Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Vitun pääaineopettaja!!! [ ] Assis, mihin mä voin valittaa tästä???

Laitoksen amanuenssille (jos on kiva) tai yo:n kopo-sihteerille. :D Mielivaltaisuus kuriin... Toki jos ope on oikeesti kiva, ehkä vois sanoa sille suoraan, että jos nyt kuitenkin pitäis sen tentin kun olette jo "lukeneet" siihen kauheesti ja kaikkee.

Soppis saa joululahjaksi multa ISON kalenterin, läjän eri värisiä alleviivaustusseja ja pinon pieniä, värillisiä post-it -tarralappuja. Ja kalenteriin kaulahihna, että kulkee aina mukana.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas on epämääräinen huono olo. Jotain pitäisi vissiin syödäkin, ettei treeneissä tulisi vielä huonompi olo, mutta tuntuu, ettei oikein mikään uppoa. Tällaista kummaa huonovointisuutta mulla on ollut jo... hmm... luultavasti parisen kuukautta ellei kauemminkin. Poskiontelontulehdus tuskin selittää tätä ainakaan täysin. OUTOA. (Raskaana en ole, ei tämä varmaan silloin outoa olisikaan.)
 
Soppis saa joululahjaksi multa ISON kalenterin, läjän eri värisiä alleviivaustusseja ja pinon pieniä, värillisiä post-it -tarralappuja. Ja kalenteriin kaulahihna, että kulkee aina mukana.


Vielä kun joku kirjoittais ne jutut mun kalenteriin. Ongelmahan oli se, että tän päivän OHR oli jäänyt kirjaamatta, joten olin sopinu siihen muuta. Muutenkin jotenkin tosi laimee viikko. Ei huvita urheilla, tekee vaan mieli herkkuja ja työkin on sujunut näin hyvin.

Onneksi äsken oli hyvä palautekeskustelu tutkimuksista.
 
Pitäs käydä kakkosvaihe ja pimeänajo suorittaa, luultavimmin vuokra-autolla ku en autoa omista, niin ha-ha. Eiköhän ne tuuki sit maksaa ku VAAN 400e :--))) sehä oliki mukava uutinen, tällee opiskelijalle pikkusumma maksettavaks. Oon kyllä nyt niin kiukkunen että tekis mieli repiä hiuksia päästä! Ei tsiisus mitä rahastusta. :curs:
 
Väsymys ja tuo ilma.

Olen nuhassa, en pääse liikkumaan, ulkona sataa niskaan vettä ja ellei ole sysipimeää niin sitten sumuista ja harmaata. Huomenna on tentti josta pitää saada 70% oikein, että saa edes ykkösen. Ja pää on niin täynnä räkää, että yhden ajatuksen kulkeminen tajuntaan kestää puoli päivää.

En jaksa mitään.
 
Pitäs käydä kakkosvaihe ja pimeänajo suorittaa, luultavimmin vuokra-autolla ku en autoa omista, niin ha-ha. Eiköhän ne tuuki sit maksaa ku VAAN 400e :--))) sehä oliki mukava uutinen, tällee opiskelijalle pikkusumma maksettavaks. Oon kyllä nyt niin kiukkunen että tekis mieli repiä hiuksia päästä! Ei tsiisus mitä rahastusta. :curs:

Mä ajoin myös autokoulun kakkosvaiheen köyhänä opiskelijana ja ajoin autokoulun autolla, kun eihän mullakaan autoa ollut tietenkään. Kaverikin olisi autoa lainannut, olisiko sulla tällaista mahdollisuutta? Autokoulun auton käyttö ei mun mielestä tuonut siihen maksuun hirveästi ylimääräistä. Muistelin, ettei se tuonut juuri lainkaan lisämaksuja, mutta tarkistin, että viitisenkymppiä näyttäisi nykyisin olevan. En tiedä, kuinka suuria paikkakuntakohtaiset erot voivat olla, mutta neljänsadan sijasta puhuisin vajaasta kolmesta sadasta. TOKI sekin on iso raha ja onhan tuo rahastusta koko systeemi muutenkin, siitä olen samaa mieltä ja ymmärrän vitutuksesi täysin.

