Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Ei nyt ihan vituta, mutta kismittää kuitenkin... Pitkästä aikaa olisi aikaa treenata kunnolla ja tietysti iskee flunssa päälle. Taitaa olla ihan perinteistä stressiflunssaa, kun iski päälle heti viimeisen tentin jälkeen. Täytyy kai sit vaan ottaa levon kannalta tää joulu"loma"... :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sulimaani sanoi:
Ei nyt ihan vituta, mutta kismittää kuitenkin... Pitkästä aikaa olisi aikaa treenata kunnolla ja tietysti iskee flunssa päälle. Taitaa olla ihan perinteistä stressiflunssaa, kun iski päälle heti viimeisen tentin jälkeen. Täytyy kai sit vaan ottaa levon kannalta tää joulu"loma"... :(

Otan osaa. Itse olen ehkä nyt toipumassa. Tauti on vienyt kaksi viikkoa tehokasta harjoitus ja työaikaa... :curs: Ehkä huomenna uskallan tehdä jo jonkin kevyen kävelylenkin noin niin kuin kokeeksi.

V****aa NIIIIN PALJON. Tai parempi ilmaisu on, että olen jonkunnäköisessä shokissa/masennuksessa. Toissa yönä pättyi vajaa kahden ja puolen vuoden suhde avomieheni kanssa, ihan hetkessä vain. Kaikki oli vielä hyvin toissa aamuna ja nyt kaikki on ohi. Nyt v****aa, kun haluiaisin treenaamaan ihan sikana, mutta ei saa itsestään irti. Ei oo oikeain uni tullut parina yönä, nukkunut varmaan yht. 5 tuntia ja 36 tunnin sisällä syönyt vain leivä, joten ei taida rauta nousta. No, kyllä tää varmaan tästä joku päivä hellittää. :(

Nyt on pakko avautua jonnekkin...Ei mua oikeestaan v****a, enemmänkin ahdistaa. Ahdistaa kun ei ole mitään varmuutta mistään. Mun työharjottelu loppu eikä työsuhdetta voitu jatkaa kun budjetti ei siinä lafkassa antanu periksi. Jotenkin ei yhtään lohduta sekään, että kaikki olis kyllä muuten ottanu mut mielellään töihin sinne ja tulin hyvin kaikkien kanssa toimeen. :(

Ahdistaa ja turhauttaa että tietää osaavansa tehdä tätä mun alan duunia, mut sitten kun sille ei tunnu olevan tarvetta ja mun osaaminen valuu hukkaan. Kun alan työllisyysnäkymät on mitä on, niin sitä vaan miettii et miksi mä ylipäätään kouluttauduin tähän hommaan. Juu, älkää kouluttautuko media-alalle. Se on :wall: Sit kun mä olen sellainen ihminen joka pitää rutiineista, ja tasapainoisesta aikataulusta, jossa samat jutut tapahtuu suurinpiirtein samaan aikaan päivästä. Ja meidän alalla toi on melko utopistinen ajatus, aina kaikki projektit ja aikataulut venyy eikä koskaan ole mitään tasapainoista rutiinihommaa.

Onhan tuossa näkyvissä jotain lyhyitä hommia, mut just kun ne on keikkoja/projekteja, eikä niiden varaan voi rakentaa. Ei voi suunnitella yhtään elämäänsä eteenpäin ja taloudellinenkin tilanne on mitä on, täytyy taas mennä Kelaan taistelemaan maanantaina.. :itku: Mä vaan tahtoisin säännöllisen ja jatkuvan työn..

Kyllä mä olen sitäkin miettiny et jos vaihtaisin kokonaan alaa. Ja olen miettiny mikä mua kiinnostais, no liikunta, mut olen kuitenkin enemmän sellanen yksilöliikkkuja eli ei musta olis liikunnanohjaajan hommaan. Sit ravitsemus, mut jos tahtoo ravitsemusterapeutiksi, pitäis käydä lukio ja sit mennä yliopistoon...liian pitkä ja vaikea tie, kun ei ole lukioo takana. Turvallisuusala kiinnostaa myös, mutta olen liian lyhyt poliisiksi, ja tuskin tällanen 161cm pätkä on kovin uskottava vartijanakaan, vaik aion kyllä käydä nyt keväällä järjestyksenvalvojan ja voimankäytön kurssin. Yks mikä mua kyllä kiinnostaa kovasti, on eläintenhoito, mä olen aina rakastanu eläimiä ja saanu luottamuksen vaikeisiinkiin tapauksiin esim. hevosissa ja koirissa. Olin mä nuorempana yhen kesän Ähtärin eläinpuiston kotieläintilalla hoitajana ja se oli tosi kivaa. Mut missä ihmeessä mä voisin kouluttautua eläintenhoitajaksi? Tai miten päästä sellaseen työhön?

En mä tiedä..tänään ei ole mikään paras päivä..sori tää avautuminen. Joskus vaan ahdistaa niin paljon. Ehkä se tästä taas.

