Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mein äitee on nyt sitten saikulla jäätyään työmatkalla auton alle. Oli pyörässä valot ja kaikkee. Kuski tuli vauhdilla kolmion takaa ja sit tömähti. Äiti sai aivotärähdyksen ja pyörä on ihan solmussa. Se kuski oli vielä vetäny kauheet paniikit kun toinen oli pään lyötyään vaan maannu maassa pääsemättä ylös, eikä se idiootti ollut osannu ees soittaa ambulanssia paikalle. Joku nuori koulupoika lanssin ja poliisit oli sitten soittanu. Ja kuski viel myönsi, et oli nähny mein äiteen, mut ku hänellä oli ollut niin kiire, et hän oli ajatellut vielä ehtivänsä. No se kiire sitten loppui siihen ambulanssin ja poliisin odotteluun. Vittu mikä idiootti. Että mua vituttaa tollaset ihmiset.
Mein äitee on nyt sitten saikulla jäätyään työmatkalla auton alle. Oli pyörässä valot ja kaikkee. Kuski tuli vauhdilla kolmion takaa ja sit tömähti. Äiti sai aivotärähdyksen ja pyörä on ihan solmussa. Se kuski oli vielä vetäny kauheet paniikit kun toinen oli pään lyötyään vaan maannu maassa pääsemättä ylös, eikä se idiootti ollut osannu ees soittaa ambulanssia paikalle. Joku nuori koulupoika lanssin ja poliisit oli sitten soittanu. Ja kuski viel myönsi, et oli nähny mein äiteen, mut ku hänellä oli ollut niin kiire, et hän oli ajatellut vielä ehtivänsä. No se kiire sitten loppui siihen ambulanssin ja poliisin odotteluun. Vittu mikä idiootti. Että mua vituttaa tollaset ihmiset.
En viitsi myöntää tätä tuonne toiselle puolelle (:D), mutta haluaisin taas asua yksin. Vitutus alkoi siitä kun huomasin kämppiksen syöneen mun rahkan. Ihan pieni juttu, mutta kuvastaa just sitä mitä inhoan toisen kanssa asumisessa. Kaikki on periaatteessa yhteistä ja ikinä kotiin tullessa ei voi tietää, onko jääkaapissa kahvimaitoa tai rahkaa tai mitä tahansa jäljellä. Siis sellaista, minkä MÄ olen ostanut. Tietysti mäkin käytän esim. kämppiksen ostamaa juustoa (ja päinvastoin), mutta se on ihan eri asia kuin juoda maito loppuun tai syödä rahka loppuun. Tosi pieni juttu, tiedän, mutta mua ihan oikeasti vituttaa tosi paljon jos huomaan aamulla ettei ole maitoa kahviin :jahas: Tai että mun rahkapurkeista on jäljellä enää 1. Tai että mun kirsikkatomaattirasiassa on enää 2 kurttuista tomaattia jäljellä.
Toiseksi, mä jätin tänään nettilaskun pöydälle tarkoituksenani maksaa se tänään illalla (eräpäivä 26.10...). About tunti sitten aloin etsiä sitä ja se oli aika kaukana siitä mihin olin sen jättänyt. Muutenkin saan tosi usein etsiä tavaroitani kissojen ja koirien kanssa, kun kämppis on siivonnut ne johonkin. Eihän se tietysti ole kivaa että tavaroita lojuu pöydän päällä, mutta se oli mun TÄRKEÄ paperi ja toisen olisi pitänyt tajuta että se ei kauaa siinä loju, koska eräpäiväkin on jo mennyt.
Miksi et ala etsiä uutta asuntoa? Eihän sitä voi vuosia elää kiusallisessa tilanteessa. Tai jos haluat asua siellä, on sinun puhuttava näistä asioista etteivät pienet asiat ala kasaantua suuriksi.^^ Hui, en itse varmaan ikinä pystyisi asumaan noin monen kanssa! Yksikin kämppis tekee tiukkaa aina välillä :D
Musta vaan tuntuu hirveän törkeältä alkaa nillittää jostain ruuista, koska ei se asia mua aina haittaa. Isoin ongelma taitaa vaan olla se, että haluaisin kustannusten jakautuvan tasapuolisemmin mutta en löydä mitään sellaista ratkaisua mikä ei pahoittaisi toisen mieltä/aiheuttaisi riitaa/tekisi musta hirveän itsekästä ihmistä.
Nää on näitä juttuja, mitkä olisi varmaan pitänyt sopia heti alussa. Näin jälkeenpäin tuntuu niin kamalan vaikealta ottaa puheeksi.
Miksi et ala etsiä uutta asuntoa? Eihän sitä voi vuosia elää kiusallisessa tilanteessa. Tai jos haluat asua siellä, on sinun puhuttava näistä asioista etteivät pienet asiat ala kasaantua suuriksi.
Nää on näitä juttuja, mitkä olisi varmaan pitänyt sopia heti alussa. Näin jälkeenpäin tuntuu niin kamalan vaikealta ottaa puheeksi.
Musta vaan tuntuu hirveän törkeältä alkaa nillittää jostain ruuista, koska ei se asia mua aina haittaa. Isoin ongelma taitaa vaan olla se, että haluaisin kustannusten jakautuvan tasapuolisemmin mutta en löydä mitään sellaista ratkaisua mikä ei pahoittaisi toisen mieltä/aiheuttaisi riitaa/tekisi musta hirveän itsekästä ihmistä.
Kerroin yhdelle ystävälleni tästä sinun tapauksesta ja hän suuttui heti. Hänen mielestään se on tahallista hyväksikäyttöä ja että kämppiksesi kyllä tietää tekevänsä väärin syömällä ruokasi.Vuoden määräaikainen vuokrasopimus, muutettiin pari kk sitten. En mä voi tehdä sitä parhaalle ystävälleni (jota mun kämppis kaikesta huolimatta on). Lisäksi mä muutan joka tapauksessa ensi vuonna pois Suomesta, joten olisi aika turha muuttaa tässä vaiheessa enää...
Kai mun pitää avata suuni. Olen kyllä jo rauhoittunut aika paljon eikä enää ärsytä. Ainakaan vähään aikaan
Kerroin yhdelle ystävälleni tästä sinun tapauksesta ja hän suuttui heti. Hänen mielestään se on tahallista hyväksikäyttöä ja että kämppiksesi kyllä tietää tekevänsä väärin syömällä ruokasi.
Täältä tulee nyt sulle virtuaalinen potku perseelle. Ei sitä konfliktia kannata pelätä; jos toinen suuttuu siitä, että sinä et hyväksy salaa tehtyä siipeilyä niin siinähän suuttuu. Jos olette oikeasti parhaat ystävät niin ei se suhde voi perustua siihen, että sinä yrität miellyttää ja hyssytellä toista. Tietysti järkevämpää ottaa asia puheeksi kun ei ole pahin suuttumus päällä, mutta tämä on ihan oikeasti aika tyhmää käytöstä. Ennen kuin huomaatkaan leviää sama käytös kaikille muillekin elämäsi osa-alueille (ellei ole levinnyt jo). Et sinä siihen kuole, jos kämppis vähäksi aikaa sinuun vittuuntuu.
Mun mielestäni kuulostaa hyväksikäytön sijaan kyllä ihan ajattelemattomuudelta tai siitä, ettei toinen koe tekevänsä mitään väärää, jos näin on aina tehty. Eli jos pelisääntöjä ruokien syömiseen ei ole, ja esim. juustot ynnä muut jaetaan, voi toinen olettaa, että rahkaakin saa syödä. Puhumallahan siitäkin selviää. Me asutaan poikkiksen kans yhdessä ja silti meillä on omia juttuja mutta lähinnä siksi, että mä tykkään syödä eri juttuja kuin se. Tai jos joku juttu onkin ostettu lähinnä toiselle mutta toistakin alkaa se haluttaa niin saatetaan kysyä, et voinks mä syödä nyt ton viimesen jogurtin/rahkan/minkä tahansa. Se on vaan sitä toisen huomioimista, ei sen kummempaa.