- Ikä
- 37
Nyt on kuuden vuoden parisuhde päättymässä tai vähintään tauolla. Ensi kuussa muutto omaan kämppään ja ahdistaa.. :(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millaisia oireita sinulla elsu oli että rupesivat keliakiaa testaamaan? Itselläni on atooppinen iho ollut pienestä pitäen. Välillä todella hyvänä mutta nyt taas viimeaikoina pahempana. Tänään söin pienen tauon jälkeen vehnästä tehtyä leivosta jossa myös hiivaa (jota olen nyt koittanut vältellä myös). Tänään kädet ihan kamalassa kunnossa, kutittaa, kihelmöi ja iho kuoriutuu niin että kudosnestettä pursuu ulos... Varaan ensi viikolla lääkäriajan mutta itse kans mietin voisiko tämä olla keliakiaa aikka mitään muita oireita ei ole?
Onhan olemassa myös ihokeliakia (googletapa), jota tuo voisi olla. Hyvä kun menet lääkäriin, asia on ehdottomasti selvitettävä. Ja sanovat testit mitä vain, jos saat noin rankat oireet, niin gluteeni todellakin kannattaa poistaa ruokavaliosta. Onhan olemassa myös oireetonta keliakiaa sekä keliakiaa oireineen, mutta joka jostain syystä ei näy testeissä.
Millaisia oireita sinulla elsu oli että rupesivat keliakiaa testaamaan? Itselläni on atooppinen iho ollut pienestä pitäen. Välillä todella hyvänä mutta nyt taas viimeaikoina pahempana. Tänään söin pienen tauon jälkeen vehnästä tehtyä leivosta jossa myös hiivaa (jota olen nyt koittanut vältellä myös). Tänään kädet ihan kamalassa kunnossa, kutittaa, kihelmöi ja iho kuoriutuu niin että kudosnestettä pursuu ulos... Varaan ensi viikolla lääkäriajan mutta itse kans mietin voisiko tämä olla keliakiaa aikka mitään muita oireita ei ole?
Googletin tuon ihokeliakian kyllä, mutta ihottuma ei minulla kuitenkaan ole "rakkulamaista" eikä niissä paikoissa kuin noissa sanotaan. Mulla pahimmat alueet kämmenet ja sormien välit ja silmäluomet (onneksi ei tällä hetkellä). Selvästi kyllä reagoi joihinkin ruoka-aineisiin. En oikein tiedä mistä päästä lähtisin ruoka-aineita pudottelemaan pois... Ensin pelkkä hiiva ja sokeri vai gluteeni? Ja ilmeisesti nyt ei pitäisi vielä vältellä oikein mitään jos ottaavat noita testejä?
mulla on ollut pienestä pitäen todella paha atooppinen iho, on joskus pienenä testattu, mut ollut sillon nega. Nyt mulla on pitkään ollut vatsa todella kipeä, vääntää, ripulipaskaa, oksettaa, väsyttää ihan tajuttomasti. Näitä oireita ollut yli vuoden(todella rajusti oireillut vuoden ja useita vuosia lievempänä) ja vasta nyt lääkäri päätti ton keliakian testata, ekana sain diagnoosiksi ärtyneen paksusuolen. Sit marssin yksityiselle ja otettiin ohutsuolesta koepala.
Anteeksi, mutta vttu näitä lääkäreitä... :curs:Ei laiteta asianmukaisiin tutkimuksiin, sitten annetaan vääriä diagnooseja. Tehtiinkö sulle siis keliakiaverikoe, joka näytti negaa? Ja sitten ei enää jatkettu koepalalla yleisellä, vaan annettiin väärä diagnoosi?
Kiitos BonyMoronie vastauksista. Varaan tosiaan maanantaiksi lääkäriajan ja katsotaan mitä sitten tapahtuu (todennäköisesti vaan taas jotain rasvaa kuten edellisilläkin kerroilla, kun ei ole varaa yksityiseen). Hiivan ja sokerin kuitenkin jätän nyt suosiolla pois.
Nyt ei tehty mitään kokeita julkisella(sanoi vaan että oireet on ihan selkeät---> ärtynyt paksusuoli), mut eipä tarvii enää käydä, vaan asioin tästä lähin vain ja ainoastaan pulsissa. Sillon kun olin ihan pieni, niin tehtiin toi verikoe ja se oli nega silloin vuonna papu.
Ei ole todellista... Että ei yhtä verikoetta voi ottaa, ja kyseessä on sentään aika vakava sairaus hoitamattomana. Onko sulla muita yliherkkyyksiä tai ruoka-allergioita?
Googletin tuon ihokeliakian kyllä, mutta ihottuma ei minulla kuitenkaan ole "rakkulamaista" eikä niissä paikoissa kuin noissa sanotaan. Mulla pahimmat alueet kämmenet ja sormien välit ja silmäluomet (onneksi ei tällä hetkellä). Selvästi kyllä reagoi joihinkin ruoka-aineisiin. En oikein tiedä mistä päästä lähtisin ruoka-aineita pudottelemaan pois... Ensin pelkkä hiiva ja sokeri vai gluteeni? Ja ilmeisesti nyt ei pitäisi vielä vältellä oikein mitään jos ottaavat noita testejä?