Ai niin, unohdin äsken mainita, että ei ole sitä parisuhdettakaan, ei sitä ihmistä joka sanois mulle rakastavansa ja välittävänsä musta kun mä olen ahdistunut. Ei sitä miestä joka ottais mut syliin ja sanois että mä olen hänelle tärkeä ja jaksais väittää mua ihanaksi. Ja sanois et olen kaunis vaik mulla onkin nyt menkat päällä ja turvonnu olo ja tekis mieli suklaata, mitä ei kuitenkaan saa, kun on dieetillä.. :itku:

Tiger Girl sanoi:
Sit ravitsemus, mut jos tahtoo ravitsemusterapeutiksi, pitäis käydä lukio ja sit mennä yliopistoon...liian pitkä ja vaikea tie, kun ei ole lukioo takana.

Olipa siinä monta syytä mikset mitään muuta voi tehdä kuin :wall:! Mutta jos tuota kerää rupeaa purkamaan, mikset ajattele, että se lukion suorittaminen olisi yksi mahdollisuus! Silloin aukeaisi useampi ovi opiskeluun. Eikös se Kelakin olisi myötämielisempi, jos olisi opiskelusuunnitelma eikä vain odotus media-alan aukeamisesta kaikille niille, jotka ovat luulleet että sinne mahtuu rajattomasti väkeä? Et liene kovin vanha, ja jos alaa on joka tapauksessa muutettava, mikset aloittaisi vikkelästi siihen suuntaan?

Lykkyä tykö!

Yliopistoon voi kyllä päästä, vaikkei olisi lukiota käynytkään. Valintakokeen on silloin mentävä sen verta hyvin, että pääset sillä suoraan sisään eikä ao.kokeen ja yo-todistuksen yhteispisteillä. Nyt nopeasti hakemaan hakuoppaita niin ehdit valmistautua huolella tän kevään valintakokeisiin! :D

Mua nyppii nyt niin pahasti et piti tulla tänne avautumaan oikein toden teolla!!

1. Olen v-loppuyötöissä ja pyysin oikein vapaaksi viime yön, että pääsen tänään päivällä peliin, syynä lähinnä se että tiedossa oli tiukka matsi jossa pääsis kunnolla oikein pelaan (siis lajina lentis). Mutta mutta, heräsin ainakin puoltoista tuntia ennen junan lähtöä JA MYÖHÄSTYIN SIITÄ SILTI!!!! V****U :wall: :wall:

2. Saamattomuus. Kouluhommat ja reenaus. Jos oikeesti lihakset kasvais samaa vauhtia mitä mä luen tätä ja muitakin keskusteluja niin jumalauta minkä kokonen mä olisin! Tietoo löytyy mut en näköjään pysty sitä toteuttamaan käytännössä :david:

3. Mies, ei oma.. Tai on mut ei kuitenkaan! Eli seurustellaan mut ei seurustella.. Yhteistä historiaa jo reilu vuosi! Miks ei voida vaan sopia et joo seurustellaan, jos kerran vietetään aikaa koko ajan yhdes... Viime viikolla oltiin joka yö yhdes mitä oltiin samalla paikkakunnalla (--> 4yötä siis)! Sit jos nään jotain toista miestä niin sit hirvee kohtaus mut jos se näkee jotain muijaa niin se on tietysti ok! Tiedän, kenkää vaan :david:lle mut se vaan ei oo niin yksinkertaista ku :love: Voisin jatkaa tästä aiheesta vaikka oman threadin mut säästän teidät siltä :)

4. Sit vielä huolettaa pikkuveli (17v.) kun sillä todettin tossa vuosi sitten sydämessä läppävika, jonka ei pitäny olla kovin vakava. Nyt kuitenkin siltä kiellettiin "huippu-urheilu", eli jonkin verran saa liikkua mutta oma laji pitää lopettaa!! Vittuttaa sen puolesta niin paljon kun tietää kuinka tosissaan se reenas sitä.. Ja sit ku ei se pääse inttiin ja jossain vaiheessa joutuu sydänleikkaukseen, varmaan aika nopeastikin... :itku:

Että tällasta täällä.. Kyllä niitä positiivisiakin asioita tällä hetkellä on: sain työtä, opiskelen, pääsen EHKÄ muuttamaan toiseen halvempaan kämppään etc.. Mutta ei kai sitä koskaan menis niin ettei jokin ottais päähän!

Tulipa tilitys... :kippis1:

ja tiger girlille et tosiaan, sinne yliopistoon pääsee ilman lukion todistusta! Jos vaan oot käynyt jonkun toisen asteen koulun! Itekin pääsin viime kevään kokeissa pelkän kokeen perusteella.. Tää paikka missä nyt oon on kyl saatu sit yhteispisteissä!

Satsaa ihmeessä opiskeluun ja unelmiisi! Jos on jokin asia mikä sinua todella kiinnostaa kannattaa tehdä kyllä kaikkensa että sellaisesta asiasta saisi itselleen ammatin. Ei ole hienompaa juttua kuin työ josta todella pitää ( nimim. kokemusta löytyy :D ) Sitäpaitsi opiskelu on mielettömän arvokas pääoma jota kukaan ei voi sulta viedä!