TAI lykkää huoletta koko paska tuonnemmaksi. Tietääkseni kakkosvaiheen suorittamiselle voi hakea lykkäystä jopa useampaankin otteeseen.
TAI sitten teet niin kuin MONI MONI muukin: jätät kakkosvaiheen roikkumaan ja ajelet tyynesti luvatta kunnes joko ns. napsahtaa tai kunnes on rahaa ajaa kakkosvaihe. Siihen vissiin pitää sitten poliisilta hakea erikseen vielä lupa, ja kirjalliset ynnä inssiajo pitää suorittaa uudelleen (joka myös maksaa). Ja onhan tuossa tuollainen hieman ikävä kiinnijäämisen riski olemassa, mutta jos et juurikaan autoa aja niin ongelma ei välttämättä ole suuren suuri.

EDIT: Takaisin aiheeseen. Tämän viestin kirjoittaminen oli hirveän vaikeata, koska yhtäkkiä iski kamala päänsärky ja väsymys. Siksi tämä myös on hemmetin sekava viesti. Ja sekös vituttaa!
 
Joo no mun pitää vielä käydä kyselee näitä hintoja täällä, ainoa autokoulu joka oli laittanu hinnat nettisivuilleen, niin oli ton ~400e. 2-vaihe 250e + 60e liukasratamaksu + 75e pimeänajo = 385€ ... Joo saan kyl ehkä mun vanhempien tai poikaystävän vanhempien auton käyttöön, mutta seki riippuu miten ne tarttee autoja. Toivottavasti löytys halvempia paikkoja kun toi melkee neljähuntin paikka :(

Onneks nyt kirjotusten aikaa ens alkutalvesta on aikaa käydä töissä, nii niistä rahoista sit vaa päättäväisesti laitettava sivuun.
 
Oon ollut kaks viikkoa kipeänä. Kuume nousee joka päivä 37-37,5 välille ja oon tuhottoman väsynyt. Aamuisin olo on terve, samoin iltaisin päiväunien ja buranan jälkeen. En tiedä onko kyseessä pitkittynyt flunssa vai jotain muuta. Väsymys alkaa joka päivä siinä puolenpäivän aikoihin ja kestää aika kovana noin 20 asti, jona aikana on myös tuota lämpöilyä. Kasvot ja pää tuntuu kuumalta vaikka lämpöä olisikin vain vähän yli 37. Ja joitain muitakin outoja kipuja ilmenee aika ajoin, kuten kaulan ja rinnan alueen kipuja. Vähän huolestuttaa mutta voihan tää kaikki liittyä pitkään flunssaankin. Tänään kävin verikokeissa niin jotain selvyyttä niistä pitäisi saada maanantaina.

edit. ei tää edes varmaan vituta vaan huolestuttaa ja ihmetyttää.
 
Litterointi. Olen tehny tänään ekan graduhaastattelun, ja litteroimiseen on menny jo kaks tuntia ja olen vasta nauhan puolessa välissä. Ilmeisesti hyviä perselihaksia tullaan tarvitsemaan. Vielä 11 haastattelua jäljellä meinaan.
 
Oon ollut kaks viikkoa kipeänä. Kuume nousee joka päivä 37-37,5 välille ja oon tuhottoman väsynyt. Aamuisin olo on terve, samoin iltaisin päiväunien ja buranan jälkeen. En tiedä onko kyseessä pitkittynyt flunssa vai jotain muuta.
Täällä kohtalotoveri. Tosin nyt tuntuu jo olevan ohi, ainakin nuo kuumeilut. Kyllä sitä 3 viikkoa yhteensä kestikin. Aina välillä oli ok olo, tuli treenattua ja ulkoiltua, ja sitten illalla nosti taas sen lämmön. Särkyjä ja yskää ei ollut, mutta nuhaa senkin edestä. Ainoastaan ensimmäisenä flunssapäivänä kuume oli 38,5 tai jotain, sen jälkeen koko tauti olikin ihmeellistä juupas-eipäs-vääntöä.:D Kyllä se varmaan itekseen ohi menee sullakin.:thumbs:
 
Oon ollut kaks viikkoa kipeänä. Kuume nousee joka päivä 37-37,5 välille ja oon tuhottoman väsynyt. Aamuisin olo on terve, samoin iltaisin päiväunien ja buranan jälkeen. En tiedä onko kyseessä pitkittynyt flunssa vai jotain muuta. Väsymys alkaa joka päivä siinä puolenpäivän aikoihin ja kestää aika kovana noin 20 asti, jona aikana on myös tuota lämpöilyä. Kasvot ja pää tuntuu kuumalta vaikka lämpöä olisikin vain vähän yli 37. Ja joitain muitakin outoja kipuja ilmenee aika ajoin, kuten kaulan ja rinnan alueen kipuja. Vähän huolestuttaa mutta voihan tää kaikki liittyä pitkään flunssaankin. Tänään kävin verikokeissa niin jotain selvyyttä niistä pitäisi saada maanantaina.

edit. ei tää edes varmaan vituta vaan huolestuttaa ja ihmetyttää.


Väsymys ja pieni lämpöily voi johtua myös stressistä, onkos sinulla sellaista? Myös valkosoluarvot voivat nousta ja olo tuntuu kipeältä ainakun lämpö nousee. Sitten seuraavaksi sitä stressaa just sitä, että tuntuu ettei ikinä tervehdy ja soppa on valmis ja lämpöily jatkuu. Jos tunnet itsesi stressaantuneeksi, niin pyri ottamaan rennommin. Mulla vaan tuli tämmönen seikka mieleen sun tekstistä, koska itse olin tuollaisessa lämmössä 8 kuukautta ja mitään koskaan selvinnyt ja sitten opettelin ottamaan rennommin ja lämpökin laski :rolleyes:
 
Mua vituttaa aivan suunnattomasti ku äsken oli potkunyrkkeily sparri ja mun jalka meni paskaks siellä. :curs: Nyt pitää vaan toivoo että jalka parantuu ennen seuraavaa jalkatreeniä ja vielä parempi olis jos parantuis huomiseks että pääsee taas potkunyrkkeily treeneihin :D mutta vituttaa aivan helvetisti :curs:
 
Mua masentaa tää mun alanvalinta. Tykkään kielistä, mutta ei musta mitään opettajaa tule. Ylipäätään tää yliopistoskene on nyt nähty, neljäs vuosi menossa, kandia väännän, mutta ei vaan huvita. Ei oo huvittanu pitkään aikaan. Viime kevään vaihto oli positiivinen poikkeus, mutta siellä se elämä oli muutenkin kivaa ja erilaista.
En vaan tiedä mitä sitä tekis. Niitä hulluja haaveita on, mutta ne ei paljon elätä. Jotain on tehtävä. Tuntuu kuin ois umpikujassa.
 
vituttaa enemmän kuin elämässä ikinä: meni poikki mieheni kanssa viikonloppuna ja eilen jouduin pakkamaan elämäni takakonttiin ja muuttamaan jonnekin tilapäismajoitukseen- kyllä on avioehdot kivoja- 30senä joutuu aloittamaan kaiken ihan nollasta
 
Mua masentaa tää mun alanvalinta. Tykkään kielistä, mutta ei musta mitään opettajaa tule. Ylipäätään tää yliopistoskene on nyt nähty, neljäs vuosi menossa, kandia väännän, mutta ei vaan huvita. Ei oo huvittanu pitkään aikaan.

Tiedän tunteen. Mäkin tein aikoinaan niin, että lähdin lukemaan alaa joka kiinnosti, ja 4-5 opiskeluvuoden jälkeen havahduin todellisuuteen: ei se riitä, että tykkää. Opettajaksi minusta ehkä olisikin - äidinkielen ja kirjallisuuden opettajaksi nimittäin - mutta eihän mua niihin pedagogisiin ole huolittu. Muutaman vuoden haahuilun ja sekalaisten töiden tekemisen jälkeen olen alkanut vääntää gradua ja koettanut vältellä sen tiedostamista, että tämä on täysin turhaa hommaa. Toisaalta mä kyllä toivon, että mua olisi huvittanut vähän enemmän opiskella juurikin kieliä, koska sen myötä minulla olisi ehkä hieman enemmän vaihtoehtoja tulevaisuudessa.

Tänään vituttaa kaikki. En tiedä, onko tarpeen eritellä fiiliksiä, koska samat asiat ovat tulleet esille luultavasti lähes jokaisessa postauksessani tähän ketjuun.
 
Huomenna palautettava artikkeli matkailun elämyksellisyydestä ei ota onnistuakseen. :curs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom