- Ikä
- 34
Mitään en VIHAA niin paljon kuin kesätöiden hakemista :curs: :wall:
Saatanan, saatana, ja tässä sitä tuhlataan jouluomaa niiden hakemiseen. Ihan turhaa hommaa kun en kuitenkaan saa kunnon töitä. Olen vain uskomattoman paska kirjoittamaan mitään hakemuksia. Eikä ole edes mitään järkevää kokemusta tai osaamista millä hakea, ei varsinkaan oman alan hommia. Muutenkin tuntuu, että pelkkä kesätöiden hakukin on ihme peliä, pitäisi vissiin tuntea rekrytoijat etukäteen tai olla niille jotain sukua, että olisi ylipäätänsä MITÄÄN mahdollisuuksia. Tai sitten manata jotain perkeleen henkiä ja hypistellä jäniksen käpäliä. Ihan ihmehommaa. En tajua työnhausta mitään.
Puhelinmyyntiä olis totta kai aina tarjolla, mutta sitä on jo kaksi kesää tehty joten ei oikein innosta. Sekin on ihan kusetushommaa.
Jos en järkeviä töitä saa, niin vararikko iskee. Muutenkin rahat ehkä just ja just riittää keväälle. Voipi sitten samantien muuttaakin sinne sillan alle.
Kokemuksen syvällä rintaäänella töitä saa (jos ei varmasti niin ainakin todella suurella mahdollisuudella), jos vaan jaksaa olla aktiivinen! Ja aktiivisella tarkoitan, että hakemuksen jätettyään soittaa työpaikkaan hakuajan mentyä umpeen. Ja jos ei saa tietoa, soittelee uudestaan; kyselee, milloin haastatteluun tulevat valitaan jne. Itse olen kaikki pidempiaikaiset työpaikat saanut tuolla tyylillä (hurjat 3, mutta tähän ikään nähden aika suuri määrä ;) ) Ja uskon syvästi, että jos en olis noin tehnyt, niin oma hakemus olisi hukkunut niiden tuhansien ja satojen toisten hakemusten joukkoon. Kunhan jaksat pysyä positiivisena, niin auttaa tosi paljon
p.s. hyviä työhakemus-malleja ja CV-pohjia on netti pullollaan, itsekin sieltä nappasin pohjat, joihin raapustin omat mausteet mukaan. Ja mun hakemusta + CV:tä on kehuttu kaikissa haastatteluissa missä oon ollut. Tsemppiä työnhakuun !