Olenkohan mä oikeasti liian vaikeaselkoinen...Kun todella olen tehnyt kaiken oikein, ja olen opiskellut todella kovasti ja valmistunut aina parhailla mahdollisilla arvosanoilla. Kaikki työt olen suorittanu paremmin kuin olisi vaadittu ja koulutan itseäni jatkuvasti omatoimisesti eteenpäin. Kelan "myötämielisyys" ei siis ole kiinni minusta ja tekemisistäni/tekemättäjättämisestäni vaan kyseessä on työvoimatoimiston tekemä virhe. Nimeenomaan minusta riippumaton virhe heidän tietokannassaan jota joudun nyt syyttömänä selvittelemään. En siis todellakaan tahtoisi olla työttämänä ja Kelan varassa, siksi tässä lähinnä olenkin jo miettynyt muita vaihtoehtoja työllistyä, vaikken olekaan ollut työttömänä harjoittelun jälkeen vielä kuin reilun viikon. Ja uskokaa pois, olen kyllä hakenut ja yrittänyt, olen aika ankara itseäni kohtaan enkä muutenkaan luovuta helpolla. Joten moneen firmaan olen tehnyt kyselyjä ja laittanut hakemuksia. Joskus vaan tuntuu että teen kaikkeni, mutta turhaan, ahdistaa kun mikään niistä monista ovista ei sittenkään avaudu.

Tiger Girl sanoi:
Olenkohan mä oikeasti liian vaikeaselkoinen...Kun todella olen tehnyt kaiken oikein, ja olen opiskellut todella kovasti ja valmistunut aina parhailla mahdollisilla arvosanoilla. Kaikki työt olen suorittanu paremmin kuin olisi vaadittu ja koulutan itseäni jatkuvasti omatoimisesti eteenpäin.

Anteeksi jos kirjoitin vähän ylimielisesti - sait roppakaupalla palautetta, jota et kai olisi ansainnut, nyt kun kerroit vähän enemmän! Kyllä se varmaan kohta jokin ovi aukeaa, kun kerran sitkeästi yrität!

Hyvällä yställä todettu vakava sairaus.. vielä ei tiedä yhtään mitä tehdään, kuinka jnejne :itku:

Vituttaa, kun polvet on ollu paskana jo kolme kuukautta, eikä kunnolliseen jalkareeniin tai aerobiseen pysty millään.
Painoo pitäis saada alas, mutta kun ei pääse harrastaan liikuntaa kunnolla, ni vaikeelta tuntuu alottaminen! :itku:

lilo sanoi:
Vituttaa, kun polvet on ollu paskana jo kolme kuukautta, eikä kunnolliseen jalkareeniin tai aerobiseen pysty millään.
Painoo pitäis saada alas, mutta kun ei pääse harrastaan liikuntaa kunnolla, ni vaikeelta tuntuu alottaminen! :itku:
Anna vituttaa mutta älä hättäile. Anna polvien parantua ja sit aloitat treenin.
:rock:

Ottaa aivoon aivan :curs: kun oon ollu nyt jo viikon kipeenä... Välillä tuntuu että olo paranee, ja seuraavassa hetkessä se onki pahempi...
Haluais salille, kun tuli niin uskomaton treenimotivaatio viimeviikkoisesta (kylläkin vanhojen) kuvien postaamisesta!! Uusiakin kuvia pitäis ottaa, mutta eka pitäis parantua. Tuntuu että tässä vaan löystyy silmissä kun on maannut jo viikon. Ihan niinko kaikki viime kevään jälkeen hankitut lihat ois muuttunu läskiksi ja valunu perseeseen...
Dieettiki kerkes olla mukavasti aluillaan ja treeni kulki aivan mahtavasti, ja sitte vaan PAM, ja kunnon flunssa päälle. :itku: Nyt on vaikee päättää että kuin paljon söis, ettei kuihtuis, mutta ettei läskiintyiskään ihan kauheena.

Hohhoijaa... :(

:itku: Ei voi olla totta.
Tarkoituksena on ollut kasvatella takareisiä ja pakaroita, ja eikös mitä, ne on pääasiassa noi halvatun pohkeet, mitkä vaan turpoaa ja turpoaa vaikken niitä edes erikseen treenaa. Elopaino tippuu ja pohkeet ne vaan jatkaa kasvamista itsekseen. :wall:
Oiskohan jossain jotain pelkkiä pohjekisoja? :rolleyes:

Otetaan mielellään vastaan lahjoituksena ylimääräistä pohjetta :) Mun muodottomat sääret kaipais vähän kurveja... :curs: No oma vika, kun laistin pohkeiden treenaamisesta n. 7-8 vuotta. Nythän niitä on kiva alkaa hinkata.

Mä voin kans liittyä pohjekisoihin. Ei ne varsinaisesti kasva, ne vaan on isot ja paksut, rasvan peitossa. Voipi olla jäänne nuoruusvuosien ratsastusharrastuksesta, ainoot lihakset joita silloin "treenasin"....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom