Miksi sun pitaa tehda kahden tyo tunnissa? Tai siis, sehan nyt kuulostaa omituiselta ja vahan silta, etta vaaditaan liikoja. Mina olen sita mielta, etta tehdaan se, mika on tehtavissa, ja jos ei saada tehdyksi, toita on liikaa. En nimittain jaksa uskoa, etta olisit huono/hidas/laiska. Ehei. Voisitko kayda kehittavan keskustelun tyonantajan kanssa ja setvia tilannetta?
Meillä homma menee niin, että pitää hoitaa tietyt omat hommat - tiettyjen kiinteistöjen piha-alueet siis näin käytännössä. Mun on annettu ymmärtää, että nämä mun alueet eivät ole edes kovin pahoja. Silti nytkin on tosi monta hoidettavaa asiaa ja tosi vähän aikaa tehdä ne. Teen sitten vain pakolliset, ja harmittaa kun tuntuu etten saa asioita kunnolla tehtyä. Tämä on ollut meillä vähän ikuisuusongelma, josta on pomon kanssa kyllä puhuttu. Myös ulkopuoliset ovat panneet tilanteen merkille ja pohtivat, kauanko kukin meistä viherosaston likoista pysyy työpaikassa. Kaksi on jo ottanut loparit. Ilmeisesti ei vain pitäisi haluta tehdä asioita kunnolla. Tottahan se on, että ei minun pitäisi siitä välittää: jos ei ole aikaa, ei vain ole. Mutta kun mää kuitenkin olen sellainen, että jään sitten murehtimaan asiaa. Kaikkein eniten vituttaa, jos tulee sanomista siitä, etten ole jotain asiaa tehnyt. Töistä ei tee yhtään helpompaa se, että pari työkaveria on alkanut todella käydä hermoille. Ihan suoranaista vittuilua pitää kuunnella. Pomoista hieman pienempi lisäksi nakittaa muille hommia, joita ei itse halua syystä tai toisesta tehdä.
Kaipaan sitä ensimmäistä kesää tässä firmassa, kun sain vain tehdä töitäni ja kun ne olivat valmiita, siirryin toiseen paikkaan tekemään töitäni. Leikkasin pensasaitoja, levitin multaa, lapioin ja haravoin. Se oli ihanaa ja yksinkertaista. Huonompi palkka, mutta vähemmän vastuuta.
Ikävää tässä on se, että minä oikeastaan pidän tästä työstä. En vain pidä tästä tilanteesta. Toisaalta pitäisi kai olla iloinen niiden firman vakituisten puutarhurien puolesta, jotka saavat näiden mun paskahommien ansiosta tehdä itse enemmän oman alan töitä. Huvittavaa vain, että mä olen aika monta asiaa joutunut niille opettamaan ja konetta korjaamaan. Silti on näemmä ylimielisyydelle varaa, jos mä nyt en satu vaikkapa tietämään että jotkut tietyt pensaat pitää lannoittaa.
Ihan paska päivä tämäkin, mitään erikoista ei ole sattunut mutta vituttaa suunnattomasti koko ajan. Väsyttää, vituttaa, ahdistaa ja raivostuttaa aivan kaikki. Aivan kuin PMS, mutta kun ei vain ole. Eikä oikeastaan ole kyse vain tästä päivästä, kyllä tätä on tainnut jatkua jo pidempään.
PS Tätä postia lopetellessani kissa tuli tuohon viereen tökkimään minua märällä nenällään. Tulin heti paljon iloisemmaksi.