, joka aamu sama satsi). Teetä, kevytmaitoa, makeutusjauhetta.

Lounas: lautasellinen salaattia ja kurkkua, spagettia, tomaattikastiketta ja broilerinfilepihvejä (lounaan määrä: maha täyteen)

Päivällinen: paistettua riisiä (sis. öljyä ja soijakastiketta), possunsuikaleita, lautasellinen salaattia ja kurkkua (päivällisen määrä: maha täyteen). Pieni jälkkäri, jossa jotain hiutaleita ja mämmin tapaista sössöä ja maitoa (määrä: sopivasti)

Teetä

Iltis: siivu Aamupala-tyyppistä juustoa ja kipollinen sokeritonrasvaton jogurttia (määrä: maha melkein täyteen, että jaksaa aamuun asti. Ähkyisenä en nuku hyvin.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom