Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Että voi väsyttää! Tää on kyllä ihan huikeeta. Nukuin huonosti, mutta voiko se pilata koko päivän näin.. edes jumppaohjaukset eikä oma salitreeni oo poistanu väsymystä (kuten yleensä). Otin päikkärit ja pitäis lähtee taas jumpalle, voi herranjestas.
 
Multa kysyi yksi työkaveri tänään, olenko mä raskaana. Oisinkin. En ole, eikä maha edes ollut turvonnut, vaan ihan normaalitilassa. :(
 
Sunnuntaina julistin persläpikauden alkaneeks, koska tuntui, että kellojen siirtäminen teki heti elämästä tuskaisaa. Mieliala on pysynyt jotakuinkin kohdillaan, mutta talosta poistuminen on kauheaa tuskaa. Pitäis saada nukkua pitkät yöunet ja vielä päivällä tunti ainakin. Pelottaa, että millainen talvi on tulossa. Vitamiinien pitäs olla kunnossa (just sain eilen B 12 -tulokset) ja D-vitamiinia vedän reippaasti yli suositusten. Ja kohta mulle saapuukin Supreme Vegan D:t, että pitäs olla moni asia kunnossa. Toisaalta mä tiedän, että pitkä stressaava kausi varmasti väsyttää ja nyt kun on aikaa olla, väsymys varmaan puskeekin. En vaan haluis olla väsy... *uliuli*
 
Mein äitee on nyt sitten saikulla jäätyään työmatkalla auton alle. Oli pyörässä valot ja kaikkee. Kuski tuli vauhdilla kolmion takaa ja sit tömähti. Äiti sai aivotärähdyksen ja pyörä on ihan solmussa. Se kuski oli vielä vetäny kauheet paniikit kun toinen oli pään lyötyään vaan maannu maassa pääsemättä ylös, eikä se idiootti ollut osannu ees soittaa ambulanssia paikalle. Joku nuori koulupoika lanssin ja poliisit oli sitten soittanu. Ja kuski viel myönsi, et oli nähny mein äiteen, mut ku hänellä oli ollut niin kiire, et hän oli ajatellut vielä ehtivänsä. No se kiire sitten loppui siihen ambulanssin ja poliisin odotteluun. Vittu mikä idiootti. Että mua vituttaa tollaset ihmiset.
 
Mein äitee on nyt sitten saikulla jäätyään työmatkalla auton alle. Oli pyörässä valot ja kaikkee. Kuski tuli vauhdilla kolmion takaa ja sit tömähti. Äiti sai aivotärähdyksen ja pyörä on ihan solmussa. Se kuski oli vielä vetäny kauheet paniikit kun toinen oli pään lyötyään vaan maannu maassa pääsemättä ylös, eikä se idiootti ollut osannu ees soittaa ambulanssia paikalle. Joku nuori koulupoika lanssin ja poliisit oli sitten soittanu. Ja kuski viel myönsi, et oli nähny mein äiteen, mut ku hänellä oli ollut niin kiire, et hän oli ajatellut vielä ehtivänsä. No se kiire sitten loppui siihen ambulanssin ja poliisin odotteluun. Vittu mikä idiootti. Että mua vituttaa tollaset ihmiset.

No hubh huh, toivottavasti ei tullut muuta kun aivotärähdys..

Oma vitutus on kuume. Ei korkea, mutta silti veti tajun kankaalle aamupäivästä, löysin itseni makaamasta keittiön lattialta. :(
 
En viitsi myöntää tätä tuonne toiselle puolelle (:D), mutta haluaisin taas asua yksin. Vitutus alkoi siitä kun huomasin kämppiksen syöneen mun rahkan. Ihan pieni juttu, mutta kuvastaa just sitä mitä inhoan toisen kanssa asumisessa. Kaikki on periaatteessa yhteistä ja ikinä kotiin tullessa ei voi tietää, onko jääkaapissa kahvimaitoa tai rahkaa tai mitä tahansa jäljellä. Siis sellaista, minkä MÄ olen ostanut. Tietysti mäkin käytän esim. kämppiksen ostamaa juustoa (ja päinvastoin), mutta se on ihan eri asia kuin juoda maito loppuun tai syödä rahka loppuun. Tosi pieni juttu, tiedän, mutta mua ihan oikeasti vituttaa tosi paljon jos huomaan aamulla ettei ole maitoa kahviin :jahas: Tai että mun rahkapurkeista on jäljellä enää 1. Tai että mun kirsikkatomaattirasiassa on enää 2 kurttuista tomaattia jäljellä.

Toiseksi, mä jätin tänään nettilaskun pöydälle tarkoituksenani maksaa se tänään illalla (eräpäivä 26.10...). About tunti sitten aloin etsiä sitä ja se oli aika kaukana siitä mihin olin sen jättänyt. Muutenkin saan tosi usein etsiä tavaroitani kissojen ja koirien kanssa, kun kämppis on siivonnut ne johonkin. Eihän se tietysti ole kivaa että tavaroita lojuu pöydän päällä, mutta se oli mun TÄRKEÄ paperi ja toisen olisi pitänyt tajuta että se ei kauaa siinä loju, koska eräpäiväkin on jo mennyt.

Mä en välttämättä aina jaksa/ehdi pedata sänkyäni tai siivota jälkiäni, mutta teen sen ennemmin tai myöhemmin. Tää on munkin koti, kai mulla pitäisi olla oikeus jättää papereita pöydän päälle päiväksi ja siivota ne silloin kun huvittaa... Inhoan sotkua, joten ihan varmasti siivoan viimeistään illalla tai seuraavana aamuna. Vielä kun kämppis on ominut tän kaksion ainoan huoneen ja mun sänky on olohuoneessa, joten mun tärkeitä, joka päivä tarvitsemia tavaroita on täällä "yhteisissä tiloissa".

Se on kiva kun toinen pitää kodin siistinä, mutta mulle tulee välillä ihan vieras olo täällä. Tuntuu että mä vaan ostan ruokaa (ja maksan ton vitun netin, mitä sekin käyttää. MUN koneella) ja olen täällä vieraana, jonka täytyy koko ajan varoa ettei sotke jotain vitun tarkkaa järjestystä. Haluaisin taas vähän omaa rauhaa ja omaa tilaa :(
 
Mein äitee on nyt sitten saikulla jäätyään työmatkalla auton alle. Oli pyörässä valot ja kaikkee. Kuski tuli vauhdilla kolmion takaa ja sit tömähti. Äiti sai aivotärähdyksen ja pyörä on ihan solmussa. Se kuski oli vielä vetäny kauheet paniikit kun toinen oli pään lyötyään vaan maannu maassa pääsemättä ylös, eikä se idiootti ollut osannu ees soittaa ambulanssia paikalle. Joku nuori koulupoika lanssin ja poliisit oli sitten soittanu. Ja kuski viel myönsi, et oli nähny mein äiteen, mut ku hänellä oli ollut niin kiire, et hän oli ajatellut vielä ehtivänsä. No se kiire sitten loppui siihen ambulanssin ja poliisin odotteluun. Vittu mikä idiootti. Että mua vituttaa tollaset ihmiset.

No huh huh. Kyllä kävi kurjasti. Toivottavasti ei pahemmin käynyt. Mun vitutus pientä ton rinnalla.
Mua ottaa päähän oma saamattomuus. Olen viime viikot ollut kovin saamaton. Jotenkin sama juttu joka syksy, kun tulee pimeä kausi. Nukuttaisi vaan kovasti.
 
En viitsi myöntää tätä tuonne toiselle puolelle (:D), mutta haluaisin taas asua yksin. Vitutus alkoi siitä kun huomasin kämppiksen syöneen mun rahkan. Ihan pieni juttu, mutta kuvastaa just sitä mitä inhoan toisen kanssa asumisessa. Kaikki on periaatteessa yhteistä ja ikinä kotiin tullessa ei voi tietää, onko jääkaapissa kahvimaitoa tai rahkaa tai mitä tahansa jäljellä. Siis sellaista, minkä MÄ olen ostanut. Tietysti mäkin käytän esim. kämppiksen ostamaa juustoa (ja päinvastoin), mutta se on ihan eri asia kuin juoda maito loppuun tai syödä rahka loppuun. Tosi pieni juttu, tiedän, mutta mua ihan oikeasti vituttaa tosi paljon jos huomaan aamulla ettei ole maitoa kahviin :jahas: Tai että mun rahkapurkeista on jäljellä enää 1. Tai että mun kirsikkatomaattirasiassa on enää 2 kurttuista tomaattia jäljellä.

Toiseksi, mä jätin tänään nettilaskun pöydälle tarkoituksenani maksaa se tänään illalla (eräpäivä 26.10...). About tunti sitten aloin etsiä sitä ja se oli aika kaukana siitä mihin olin sen jättänyt. Muutenkin saan tosi usein etsiä tavaroitani kissojen ja koirien kanssa, kun kämppis on siivonnut ne johonkin. Eihän se tietysti ole kivaa että tavaroita lojuu pöydän päällä, mutta se oli mun TÄRKEÄ paperi ja toisen olisi pitänyt tajuta että se ei kauaa siinä loju, koska eräpäiväkin on jo mennyt.

Asun ite viiden ihmisen kaa. Meillä on sopimus, että ruuat, joissa lukee nimi, on sen tyypin, jonka nimi lukee. Ja näihin ruokiin ei kosketa. Tosin hyvin on toiminut lukuunottamatta muutamaa kertaa, kun joku ei ole huomannut nimeä. Suosittelen tota nimijuttua tai että ois omat hyllyt ja sitten yhteisten ruokien hyllyt, jos vaan on tilaa tuolle. Meillä on yks jääkaappi ja kuus tyyppiä. Ei jää tilaa omille hyllyille.

Heh, meillä taas annetaan toisten tavaroiden olla paikoillaan. Välillä se menee siihen, että on vähän liian sotkuista lähinnä keittiössä. Joskus ottaa pannuun, kun täällä tapahtuu asiat niin hitaasti, mutta eipä oteta stressiä turhista :) Aloin haravoida vähän enemmän ja kävin ostaas haravan. Tai on meillä yks harava, mutta se on vähän huono. Tänään oli just haravoimassa. Olisin vieläkin, jos se perhanan harava ei ois mennyt rikki! Kesti puolen tunnin haravoinnit! Ottaa pannuun.
 
^^ Hui, en itse varmaan ikinä pystyisi asumaan noin monen kanssa! Yksikin kämppis tekee tiukkaa aina välillä :D

Musta vaan tuntuu hirveän törkeältä alkaa nillittää jostain ruuista, koska ei se asia mua aina haittaa. Isoin ongelma taitaa vaan olla se, että haluaisin kustannusten jakautuvan tasapuolisemmin mutta en löydä mitään sellaista ratkaisua mikä ei pahoittaisi toisen mieltä/aiheuttaisi riitaa/tekisi musta hirveän itsekästä ihmistä.

Nää on näitä juttuja, mitkä olisi varmaan pitänyt sopia heti alussa. Näin jälkeenpäin tuntuu niin kamalan vaikealta ottaa puheeksi.
 
^^ Hui, en itse varmaan ikinä pystyisi asumaan noin monen kanssa! Yksikin kämppis tekee tiukkaa aina välillä :D

Musta vaan tuntuu hirveän törkeältä alkaa nillittää jostain ruuista, koska ei se asia mua aina haittaa. Isoin ongelma taitaa vaan olla se, että haluaisin kustannusten jakautuvan tasapuolisemmin mutta en löydä mitään sellaista ratkaisua mikä ei pahoittaisi toisen mieltä/aiheuttaisi riitaa/tekisi musta hirveän itsekästä ihmistä.

Nää on näitä juttuja, mitkä olisi varmaan pitänyt sopia heti alussa. Näin jälkeenpäin tuntuu niin kamalan vaikealta ottaa puheeksi.
Miksi et ala etsiä uutta asuntoa? Eihän sitä voi vuosia elää kiusallisessa tilanteessa. Tai jos haluat asua siellä, on sinun puhuttava näistä asioista etteivät pienet asiat ala kasaantua suuriksi.
 
Miksi et ala etsiä uutta asuntoa? Eihän sitä voi vuosia elää kiusallisessa tilanteessa. Tai jos haluat asua siellä, on sinun puhuttava näistä asioista etteivät pienet asiat ala kasaantua suuriksi.

Vuoden määräaikainen vuokrasopimus, muutettiin pari kk sitten. En mä voi tehdä sitä parhaalle ystävälleni (jota mun kämppis kaikesta huolimatta on). Lisäksi mä muutan joka tapauksessa ensi vuonna pois Suomesta, joten olisi aika turha muuttaa tässä vaiheessa enää...

Kai mun pitää avata suuni. Olen kyllä jo rauhoittunut aika paljon eikä enää ärsytä. Ainakaan vähään aikaan :)
 
-en lähde sittenkään ulkomaille
-kaverilla menee ihan päin vittua sen jätkäkaverin kanssa ja tekee pahaa katsoa, kun se kärsii. Ja kaikkein pahimmalle tuntuu se, ettei tää kaveri enää avaudu mulle asioista yhtä avoimesti kuin ennen. Ollaan etäännytty toisistamme ihan liikaa :(
-kandityö
-tentit
-äsken oli miehiä vaikka muille jakaa, nyt ei enää ketään
 
Nää on näitä juttuja, mitkä olisi varmaan pitänyt sopia heti alussa. Näin jälkeenpäin tuntuu niin kamalan vaikealta ottaa puheeksi.

Meillä kirjoitetaan lappuja jääkaapin oviin ja sitten avataan myös se leipäläpi :D Mut kyl tää palautteenanto sujuu ihan hyvin :)
 
Musta vaan tuntuu hirveän törkeältä alkaa nillittää jostain ruuista, koska ei se asia mua aina haittaa. Isoin ongelma taitaa vaan olla se, että haluaisin kustannusten jakautuvan tasapuolisemmin mutta en löydä mitään sellaista ratkaisua mikä ei pahoittaisi toisen mieltä/aiheuttaisi riitaa/tekisi musta hirveän itsekästä ihmistä.

Täältä tulee nyt sulle virtuaalinen potku perseelle. Ei sitä konfliktia kannata pelätä; jos toinen suuttuu siitä, että sinä et hyväksy salaa tehtyä siipeilyä niin siinähän suuttuu. Jos olette oikeasti parhaat ystävät niin ei se suhde voi perustua siihen, että sinä yrität miellyttää ja hyssytellä toista. Tietysti järkevämpää ottaa asia puheeksi kun ei ole pahin suuttumus päällä, mutta tämä on ihan oikeasti aika tyhmää käytöstä. Ennen kuin huomaatkaan leviää sama käytös kaikille muillekin elämäsi osa-alueille (ellei ole levinnyt jo). Et sinä siihen kuole, jos kämppis vähäksi aikaa sinuun vittuuntuu.
 
Vuoden määräaikainen vuokrasopimus, muutettiin pari kk sitten. En mä voi tehdä sitä parhaalle ystävälleni (jota mun kämppis kaikesta huolimatta on). Lisäksi mä muutan joka tapauksessa ensi vuonna pois Suomesta, joten olisi aika turha muuttaa tässä vaiheessa enää...

Kai mun pitää avata suuni. Olen kyllä jo rauhoittunut aika paljon eikä enää ärsytä. Ainakaan vähään aikaan :)
Kerroin yhdelle ystävälleni tästä sinun tapauksesta ja hän suuttui heti. Hänen mielestään se on tahallista hyväksikäyttöä ja että kämppiksesi kyllä tietää tekevänsä väärin syömällä ruokasi.
 
Kerroin yhdelle ystävälleni tästä sinun tapauksesta ja hän suuttui heti. Hänen mielestään se on tahallista hyväksikäyttöä ja että kämppiksesi kyllä tietää tekevänsä väärin syömällä ruokasi.


Mun mielestäni kuulostaa hyväksikäytön sijaan kyllä ihan ajattelemattomuudelta tai siitä, ettei toinen koe tekevänsä mitään väärää, jos näin on aina tehty. Eli jos pelisääntöjä ruokien syömiseen ei ole, ja esim. juustot ynnä muut jaetaan, voi toinen olettaa, että rahkaakin saa syödä. Puhumallahan siitäkin selviää. Me asutaan poikkiksen kans yhdessä ja silti meillä on omia juttuja mutta lähinnä siksi, että mä tykkään syödä eri juttuja kuin se. Tai jos joku juttu onkin ostettu lähinnä toiselle mutta toistakin alkaa se haluttaa niin saatetaan kysyä, et voinks mä syödä nyt ton viimesen jogurtin/rahkan/minkä tahansa. Se on vaan sitä toisen huomioimista, ei sen kummempaa.
 
Täältä tulee nyt sulle virtuaalinen potku perseelle. Ei sitä konfliktia kannata pelätä; jos toinen suuttuu siitä, että sinä et hyväksy salaa tehtyä siipeilyä niin siinähän suuttuu. Jos olette oikeasti parhaat ystävät niin ei se suhde voi perustua siihen, että sinä yrität miellyttää ja hyssytellä toista. Tietysti järkevämpää ottaa asia puheeksi kun ei ole pahin suuttumus päällä, mutta tämä on ihan oikeasti aika tyhmää käytöstä. Ennen kuin huomaatkaan leviää sama käytös kaikille muillekin elämäsi osa-alueille (ellei ole levinnyt jo). Et sinä siihen kuole, jos kämppis vähäksi aikaa sinuun vittuuntuu.

Kiitti potkusta :D Olet ihan oikeassa. Mä olen sen verran nössö että vaikka osaan muuten pitää puoleni, läheisten ihmisten kanssa olen ihan liian kiltti. Yritän nyt löytää jonkun mahdollisimman kivuttoman tavan ottaa asia puheeksi kunhan kämppis nyt edes saapuu kotiin (ei nähty eilen kertaakaan ja nyt oli yön poissa, kiukuttelee ilmeisesti vieläkin siitä pienestä sanaharkasta mitä oli edellispäivänä koskien sitä mun pöydälle jätettyä laskua...).

Mun mielestäni kuulostaa hyväksikäytön sijaan kyllä ihan ajattelemattomuudelta tai siitä, ettei toinen koe tekevänsä mitään väärää, jos näin on aina tehty. Eli jos pelisääntöjä ruokien syömiseen ei ole, ja esim. juustot ynnä muut jaetaan, voi toinen olettaa, että rahkaakin saa syödä. Puhumallahan siitäkin selviää. Me asutaan poikkiksen kans yhdessä ja silti meillä on omia juttuja mutta lähinnä siksi, että mä tykkään syödä eri juttuja kuin se. Tai jos joku juttu onkin ostettu lähinnä toiselle mutta toistakin alkaa se haluttaa niin saatetaan kysyä, et voinks mä syödä nyt ton viimesen jogurtin/rahkan/minkä tahansa. Se on vaan sitä toisen huomioimista, ei sen kummempaa.

Nimenomaan tuosta taitaa olla kyse. Ei hän nyt tahallaan ajattele että "jes, Alyssan ruokia, syönpä ne ihan kiusanteon vuoksi". Musta tuntuu ettei kämppis vaan osaa ajatella asiaa mun kannalta. Mä olen asunut yksin ja kustantanut elämiseni yksin reilut 3 vuotta, kun taas hän ei ole ikinä konkreettisesti ollut yksin. Eli toisin sanoen ei varmaan vaan tajua että mä haluan pitää ne omat jutut omina ja että jos ostan jotain itselleni, se sit kans on MUN.

Katsoo nyt jos jaksaa tänään vielä jutella kun tuun töistä. Jos kämppis tulee edes kotiin :jahas:

Edit.
Ainiin, tänään vituttaa se, että maksoin just vuokran ja auton vakuutuksen ja tilille jäi huikeat 500e. Sillä pitäisi pärjätä koko kuukausi ja maksaa vielä auton renkaat (350e) :( Onneksi nyt pukkaa aika paljon keikkoja, joista saa edes hiukan rahaa.
 
Vituttaa se, että järkyttävä vatsakipukouristus tuli tänään kuin salama kirkkaalta taivaalta. Syykin lienee naisten päivät mutta silti ärsyttää. Muutun ihan toimintakyvyttömäksi tuollaisen kivun edessä, kun menee kylmän väreet selässä ja heikottaa ja etoo. Enpä ole pitkään aikaan vastaavia kipuja kokenut ja toivon, että jäävät myös ainutkertaisiksi. Gramma parasetamolia ja 400mg burana eivät nekään tunnu tepsivän kuin järjettömän hitaasti. Asiaa ei helpota se, että tekisi mieli syödä jätskipaketti helpottamaan oloa :D
Noooo, huomenna paremmin.
 
Back
Ylös Bottom